"The zone" på dansk?


Guest Slettet_19012014
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_19012014

Jeg har hørt noget om at bogen "the zone" kan købes på dansk, men synes ikke jeg kan finde den nogen steder, så er der nogen der har kendskab til om der findes bøger om the zone diet på dansk?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke Zone diæten.

Men lad mig hellere anbefale dig, at du sætter dig ind i kost. Så vil alting pludselig stå lysere og du vil selv kunne tabe dig, ganske let, uden brug af idiot-slankekure og slanketips.

når du ikke kender den, hvorfor så kommentere på noget som trådstarter ikke spørger om :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke Zone diæten.

Men lad mig hellere anbefale dig, at du sætter dig ind i kost. Så vil alting pludselig stå lysere og du vil selv kunne tabe dig, ganske let, uden brug af idiot-slankekure og slanketips.

The Zone Diet er ikke en slankekur - det er dybest set en anbefaling om at indtage kalorier fra kulhydrater, protein og fedt i en ratio på 40% / 30% / 30% (deraf navnet The Zone). Ifølge forfatteren skulle det optimere hormonbalancen i kroppen (insulin etc). Der er bl.a. en del Crossfittere, der spiser efter The Zone.

Om det så er en særlig sund måde at spise på, har jeg ikke den fjerneste idé om.. hvis man ikke i forvejen har meget styr på kosten, så er det nok nemmere bare at følge de gængse kostråd.

Link to comment
Share on other sites

når du ikke kender den, hvorfor så kommentere på noget som trådstarter ikke spørger om :blink:

Hvis du spørger mig om jeg kender en våbenhandel, så han kan købe et skydevåben til at begå selvmord med, så ville jeg nok også erkende, at jeg ikke kender en våbenhandel, hvorefter jeg ville anbefale ham at lade være.

Link to comment
Share on other sites

The Zone Diet er ikke en slankekur - det er dybest set en anbefaling om at indtage kalorier fra kulhydrater, protein og fedt i en ratio på 40% / 30% / 30% (deraf navnet The Zone). Ifølge forfatteren skulle det optimere hormonbalancen i kroppen (insulin etc). Der er bl.a. en del Crossfittere, der spiser efter The Zone.

Om det så er en særlig sund måde at spise på, har jeg ikke den fjerneste idé om.. hvis man ikke i forvejen har meget styr på kosten, så er det nok nemmere bare at følge de gængse kostråd.

I see.

Ja, du har nok ret i, at det er nemmere at følge en decideret plan, hvis man ikke rigtig har det store indblik. Og netop derfor anbefalede jeg jo også, at man sætter sig ind i det man laver, så man selv kan forholde sig kritisk og strukturere/ændre en eventuel Zone diet.

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel sige, at fælles for alle dieæter/kostråd/slankure der findes, er vel at man bør sætte sig ind i de basale kostprincipper, FØR man kaster sig over en "ikke-normal kost". Og så er det vel fuldstændigt ligegyldigt om det er The Zone, Atkinson, Paleolistisk eller Ketogene diæter?

Uden basal viden om kostsammensætning, kan man jo ikke vurdere om den pågældende diæt er noget værd for en.

Link to comment
Share on other sites

Vil vove den påstand, at selvom man "sætter sig ind i kost" generelt, så har man ikke de store forudsætninger for at vurdere om en given specifik kost er fordelagtig på længere sigt. Hvordan skulle man det, når ikke engang eksperter og forskere på området kan blive enige?

Det bedste bud er IMO at holde sig til de officielle kostråd, som der trods alt er lidt konsensus og videnskab bag - det virker lidt fjollet at begynde at spise efter en eller anden fancy diæt, hvis man i forvejen ikke spiser ret mange grøntsager, fiberrigt etc. Så vidt jeg husker er det ca. 2% af befolkningen, der følger alle kostrådene i dagligdagen.. bare sådan noget som de 6 stykker frugt/grønt om dagen er det kun ca. 10%, der følger.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014
Jeg kender ikke Zone diæten.

Men lad mig hellere anbefale dig, at du sætter dig ind i kost. Så vil alting pludselig stå lysere og du vil selv kunne tabe dig, ganske let, uden brug af idiot-slankekure og slanketips.

Dette har intet med vægttab at gøre

På deres hjemmeside skriver de at bogen findes på engelsk og spansk, så det er nok tvivlsomt om den findes på dansk. Jeg antager at det er den bog du efterspørger? Det var i hvet fald den som dukkede op på Google.

http://www.zonediet.com/products/productde...1-the-zone.aspx

Ser ud til jeg må i gang med den engelske bog, men burde heller ikke være noget problem, ville bare have været nemmere på dansk :smile:

Vil vove den påstand, at selvom man "sætter sig ind i kost" generelt, så har man ikke de store forudsætninger for at vurdere om en given specifik kost er fordelagtig på længere sigt. Hvordan skulle man det, når ikke engang eksperter og forskere på området kan blive enige?

Det bedste bud er IMO at holde sig til de officielle kostråd, som der trods alt er lidt konsensus og videnskab bag - det virker lidt fjollet at begynde at spise efter en eller anden fancy diæt, hvis man i forvejen ikke spiser ret mange grøntsager, fiberrigt etc. Så vidt jeg husker er det ca. 2% af befolkningen, der følger alle kostrådene i dagligdagen.. bare sådan noget som de 6 stykker frugt/grønt om dagen er det kun ca. 10%, der følger.

Ja det er vildt svært at vide hvilken slags kost der er den optimale, synes dog det er tankevækkende at alle top Crossfit folk spiser efter "the zone diet"

Link to comment
Share on other sites

Hej:-)

Jeg ved at man kan låne "Enter the Zone" på dansk på biblioteket. Bogen er dog lidt gammel efterhånden så jeg vil hellere anbefale dig at købe The Anti-inflammation Zone. Den er noget nyere og den er virkelig god!

Det er ikke altid helt nem at forstå, men hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig.

De bedste hilsner

"The Chief"

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014
Hej:-)

Jeg ved at man kan låne "Enter the Zone" på dansk på biblioteket. Bogen er dog lidt gammel efterhånden så jeg vil hellere anbefale dig at købe The Anti-inflammation Zone. Den er noget nyere og den er virkelig god!

Det er ikke altid helt nem at forstå, men hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig.

De bedste hilsner

"The Chief"

Det var da utrolig, synes ellers jeg havde søgt på biblioteket, hvor jeg kun kunne finde den på engelsk, men nu har jeg lige fundet den på dansk :smile: De eneste bøger de har af Barry Sears på mit bibliotek er dog "enter the zone"

Men nu kan jeg da stadig med at læse denne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var da utrolig, synes ellers jeg havde søgt på biblioteket, hvor jeg kun kunne finde den på engelsk, men nu har jeg lige fundet den på dansk :smile: De eneste bøger de har af Barry Sears på mit bibliotek er dog "enter the zone"

Men nu kan jeg da stadig med at læse denne :smile:

Det var godt du fandt den. Start med den; den er god! Den nye som jeg nævnte tidligere er dog endnu bedre og der er flere ting som er ændret en smule i forhold til den første bog. Især betydningen og mængden af fedt (god fedt)!

Go fornøjelse:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share