Evander Holyfield vs Nikolai Valeuv


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Ja d. 20 december sker der, Mads Larsen back in the ring og kæmpen fra Russia møder en alltime favorite, Evander "the real deal" Holyfield, :bigsmile:

Hv så i til det derude?? Nogen der er ligeså entusiastiske som jeg :wink: Glæder mig, selvom Evander nok er ved at være en ældre herre med sine 46 år så er han da en fighter!! Men kan han stille noget op mod Valeuv?

Kom friske, hva siger i?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Evander er så sindssygt ærekær, og så har han en urokkelig tro på sig selv. Det er skæbnens ironi, at det der gjorde ham great engang, er det der afholder ham fra at trække sig tilbage, og i sidste ende får ham skadet seriøst. Hvem ved, det kunne blive denne gang det går helt galt for ham... Hvorom alting er, så tror jeg ikke et øjeblik på det er pengegriskhed der får ham i ringen.

Link to comment
Share on other sites

var lige inde på boxrec da jeg ikke mente han havde bokset i lang tid - og nej, han har ikke været i ringen i over et år (okt '07).

Jeg er på ingen måde nogen fan af valuev, men tror han trækker det længste strå. Jeg tror dog sagtens den gamle mand kan gå alle omgangene, men det bliver nok ikke noget kønt syn.

hvem skal the golden boy bokse mod?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Den gamle mand gik de 12 omgange, og boksede ind imellem endda rigtigt flot, han fik sat nogen flotte hooks ind.

Men.. det siger lidt om boksning idag at det er en gut som Valeuv der er champen. Det er lidt trist at tænke på at det her er vægtklassen der har haft en foreman, en ali og en ung Iron Mike, og nu er det "bare" en gut på +140 kg med en kedelig venstre der står indt i ringen og prikker rundt....

Link to comment
Share on other sites

Men.. det siger lidt om boksning idag at det er en gut som Valeuv der er champen. Det er lidt trist at tænke på at det her er vægtklassen der har haft en foreman, en ali og en ung Iron Mike, og nu er det "bare" en gut på +140 kg med en kedelig venstre der står indt i ringen og prikker rundt....

Tja. Man kan jo så også diskutere om det var den rigtige vinder. Efter min overbevisning vandt Holyfield de første 4 samt den 6 runde. Så at en af dommerne havde Valuev til at vinde 8 omgange giver ingen mening! Samtidig skal Holyfield som udfordre også ind og tage styringen og slå de fleste slag for at vinde. Jeg vil enten sige at skulle være split decission eller 115-113 som den svenske dommer havde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes klart, at Holyfield gav Valuev en bokselektion af dimensioner! The Beast from the East kan jo slet ikke bokse, og Holyfield havde den helt rigtige taktik - synd at han gik lidt flad mod slutningen af kampen - havde han fået ramt noget mere i de sidste par omgange, havde han været en klar vinder i min bog! Det er fra start Holyfield der skaber kampen, og viser hvordan en boksekamp bør bokses - Valuev viste nærmest intet, og hans manglende teknik og hurtighed, blev gang på gang udstillet! En lidt yngre Holyfield havde bokset ham helt ud af ringen!

Det var nok den rigtige vinder, eftersom Holyfield var udfordreren - havde rollerne dog været byttet om, så det var Valuev der var udfordreren, havde Holyfield bevaret titlen - han kan sku endnu den gamle! 46 år - det er fanme imponerende!

Mads Larsen boksede for øvrigt også en rigtig god kamp!

Link to comment
Share on other sites

Boksesporten har brug for en ny amerikansk superstar ala. Tyson. Russerne med deres kedelige robot-boksningen er røvsyg at glo på.

Med hensyn til kampen kan jeg ikke forstå at Valuev vinder, IMO vinder Holyfield de første 5 omgange og det henter russeren ikke. Flot præstation af en 46-årig, der i starten af kampen gav de gode minder tilbage fra dengang sværvægts boksning var interessant.

Link to comment
Share on other sites

Holyfield vinder den kamp. De første fem omgange bokser Valuev slet ikke. Han står der bare. Han begynder at bokse lidt i sjette, som han nok vinder, men ellers er det Holyfield der har de reneste, hårdeste træffere, og det skal man altså vinde sådan en (i øvrigt lorte-) kamp på.

Et af problemerne med sværvægt er, at de er blevet for store. Teknikken bliver for ringe, tempoet bliver for lavt. Rocky Marciano ville være en lille cruiservægter idag. Det tungeste han nogensinde vejede ind til i en kamp var 192½ pund, grænsen for cruiservægt idag er 200 pund.

Det kan godt være kæmper som Valuev er et hit i freakshows som K-1, men i boksning er det bare irriterende at se på... Jeg ville ønske folk generelt ikke ville gå efter laveste (eller i dette tilfælde tungeste) fællesnævner, og få øjnene op for de alle de andre vægtklasser, hvor bokserne er mere atletiske, bedre teknisk, bokser i højere tempo, og generelt bare leverer meget bedre kampe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Jeg er noget overrasket over kampens udfald. Skyldes måske jeg kun fik mulighed for at se de fire første omgange. Forudgående var jeg biased mod russeren Nikolai Valeuv på baggrund af blandt andet det interessante interview med den godmodige russer. Efter to omgange ønskede jeg ham simpelthen nogen på kassen for den kedelige boksning han står for.

donprehn Postet den I dag, 12:03

Boksesporten har brug for en ny amerikansk superstar ala. Tyson. Russerne med deres kedelige robot-boksningen er røvsyg at glo på.

Jeg synes det var klassekommentar da Kurt Thyboe snakkede taktik om hvordan Evander Holyfield skulle gribe den kæmpe Nikolai Valeuv an. Mens spørgsmålet lægger op til et seriøst svar så fyrer han sådan noget af:

"Det gælder om at rive ledningerne ud af robotten ...... så begynder den at slingre" (logisk nok)

Hjemme hos os i stuen voksede sætningen sig sjovere :nissegrin:

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen, men der er sgu noget galt, når en mand på 46 kan gå tiden ud, i det der skal forestille at være toppen af poppen i boksning.

De antal jabs der blev givet over hele kampen svarer vel til hvad der normalt er i to runders boksning. Valuev var meget passiv og holyfield, pga kortere armlængde, var derfor ikke inde og slå hele tiden.

Valuev brugte nærmest ikke speed jab (for at score point) eller som defensivt våben til at holde holyfield på afstand.

Link to comment
Share on other sites

Det var jo en røvsyg kamp, og umiddelbart kunne man godt synes at Holyfield skulle have vundet, men når begejstringen over overhovedet at se ham i ringen har lagt sig, så bød han jo ikke rigtig ind med noget. Han var giftig ganske få gange og holdt et godt tempo de første fem gange.

Men skrev man det om enhver anden udfordrer, så ville han aldrig nogensinde komme i nærheden af at fravriste en verdensmester dennes titel. Kampen var simpelthen så kedelig, at man nærmest skammede sig over at se den i sin fulde længde. :dry:

Spændende er det dog, at der åbenbart ikke er nogen der kan ødelægge Valuev. For jeg er enig med alle jer andre i, at Ali, Iron Mike osv. osv. jo er 200 gange bedre at se på, såvel bokseteknisk som underholdningsmæssigt. Men er Valuev bare for stor, rent fysisk? Findes der ikke en Iron Mike der er 10 cm. højere, og som derfor kan komme ind på kroppen af Valuev og stadig nå op til kæben og levere en serie dommedagsstød som end ikke jernparader på 140 kilo kan dæmme op for?

Hvis ikke, så tror pokker at sværvægtsklassen døde da Lennox Lewis gik på pension. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fuldstændig enig i at det var en røvsyg kamp. Men hvis man tæller vundne omgange, er det meget meget lige, for man skal jo sådan set kun se på antal træffere i den pågældende omgang, og ikke ialt i løbet af kampen.

Men bare rolig venner, efter enhver depression kommer der en optur, lad os se om 10 år, hvordan mon det så ser ud. Måske er der 3-4 virkelige fantastiske fightere der hæver vægtklassen til det ypperste, Hvem ved?

Link to comment
Share on other sites

Enig totalt røv syg kamp, boksningen har ramt bunden, eller den er slet ikke eksisterende mere, det er blot tosser der lige så godt kunne stå og hamre hovdet ind i betonvæggen, til den ende går omkuld ... det havde været sjovere at se Holyfield bokse mod en sæk hængende kartofler ...

Men et eller andet sted gjorde Nikolai Valeuv vel det rigtige, det eneste han kunne, hvor røvsygt det end er, han kan jo på ingen måde udbokse holyfield, så det eneste han kunne gøre, var selvfølgelig at holde Holyfield på afstand til han, helt forudset havde danset sig selv fuldstændigt træt ... Det havde været sjovere bare at sætte Holyfiend på et løbebånd eller til at sjippe i 40 minutter til totalt og fuldkommen udmattelse, og så lade dem gå 3 runder derefter... - Det er er galt er hele opsætningen af det hele.

Selvfølgelig var show værdien INDEN kampen stor, det hele blev markedsført som om det ville blive en stor rockykamp, rocky imod det store russiske uhyre .. og det var også sket hvis Valeuv havde kunne bokse ... Holyfield hoppede ihvertfald rundt, i bedste hopsa stil, så totalt dopet ud som om han var på kokain, og lavede enda et rocky hop til sidst, hvor han gik efter knockouten i allersidste øjeblik - desværre var det jo ikke en film - så han boksede sig selv totalt død, og ramte ikke til sidst, hvorfra det endte som en næsten parodi ... det er fandme tratisk, at se en så stor sportsmand, mand i det hele taget, med gudekrop vi kun alle sammen man misunde, blive udsat for sådan noget ... gys! giv dog manden en ordentlig chance, og en værdi afslutning på karrieren...

Mvh

Helio

Link to comment
Share on other sites

Nu er det vigtigt at huske på, at Valuev IKKE er den bedste bokser i verden. Han er i toppen pga. sin størrelse ja, men han er stadig ikke den bedste, og er kun indehaver af WBA titlen. Klitchko brødrene er de bedste sværvægts boksere i verden. Både Wladimir og Vitali er langt bedre end Valuev.

Faktisk vil jeg mene at Vitali er bedst, selv som Wladimir har flere titler. De er begge store og gode boksere, men Vitali virker nærmest til at have en kæbe af stål (ligesom Valuev), mens Wladimir virker en del mere sårbar.

Når er sagt, så skal det også tilføjes, at boksning nærmest er dødt, og har været det i mange år. Grunden til det er jo primært, at der er kommet langt bedre former for kampsport frem (I særdeleshed MMA), og det er sandsynligvis der, man skal finde finde de bedste til at slås i verden *Host* Fedor Emelianenko *Host* :bigsmile:

Btw helt i orden at Valuev vandt den kamp. Det kan godt være, det ikke er sjovt at se på, men det er vel heller ikke derfor, han bokser.

Edited by bLoOdy
Link to comment
Share on other sites

Hold kæft en gang lort i lukker ud... Boksning er overhovedet ikke dødt. Det taler interessen i Tyskland og England sit tydelige sprog om. Og interessen i Danmark er også til stede, når bare kampene bliver vist på prime time tv. Over en million så Valuev-Holyfield. Interessen i USA er dalet i takt med, at amerikanernes superstjerner er forsvundet i sværvægt, og aldrende og falmende i de andre vægtklasser. En udvikling der ikke ser ud til at stoppe, hvis man kigger på hvilke lande der udklægger de bedste boksere hos amatørerne. Samtidig er MMA så blomstret op i USA på boksnings bekostning.

Bloody: Fair nok at du bedre kan lide MMA, men at kalde det "bedre" er snævertsynet og latterligt. For det første vil det altid være en smagssag, og for det andet, så har Fedor lige så stor chance i en boksering, mod de bedste, som de har mod ham i et bur. Hvad er bedst fodbold, eller amerikansk football? Det kommer sgu an på hvilke regler man spiller under!

Helio: Du udstiller blot din totale uvidenhed med dine udtalelser.

1. Du kan ikke bedømme boksning generelt på den lortekamp, der mere var et freakshow - en 46-årig has been (der burde tvinges til at stoppe) mod en freak hvis eneste egenskab er at være stor (dem har de også i en af de nye, "bedre" kampsporte K-1). Der er masser af fantasiske boksere derude, men det kræver åbenbart lidt mere engagement at opdage det, end det gør at lukke lort ud...

2. Hvis du mener boksning er "blot tosser der lige så godt kunne stå og hamre hovdet ind i betonvæggen, til den ende går omkuld," så udstiller du blot endnu engang din komplette mangel på indsigt i boksningens facetter. Jeg kunne tilbyde dig et IRL kursus i boksning, så du kunne få et lille indblik i hvor komplekst det er, men min tid ville nok være spildt... Det er med boksning, som med de fleste andre ting der er værd at bruge tid og engagement på: Jo mere man lærer om boksning, jo mere opdager man, at man ikke ved.

Link to comment
Share on other sites

Bloody: Fair nok at du bedre kan lide MMA, men at kalde det "bedre" er snævertsynet og latterligt. For det første vil det altid være en smagssag, og for det andet, så har Fedor lige så stor chance i en boksering, mod de bedste, som de har mod ham i et bur. Hvad er bedst fodbold, eller amerikansk football? Det kommer sgu an på hvilke regler man spiller under!

Ja jeg kalder MMA for en bedre form for kampsport, og kan ærligt talt ikke se, hvordan man skal argumentere imod det? Selvfølgelig er det helt fint, om man kan lide den ene eller det andet, men boksning er jo bare boksning, MMA er langt mere end det. Her snakker jeg ikke om, hvad er mest populært, for det er jo fuldstændigt lige meget. Dog ser det ud til, at folk er ved at få øjnene op for MMA. Det er fremtiden :smile:

Tror faktisk, Fedor ville have en del bedre chance i en kamp under bokse regler, end andre ville i en kamp mod ham med MMA regler. Men på den anden side er det jo også helt ligegyldigt. De bedste til boksning er de bedste boksere i verden, men de bedste til MMA er de bedste kæmpere i verden.

Det virker forkert, at man i en kampsport ikke må give et knæ til en modstander eller tage ham til gulvet, og i stedet skal prøve at slå igennem hans parader. Boksning er boksning, og det er fint nok, men som kampsport (alene) er det forældet og utilstrækkeligt.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg kalder MMA for en bedre form for kampsport, og kan ærligt talt ikke se, hvordan man skal argumentere imod det? Selvfølgelig er det helt fint, om man kan lide den ene eller det andet, men boksning er jo bare boksning, MMA er langt mere end det. Her snakker jeg ikke om, hvad er mest populært, for det er jo fuldstændigt lige meget. Dog ser det ud til, at folk er ved at få øjnene op for MMA. Det er fremtiden :smile:

Tror faktisk, Fedor ville have en del bedre chance i en kamp under bokse regler, end andre ville i en kamp mod ham med MMA regler. Men på den anden side er det jo også helt ligegyldigt. De bedste til boksning er de bedste boksere i verden, men de bedste til MMA er de bedste kæmpere i verden.

Det virker forkert, at man i en kampsport ikke må give et knæ til en modstander eller tage ham til gulvet, og i stedet skal prøve at slå igennem hans parader. Boksning er boksning, og det er fint nok, men som kampsport (alene) er det forældet og utilstrækkeligt.

Det er sgudda for umodent....

Alle kamsport eksisterer indenfor nogle rammer, regler og grader af moderering. At der er flere eller færre af disse gør hverken en sport mindre "god" eller nødvendigvis mindre underholdende. Menneskeheden har en sjov vane med at finkneppe alt hvad der findes, så hvor der måske er flere knapper at skrue på i MMA, så er indstillingen på de knapper der er i boksning bare finere.

At boksning måske er modereret på en måde, som gør at det er mere skadeligt end mange andre kamsporter er en helt anden historie, men det har fanme ikke noget at gøre med om den ene kampsport er "bedre" end den anden, hvilket iøvrigt er en totalt forrykt måde at sætte det op på. Hvor gammel er du egentlig?

Og hvad Fedor kan i denne sammenhæng, helt rigtigt, er totalt ligegyldigt, så jeg forstår ikke du bringer det på bane..?

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Du er da for plat at høre på...

Alle kamsport eksisterer indenfor nogle rammer, regler og grader af moderering. At der er flere eller færre af disse gør hverken en sport mindre "god" eller nødvendigvis mindre underholdende. Menneskeheden har en sjov vane med at finkneppe alt hvad der findes, så hvor der måske er flere knapper at skrue på i MMA, så er indstillingen på de knapper der er i boksning bare finere.

At boksning måske er modereret på en måde, som gør at det er mere skadeligt end mange andre kamsporter er en helt anden historie, men det har fanme ikke noget at gøre med om den ene kampsport er "bedre" end den anden, hvilket iøvrigt er en totalt forrykt måde at sætte det op på. Hvor gammel er du egentlig?

Og hvad Fedor kan i denne sammenhæng, helt rigtigt, er totalt ligegyldigt, så jeg forstår ikke du bringer det på bane..?

Jeg ved ikke lige, hvad du mener med det sidste? Jeg har sagt, at Fedor er den bedste til MMA, og ja jeg anser ham 100 % for en bedre kæmper end toppen af boksningen.

Som sagt er boksning kun boksning, MMA er nogenlunde alt. Jeg mener ikke, at den bedste kampsport skal være en regulær streetfight, det er simpelthen for primitivt. Men det skal være muligt, at fremvise alt hvad man kan for at stoppe sin modstander. Her mener jeg naturligvis, alt hvad man kan indenfor kampsport, og ikke spark i skridtet eller prikken i øjnene, men det giver jo et eller andet sted også sig selv.

Det fremgår måske ikke af min seneste post, men jeg kan godt lide boksning, og udover det kan jeg også lide muay thai, BJJ, brydning osv. I MMA er det hele bare flettet sammen, og derfor er det vel klart, at det bliver anset som den ultimative kampsport.

Hvor gammel jeg er? Ja som du kan se, så er min stavning og grammatik jo ikke bedre end en 10-årigs. Så skal vi ikke bare sige, det er det, jeg er.

Edited by bLoOdy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share