Top fiskeolie?


MaximusMaximus
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er på udkig efter den fiske olie der har den beste virkning på at dæmpe inflamation,.

Flameout fra ***** har vist høje koncentration af omega 3 syrer end det der sælges herhjemme. Men det gider jeg ikke bestille pga told osv.

Jeg har læst at lakseolie er godt, er der et produkt der anbefales særligt mere end andre hvad fiskeolie angår?

Tænker på omega 3 værdier, renhed, kvalitet osv.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråd er måske værd at gennemlæse...http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=44776&hl=omega

Men det er jo en jungle omkring de der olier. Personligt er jeg overbevist om deres virkning, men spiser faktisk de billigste fra *****. De smager helt sikkert af fisk...Hvad er det lige der gør, at en olie kan sælges til 180 kr. frem for 18 kr.?

Glæder mig til at høre hvad du ender med at købe. :bigsmile:

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Denne tråd er måske værd at gennemlæse...http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=44776&hl=omega

Men det er jo en jungle omkring de der olier. Personligt er jeg overbevist om deres virkning, men spiser faktisk de billigste fra *****. De smager helt sikkert af fisk...Hvad er det lige der gør, at en olie kan sælges til 180 kr. frem for 18 kr.?

Glæder mig til at høre hvad du ender med at købe. :bigsmile:

Henrik

Nu har jeg set evigheds olie tråden før, hvor man stadig klør sig i hoved om hvad der skal bruges. Vil helst hold tråden ren for evigheds svar uden noget ægte svar. :tongue:

Søger altså bare en super go fiskeolie som folk kan stå ind for.

Feks lakseolien eller ***** fiskeolie mærket. Igen søger den med mest omega 3 i til at dæmpe inflamation.

Edited by Morten Z
Produktnavne
Link to comment
Share on other sites

Derimod kan man diskutere hvorvidt fiskeolie er antiinflammatorisk, samt i hvilken sammenhæng det tænkes have en positiv betydning. Hvad er der for en inflammation der ønskes "dæmpet"?

Skal lige ha en diagnose fra kiropraktoren, men problemet er iritation omkring ydersiden af min albue.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Nej lige det kan man faktisk ikke diskutere.

Nu kunne man jo være fræk at sige at man selvfølgelig kan diskutere alt :D det betyder ikke det giver nogen mening!

Det der ihvertfald er relevant at snakke om, er i hvilke doser, senarioer osv, fiske olie er antiinflammatorisk..

"When the body has as much DHA as it needs, feedback inhibition stops further conversion. Without this inhibition, toxicity could result from excess DHA production. Let me give an example. An analysis of fish oil studies showed that too much fish oil increases inflammation due to the extreme sensitivity of DHA to damage caused by oxidative stress [4]. Giving n-3 in the more stable form of ALA is safer because it gives the body better ****bolic control and prevents DHA overdosing. Some prominent Canadian health researchers have stated for more than 10 years that they prefer the basic n-3 ALA to fish oils because of this better ****bolic control that ALA affords the body."

Arnesen H N-3 fatty acids and revascularization procedures. Lipids. 2001;36 Suppl:S103-6. Review.

Measurement of persistent organic pollutants in 15 commercial fish oils. 2002. Central Science Labs in the UK carried out the tests for PCBs, PAHs, and dioxins

Link to comment
Share on other sites

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1534705.ece

Hvad betyder det her for mig? Nu bruger jeg et produkt solgt af nogen der normalt betragtes som en mere seriøs forhandler, over spuermarkederne, lige under apotekerne...

Deres produkter indeholder 50% EPA og 35% DHA og skulle efter artiklens meget bastante sprog derfor være fra "dårlige" producenter. Jeg har skåret en kapsel op og indholdet lugtede ikke af andet end den ubehagelige lugt man normalt forbinder med fiskeolie, men ikke direkte råddent eller harsk.

Skal man tage artiklen på ordet, så kan man ikke få olie der indeholder de eftertragtede mængder af EPA og DHA uden at olien er dårlig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share