Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning og kæbe på arb:

Chins:

8s x 4r x 97 kilos kropsvægt

Dips mellem 2 bænke, fødderne hævet:

6s x 7r

Lidt løst frivend, DB snatch osv.. Desværre er centrets største håndvægt kun 32,5 kilo.

Der var en "grande" bodybuilder i centret.. Han bænker ca. 150 kilo, men syntes han manglede lidt mere "funktionel" styrke.

Jeg plaprede lidt om DB snatch, og tror faktisk han blev lidt lun på øvelsen..

Det spreder sig!!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens formiddagstræning:

Dumbbell Snatch n' clean:

20 - 22,5 - 30 kilo..

3 sæt, superhårdt, da jeg har taget en forkert lav vægt.. Skulle have været 15 kilo.

Men det opdager jeg ikke før bagefter :lol:

5 singles med højre hånd: 40 kilo.

Chins:

6 sæt x 4 reps

Lav Incline DB bænk:

5 x 25 kilo

5 x 27,5

3s x 5r x 30 kilo

Forsøgte for sjov med 40 kilo (Den næste håndvægt efter 30 :blink: ), men den gik ikke!

Ab-wheel:

Knælende, 3s x 5r

Frivend:

5 x 60

1 x 70

1 x 80

1 x 85 PR :headbanger:

Full contact twist:

3s x 5r x 20 kilo

Dødløft:

1 x 110

5 singles x 130

Endnu en - i høj grad - lyststyret træning.... Det er velgørende. Prøver at komme hele kroppen rundt, og gerne på nye måder ind imellem..

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning + lidt arbejde:

Skulle arbejde tre timer, men der er altid lidt tid hvor der ikke er nogen brugere, og så træner jeg..

Dagen bød på 1 rigtigt god, og en rigtigt træls oplevelse..

Den trælse først. Jeg træner selv Dumbbell clean og snatch, og viser den gerne til interesserede. Det er en meget hård og krævende øvelse, så derfor er det kun "atleter" som får "lov" at træne den. Ikke fru Olsen på 60 :devil:

Nåh, men for 3 uger siden var jeg på arbejde det samme sted, og så kommer der en atlet hen og spørger til et styrketræningsprogram. Han er 43 år, men jeg vurderer ham som atlet, idet han tilbagelægger flere hundrede kilometer om ugen på landevejen på cykel, såvel som løbende. udover det spinner han, og svømmer en del. Jeg har tidligere målt hans kondital til 52 :blink: (Det er ganske OK)

Men jeg viste ham øvelsen, og han lavede den i fin stil.

Nu kommer han så idag og fortæller mig, at han var sygemeldt i 2 uger efter træningen, pga et disloceret SI led. Sådan noget lort. Han har aldrig tidligere haft rygproblemer, og er også i bedring. Men allerede da han gik (løb hjem) derfra, kunne han mærke den var gal.

Nu er det så jeg tænker: Der er adskillige andre som har kunnet udføre denne øvelse uden de store problemer. Hvorfor får ham her så lige en skade?

Teori 1: Han har en fixeret holdning i lænden når han går almindeligt rundt. Måske er hans ryg ikke vant til at blive bevæget så kraftigt igennem som den her øvelse gør.

Teori 2: De mange gentagelser gør, at ledbåndene efterhånden "giver sig", og derved tillader for stor bevægelse i SI leddet.

Teori 3: Han skulle ikke have løbet hjem. Hvis de to ovenstående er tilfældet, gør det det ikke bedre at løbe lige bagefter.

Teori 4: Han har fået en lille fiber i lændemusklerne, og har som følge deraf ændret på sin gang - problemer i SI leddet.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men jeg vil nok ikke lige vise den til flere lige foreløbigt.

Under alle omstændigheder - den øvelse er kun for meget muskelstærke, som ikke begiver sig ud i "fjollerier" som Aerob træning o.lign. lige bagefter..

En lang smøre, men et lille debat oplæg, hvis der er nogen der tør tage den op! :)

Pyha..

Nå, men den gode nyhed: Ny Pr. i Dødløft! Se nedenfor..

Øvelserne idag var som følger:

Frivend:

1 x 60

1 x 70

1 x 80

1 x 80

DB snatch:

2s x 2r x 30 kilo i hver hånd.

Dødløft:

1 x 90

1 x 120

1 x 140 det føltes let - tror det skyldet frivend'n..

1 x 165 PR!

1 x 170 PR! Jeg kunne ikke have løftet eet kilo mere.. Den opmærksomme læser vil have bemærket at jeg ikke skriver noget om bind, dragt, bælte, stropper eller talkum eller nåed'.. Jeg løfter kun absolut raw, da det er det jeg har brug for i min sport - fair and square.. Nåmmen PR'en står, og den er jeg meget glad for. Den havde heller ikke rykket sig i laaang tid..

Ud over det: lidt bryst træning med håndvægte...

Så - en dårlig begyndelse på dagen - men en god afslutning! :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Den opmærksomme læser vil have bemærket at jeg ikke skriver noget om bind, dragt, bælte eller talkum eller nåed'.. Jeg løfter kun absoolut raw, da det er det jeg har brug for i min sport - fair and square.. Nåmmen PR'en står, og den er jeg meget glad for. Den havde heller ikke rykket sig i laaang tid..

Tillykke med PR'en. B)

Jeg vil dog påpege at det havde været endnu mere imponerende hvis du havde brugt talkum, eftersom det mindsker friktionen og gør det sværre at holde fast. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak!

Dagens sniger træning (stod på mens jeg var ude med skralderen - eller - efter) B)

Chins:

3s x 4r

Desværre står gyngestativet i forhaven, og naboerne er mere end naturligt nysgerrige. (Denne er ikke blevet mindre efter en kammerat moonede dem til en fest :lol: )

For ikke at påkalde børneværnet, hjemmeværnet eller andre værns opmærksomhed, har jeg valgt at henlægge evt. træning til tidspunkter hvor jeg antager at der ikke er så mange nysgerrige næser.. :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Desværre står gyngestativet i forhaven, og naboerne er mere end naturligt nysgerrige. (Denne er ikke blevet mindre efter en kammerat moonede dem til en fest  :lol: )

For ikke at påkalde børneværnet, hjemmeværnet eller andre værns opmærksomhed, har jeg valgt at henlægge evt. træning til tidspunkter hvor jeg antager at der ikke er så mange nysgerrige næser..  :sneaky:

:lol: :lol:

Glæder mig til at høre mere - især når der første gang falder islag ... så kommer din grepsstyrke på en prøve :bigsmile:

Edited by MadMan
Link to comment
Share on other sites

Eller også skal det bare være så koldt, at man hænger fast. :blink:

Mandagens træning i judoklubben..

Fodbold som opvarmning.. Der bliver altid gået til den, og for en gangs skyld var jeg på det vindende hold :w00t: Tror dog ikke jeg skal forvente en fremtid i den sport..

Gulvkamp, altid dejligt! Desværre var der igen ikke nogen helt på min størrelse, men det lykkes mig da at klokke så meget idet, så jeg tabte en kamp.. Så fik den bare ekstra skrue i de næste kampe. 8 vundne og 1 tabt.

Stående kamp er altid mere spændende, da det som tidligere nævnt er mindre afgørende med størrelsen her. Eller - sådan er min opfattelse - som selvfølgeligt også kan bunde i manglende evner fra min side, i stående.

Første kamp var mod en sortbælte fra Hjørring. Han er betragteligt lettere end mig, men så tilgengæld hurtigere. Finten er at undgå og komme op i hans tempo, men bare stille og roligt at arbejde sig frem til ens favoritgreb. Jeg kastede ham da også rent i første forsøg.

Bagefter lavede han et lavt skulderkast, som jeg er såbar overfor, qua min størrelse. Og jeg røg også rent ned her. Sidst i kampen trak han tiden, og smed sig hver gang jeg fik greb.

Kæmpede lige op med en af brunbælterne.

Træningen sluttede af med syretræning, jeg fortrak til klubbens jernhule, og kørte nogle sæt chins (efterhånden min favoritøvelse) og nogle military presses..

Fed træning, man har sådan en god samvittighed bagefter. :)

Link to comment
Share on other sites

Træning på arb.

Chins:

4s x 4r

2s x 5r

1s x 8r :devil: Tag den, Madman! :lol:

Benstem:

5s x 8r x hele stakken (Der stod 260 kilo..)

Incline DB:

5s x 4r x 32,5 kilo

På lørdag er der julefrokost på arbejde 2, om aftenen. Men først er der undervisning af en af de erfarne klinik fysser. Det glæder jeg mig til - også fordi han skal undervise i styrketræning :devil:

Bagefter kan vi selv træne, i det splinternye maskinhelvede. Men flot - det er det! B)

Link to comment
Share on other sites

Træning med Ali G!!

Vi skulle til undervisning hos vores fælles boss, som har været på et par kurser.

Men først var der træning i kælderen.

Introducerede dødløft, DB snatch og full contact twist for G, det havde vi meget sjov ud af.

Dødløft:

1 x 130

1 x 140

1 x 150

1 x 160 Miss <_<

G klarede 130 i sumo stil! Ret pænt, når man tænker på at det er første gang. (Men lad være med at sige det til ham :lol: )

Lidt snatch, mest for at drille G, men han kunne sq også B) Selv 35 kilo fik han op med både højre og venstre. Thumbs up herfra :)

Så er gode dyr rådne, hvad skal jeg mon så drille ham med? Kunne jo altid prøve lidt full contact twist, og her var der lidt probs for den gode mofu.. :lol: Et temmeligt anstrengt udtryk i ansigtet afslørede at der stadig er lidt at arbejde med her ;)

Chins foregik i smithstativet, og heldigvis kunne jeg da også tage lidt mere her :tongue: Så sku f... da også stå i det, hvis ikke al den chinstræning skulle give lidt ekstra at arbejde med..

Frivend er en anden sag. G har trænet lidt med en vis vægtløfter, og jeg må jo sige at hans teknik var fin, og han kan helt sikkert tage mere end mig her!!

Så skulle vi til undervisning, og vi diskuterede træningsprincipper og fremgangsmåde ved 1. gangs instruktion.

Så var der lidt om Pilates (!) og swissballtræning. Meget brugbart, og nu får vi swissballs i alle centre.

Sidst men ikke mindst var der julefrokost, hovedet tillader mig ikke lige at glemme det :blink: B)

Link to comment
Share on other sites

Ja, tak for sidst... Jeg havde "a bad case of the DOMS" dagen(e) derpå, men det er jo altid rart at føle at man lever. Jeg har nu fulgt din opfordring og startet en log. Nu må vi så bare håbe, at jeg ikke bliver SÅ motiveret at du får mere baghjul næste gang du vil lege :lol:

Mojn fra G.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share