Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Du bad om feed back, ikke? Here goes:

Du skulle hellere tage 5 sæt a 3 reps i frivend. Det er bedre at holde dine reps nede, så du ikke begynder med dårlig form, og ikke udfører dem eksplosivt nok.

I skulderpres siger du: "følte jeg SAD forkert"! WTF??! Kalder du dig ikke funktionalitetsfundamentalist? Op og pres stående, og det nu :chicken::tongue:

Jeg ville nok overveje at lave DL som singler, fx en per minut. Så er alle en forberedelse til et evt maksforsøg, uden forspænding eller værre: Bounce.. Og du riscikerer ikke at formen bryder ned sidst i sættet. Hvis du laver 10-20 singler burde det ikke tage meget længere end ellers.

Jeg ville nok tage chins efter bænk, og så skuldre, så pressemusklerne fik en lille pause. Det kan jeg godt lide i min egen træning.

Cool nok, hvis du vil til at gå lidt til den. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du skulle hellere tage 5 sæt a 3 reps i frivend. Det er bedre at holde dine reps nede, så du ikke begynder med dårlig form, og ikke udfører dem eksplosivt nok.

Det kan der være noget om..

I skulderpres siger du: "følte jeg SAD forkert"! WTF??! Kalder du dig ikke funktionalitetsfundamentalist? Op og pres stående, og det nu :chicken:  :tongue:
Jeg skal være helt ærlig - det havde jeg ikke overvejet.. Så kommer vægten nok nedaf B)
Jeg ville nok overveje at lave DL som singler, fx en per minut. Så er alle en forberedelse til et evt maksforsøg, uden forspænding eller værre: Bounce.. Og du riscikerer ikke at formen bryder ned sidst i sættet. Hvis du laver 10-20 singler burde det ikke tage meget længere end ellers.

Og det går ikke ud over effekten at man holder små pauser undervejs?

Jeg ville nok tage chins efter bænk, og så skuldre, så pressemusklerne fik en lille pause. Det kan jeg godt lide i min egen træning.
Will do..
Cool nok, hvis du vil til at gå lidt til den.  :)

Burde jo nok være startet før... ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv tak G - jeg går ud fra at du refererer til min selvynk over at skulle op og passe afkommet B)

Nåmmen her er hvad der skete: Var i byen igår, og skulle træne med G idag..

Der var et par deciderede discopumpere derude, som optog pladsen.. De fortrak på mystisk vis, da G og jeg desværre var nødt til at slippe ubehagelige dunste ud i en lind strøm. (Det er hvad whiskey og rom gør ved mavsen :lol:

Nåmmen træningen:

Frivend:

5s x 3r x 75 kilo

Squat:

3s x 5r x 100 kilo

Bænk:

3s x 5r x 80 kilo

Stående Shoulder DB Press:

3s x 5r x 25 kilo (30 er alt for tungt stående.. Så eet skridt tilbage)

Full contact twist:

3s x 5r x Eleiko + 20 kilo

dødløft:

10 singles a' 155 kilo og lavede en reps a' 170. Forsøgte med 182,5: Den kom til lige over knæene, og så måtte jeg sætte den. Jeg troede det var i bunden at mit største problem var, men det ser ikke sådan ud :blink:

Cable crunch:

Hele stakken

Chins:

Kropsvægt

Jeg tror at Dødløft rekorden er på vej tilbage til Sulsted :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke nåede at log-føre i går, kommer det her:

Træning i Aalborg judoklub:

Opvarmning: 45 minutters fodbold :blink:

Så var der 5 x 2 minutters gulvkamp - jeg vandt 3 og tabte to til træneren. Han er for grum. :cry:

Stående kamp: Vandt over en sortbælte og en brunbælte :devil: Man kan virkelig mærke stabilitetsmusklerne i ryggen komme på overarbejde i den slags kamp. Men jeg har aldrig haft ondt i ryggen efter judo. (Kun pga. direkte traume). Og det på trods af at arbejdet til tider tilsvarer et maxløft..

Jeg prøvede igår at bemærke hvordan jeg trak vejret, og brugte mavemusklerne under kamp. Når jeg ikke lige kastede - eller forsøgte på det - var maven spændt, og luften presses ud imellem smalle læber. På den måde er man hele tiden klar til at møde et skifte i retning eller intensistet. Det er en god måde at undgå skader på.

Man skal dog huske på: Det er meget energikrævende, og derfor er det kun praktiserbart i kortere tid af gangen.

Link to comment
Share on other sites

Træning på arbejdet (Aalborg):

Frivend:

4s x 5r x 75 kilo

Benpres:

4s x 8r x 200 kilo

Bænk:

4s x 5r x 80 kilo

Stående Shoulder DB Press:

4s x 5r x 25 kilo

Full contact twist:

4s x 5r x Eleiko + 20 kilo

Cable crunch:

4s x 5r x 75 kilo i slidt nedtræksmaskine :blink:

Chins:

4s x 5r x Kropsvægt

Jeps nemlig sådan! Nu må vi se om jeg kommer til judo i morgen, og om G er klar til træning i weekenden! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en hel bunke sæt, for jeg følte mig flyvende :devil:

Frivend:

6s x 3r x 75 kilo

Squat:

5s x 5r x 100 kilo

Bænk:

5s x 5r x 80 kilo

Dødløft:

6s x 2r x 155 kilo

Stående Shoulder DB Press:

5s x 5r x 25 kilo pr. hånd

Chins:

6s x 5r x Kropsvægt

4s x 4r x kropsvægt

Full contact twist:

3s x 6r x Eleiko + 25 kilo

Cable crunch:

6s x 8r x hele stakken

Mine skuldre og skindet på overarmen føltes som om det skulle sprænges. Måske er der for meget pump i 5 sæt.. Jeg er ærlig talt ikke interesseret i mere muskelvækst, men det føles ubeskriveligt godt i kroppen med de mange sæt :sneaky:

Sandsæk:

15 minutters spanking. Jeg kørte helt uden udstyr: Ingen handsker eller sko.

Intet mindre end forrygende!! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Træning i Aalborg judoklub..

Opvarmning: 1 times vold-fodbold :blink:

Træning: 3 x 2 minutters gulvkamp :blink::blink:

Det var ALT for kort tid til at man rigtigt kunne nyde det. Fandt på en morsom variant af en armlås, som ikke lige lader sig gengive her, men den skal helt sikkert luftes igen :devil:

Nåmmen sådan er det altså når træneren ikke er der.. :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Hygge i jernhulen:

Frivend:

5s x 3r x 75 kilo

Squat:

3s x 5r x 100 kilo

Bænk:

4s x 5r x 80 kilo

Dødløft:

6s x 2r x 155 kilo

Stående Shoulder DB Press:

4s x 5r x 25 kilo pr. hånd

Chins:

3s x 5r x Kropsvægt

Full contact twist:

3s x 6r x Eleiko + 25 kilo

Cable crunch:

3s x 8r x hele stakken

55 minutter, og så hjem at se Russerne få bank :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning på arbejdet, jeg kan allerede nu røbe, at det blev til en maxtest i kødløft:

Frivend:

2s x 3r x 75 kilo

Squat:

5s x 5r x 100 kilo

Bænk:

4s x 5r x 80 kilo

Dødløft:

1 x 150 kilo Føltes meget let!

1 x 185 PR! :firebounce::smilerock: SÅDAN DÈR!! (Sat uden bælte)

1 x 190 MISS.

3 singles x 160

Stående Shoulder DB Press:

3s x 5r x 25 kilo pr. hånd

Chins:

4s x 5r x Kropsvægt

Fed dag, så rykkede den sig et hak igen, dødløften :) . En rekord i dødløft kalder på maxscore:

:ninja::ninja::ninja::ninja::ninja:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Simon: Jeg ved det ikke.. Måske er det bare "min" øvelse.. Nåmmen op kom den, det var ikke kønt, men jeg kom helt op i lockout.

Og der stod en hel række slagtere og kiggede vantro på den gale fys som stod med venerne ud af halsen :lol: Så kan de lære det :devil:

Jeg prøver virkelig på at styre mig. Mit nye mål er en måned uden maxforsøg B)

Link to comment
Share on other sites

Det er da uhyggeligt som du sprøjter PRer af dig i denne tid. Og så i kongeløftet. BTW, bliver det ikke lidt meget med både frivend OG dødløft på en dag du kører squats? Nu hvor du kører hele 2 dage om ugen skulle du måske lave squats+DL og squats+frivend henholdsvist. Bare en tanke; hvis du ingen gener har er alt jo cool.

Link to comment
Share on other sites

Hej jsc: Ja, det er rigtigt fedt! Jeg går og glæder mig i flere dage, til den dag jeg har besluttet mig for at forsøge. (Havde egentligt besluttet først at forsøge på lørdag, men så var stemningen der lige :lol: ) Jeg har selv overvejet at det var for hårdt... Også derfor kørte jeg kun 2 sæt frivend inden maxforsøget, og squatten kørte jeg først senere.

Yderligere en overvejelse: Dødløft træningen med de 12 singles x 155 er uhyggeligt hård! Meget hårdere end nogen af de andre øvelser jeg laver. Men de er jo beregnet ud fra mit max? Hvorfor denne forskel? (Frivend er jo mindst lige så meget en helkropsøvelse som dødløft?)

Link to comment
Share on other sites

Hvis de er så hårde, skulle du måske sætte vægten ned til ca 140, lave 20 reps i stedet, og så virkeligt fokusere på eksplosiviteten. Så kunne du lave dem hvert ½ minut i stedet, så det ikke tager længere tid. Det var et bud :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share