Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Jørgen, lidt synd jeg ikke fik hilst på dig :)

Nåmmen jeg sluttede af med 6-7 kampe mod træneren

:unsure: Jeg tror ikke vores træner kom(så var det efter jeg smuttede), i stedet tog et andet medlem over :)

Næste gang kan du evt. tage med over til x-gym, så kan du også vride dine bukser af sved efter 4timers træning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vores træner kom(så var det efter jeg smuttede), i stedet tog et andet medlem over :)

OK, ham der underviste så! B)

Næste gang kan du evt. tage med over til x-gym, så kan du også vride dine bukser af sved efter 4timers træning

Det var ALT der var gennemblødt.. Jeg kommer i aften - så må vi se om vi render på hinanden :)

Jeg er sikker på at 2 timers træning er nok for mig - jeg er jo en gammel mand :sneaky:

Tilføjelse: Min træning + kostomlægning den sidste måneds tid har tilsyneladende båret frugt: Mit kolesteroltal er nu helt normalt, og vægten er faldet 4 - 5 kilo..

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Træning i Submission klubben:

Masser af sparring idag, og masser af blå mærker. Og så skete der noget rigtigt træls: Jeg kom til at skade en modstander. Eller - han sparkede mig, og slog foden på min albue. Jeg hader når det sker, men jeg kunne ikke passe på ham - er for rusten i mine thaiteknikker. Dog allerede lidt bedre, og jeg fik da også "hilst" på Svendsen B)

Masser af wrestling kampe, og jeg fik endnu engang syn for sagen: Der er mange teknikker som jeg aldrig har set før=jeg er særdeles sårbar overfor dem. Men sjovt alligevel.

Gulvkampe en' masse. Kæmpede i godt 10 minutter med en jævnbyrdig modstander. I gulvet er min judo træning stadig effektiv :)

Fik een på gummerne af Svendsen :beatup:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

:dead: Good fuuucking damn jeg blev owned i dag- mit ben var ved og falde af, jeg blev nød til at slæbe mig 100m ned mod det første busstopsted, hvorefter en dame kiggede mystisk på mig, jeg smilte så og kunne mærke jeg ikke havde fået tandbeskytteren af :lol:

Så fik jeg slæb mig ind på busstationen og brugte 20min på at skifte mine busker :o Derudover sad jeg med brækfornemmelse hele vejen hjem :tongue:

Det var rigtigt godt at møde dig Jørgen! Du har masser du skal lære mig! :4signme:

:crazy:

:devil:

Link to comment
Share on other sites

:lol: Et smukt syn - blev hun bange? :D Der er noget fedt over at give sig helt, så arme og ben ryster hele vejen hjem. Men jeg er heldig - jeg har en bil B)

Var det lowkicks'ne der gjorde forskellen?:lol:

Ja, jeg røg jo også lige i en "triangle", den må jeg hellere lære! Og så var der vist også noget med en knælås, som jeg var forsvarsløs imod.. Hvis nu du lærer mig dem, så skal jeg nok lære dig gulvtricks'ne :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Jørgen

Sad og surfede rundt på søgefunktionen og fandt dit nick poppede op igen og igen i debatterne. virker som om du har lidt forstand på emnet, så tillader mig at stille et spørgsmål og forstyrre dig i din log :unsure:

Svømmer, løber og BB´er en del men føler mig tung og meget usmidig i min krop mere end nogensinde før!

Har ledt lidt efter nogle gode smidigheds øvelser / udstræknings programmer men ikke fundet noget seriøst indtil videre.

Har trænet Shoot fighting / submission før i tiden og følte mig dengang langt stærkere, smidig i kroppen selv om jeg aldrig har været stærkere hvis man tænker på KG der løftes i centeret.

Har du nogle gode fif, øvelser, programmer til at genvinde smidigheden i kroppen?

Er løsningen af begynde på noget kampsport igen så man får brugt sine muskler ordentligt igen.

Grabling f.eks føler jeg gjorde meget for min smidighed dengang.

Nu har ikke læst hele din log igennem men du var instruktør nogle steder her i aalborg?

Er selv forholdsvis ny i byen her men kender du noget til de forskellige kampsports klubber?

har dog snakket lidt med Svendsen og regner med at tage med ham over i THOR og træne noget submission når jeg lige får tid til det.

Håber du har tid til at hjælpe

Mvh

Differ

Edited by Differ
Link to comment
Share on other sites

Idag: Løb, chins og pushups

Differ:

Lad mig sige med det samme: Jeg har ikke noget entydigt svar, men jeg ved hvad du mener, idet jeg har samme fornemmelse!

Min fornemmelse er noget i retning af: Kroppen "hænger mere sammen", når jeg træner MA hyppigt. Jeg er ikke kommet i nærheden af nogen sandhed, men jeg har da nogle overvejelser:

1. Større stabilitet i "kropsstammen" - de belastninger som kroppen udsættes for, når der hives og slides i den, bevirker en optræning af de muskler som sørger for fasthed og stabilitet i kroppen. Andre sportsgrene giver ligeledes større eller mindre grader af stabilitet, men kravene i judo brydning o.lign er bare større. Større stabilitet giver større mulighed for bevægelse af ekstremiteterne, idet en/et arm/ben aldrig er stærkere end det fundament som det "hænger fast i": Judo og stabilitet Fra artiklen:

Denne gruppe er særligt trænede i at reagere optimalt på pludselige belastninger, når ryggen er flekteret og roteret, og har alligevel ikke høj hyppighed af rygbesvær
2. I de nævnte kampsportsgrene bruges kroppen i alle mulige og utænkelige positioner, og altså ud over de positioner som trænes i squat dødløft bænk osv.. En teori hedder, at hvis du vil være god til squat, så skal du squatte. Man kan så i forlængelse sige: Hvis du vil være god til at bruge din krop i alle stillinger, skal du træne den i alle stillinger. Du bliver ikke så meget bedre til squat nej, men du får et mere dynamisk bevægemønster. Endvidere hedder det: Du bliver primært stærk i den del af bevægebanen som du træner, og så kan vi jo kaste et blik på stillingerne i squat og dødløft. Ingen træning med samlede ben f.eks. Så du kan i teorien blive rigtigt god til at løfte tungt, og stadigt være svag når du møder en modstander i kamp. :)

3. Helt enkelt: Kampsportsfolk strækker meget ud - derfor den større bevægelighed.

Min egen overbevisning? Jeg er ret sikker på at kampsport som indebærer kast og greb medfører en betragteligt forbedret kropskontrol, og måske endda nedsat skadesrisiko!

Nu har ikke læst hele din log igennem men du var instruktør nogle steder her i aalborg?

Er selv forholdsvis ny i byen her men kender du noget til de forskellige kampsports klubber?

har dog snakket lidt med Svendsen og regner med at tage med ham over i THOR og træne noget submission når jeg lige får tid til det.

Jeg har ikke været instruktør så meget her i Aalborg. men det er helt sikkert: Der er mange MEGET kompetente instruktører/gode klubber heroppe. Jeg kender judo, ju-jitsu, kickbox og nu også submissionklubben. Alle er rigtigt gode på hver deres måde :)

Kom ned i THOR's lokaler - så holder vi mini MOL træf B)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Hey Jørgen L

Tak for dit svar.

Artiklen "Judo og stabilitet" var lige netop nogle af de tanker jeg gik og tumlede med i

hovedet.

3. Helt enkelt: Kampsportsfolk strækker meget ud - derfor den større bevægelighed
Er helt indforstået med at hvis man ville være smidig i benene, kunne sparke højt osv så skal man strække ud og til det findes der et utallige af rigtig gode øvelser.

Når det kommer til overkroppen er jeg lidt mere lost. Selvfølgelig findes der massere af udstræknings øvelser men efter hvad jeg har erfaret intet der virkelig hjælper.

Kom ned i THOR's lokaler - så holder vi mini MOL træf 

Lyder som en kanon ide. Flere år siden jeg har trænet seriøst så bliver sjovt og se om man kan huske noget :unsure:

Edited by Differ
Link to comment
Share on other sites

Idag: Løb, chins og pushups.. Helt bustet efter weekenden..

Fys-fagligt:

Forflytninger. Evnen til med mere eller mindre hjælp at flytte sin egen krop fra pkt A til pkt B.

En meget brugt forflytning i neurorahab, er "lav forflytning A.M. Bobath". Dette gøres over afficeret side, med den raskehånd lagt på stol eller bord foran. Frem i stolen, og der rykkes med små "hop" over i sengen, eller hvad målet nu er.

Link to comment
Share on other sites

løbchinpushup.. 30 minutter sammenlagt... Ingen voldsom indsats, men det er hvad jeg betragter som overkommeligt, i en daglig dosis.

Fys-fagligt:

Der er intet magisk ved at være god til forflytninger. Det er ren biomekanik i praksis. Når først man kender nogle få "regler", lader de fleste patienter sig rimeligt nemt forflytte.

En af kravene som skal være opfyldt for at det glider let, er vægten frem. Altså at patienten læner sig så langt frem, at tyngden er lige over hans fødder. Med vægten længere tilbage, bliver forflytningen tung for hjælperen. En anden er føddernes placering. De skal være tilbage, og inde under stolen. Endelig skal der være ligevægt - altså lige meget vægt på begge balder.

Disse punkter kan lyde enkle og logiske når man sidder her, men i praksis er det straks en anden sag :)

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Submission...

Da der snart er stævne, valgtes det at hovedvægten skulle ligge på gulvarbejde. Det passede mig fint, da jeg så kunne få noget mere rutine i grabbling uden gi. Det gik rigtigt godt, men jeg falder stadigt tilbage i "judo-uvaner", når jeg bliver presset lidt.

Jeg skal virkeligt tænke mig grundigt om, for ikke at ryge ind i en strangulering bagfra. Men det kommer :)

Link to comment
Share on other sites

Lidt løberi idag..

Var en anelse for DOMS'et i armene og kroppen, til at jeg havde lyst til chins :chicken:

Jeg har ikke på noget tidspunkt i forbindelse med løfteri, oplevet lignende DOMS... Regner med at der er muskler som jeg ikke får ramt, når jeg er i jernhumør B)

Det er efterhånden længe siden jeg har lavet et regulært dødløft. Måske i morgen bliver dagen?

I morgen er iøvrigt dagen, hvor jeg skal give referat fra d'herrer Zacho og Søndergaards kursus i Aalborg, for mine kolleger. Det bliver sjovt at høre deres reaktioner på mine udmeldinger om tung styrketræning til patienterne (Det er ikke umiddelbart forenligt med Bobath konceptet - men det er nok kun et spørgsmål om tid, før det "adapterer" til virkeligheden B) )

Link to comment
Share on other sites

Løb og chins. Græsset var vådt, så ingen pushups :4whistling:

Jeg vil ikke sige at jeg hader at løbe... Slet ikke... Men jeg elsker det heller ikke... Ikke desto mindre løber jeg mindst 5 gange om ugen. Jeg håber jeg vokser til at kunne lide det..

Et luksus problem - min chef (jeg er for tiden i en projekt stilling som løber til nytår, hvorefter jeg skal tilbage til mit "gamle" job) tilbyder mig et halvt år mere, med forskning, kurser osv.. Men det vil sikkert betyde at jeg skal sige mit faste arbejde op, som ikke er nær så spændende... Jeg har ikke lyst til at gå arbejdsløs om et halvt år, men vil til gengæld heller nødigt gå glip af de spændende udfordringer. Luksus problem - ja - men ikke desto mindre årsag til megen hovedbrud.. Hvad gør man?

Fys-fagligt:

Det indgår ikke længere i de medicinstuderendes "program", at de skal besøge rehabiliteringssteder. Derfor har der i lang tid ikke været den slags besøgende på mit arbejde. Men det var der i dag, og de fulgte tilsyneladende meget interesserede med. Der risikerer at komme underskud af neurologer i fremtiden, så det ville være lækkert, hvis vi kunne motivere et par stykker :)

Link to comment
Share on other sites

Et luksus problem - min chef (jeg er for tiden i en projekt stilling som løber til nytår, hvorefter jeg skal tilbage til mit "gamle" job) tilbyder mig et halvt år mere, med forskning, kurser osv.. Men det vil sikkert betyde at jeg skal sige mit faste arbejde op, som ikke er nær så spændende... Jeg har ikke lyst til at gå arbejdsløs om et halvt år, men vil til gengæld heller nødigt gå glip af de spændende udfordringer. Luksus problem - ja - men ikke desto mindre årsag til megen hovedbrud.. Hvad gør man?

Man tager da jobbet!! GO 4 IT B)

Og så lige et spørgsmål: Hvilken form for gulvkamp vil du mene er den letteste/mest effektive (og sjoveste) at lære. jiu-jitsu, judo, traditionel brydning andet???

Hvis man en dag skulle få lyst til at tilføje lidt til den stående stil... (selvom det nok ikke bliver aktuelt lige pt. - desværre!)

Link to comment
Share on other sites

Og så lige et spørgsmål: Hvilken form for gulvkamp vil du mene er den letteste/mest effektive (og sjoveste) at lære. jiu-jitsu, judo, traditionel brydning andet???

Hvis man en dag skulle få lyst til at tilføje lidt til den stående stil... (selvom det nok ikke bliver aktuelt lige pt. - desværre!)

Hmmm. Det afhænger af hvad du skal bruge den til.. Den mest "realistiske" er nok den man laver i submission... Den sjoveste synes jeg er judoversionen, fordi der er så mange muligheder.. Hvad har du i tankerne?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Det afhænger af hvad du skal bruge den til.. Den mest "realistiske" er nok den man laver i submission... Den sjoveste synes jeg er judoversionen, fordi der er så mange muligheder.. Hvad har du i tankerne?

Ja, hvad tænkte jeg egentlig på?!?! :lol: Det var mere hvis man skulle blive en mere "komplet" fighter, skulle man jo nok tilføje noget gulvkamp til boksningen! Umiddelbart havde jeg selv tænkt på jiu-jitsu (brasiliansk), men ved ikke hvor effektivt det er. Der er jo efterhånden også en del klubber hvor man kan træne ALT på en gang: Boksning, kickboksning, judo, WT, brydning (MMA)

Kunne sgu være cool at prøve, men der er vist (desværre) for mange andre træningsplaner i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Brasiliansk JJ var nok en af de stilarter som jeg allerhelst selv ville træne. Det er i gi, og det er effektivt! Så har du mulighed for det: Afsted!

Det er også planen.... en dag altså :lol:

Link to comment
Share on other sites

DBM: Stop du bare med det der bokseri, og kom ind i (nær)kampen B)

Idag:

Løb - jeg føler virkelig min form er for opadgående! Lækkert! Og så er der jo den metaboliske fitness, ny måling på kolesteroltallet igen om 1½ måned!

Chins - jeg kan uden anstrengelse tage 6 reps nu. Måske den øgede kapacitet også hænger sammen med vægttabet? (- 5kilo)

Pushups - kørte nogle een hånds, plus et sæt til udmattelse. Tror begge gavner min gulvkamp..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share