Overbelastet hoftebøjer


MissDumbell
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet temmelig hårdt i ca. 8 mdr. 5-6 gange om ugen - styrke (med personlig træner) 4 gange 1 time og 1-1½ times cardio hver gang.

I marts-april blev jeg så skadet. Jeg fik smerter i mit højre lår-lyske-hofte - så jeg trappede lidt ned på træningen - både cardio og holdt igen med visse ben-øvelser. Hvordan skaden opstod, vides ikke. Muligvis forskubbelse i ryggen, overbelastning af etellerandet.. dunno

Så kom jeg tilbage til Danmark i Juli og har gået til fysioterapi lige siden. Først 2 gange om ugen og nu 1 gang.

Der gik laaaaaaaaang tid (og jeg brugte mange penge) og jeg skulle igennem 4 fysser, før der kom "skred" i tingene.

Min nuværende fys siger, det er min højre hoftebøjer, som er betændt/irriteret - og han trykke og "strækker" ved hver behandling (og kæft det gør nas indimellem)

Nu er jeg så blevet sat til MAX 30 mins cardio hver anden dag - 0 styrke (jeg har også fået "golfalbuer" - dem bliver der så ikke gjort noget ved) og så fys-behandling 1 gang om ugen.

Fyssen siger - fordi jeg har "ignoreret" skaden så længe (3-4 mdr) - så tager det længere tid at komme over. Men helt ærligt - burde jeg ikke kunne mærke fremgang på nuværende tidspunkt?

Jeg har forresten også fået taget billeder af hoften - der var ikke noget (heldigvis kan man så sige)

Jeg overholder "forbudet" - ja faktisk springer jeg tit over da jeg føler.. 30 mins cardio og så hjem igen?

Så jeg går et par lange ture indimellem i stedet - cykler - men ærlig talt. Jeg får stadig ondt :(

Jeg føler, jeg smider 8 mdrs hård træning lige ud af vinduet og jeg er godtnok ulykkelig. Puuh. Følte mig SÅ fit og alt muligt - men nu føler jeg mig flommet og træt :(

jeg føler da lidt bedring - meget siden jeg kom hjem - men jeg vil sgu godt snart igang med nogle vægte og hård endorfin-cardio

Har I nogle gode råd til mig?

Jeg bor pt i en - forholdsvis - lille by - så det er ikke det store udbud af behandlere. - men jeg er ærlig talt nået dertil, hvor jeg er villig til banklån og lang rejsetid for at få hjælp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share