Lænderyg


qanq-2650
 Share

Recommended Posts

Lænden muskulatur består primært af erector spinia og musklen fæster vi bindevæv på bækkenet og hele vejen op langs din rygrad. Funktionen er primært at bringe rygsøjlen fra en krum position til en svajet (eller hyperextenderet) position! De fleste klassiske øvelser træner kun lændemuskulaturen statisk (dvs uden direkte muskelbebævægelse). Her på siden er der beskrevet to dynamiske øvelser i øvelsesoversigten.

http://www.motion-online.dk/styrketraening...aenk_justerbar/

http://www.motion-online.dk/styrketraening...gbaenk_-_skraa/

Link to comment
Share on other sites

Der vil jeg så gerne lige tilføje, at en god instruktør er svær at finde :laugh: De fleste i centrene rundt omkring kommer med det normale pis, med at du bare skal hen til maskinerne :nonono: S P I L D af god tid :wink: Det virker da lidt, men er begrænset hvor godt :) Så hellere lige snakke med nogle af de store drenge i dit center og høre om der er en som kan hjælpe. Er som regelt altid nogen, de fleste af de fitness guru'er som de tror de er. Vil straks bare sige at de øvelser ikke skal bruges og man skal over i en maskine

Men ellers bare klø på :superman: , hvis du ikke kan få hjælp så træn selv teknikken. Lav vægt 10-12 reps i starten, så sker der ikke rigtigt noget ved en forkert bevægelse så længe du får teknikken iorden inden du går under 10 reps.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Der vil jeg så gerne lige tilføje, at en god instruktør er svær at finde :laugh: De fleste i centrene rundt omkring kommer med det normale pis, med at du bare skal hen til maskinerne :nonono: S P I L D af god tid :wink: Det virker da lidt, men er begrænset hvor godt :) Så hellere lige snakke med nogle af de store drenge i dit center og høre om der er en som kan hjælpe. Er som regelt altid nogen, de fleste af de fitness guru'er som de tror de er. Vil straks bare sige at de øvelser ikke skal bruges og man skal over i en maskine

Men ellers bare klø på :superman: , hvis du ikke kan få hjælp så træn selv teknikken. Lav vægt 10-12 reps i starten, så sker der ikke rigtigt noget ved en forkert bevægelse så længe du får teknikken iorden inden du går under 10 reps.

Hvordan skal en uerfaren vurdere, hvornår hans teknik sidder i skabet?

Link to comment
Share on other sites

Kan hænde at den har været oppe før, men jeg prøver alligevel :D

Eftersom jeg skal starte med at styrketræne, vil jeg gerne have det hele med. Men jeg mangler bare en lille ting :P

Hvad er lænderyg, og hvordan træner jeg det ?

Der er kun 1 kur.. Dødløft, hvis du er i tvivl om udføreslen vil jeg anbefale dig at læse en masse om det, og få en i centeret til at tjekke din teknik ud når du kaster dig ud i den og køre med højre reps i starten så du får teknikken på plads.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være det bare er mig, men taget i betragtning at du skal til at begynde med at træne, ville jeg ikke umiddelbart kaste mig ud i dødløft lige pt... Start med at lave back extensions eller find en "maskine" og få oparbejdet noget muskelkraft, inden du går igang med frie øvelser, som kræver en del teknik, især dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være det bare er mig, men taget i betragtning at du skal til at begynde med at træne, ville jeg ikke umiddelbart kaste mig ud i dødløft lige pt... Start med at lave back extensions eller find en "maskine" og få oparbejdet noget muskelkraft, inden du går igang med frie øvelser, som kræver en del teknik, især dødløft.

-Just like that :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share