Trænet til sommer...


nalle87
 Share

Recommended Posts

Hey...

Så er det første tråd jeg skriver herinde...

Jeg skal til at træne nu sammen med en kammerat. Vi snakker om at lave noget konditionstræning

blandt andet boksetræning, men udover det vil jeg også gerne have opbygget noget vægt i muskler!

Jeg kunne godt tænke mig at have en six-pack til sommer... Tror i det er muligt? Jeg har cirka en fedtprocent

på mellem 10-12... Men kan jeg altså nå at træne det op på det halve års tid jeg har til det? Hvad mener i?

MVH Nicolai Andersen

Link to comment
Share on other sites

Det er jo fuldstændigt umuligt at kunne forudsige. Vi kender hverken dit udgangspunkt eller har en ide om din genetik. Der kan selvfølgelig ske store ændringer på 6-7 måneder ifht. udgangspunktet, men det kræver dedikation, blod, sved og tårer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at have en six-pack til sommer... Tror i det er muligt? Jeg har cirka en fedtprocent

på mellem 10-12... Men kan jeg altså nå at træne det op på det halve års tid jeg har til det? Hvad mener i?

MVH Nicolai Andersen

Tror også du skal passe på med at være så fokuseret på at den six-pack du stræber efter, at du glemmer alle de andre vigtige faktorer.

Det er sgu skide Peter Andrés skyld at de unge er så fokuseret på ABS'ne :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ok...

Hvad vil det sige at bulke og cutte? hehe

Newbie!

Bulke og cutte er bare teh hottest words på mol, og man lyder klog når man bruger dem.

I forenklet form går bulk ud på, at du spiser flere kalorier end du forbruger, du vil derfor tage på i vægt, grunden til dette er, at det er gode omstændigheder for en krop der skal tage noget muskelmasse på, som jo er det du vil, under bulk vil der jo nok også indsnige sig noget fedt, da det er lidt svært at undgå.

Cutte går så ud på i en periode at slippe af med det fedt man har fået under cutperioden, men stadig holde på den muskelmasse man har fået, dette gøres ved et langsomt, kontrolleret vægttab.

Det er ufatteligt hipt, og du får lov til at sidde som en anden bozo og veje din mad og knævre om omega 3 og proteiner.

Hvis jeg var dig, vil jeg slet ikke tænke så meget over disse to begreber, men bare starte med at træne, og ikke mindst spise fornuftigt, hellere for meget mad end for lidt, og det må også gerne være sundt.

Imo. er bulk/cut fuldstændig hul i hovedet at anbefale til en der ikke engang er gået igang med træning endnu, men som med så meget andet er det blevet en klassiker, og selv det største tågehorn kan lyde belæst ved at nævne det..

Træn godt og spis godt = Se godt ud (på længere sigt).

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu ikke mene at det er SÅ lang vej til en 6-pack, hvis din fedt% er 10. Hvis du træner maven seriøst, vil der højst sandsynligt ikke gå så længe før der begynder at vise dig noget.

Du skal bare huske at træne din lænd også, når du træner maven. nu ved jeg ikke lige om du har tænkt på et specifikt program at træne efter?

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er vel om det kun handler om 6-pack, hvis det er tilfældet kan de fleste vel "bare" tabe sig til deres fedt % er lav nok til der er en 6-pack? (her skal nok lige tilføjes nogle situps eller lign. i de 6mdr)

Hvis det derimod handler om at have en generelt god fysik så må det handle om at se at få opbygget en grundstyrke hvorefter der kan fokuseres på mavemusklerne og en lavere fedt% for at få 6-pack. Det sidste bliver nok svært at nå på 6mdr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke kun satse på at få en six-pack... Det er selvfølgelig en generel god form jeg gerne vil i.

Tak for de forskellige svar.. Tror bare jeg satser på at spise noget sundt mad og så overveje noget

protein pulver og så må vi se hvordan det går om et halvt års tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share