Boksning/Vægttab


rk2235
 Share

Recommended Posts

Hej Alle,

Jeg er en ny bruger på motiononline. Jeg har læst en del indlæg igennem omkring vægttab, fedtforbrænding og muskelopbygning, da det er mit primære interesse.

Lidt om mig selv:

Jeg er 28 år gammel, 177cm høj og vejer idag 104 kg. I 2006 vejede jeg 76 kg. Men løbet af de sidste 2 år er det gået frygtlig galt med vægten af forskellige årsager. Nu har jeg besluttet mig for at jeg gerne vil tilbage i form. Da jeg var yngre har jeg trænet meget styrke træning med effektive resultater, men idag kan jeg bare mærke at min forbrænding bare ikke er den samme længere som den var da jeg var 20-22.

Nu er jeg begyndt til boksning fordi jeg altid har hørt at boksetræning er meget effektiv. Jeg har været til træning i ca 2 uger nu og jeg sveder som aldrig før og er øm på samme måde som jeg er når jeg har styrketrænet. Samtidig med træningen følger jeg en stram kostplan. Så gennerelt så har jeg disciplin til at være dedikeret og ikke "snyde" med kosten osv..

Men efter at have læst de forskellige indlæg om vægttab og fedtforbrænding er jeg kommet lidt i tvivl. For i samtlige indlæg bliver det prioriteret meget at man styrketræner samtidig med konditionstræning, og at det gør at man forbrænder mere.

Men min boksetræning er 3 gange om ugen: Mandag, Onsdag og Fredag. Der er det 40 minutters høj tempo konditions træning, og de sidste 30 min er det cirkeltræning med armbøjninger, mave, ryg og arme..og så lidt sparring/teknik. Efter hver træning kan jeg mærke at jeg har knoklet og sveder rigtig rigtig meget, og dagen efter har jeg aldrig energi eller overskud til styrketræning for jeg er stadig meget øm i mine muskler.

Så jeg ville høre om der nogen kunne fortælle mig af viden? eller erfaring? om det er effektivt nok i længden den måde jeg kører min træning på (Kun Boksetræning Uden styrketræning)? eller er jeg absolut tvunget til at finde en dag eller 2 i mellem til at styrketræne for at det skal blive mere effektivt? og jeg forbrænder mere?

Det skal siges at Mandag, Onsdag og Fredag er det boksetræning og om lørdagen tager jeg en ca. 6km løbetur. Resten af dagene hviler jeg...

Jeg håber at i kan kommentere mit indlæg og give mig lidt input til min træning...

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Bare fortsæt det gode arbejde.

Hvis du synes boksning er sjovt så synes jeg du skal fortsætte med det. Personligt er jeg ret vild med boksning. Det giver en god blanding af styrke og kondi. Trænigen i sig selv er ikke særlig muskelopbyggende(afhængigt af udgangspunktet naturligvis), men det handler om at man skal bibeholde sin motivation og det er naturligvis noget nemmere når det er sjovt!

Jeg er i øvrigt enig med hr k. fokusér en del på dit mad. Førg for det er sundt og varieret, ellers kommer de tabte kilo hurtigt tilbage!

God træning

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for jeres svar..Jeg føler mig endnu mere motiveret efter at have læst Stefs bedrift..det super flot resultat tillykke med det..

Jeg kan godt li boksning, jeg føler at man har muligheden for at kombinere psyke med ens fysik..og det er hvad jeg har savnet..

Jeg knokler derudaf..endnu engang tak..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share