Ungfyr med for mange KG.


martin schmidt
 Share

Recommended Posts

hej..

jeg er en fyr på 20 som er 185 og fejer 88kg. så jeg kunne godt lige tænke mig at tabe nogle kilo. ville gerne ned på de 80.

jeg har et arbejde hvor jeg går rundt det meste af dagen men spiser desværre ret usundt og dyrker ikke så meget motion mere som jeg engang gjorde. det skal lige siges at jeg har diabetes type 1 men spiser desværre ikke som man burde.

jeg løber lidt men har ikke træet så længe at jeg kan løbe de lange ture endnu. derudover har jeg cyklet rigtig meget for et par år siden men der kørte jeg for at køre løb. så har lige lidt spørgsmål til jer.

hvordan træner man mest effektivt ved at løbe og cykle så man forbrænder mest muligt? og evt. hvor meget hver uge?

derudover kunne jeg godt tænke mig at få nogle gode forslag til hvad jeg kune spise i løbet af dagen. hvad er det bedste om morgenen og til at have med i madpakken og til aftensmad? og ellers hvad jeg kan spise ind imellem. eller skal det bare være frugt?

håber i kan hjælpe mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan svare på nogle af spørgsmålene:

hvordan træner man mest effektivt ved at løbe og cykle så man forbrænder mest muligt? og evt. hvor meget hver uge?

Jeg vil anbefale at du tager et kig på artiklerne her http://www.motion-online.dk/konditionstrae...ion_-_artikler/ - eksempelvis starte med

http://www.motion-online.dk/konditionstrae..._for_begyndere/ (LøB)

og http://www.motion-online.dk/konditionstrae...beprogram!/ (LøB)

og http://www.motion-online.dk/konditionstrae..._pedalfrekvens/ (Cykel)

Ud fra hvad jeg har læst herinde, anbefaler de fleste at man ikke løber meget i starten, eksempelvis to gange om ugen til at starte med, som "Løbeprogram for Begyndere" foreslår. Hvis det går godt i et par uger uden du får smerter og skader kan du hæve det til 3 gange om ugen når du kommer i bedre form. Jeg har både læst folk sige at det ikke er usundt at løbe hver dag, og at det er sundt, så det vil jeg lade en med mere erfaring svare på - men hvad alle er enige om er at det er meget vigtigt at starte langsomt!

derudover kunne jeg godt tænke mig at få nogle gode forslag til hvad jeg kune spise i løbet af dagen. hvad er det bedste om morgenen og til at have med i madpakken og til aftensmad? og ellers hvad jeg kan spise ind imellem. eller skal det bare være frugt?

Ud fra hvad jeg har læst herinde kan man i teorien spise de mest almindelige ting, så længe man indtager færre kalorier i døgnet end man forbrænder. Nu siger du at du "ikke spiser særlig sundt", men det kan være et vidt begreb - så du skal måske specificere hvad det er du spiser - men jeg har selv for nylig ændret mine spisevaner i et forsøg på at tabe mig, og jeg spiser generelt altid havregryn til morgenmad, frugtstykker til mellemmåltider, almindelige rugbrødsmadder til frokost og almindelig aftensmad uden højt kalorietal - altså mad uden fed brun sovs, friturestegt mad, fedtrigt hakket oksekød o.s.v. For det meste ved man godt selv at det eksempelvis er sundere at tage en kyllingefilet ned i indkøbskurven end at tage en roulade :-)

Jeg har ikke rigtig nogle mere konkrete eksempler på måltider, jeg plejer bare at notere kalorieindholdet i det mad jeg laver og sørger for det ikke overstiger min grænse.

Håber det var en start

Link to comment
Share on other sites

hej.. tak for svaret.. men vil lige høre om du så har tabt dig at at spise som du skriver du gør? for så lyder det jo meget overskueligt.

Ja øh, det er jo så et ret relevant spørgsmål jeg faktisk ikke kan svare på - jeg har ikke nogen badevægt så jeg må klare mig med målebånd - men siden fedtet forsvinder forskellige steder ved motion kan jeg faktisk ikke rigtigt give noget klart svar på det spørgsmål, også til min egen frustration :-S Men jeg har også kun været i gang i lidt over en måned!

Link to comment
Share on other sites

hej..

jeg er en fyr på 20 som er 185 og fejer 88kg. så jeg kunne godt lige tænke mig at tabe nogle kilo. ville gerne ned på de 80.

jeg har et arbejde hvor jeg går rundt det meste af dagen men spiser desværre ret usundt og dyrker ikke så meget motion mere som jeg engang gjorde. det skal lige siges at jeg har diabetes type 1 men spiser desværre ikke som man burde.

jeg løber lidt men har ikke træet så længe at jeg kan løbe de lange ture endnu. derudover har jeg cyklet rigtig meget for et par år siden men der kørte jeg for at køre løb. så har lige lidt spørgsmål til jer.

hvordan træner man mest effektivt ved at løbe og cykle så man forbrænder mest muligt? og evt. hvor meget hver uge?

derudover kunne jeg godt tænke mig at få nogle gode forslag til hvad jeg kune spise i løbet af dagen. hvad er det bedste om morgenen og til at have med i madpakken og til aftensmad? og ellers hvad jeg kan spise ind imellem. eller skal det bare være frugt?

håber i kan hjælpe mig.

Fuck du er hård til at feje. Ej, undskyld ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har type 1 diabetes burde du da i den grad få styr på din kost, da det jo nærmest er halvdelen af behandlingen af diabetes. Du kan da ikke være særlig godt reguleret hvis du ikke aner hvad du kommer i maven.

Alle burde faktisk spise som diabetikere da det typisk er en kost med mange grøntsager, proteiner og så et velafbalanceret antal kulhydrater. Hvis du er i tvivl om hvad, hvornår og hvor meget du skal spise af de forskellige ting, så er jeg sikker på at der er en diætist det sted hvor du går til kontrol.

Og hvis du har ønsker om at begynde at træne, er det jo især vigtigt at være velreguleret!!!

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd som jeg selv har haft succes med - dyrk triathlon. Find et godt træningsprogram på nettet og følg det. Det med kosten kommer helt af sig selv, idet kroppen nok skal omsætte/kræve det nødvendige, vel at mærke hvis du følger dit program. Det kræver naturligvis motivation og disciplin. Har selv fundet god motivation ved bla. at læse her: Effektiv slankekur. GO FOR IT !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share