93 kilo - 16 år - 185 cm - Hvordan kommer jeg ned i vægt?


kresjan
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er en dreng på 16 år der for nyligt er begyndt i det lokale fitness center.

Centeret har alle de fine maskiner osv, så intet problem der.

Jeg vejer som der står i min overskrift lige over de 90 kilo og er 185 høj. Kan blankt indrømme at det ikke ligefrem er musklerne der vejer ..

Jeg kunne godt tænke mig og effektivt tabe mig med en kost samt træning, uden at få en svag krop, altså stadig holde på de muskler jeg har.

Mit daglige energiforbrug er på ca 17000 kj / 4050 kcal.

Hvad kan i foreslå at jeg kan gøre for at jeg effektivt og hurtigt kan tabe mig?

MVH

Kristian Hansen (:

post-21314-1229558400_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

4000 Kcal dagligt virker af ret meget. Skær ned til 2000-2500. Desuden skal du lave noget cardio, da det er her du forbrænder fedtet! Du skal komme i kalorieunderskud, så kroppen bruger fedtet som brændstof. Læs lidt om ernæring + evt. søg på emnet "tab dig". Så længe du stadig bruger dine muskler (træner) løber de ingen steder:)

Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

4000 Kcal dagligt virker af ret meget. Skær ned til 2000-2500. Desuden skal du lave noget cardio, da det er her du forbrænder fedtet! Du skal komme i kalorieunderskud, så kroppen bruger fedtet som brændstof. Læs lidt om ernæring + evt. søg på emnet "tab dig". Så længe du stadig bruger dine muskler (træner) løber de ingen steder:)

Held og lykke med det!

Vrøvl.

Hvis hans ligevægtsintag reelt er på 4000kcal og du mener han skal skære ned til 2000-2500 så vil han da netop tabe en del muskelmasse.

At jeg så tvivler på ligevægtsindtaget er over 3500 er så en anden sag.

Jeg ville starte med at skrive ned hvad du spiser i løbet af en dag og så regne ud hvor meget du reelt indtager.

Derefter ville jeg skære 500 kcal af og smække en gang cardio oven i - det burde føre til et tab på 0.5-1kg om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med henrik.

Skær 400-500 af dit ligevægtsindtag, dog er jeg imod cardio osv. Det er effektivt godt nok ^^

Men ellers er det bare igang i centret med deres frie vægte, så cutter du bare 0,5kg om ugen ca og får stadig muskeler da du er på et relativt lavt stadie formegentlig. Når du så har cuttet en 6-8kg af kan du bare gå igang med at bulke og få muskelmasse :bigsmile: Så går alt op i en højere enhed

Link to comment
Share on other sites

Med hans størrelse og i hans alder, er det da på ingen måde usandsynligt, at hans ligevægtsindtag ligger på 4000kcal såfremt han er meget aktiv!

http://getbig.dk/article.php?id=70&CUT...ere_fedtprocent!

Enjoy ;)

Og så overvej at lære at løfte nogle ordentlige vægte - på samme side, er der en artikkel af Thomas Jagd "fundament træning for begyndere" den er værd at læse.

Mvh

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Hej igen allesammen, og tak for de mange svar.

Jeg er ikke helt med på jeres tekniske udtryk :D

Hvad er "cardio" ?

Jeg er begyndt og spise sundere end jeg plejede, og tænke mere på hvad der er i den mad som jeg spiser, så det burde jo være godt nok :)

Hvis i har andre råd så sig endelig til.

MVH

Kristian.

Edited by kresjan
Link to comment
Share on other sites

Hej igen allesammen, og tak for de mange svar.

Jeg er ikke helt med på jeres tekniske udtryk :D

Hvad er "cardio" ?

Jeg er begyndt og spise sundere end jeg plejede, og tænke mere på hvad der er i den mad som jeg spiser, så det burde jo være godt nok :)

Hvis i har andre råd så sig endelig til.

MVH

Kristian.

cardio = Cardiovascular eller kredsløb.

Der menes at du kunne lave noget kredsløbstræning, det kunne være cykling, løb eller andet der får pulsen op.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Jeg har som så mange andre dumme sjæle overvejet en suppekur, og ja ja, er klar over at den på ingen måde holder på lang sigt, da det er en kur og ikke en kostplan, men hvis jeg fx følger suppekuren 1-2 uger, og derefter holder en kostplan, samt træner i fitnesscenter, ville suppekuren så ikke virke? Eller vil jeg bare tage alt det jeg har tabt på igen i fedt, selvom jeg træner og spiser sundt?

Som jeg har læst mange steder siger folk at man kommer i proteinunderskud af suppekuren, da den ikke indeholder nogen, vil jeg ikke kunne kompensere for de manglende proteiner med nogle proteinshakes? Eller vil suppekuren så ikke virke efter formålet?

Mvh

Kristian Hansen.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Jeg har som så mange andre dumme sjæle overvejet en suppekur, og ja ja, er klar over at den på ingen måde holder på lang sigt, da det er en kur og ikke en kostplan, men hvis jeg fx følger suppekuren 1-2 uger, og derefter holder en kostplan, samt træner i fitnesscenter, ville suppekuren så ikke virke? Eller vil jeg bare tage alt det jeg har tabt på igen i fedt, selvom jeg træner og spiser sundt?

Som jeg har læst mange steder siger folk at man kommer i proteinunderskud af suppekuren, da den ikke indeholder nogen, vil jeg ikke kunne kompensere for de manglende proteiner med nogle proteinshakes? Eller vil suppekuren så ikke virke efter formålet?

Mvh

Kristian Hansen.

du ser helt forkert på 'kost'.

der skal ikke bare nogle shakes til, eller noget Nupo'supper'tam'tam.

det eneste holdbare er en sund og fornuftig kost.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Jeg har som så mange andre dumme sjæle overvejet en suppekur, og ja ja, er klar over at den på ingen måde holder på lang sigt, da det er en kur og ikke en kostplan, men hvis jeg fx følger suppekuren 1-2 uger, og derefter holder en kostplan, samt træner i fitnesscenter, ville suppekuren så ikke virke? Eller vil jeg bare tage alt det jeg har tabt på igen i fedt, selvom jeg træner og spiser sundt?

Som jeg har læst mange steder siger folk at man kommer i proteinunderskud af suppekuren, da den ikke indeholder nogen, vil jeg ikke kunne kompensere for de manglende proteiner med nogle proteinshakes? Eller vil suppekuren så ikke virke efter formålet?

Mvh

Kristian Hansen.

Husk hvis du laver suppekuren, så må du ikke kigge på månen. Det forstyrrer din sjæls magnetfelt, så dine fedtdepoter kommer i ubalance med hensyn til syre/baseforhold og elektrolytter. Farligt stads. Men det virker, helt hundrede!

Link to comment
Share on other sites

Hej Kresjan (Kristian)

En måde at starte på er ikke at lave hele sit liv om, det kan man kun holde i meget kort tid. Du skal tage en ting af gangen og ændre. I din alder spiser du sikkert noget fastfood. Hold op med det, og du vil se kiloene hurtigt vil falde, måske 3-5 kilo på en måned. Så ingen burgere, pizza, kebab, pommes frites, pølser osv - samt alle mulige færdig produkter fra fryserne i supermarkedet. Dette lille indgreb har hjulpet mig flere gange, når jeg lige er blevet for trind om maven.

Og så selvfølge dyrk motion, men det er du jo igang med.

Når du har holdt denne "diæt" i en måned, så kom tilbage igen, så tager vi næste trin!

Lad være med at tælle kalorier, tænk over hvad det er for en slags mad du spiser.

Hold ud - og du vil vinde over dig selv

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Man kunne jo også overveje, at blot dyrke sport, have det sjovt med det, få fede oplevelser og så langsomt men sikkert se fordelene dukke op - i form af vægttab, en trimmet krop og en bedre kondition. Tag f.eks. en sport som triathlon, hvor der er stor afveksling mellem disciplinerne og vægttab behøver du ikke fokusere så meget på, det kommer helt af sig selv, hvis du er motiveret og følger din træning. Find god motivation og viden her: Effektiv slankekur. JUST DO IT !

Edited by fatcat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share