Marathon


Rasmus
 Share

Recommended Posts

Jeg vil prøve at løbe marathon i maj.. Jeg har altid været meget aktiv og har løbetrænet 1-2 gange om ugen.. Har løbet 3 gange om ugen i to uger nu.

Men hva siger I eksperter, er det realistisk at jeg kan nå at komme i ordentlig form til at gennemføre? Med min nuværende form vil jeg godt ku løbe 2 timer med 11 km/t og sikkert også lidt mere

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lyder realistisk.

Jeg syntes du skal løbe 2-3 uger mere hvor du øger med 10% per uge. der efter syntes jeg du skal begynde og lave noget interval. Jeg vil mene du skal holde dig til de lange intervaller. Dvs. 4-6 min på 90-95% af din max puls. og noget tempotræning hvor du løber 10+ min med 85-90% af din max puls(:

Held og lykke med det (:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rasmus

Hvis dit mål bare er at gennemføre et marathon skulle det ikke være noget problem. Jeg har selv gennemført et marathon uden den store forberedelse. Bevares det var da hårdt og jeg havde ondt i stængerne en uge efter og der gik ca 3 uger før benene føltes helt friske. jeg gennemførte senere et marathon mere hvor jeg de tre måneder op til løbet trænede mere struktureret med 3 ugentlige løbeture, hvor jeg øgede mængden med de anbefalede ca 10% per uge. Her var det en helt anden oplevelse at løbe og gennemføre marathon og benene var rimelig friske allerede dagen efter. Mit råd er at søge her på siden omkring marathontræning og sætte dig ind i tingene. Så skulle det ikke være det store problem for dig at gennemføre et marathon til maj.

Edited by Van der Boss
Link to comment
Share on other sites

Er det Stockholm marathon du skal til den 30 maj?

Er nemlig selv medldt til og det bliver også mit første marathon.

Jeg har meldt mig ind i en løbeklub og løber no 10km på ca en time. På den træningsplan jeg har fået kommer vi ikke over 10 km de første par måneder og øger derefter distancen. Vi løber 3 til 4 gange om ugen.

Vh. Stef

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene.

Det er Københavns marathon jeg ska løbe.. Målet er bare at gennemføre, da jeg aldrig har løbet et før.. Så må jeg prøve at gå efter en tid anden gang.. Som det ser ud nu løber jeg 10 km på ca 50 mins.. Og har fundet et program som jeg løber efter. Dog ikke udelukkende efter programmet, jeg mærker også lidt efter om, hvordan kroppen har det..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg vil prøve at løbe marathon i maj.. Jeg har altid været meget aktiv og har løbetrænet 1-2 gange om ugen.. Har løbet 3 gange om ugen i to uger nu.

Men hva siger I eksperter, er det realistisk at jeg kan nå at komme i ordentlig form til at gennemføre? Med min nuværende form vil jeg godt ku løbe 2 timer med 11 km/t og sikkert også lidt mere

Hej Rasmus

Ja da, kan du løbe 22 km nu kan du sagtens træne dig op til det dobbelte på 5 måneder, ingen problem. Med et godt løbeprogram og en god portion træningsvilje så er du godt på vej. Lige et godt råd - du måske har hørt 100 gange før: Få lavet en løbestilsanalyse og køb nogle gode sko (2 par, så du kan skifte). Det kommer jo til at belaste benene meget mere en du plejer og så er gode sko nøglen til at undgå skader! Jeg taler af erfaring!!

Held og lykke med det!

Mvh.

Anders

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share