12km log


12km
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Er en erfaren løber og har løbet 5-6 marathon i løbet af de seneste 3-4 år. Når jeg ikke træner til marathon står den på ca. 40-50 km løb i moderat tempo (5 min/km) om ugen. Satser på et marathon i løbet af foråret.

Årsbedste på forskellige distancer:

Marathon 3:30

Halvmarathon 1:34

10 km 41:00

5 km 19:30

I løbet af efteråret har jeg først været en måned på ferie i USA og med den efterfølgende julemåned er resultat et plus på 6-7 kg. siden sommerferien. Det var forventet, men ikke smukt :blush:

Status er derfor pr. 31. december 2008:

Højde 190

Vægt: 98

Alder 30 år

Mit mål:

* Under 90 kg. inden sommerferien. Det var jeg sidst i 2005.

Middel i korte træk:

1. 50-70 km. løb om ugen

2. 4-5x 30 min på cross trainer

3. Ingen slik

4. Mindre alkohol (max 1 flaske vin om ugen)

5. Mindre portioner

6. Mindre frugt

ad 1.

Forventer som nævnt at løbe et marathon i løbet af foråret, hvormed jeg automatisk kommer til at løbe en del

ad 2.

Supplerer det med 30 min træning på min kærestes cross trainer. En god træningsform, som ikke slider så meget på kroppen

ad 3.

Har i perioder spist for meget slik og sukker, men har generelt ikke problemer med at undvære det, hvis jeg sætter mig for det.

ad 4.

Øl og vin er lækkert. For ikke at køre helt træt i det tillader jeg mig en halv flaske vin fredag og lørdag.

ad 5.

Jeg spiser konsekvent to portioner til aften, selvom jeg næsten altid er fuldstændig mæt efter første portion. En dårlig vane jeg er opmærksom på.

ad 6.

Umiddelbart paradoksalt, men har normalt spist 5-6 stk. frugt om dagen i tillæg til mange grøntsager til aften, og dette antal vil jeg reducere til 2-3 stk.

Jeg vil forsøge at opdatere min log dagligt.

Forslag og indspark modtages gerne. Projektet starter, når jeg vågner op med ondt i hovedet d. 1. januar 2009!

mvh

12 km

Edited by 12km
Link to comment
Share on other sites

1. januar 2009

Har erkendt, at indsatsen i dag har været centreret omkring at undgå at falde i tømmermændsmaden, dvs. burger og pommes fritter. Mit hoved tillader ikke hårdere fysisk udfoldelse, så det bliver ved en gå tur i det gode vejr på en times tid.

Fra i morgen begynder den daglige vejning sig også. Det er min erfaring, at det giver mig den bedste motivation, så længe jeg ser på tendenserne på vejningerne fremfor de daglige udsving.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa...

Sikke et mål og jeg glæder mig meget til at hører om det lykkes. Jeg synes det er vildt så mange kcal du kører af på 45 min.

Hvilke lvl kører du på ??

Jeg brænder lige over 200kcal på 20min...

Du er meget velkomme til at følge med i blog også

KP Sport

Link to comment
Share on other sites

Hej Kpsport

Jeg kører normalt på level 14 med 75-80 rpm. Det er omkring 340-360 Watt, hvilket jo et eller andet sted nok er det mest interessante.

Jeg bruger mit polar ur til at beregne forbrænding, og det viser mindre end vores maskine. Når det så er sagt skal uret også tages med et forbehold.

Held og lykke med dit projekt :bigsmile:

Hejsa...

Sikke et mål og jeg glæder mig meget til at hører om det lykkes. Jeg synes det er vildt så mange kcal du kører af på 45 min.

Hvilke lvl kører du på ??

Jeg brænder lige over 200kcal på 20min...

Du er meget velkomme til at følge med i blog også

KP Sport

Link to comment
Share on other sites

Takker for dit svar... Jamen det giver jo et lidt andet billed :)

Hej Kpsport

Jeg kører normalt på level 14 med 75-80 rpm. Det er omkring 340-360 Watt, hvilket jo et eller andet sted nok er det mest interessante.

Jeg bruger mit polar ur til at beregne forbrænding, og det viser mindre end vores maskine. Når det så er sagt skal uret også tages med et forbehold.

Held og lykke med dit projekt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share