Springerknæ & Grøn Te


Løbekvinden
 Share

Recommended Posts

Dette indlæg skal ikke være tiltænkt som en reklame for brugen af grøn te. Jeg havde springerknæ i 2 måneder som følge af overdrevent løb. Jeg løber hver dag uden pause og på et tidspunkt i sommeren 2008 fik jeg springerknæ i begge knæ, hvilket jeg aldrig havde prøvet før. Jeg har før løbet og har haft smerter i mine skinneben som følge af senehindebetændelse, hvilket nok sammen med springerknæ er noget mange løbere nikker genkendende til. I sommeren 2008 måtte jeg indstille mit løb, da smerterne i mine knæ blev uudholdelige. Jeg måtte ovenikøbet bare for at gå en mindre tur tage smertestillende piller. I efteråret begyndte jeg at drikke Detox te fra Birt&Tang, som indeholder bl.a grøn te samtidigt drak jeg almindelig grøn te også, hvilket jeg ikke havde gjort tidligere i mit liv. I grøn te og alm te er der jo mange antioxidanter. Da jeg havde drukket Detox teen og grøn te ca. 2 måneder aftog mine smerter i begge knæ betydeligt og jeg kunne begynde at løbe igen. Jeg vil høre om der er nogen, der har oplevet noget tilsvarende? Den dag idag løber jeg i mere eller mindre udslidte løbesko og hver dag enten 5 eller 10 km. Før i tiden når jeg fik smerter ville jeg ofte udskifte mine løbesko idet jeg troede at det var dem, der skyldtes mine smerter, men nu faktisk pga den grønne te føler jeg mig på toppen fysisk. Er der nogen, der har haft lignende erfaringer?

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Ja vi har masser af erfaring, her på MOL, med kvinder, der bilder sig selv det mest underlige ind...

Jeg har altid bildt mig selv ind, at en kasse øl i omklædningsrummet, efter en fodboldkamp, gjorde underværker for restitutionen!

Og nu har jeg fået det underbygget!

http://www.bold.dk/nyt/Oel-bedre-end-vand-efter-fodbold

:D

Link to comment
Share on other sites

Det er skam ikke noget, jeg bilder mig. Jeg har mærket at den grønne te faktisk hjalp, da intet andet hjalp, men selvfølgelig skal man være åben overfor at prøve det. Faktisk er der masser af engelsk dokumentation på området, men jeg vidste ikke, at grøn te hjalp før mine symptomer forsvandt. Jeg er selvfølgelig godt klar over at et par pils i ny og næ vil kunne tage enhver smerte af hvilkensomhelst karakter, men gad vide om det hjælper på lang sigt.

http://www.heavenoftea.com/2008/06/11/gree...a-for-athletes/

Ser bort fra bemærkningen om kvinder her på MOL, som bilder sig alt muligt ind i anledningen af det nye år!!

Edited by Løbekvinden
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har selv springerknæ i begge knæ som jeg har kæmpet med i over to år og jeg er aldrig rigtigt kommet til at kunne løbe igen.

jeg ved ikke med det grøn the,, men hvis det indeholder antioxidanter kan det muligvis have en virkning.

kender folk noget til produktet, biosport?

har nemlig hørt at det skulle kunne kurere alle former for inflamation. det skulle indeholde antioxidanter og feedtsyrer.

Link to comment
Share on other sites

jeg har selv springerknæ i begge knæ som jeg har kæmpet med i over to år og jeg er aldrig rigtigt kommet til at kunne løbe igen.

jeg ved ikke med det grøn the,, men hvis det indeholder antioxidanter kan det muligvis have en virkning.

kender folk noget til produktet, biosport?

har nemlig hørt at det skulle kunne kurere alle former for inflamation. det skulle indeholde antioxidanter og feedtsyrer.

Min fysioterapeut, Søren Mavrogenis, står bag Bio-Sport behandlingerne (gammel artikel med historien bag her, forskningsresultater her) Jeg har gennemgået behandlinger hos ham flere gange, ved overbelastningsskader i skuldrene med fantastisk gode resultater, og ved overbelastningsskader i håndleddene med okay gode resultater.

Link to comment
Share on other sites

okay.. det lyder til at have en virkning på inflammation.

jeg døjer også i øjeblikket med en skade omkring overbelasning af knæskallen i forbindelse med cykling i koldt vejr. vil biosport både kunne hjælpe på overbelasningen og springer-knæet?

et springer knæ er jo et ret stort område der er betændt, så det er med om biosport vil kunne klare så store skader.

vil man ikke kunne købe ingredienserne i biosport og selv lave det?

Link to comment
Share on other sites

Det er skam ikke noget, jeg bilder mig. Jeg har mærket at den grønne te faktisk hjalp, da intet andet hjalp, men selvfølgelig skal man være åben overfor at prøve det. Faktisk er der masser af engelsk dokumentation på området, men jeg vidste ikke, at grøn te hjalp før mine symptomer forsvandt. Jeg er selvfølgelig godt klar over at et par pils i ny og næ vil kunne tage enhver smerte af hvilkensomhelst karakter, men gad vide om det hjælper på lang sigt.

http://www.heavenoftea.com/2008/06/11/gree...a-for-athletes/

Ser bort fra bemærkningen om kvinder her på MOL, som bilder sig alt muligt ind i anledningen af det nye år!!

Din kilde er simpelthen en side, som praiser thé til skyerne? Yderst videnskabeligt.

Men, jeg tror du har ret. Den anden dag, da jeg stod på hovedet, imens jeg drak urter fra Tibet, så forsvandt alle mine modersmærker. Men, jeg tror det var fordi, at det var onsdag, men jeg er ikke sikker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share