FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

Dr. Mengele, jeg tror det ville være en god idé for dig, hvis du gerne vil blive taget seriøst, i det mindste at oplyse dit navn. Jeg tror du vil taget mere seriøst af en del folk, hvis de ved at de i det mindste snakker med en (rigtigt) person.

Læg mærke til Fitness World's navn. Deres navn er ikke Bodybuilder World, eller Weightlifter World. Det er fitness de er ude på at sælge. Fitness er for de fleste en blanding af mange forskellige slags fysiske træninger. Og derfor ikke begrænset til vægtløftning. Dvs. at størstedelen i Fitness World sandsynligvis ikke er ude på at løfte vægte alene, men også at komme i god form i en blanding af cardiovascular fitness, vægtløftning, smidighed og hurtighed(eller enkelte af disse) - og for en stor del, vægttab!

Hvis vi går ud fra at omkring 10% af kunderne i Fitness World ville have glæde af større dumbbells end der allerede er, ville det ikke være en fornuftig forretning for Fitness World at investere i tungere vægte. Dig, Dr. Mengele, samt de andre 10% der ville have glæde af større dumbbells, betaler det samme som normale kunder. Forskellen er, at I sandsynligvis kommer oftere, slider mere på udstyret per gang end den gennemsnitslige Fitness World kunde. Hvis Fitness World derudover skulle investere i specielt udstyr til en minoritet i deres kundegruppe, ville de sandsynligvis ikke tjene penge på jer mere. Og jeg tror nu ikke at det er fordi de elsker dig så meget, at de vil tabe penge på dig.

Hvis du, Dr. Mengele, var så seriøs som du virker som om du er, ville der ikke være nogle problemer for dig. Competitiveness is the ability to perform no matter conditions :)

Link to comment
Share on other sites

jge kan ikke se hvad problemet er i at lade folk der ikke kan brystpresse særlig meget squatte?

Skal ikke udtale mig om din erfaring med at lære folk at træne,

men som andre har nævnt, så kræver det tid og energi at lære folk

at squatte, og hvis de til at starte med ikke kan bænke 10 kg,

så er det altså op ad bakke på flere fronter, og så skal hr og fru danmark

altså ikke sættes til at squatte 5x5 fordi det er god stil her på MOL...

Link to comment
Share on other sites

Hej TheFrog,

Læg mærke til Fitness World's navn. Deres navn er ikke Bodybuilder World, eller Weightlifter World. Det er fitness de er ude på at sælge. Fitness er for de fleste en blanding af mange forskellige slags fysiske træninger. Og derfor ikke begrænset til vægtløftning. Dvs. at størstedelen i Fitness World sandsynligvis ikke er ude på at løfte vægte alene, men også at komme i god form i en blanding af cardiovascular fitness, vægtløftning, smidighed og hurtighed(eller enkelte af disse) - og for en stor del, vægttab!

Hvis vi går ud fra at omkring 10% af kunderne i Fitness World ville have glæde af større dumbbells end der allerede er, ville det ikke være en fornuftig forretning for Fitness World at investere i tungere vægte. Dig, Dr. Mengele, samt de andre 10% der ville have glæde af større dumbbells, betaler det samme som normale kunder. Forskellen er, at I sandsynligvis kommer oftere, slider mere på udstyret per gang end den gennemsnitslige Fitness World kunde. Hvis Fitness World derudover skulle investere i specielt udstyr til en minoritet i deres kundegruppe, ville de sandsynligvis ikke tjene penge på jer mere. Og jeg tror nu ikke at det er fordi de elsker dig så meget, at de vil tabe penge på dig.

At du kan slutte at Fitness World skal være lig med dårligt/utilstrækkeligt udstyr, ukvalificeret personale og dårlige forhold er for mig en gåde. Hvornår er fitness blevet lig den almindelige borger der laller rundt i et center? Fitness er jo i høj grad en tilstand, et stadie man opnår via træning. Man kan lægge hvad man vil i det - at løbe 5km på x antal minutter, løfte x antal kg så y gange. Det er alt sammen underordnet. Pointen er at din pointe ikke er god. Det ligger ikke automatisk i navnet "FITNESS World", og tilmed implicerer "WORLD" jo brede og udførlige træningsmuligheder, hvilket ikke er tilfældet. Det er en snæver klub ud fra et træningsmæssigt perspektiv, med ringe muligheder for SL, VL, og BB.

Jeg aner ikke hvorfor du igen nævner forretningsperspektivet (som i øvrigt er fremført og meget åbenlyst for enhver). Det er trivielt. Ligeså trivielt som at sige at vi er nogle der fremfører forbrugerkritik. Alle i deres gode ret til at gøre hvad de vil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke hvorfor du igen nævner forretningsperspektivet (som i øvrigt er fremført og meget åbenlyst for enhver). Det er trivielt. Ligeså trivielt som at sige at vi er nogle der fremfører forbrugerkritik. Alle i deres gode ret til at gøre hvad de vil.

Jeg syntes nu også, at kun spore en hvis trivielitet i dine indlæg, og i din kritik..

Hvad med at svare på det tidligere stillede spørgsmål, "Hvilket center ville du anbefale?"

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes nu også, at kun spore en hvis trivielitet i dine indlæg, og i din kritik..

Hvad med at svare på det tidligere stillede spørgsmål, "Hvilket center ville du anbefale?"

Hvorfor skal jeg svare på personfnidder og for diskussionen uvedkommende ting? Det tjener intet formål. Det er endda selvmodsigende jeg svarer på dit indlæg, der intet bidrager. Det er ikke min skyld at folk ikke kan se den ligeværdige natur mellem "de driver bare forretning" og "vi leverer bare kritik", og kan se et niveau højere end det.

Lad os get back on topic. Topic er: Fitness World er elendigt.

Redigering: Jeg har refereret til topic også i min signatur.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det har vi så forstået du syntes.................... :santa2:

Så find et andet centre at bruge dine kræfter på :nissegrin:

Så vil vi andre 247.000 tage i Fitnessworld og komme i sindsyg dårlig form :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Det har vi så forstået du syntes.................... :santa2:

Jeg synes det stadig, jeg har ikke skiftet mening.

Så vil vi andre 247.000 tage i Fitnessworld og komme i sindsyg dårlig form :nissetunge:

At Shitness World ikke henvender sig til seriøse mennesker betyder ikke at seriøse mennesker ikke henvender sig til Shitness World. Man skal læse det man evt. knytter en kommentar til, ellers risikerer man at misforstå hvad det går ud på

Link to comment
Share on other sites

Tænk, at du bruger så meget energi på at svine FW til.

Du må virkelig være blevet trådt over skoene der - måske de 200 kr pr. mdr. Men værre er det heller ikke. Du kan melde dig ud næste måned, og tænk, hvis du arbejdede i stedet for at svine dem til, kan du nok tjene de småpenge hjem igen. Slå naboens græs eller gør hans altan ren. Det er for barnligt det der, du er vidst sur over nogen der laver big money på et mainstream koncept til mainstream brugere. Om'er.

Edit: Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er glad for FW - men så undgår jeg det bare. I stedet træner jeg i Fdk nørrebronx. Fint center, de har alle de frie vægte jeg skal bruge. Også 40 kg dumbells, så kan du lave rows og alle dine andre øvelser - eller hvor mange øvelser det nu er, at du bruger den vægt-range.

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Tænk, at du bruger så meget energi på at svine FW til.

Du må virkelig være blevet trådt over skoene der - måske de 200 kr pr. mdr. Men værre er det heller ikke. Du kan melde dig ud næste måned, og tænk, hvis du arbejdede i stedet for at svine dem til, kan du nok tjene de småpenge hjem igen. Slå naboens græs eller gør hans altan ren. Det er for barnligt det der, du er vidst sur over nogen der laver big money på et mainstream koncept til mainstream brugere. Om'er.

Tænk at du bruger så meget energi på at svine at jeg kritiserer FW. Siden hvornår er det blevet forbudt at rette forbrugerkritik?

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal jeg svare på personfnidder og for diskussionen uvedkommende ting? Det tjener intet formål. Det er endda selvmodsigende jeg svarer på dit indlæg, der intet bidrager. Det er ikke min skyld at folk ikke kan se den ligeværdige natur mellem "de driver bare forretning" og "vi leverer bare kritik", og kan se et niveau højere end det.

Syntes da absolut ikke at det er uvedkommende for diskussionen. Eftersom du efterhånden har brugt en hel del linier på kritisere FW m.fl. ville det da give god mening at du pegede på et specifikt center som man fra kædernes side skulle stræbe efter..

FW og øvrige kæder har da helt klart mangler, (og ja i bund og grund er de sørgelige kapitalistiske pengemaskiner.)

Men diverse hardcore gyms og SL klubber, har da, som udgangspunkt, i den grad også mangler.

Her kan nævnes: Manglende cardioudstyr, ingen holdtræning, ofte dårlig udluftning o.s.v.

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

FW og øvrige kæder har da helt klart mangler, (og ja i bund og grund er de sørgelige kapitalistiske pengemaskiner.)

Men diverse hardcore gyms og SL klubber, har da, som udgangspunkt, i den grad også mangler.

Her kan nævnes: Manglende cardioudstyr, ingen holdtræning, ofte dårlig udluftning o.s.v.

Var det ikke mere konstruktivt at debattere hvilke fordele de to forskellige slags centre har, og måske forsøge at forene de to 'stilarter'. For mig at se er det ikke umuligt at kombinere de to ting.

Da jeg trænede i FitnessDK i Taastrup (Blåkildevej, ikke City2) var der på stueplan et hav af maskiner, såvel cardio som fitness/styrke, samt legerum til børn, lokaler til spinning, anden hold/bold-træning osv. I kælderen var der så frivægtsafdeling, også med enkelte maskiner (lat-tårn, leg-curl/ext, cable-cross tårn, tricep pulldown etc.) og squash-baner samt en klatrevæg. Der var altså lidt for enhver, og i frivægtsafdelingen var der måtter og stænger til dødløft, der var bænkpres og et tårn til squat, samt smith-stativ hvis man var til den slags. Håndvægte var godt nok begrænset til 40 kilo, men der var kiks nok til at der både var en der kunne dødløfte 200+ og to andre bænke 100+ på de to - tre bænke der var, og stænger nok også.

Det gode var, at de to afdelinger (fitness/maskine og frivægte) var adskilt i etager. Således behøvedes den almindelige motionist ikke blive skræmt/intimideret af de store drenge, og de store drenge behøvedes ikke se på denne 'ineffektive' træning som det bl.a. kaldes her i tråden. Det virkede fint. Eneste minus var naturligvis prisen, men sådan er der jo så meget. :bigsmile:

Her var der naturligvis også problemer, idet investeringerne som regel altid blev gjort i TechnoGym maskiner osv. til stueplan, mens kælderen kun sjældent fik noget nyt. Det skete dog mens jeg var der, så det var ikke fuldstændig ødemark.

Som jeg ser det så udelukker det ene ikke det andet. Et rigtig godt center formår at favne begge "verdener", og er man lidt smart med indretningen, så gør man det således at de to afdelinger ikke behøver gå lige op af hinanden, for dermed også at undgå at genere hinandens træning. For jeg forstår sagtens at en kvinde i 40+ års-alderen kan blive lidt skræmt af store fyre, måske med tatoveringer osv. går og smider med mange, mange kilo i forhold til hendes verden. Og for et center er hendes månedlige bidrag lige så godt som alle andres, og er der nok af dem, så skal man naturligvis tage hensyn til deres behov. Alt andet er jo ganske simpelt dårlig opførsel!

Nej, FitnessWorld og FitnessDK er ikke kun af det onde. Hvis en centerleder har ambitioner og visioner, så kan denne sagtens få det hele på én gang. Men bevares, det kræver da en del mere engagement og flid end hvis man bare satser på det sikre, og opretter enten et kommercielt center til "hr og fru Danmark" eller en jernhule til byens 50 stærkeste knægte. Kan man derimod få begge dele, så er man noget ved musikken. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er jo ikke konstruktivt? Du ytrer ikke hvor folk ellers skal søge hen, hvis de har det som dig.

Den er netop konstruktiv. Man skal ikke stille et alternativ for at kritisere et udbudt produkt. Efter den logik ville jeg ikke kunne kritisere Fitness World hvis det var eneste center at træne i i DK, fordi jeg ikke kunne nævne alternativer.

Hvis Shitness World ville være Fitness World skulle de tilføje det fornødne træningsudstyr og øge kvaliteten af deres personale og introducere en anden stemning. Der skal ikke fjernes så meget som der skal tilføjes.

Samme svar gælder til PIONEER., hvem jeg også har sendt en PM.

Link to comment
Share on other sites

At sige at fitness world er lort fordi det ikke er optimalt for BB, VL og SL og så brokke sig over det i timevis tyder på at man ikke forstår deres foretningsprincip og hvad de (fitness world) ønsker.

Det er nøjagtig ligesom at brokke sig over at netto ikke har oksemørbrad hver dag fordi det ville en hvilken som helst slagter med respekt for sig selv have.

Man kan ikke sammenligne netto med en god slagter ligesom man heller ikke kan sammenligne fitness world med en VL/SL klub, de rammer to vidt forskellige målgrupper og opfylder to vidt forskellige behov!

Link to comment
Share on other sites

Godt nytår :)

Jeg sidder ligenu på arbejdet, og kigger ud i mit center(Fitnessworld).

der er en tynd,tyk,lang,kort,sort,hvid,gul som er igang med at træne. De hilser, de virker tilfredse.

Og det har jeg fornemmelsen af de kunder som er hernede er.

Når BRB, kunder ;)

Link to comment
Share on other sites

Man kunne fristes til at tro Du er blevet smidt ud af FW.... :/

FW - er et helt igennem udemærket center med masser af gode, seriøse og kompetente instruktører. PUNKTUM!

Hvorfor er der så mange der kommer med teorien om at han da bestemt må være smidt ud af FW siden han brokker sig? Det er da en helt forkert tankegang at have, hvis i kom på en restaurant, og fik noget lortemad serveret, ville i så gå glade derfra, bare fordi de ikke SMED jer ud?

Derudover kan vi ikke bruge din kommentar om instruktørerne til ret meget da du arbejder der. De fleste folk vil vel et eller andet sted stå inde for det de selv laver, om det er skidt eller ej...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor er der så mange der kommer med teorien om at han da bestemt må være smidt ud af FW siden han brokker sig? Det er da en helt forkert tankegang at have, hvis i kom på en restaurant, og fik noget lortemad serveret, ville i så gå glade derfra, bare fordi de ikke SMED jer ud?

Derudover kan vi ikke bruge din kommentar om instruktørerne til ret meget da du arbejder der. De fleste folk vil vel et eller andet sted stå inde for det de selv laver, om det er skidt eller ej...

Mads dine sammeligninger er efterhånden så langt ud :rofl2:

Udfra dine billeder i dagsformen off-topic kunne du nemt lære noget at instruktørene i Fitnessworld :yo:

Link to comment
Share on other sites

Mads dine sammeligninger er efterhånden så langt ud :rofl2:

Udfra dine billeder i dagsformen off-topic kunne du nemt lære noget at instruktørene i Fitnessworld :yo:

Hvorfor er sammenligningen langt ude? Du får et produkt begge steder?

Derudover kunne jeg sikkert lære en masse af en instruktør fra et fitnesscenter, intet af det ville dog have noget med min træning at gøre...

Link to comment
Share on other sites

Udfra dine billeder i dagsformen off-topic kunne du nemt lære noget at instruktørene i Fitnessworld :yo:

Sådan. Så fik vi lige hevet niveauet endnu længere ned. Det troede man næppe var muligt, når man dømmer tråden ud fra dens hidtidige indlæg, men sørme om ikke det kunne lade sig gøre...

:nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er der så mange der kommer med teorien om at han da bestemt må være smidt ud af FW siden han brokker sig? Det er da en helt forkert tankegang at have, hvis i kom på en restaurant, og fik noget lortemad serveret, ville i så gå glade derfra, bare fordi de ikke SMED jer ud?

Jeg har været på MacD fornyligt og fik en pap burger med noget der skulle minde om ost samt nogen ok pomfrits. Jeg syntes langt bedre om maden for den lokale pizza biks end det jeg fik hos MacD, tænke tænke, jeg tror jeg snupper pizzamanden næste gang.

Jeg stiller mig ikke op og forlanger at MacD skal ændre deres koncept og lave en burger lige efter mit hoved fordi at deres kvalitet er lav og at de stakkels mennesker der kommer der ikke får ordentlig mad.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor er sammenligningen langt ude? Du får et produkt begge steder?

Derudover kunne jeg sikkert lære en masse af en instruktør fra et fitnesscenter, intet af det ville dog have noget med min træning at gøre...

Men du hentyder til at instruktørene i Fitnnessworld sælge lort :blahblah: Og måske skulle du lige klappe hesten lidt der......man skal jo ikke kaste med køer når man selv er landmand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share