Lasse T's vej tilbage..


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Så prøver vi sgu igen anno 2009

Jeg har haft et træls år, træningsmæssigt. Jeg har fået forværringer i mit knæ - springerknæ. Jeg blev for ca 4-5 mdr siden opereret i skulderen, hvorfor en pause og genoptræning stod på listen. Det har gjort, at jeg mistede noget masse - taget lidt fjæt på, som nu skal smides.

Jeg træner pt. INGEN af de 3 store - desværre! Bænk gør ondt i skulder, squatten i knæet og dødløft tør jeg ikk endnu, da trækket er for voldsomt i skulderen. Jeg forsøger derfor på anden vis at tæske min krop igennem..

De sidste 4-5 uger har træningen været okay - dvs jeg har fået lidt masse igen. Jeg træner pt 2-split på min diet.

Ps. Godt nytår MOL!

Træningspas 1, Diet 2009 - Januar

Ben - ryg - nakke - biceps

Boxsquat:

4x6 - droppet pga smerter i knæet. Har dog intentioner om at få boxsquatten til at køre, hvis knæet tillader det.

Legcurls

3x10x8 blokke

Seated calf raises

1x12x6 blokke

2x12x7 blokke

Weighted chins

3x6xbw + 25kg

De sidste par reps i 3. set var sq lidt hårde..

Seated cable rows, parallel greb

1x8x10 blokke

1x8x9 blokke - nemt

1x10x9 blokke - nemt

Db shrugs med 2sek squeeze

3x12x52

ss.

Prone trap raises

2x10x8

1x10x6

Db preacher hammer curls

4x8x19½

Efterfulgt af PW på 40 min i det kolde vejr. Dejlig tur... Der er sat pw's på om aftenen istedet for om morgenen, da jeg er meget tidligt oppe inden job.

Forresten - hvis nogen kender et sted - meget usandsynligt - hvor de mangler en bygningskonstruktør, så sig gerne til. Jeg står uden job pr. 1. februar.. Ofret for den famøse krise :mad:

Idag står den på bryst, skuldre, triceps og abs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træningspas 2, Diet 2009 - Januar

Bryst - skuldre - triceps - abs

DB incl bench press

3x6x42

1x8x37

Cable cross over

3x10x40

Lee' nok.. til masser af flere kg, skulderen skåner jeg dog lidt..

Seated neautral db shoulder press, non-lockout

1x6x27

2x5x29½

1x6x27

Fuuck hvor er jeg bare pisse svag i pres over hovedet!

Lat. raises, squattie style

3x10x10

Decline db skulls

3x8x13

1x8x14½

Masser af power ril mere, albuer brokkser sig dog lidt..

Seated cable crunches

3x12x45

Fin nok træning - synes dog ikk der var så meget energi og glæder mig til jeg kan mærke kreatinen sparke ind som jeg har sidste loading dag med idag..

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

-gårsdagens træning..

Træningspas 1 - uge 2, Diet 2009 - Januar

Ben - ryg - nakke - biceps

Boxsquat m/ safetybar:

4x6x107

Stiiiille og roligt starter jeg squatten op igen. Kæft safetybaren er lee' mod dunken! Niiice..

Legcurls

3x10x8 blokke

St. calf raises i smith:

50+bb x 12

70+bb x 12,12

Weighted chins

3x6xbw + 25kg

bedre end sidst..

Seated cable rows, parallel greb

3x8x10 blokke PR!

Db shrugs med 2sek squeeze

3x12x52

ss.

Prone trap raises

3x10x8

Db preacher hammer curls

3x8x22

1x8x19½

Fin træning igår.. Har trænet 3 gange siden sidste update, har blot haft MEGA meget at se til, så derfor har det haltet med opdateringen. Tiden pt. går, udover træning, med at søge job da jeg er blevet opsagt, og med at flytte sammen med kæresten. Så tiden er altså lidt knap.. øvsa!

Træningen idag er udsat til i morgen, da min bil til morgen brød sammen på E45.. dobbeltøv! Ska derfor med toget hjem fra job i Vejle, og det bliver derfor for sent jeg er hjemme til træning.. Tripleøv!

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

Træningspas 2 - uge 2, Diet 2009 - Januar

Bryst - skuldre - triceps - abs

DB incl bench press

4x10x37

Cable cross over

1x8x45

2x10x40

Seated neautral db shoulder press, non-lockout

1x6,5,5x29½

1x6x27

Fuuck hvor er jeg bare pisse svag i pres over hovedet!

Lat. raises, squattie style

3x10x10

Decline db skulls

4x8x14½

Nemt...

Db side bent

3x12x42

Efterfulgt af 10 min cykling og så hjem... Synes det er svært med denne diæt, for tiden til cardio er ret minimal.. derfor bliver der primært afskåret en del i kcal-indtaget.. mon ikke også det går?

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

-gårsdagens træning

Træningspas 3 - uge 2, Diet 2009 - Januar

Ben - ryg - nakke - biceps

Boxsquat m/ safetybar (let):

6x3x107

Glute ham raises

3x8xbw + 10kg

Den er leee'..

One legged st. calf raises:

3x8x17

-squeeze i toppen og pause i bunden

Db rows

3x8x52

Pulldown, widegrip

3x8x80

Lee haney shrugs

2x12x120 + smith

2x15x100 + smith

Stilen haltede lidt de sidste par reps i 2. sæt, så dropepde lidt ned i vægt..

Ez preacher curls

3x8x40 + bb & låse

1x5x40 + bb & låse

Blev pisse sur over jeg er blevet så svag i denne her.. men har ikk kørt den længe, så set i bakspejlet, er det nok ok. Satser på at sitge de kommende uger..

Super træning igår.. Idag står den på bryst, skuldre og triceps inden den står på en tatovørtur til Rødovre i morgen. Så ska der blæk i armen :)

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

Godt at se en log igen fra din side af.

Hvor langt ned vil du i fedt% denne gang?

Har ikk rigtig noget mål fastsat.. jeg vil bare længere ned, men ca 10 stykker tror jeg er fornuftigt..

Ang. Cardio så er det ikke noget du bør være så nervøs for. Størstedelen af dit vægttab vil komme fra kosten. Cardio er bare lidt bonus, og så er det tilmed sundt. :tongue:

Lyder godt.. efter 2 uger er der røget 2 cm om dunken.. niiice :)

Vi må snart lige ha en fællesaften i bio eller træning buddy :)

Link to comment
Share on other sites

Træningen står stille indtil i morgen. Min tatovering, som sidder hvor min arm bøjes, gør nullernaller endnu.. så forventer at ku bevæge den tilstrækkeligt i morgen, til at ku træne. I disse par dage, er der pålagt et par hundrede ekstra kcals på indtaget, da træningen som sagt er udsat.

Nogen der er interesseret i at købe en fin Polo fra 98? :D

Link to comment
Share on other sites

Træningen står stille indtil i morgen. Min tatovering, som sidder hvor min arm bøjes, gør nullernaller endnu.. så forventer at ku bevæge den tilstrækkeligt i morgen, til at ku træne. I disse par dage, er der pålagt et par hundrede ekstra kcals på indtaget, da træningen som sagt er udsat.

Nogen der er interesseret i at købe en fin Polo fra 98? :D

Tjoh, måske.. vi må lige fange hinanden på MSN en af dagene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas 2 - uge 3, Diet 2009 - Januar

Bryst - skuldre - triceps - abs

DB incl bench press

3x10x37

1x8 37

Cable cross over

2x8x45

1x10x40

Seated neautral db shoulder press, non-lockout

6,6,5,4x29½

Lat. raises, squattie style

2x10x10

1x10x12

Decline db skulls

4x8x14½

Situps m/ squeeze og ecc. fase på 4 sekunder

1x15

2x12

Synes ikk træningen igår var så go igen.. følte mig ret svag! Men der var underligt nok, fint pump på.. Jeg får ikk så mange carbs for tiden, men pumpet var, som sagt, fint..

Træningen idag byder på ben, ryg og trapz :)

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

-gårsdagens træning..

Træningspas x - uge 3, Diet 2009 - Januar

Ben - ryg - nakke - biceps

Boxsquat m/ safetybar:

1x6x117

- gjorde nas så droppede ned og køre lette sæt med 10-12 reps.. Derefter blev jeg sur!

Legcurls

2x10x8 blokke

1x8x8½ blokke

St. calf raises i smith:

70+bb x 12,12,12

Weighted chins

3x6xbw + 25kg

-igen bedre end sidst..

Seated cable rows, parallel greb

2x8x10 blokke PR!

1x10x9 blokke

Db shrugs med 2sek squeeze

3x12x52

ss.

Prone trap raises

3x10x8

Db preacher hammer curls

2x8x22

2x8x19½

Fin nok træning.. var sur over det med knæet, som gør nas af H til.. så dropper snart squatten helt og forsøger mig med dødløft igen.. tror godt skuldern vil ku tage det.. :)

Fra mandag af, vil jeg køre noget opvarmning med bænk. Vil være rart hvis jeg kan få det integreret i træningen igen..

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at fyre is på knæet efter dine træningspas?

Sidst jeg havde knæbøwl fyrede jeg en ispose ind under knækogerne direkte efter alle øvelser med knæfleksion var overstået, så kunne jeg futte rundt med is på knæene mens jeg bænkede og hvad der eller stod på menuen den dag.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at fyre is på knæet efter dine træningspas?

Sidst jeg havde knæbøwl fyrede jeg en ispose ind under knækogerne direkte efter alle øvelser med knæfleksion var overstået, så kunne jeg futte rundt med is på knæene mens jeg bænkede og hvad der eller stod på menuen den dag.

Det har jeg dog ikk prøvet.. men vil det hjælpe mod springerknæ? Hvis det kan gøre det bedre, gør jeg det hellere end gerne.. Ville du så køre squat, trods smerter og så bare fyre is på bagefter?

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at fyre is på knæet efter dine træningspas?

Sidst jeg havde knæbøwl fyrede jeg en ispose ind under knækogerne direkte efter alle øvelser med knæfleksion var overstået, så kunne jeg futte rundt med is på knæene mens jeg bænkede og hvad der eller stod på menuen den dag.

Jeg er 99% sikker på det er et tonusproblem. Lasse har de stiveste quads jeg nogensinde har mødt og is vil bare maskere hvad der egentlig er galt. Foam rolling og en masse massage der gør helvedes ondt er vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg dog ikk prøvet.. men vil det hjælpe mod springerknæ? Hvis det kan gøre det bedre, gør jeg det hellere end gerne.. Ville du så køre squat, trods smerter og så bare fyre is på bagefter?

Nu ved jeg ikke hvor meget du har prøvet for at slippe af med springerknæet. Efter hvad man kan læse er det dog ikke sådan lige at slippe af med. Det kan være du allerede kender til denne side, men hvis du ikke gør, så står der rimelig meget info omkring skadesbehandling. http://www.sportnetdoc.dk/injury/08-11.htm

Der står blandt andet at eccentrisk træning er med til at behandle skaden. Så du vil jo evt. kunne lave noget et-bens eccentrisk træning i en leg press maskine eller lignende, det ved du jo nok bedre end mig hvordan man kan gøre det :smile:

Og som poul skriver, så på med noget is når det er ømt.

Det ser dog ellers ud til at du stadig kaster rundt med nogle tunge vægte på trods af dine mange skader!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 99% sikker på det er et tonusproblem. Lasse har de stiveste quads jeg nogensinde har mødt og is vil bare maskere hvad der egentlig er galt. Foam rolling og en masse massage der gør helvedes ondt er vejen frem.

hvis det T siger er korrekt så må du jo gør hvad der skal til

Is er med til at manage problemet, men skal aldrig forhindre dig i at gøre de ting der skal til for at fikse de underliggende problemer

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning...

Træningspas 2 - Uge 3, Diet 2009 - Januar

Bryst - skuldre - triceps - abs

DB incl bench press

3x6x42

1x8x37

Droppede ned i vægt, for at se om jeg ku få mere dybde på.. Tror skulderen kan holde til det nu..

Incl 3/4 db flyes

3x8x24½

Lee' nok..

One arm cable lats, 8-10 front/5 bag

15x6/4

3x10x10/5

Mega go'...

Reverse cable flies

3x8x20

Cable tricep pushdown

3x8x40

1x10x40

Side bent

3x12x42

Fin nok træning.. træningen lå tidligt ifht. normalt og det ku mærkes på energiniveauet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share