Spock 2009


Spock
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 20. oktober 2009

Var godt brugt i kroppen efter gårsdagens træning, så endte med at tage i Bellahøj badet med en kammerat.

Super lækkert sted, 50 meter bassinet er bare overdrevet fedt.

Mens vi svømmede, trænede eliten på banerne ved siden af os. Bl.a. var Lotte Friis godt i gang - nøøøøj hun er søøød IRL..

Passerede hende flere gange - dog på land, ikke i vandet, det er umuligt :tongue:

Holdt ikke regnskab med hvad jeg fik svømmet, men forsøgte at lære mig tag-teknikken hvor man, istedet for at lave det klassiske S, holder albuen højt, og i starten af taget blot trækker forarmen ned, mens albuen er stille og høj. Man skal lige vænne sig til det (samtidig med at man skal rotere, bruge ben, trække vejret osv) men jeg kunne klart fornemme at det gav et meget bedre træk end jeg var vant til.

Jeg brugte denne video som inspiration til "the catch"...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Igår og idag har jeg startet genoptræningen igen, men skulderen gør knuder fra start.

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre nu for at komme videre, uendeligt antal ugers pause har intet ændret.

Mærkelig skade i skulderen - gør ondt ved pres, ved hæftningen.. specielt smerte når armen strækkes ud. Øvøvø.

Måske en blokade kan gøre noget , jeg vil kontakte lægen hurtigt.

Lørdag d. 14. nov 2009

Let let genoptræning i Fields

Søndag d. 15. nov 2009

Let let genoptræning i Fields

Link to comment
Share on other sites

Igår og idag har jeg startet genoptræningen igen, men skulderen gør knuder fra start.

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre nu for at komme videre, uendeligt antal ugers pause har intet ændret.

Mærkelig skade i skulderen - gør ondt ved pres, ved hæftningen.. specielt smerte når armen strækkes ud. Øvøvø.

Måske en blokade kan gøre noget , jeg vil kontakte lægen hurtigt.

Hvordan går det, fik du kontaktet lægen? Er det pga. skulderen du har holdt så lang pause? Du skrev også ben/knæ brokkede sig lidt ved løb, ikke?

Ved du at det er inflammation i skulderen og at blokade derfor vil gavne? Ellers synes jeg du skulle gå til en ekspert. Hvis du beskriver din skade lidt mere detaljeret i skade-foraet er der da sikkert nogen, der kan henvise dig. Måske er det en kiropraktor du skal se? Tunen har haft gavn af det i forbindelse med skulderproblemer :smile:

Det lyder lidt som om du enten ignoerer skaden, selv-diagnostiserer eller måske går til din praktiserende læge. Ingen af delene synes jeg er optimale :smile:

God bedring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne,

- længere historie, min brusk i fronten af tuden faldt sammen og jeg har fået flyttet brusk fra ørerne og ind i næsen. Er gået godt, alt er stabiliseret.

Mht skulderen har jeg ikke trænet styrke i nu 16 uger, og der var absolut ingen bedring. Så jeg starter stille op, selv om jeg godt kan mærke at det ikke holder længe - når vægten begynder at stige.

Mærkelig og irriterende skade - ikke som de andre skulderskader - kun ved pres lige frem fra kroppen kommer smerten - eller når jeg skal strække armen fuldt ud (når man tager glidetaget i crawl). Jeg mistænker at jeg har fået skaden ved svømningen, selvom folk siger man ikke bliver skadet ved svømning :)

Du har ret i at jeg skal have det undersøgt (igen-igen), jeg håber en blokade vil hjælpe, for jeg tror det er en betændelsestilstand i en slimsæk (der hvor skulderen hæfter til bicepssenen). We'll see.. :)

Opdatering af træning:

Mandag 16 november 2009

Genoptræning: full body

Løb: 5 minutters løb

Tirsdag 17 november 2009

Genoptræning: Full body

Løb: 6 minutters løb

Onsdag 18 november 2009

Genoptræning: ryg/biceps/mave

Løb: 7 minutters løb

Spinning: 1 time spinning øvet v. ego

Torsdag 19 november 2009

Genoptræning: bryst/skulder/triceps

Løb: 8 minutters løb

Det gør stadig ondt af helvede til når jeg løber, derfor starter jeg meget stille op, og tilføjer 1 minut for hver gang jeg løber. Løber meget stille, holder 10km/t. Bliver nødt til at starte ultra-roligt op.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Søndag d.22. november 2009

15 minutters løbetur, genoptræning.

Mandag d. 23. november 2009

Genoptræning: Bryst/Skulder/Triceps

Løb: 15 minutter

Tirsdag d. 24. november 2009

Genoptræning: Ryg/Mave/Biceps

Løb: 15 minutter

Onsdag d. 25. november 2009

Løb: 20 minutter

Cykling: 1 time Cycling Øvet ved mig

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 26. november 2009

Genoptræning: Bryst/Skulder/Triceps

Løb: 20 minutter

Fredag d. 27. november 2009

Genoptræning: Ryg/Mave/Biceps

Løb: 20 minutter

Lørdag d. 28. november 2009

Spinning Elite v. mig

Spinning Øvet v. mig

Spinning Basis v. mig

Julefrokost om aftenen, puuuuuhaaaaaaaaaaa :4mewantfood: var skægt.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. november 2009

Arsenal-Chelsea

Barcelona-Real Madrid

Mandag d. 30. november 2009

Bryst/Skulder/Triceps

Løb: 25 minutter

Svømning: 1 time i Kvik

Tirsdag d. 1. december 2009

Løb: 25 minutter

Onsdag d. 2. december 2009

Styrke: Ryg/Biceps/Mave

Cycling: 1 time Spinning Øvet v. ego (feat. Arne)

Svømning: 1½ time svømning i Kvik

Fornemt besøg v. Arne idag.

Efter timen nåede jeg lige hjem for at hælde lidt havregryn indenbords, inden det gik afsted til svømning.

Svømmenformen er forfærdelig - det er hårdt at starte igen.. puha puha, har vist drukket det meste af svømmehallen.

Kroppen er ved at være udtømt, går sgu tidligt i seng i dag.. nat nat

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville prale helt vildt hvis det var mig :laugh:

Hehehe.. :tongue:

Skammer mig da heller ikke på nogen måde, lad os se hvad folk siger i den der tråd i offtopic.. :)

Dagens træning i tal:

Torsdag d. 3. december 2009

FitnessDK Royal: Bryst/Skulder/Triceps genoptræning

- Bænkpres

- DB skulderpres

- DB Lateral

- DB Incline Brystpres

- Triceps pushdown

- Maskineflyes

En fyr viste mig nogle øvelser for rotatorcuffen, så dem sluttede jeg af med. Har monsterproblemer med højre skulder, føles som om den er lavet af glas. Det er hæftningen ved bicepssenen der er problemet.

Efter styrketræning, omklædning og en tur i svømmehallen

Frankrigsgade Svømmehal:

- Crawl og øvelser

Jeg må altså gøre noget forkert for jeg kan klart mærke skulderproblemet efter crawltræningen. Jeg tror jeg fører armen for meget ind over kroppen, den skal vel føres lige frem?? (Spøer? )

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg må altså gøre noget forkert for jeg kan klart mærke skulderproblemet efter crawltræningen. Jeg tror jeg fører armen for meget ind over kroppen, den skal vel føres lige frem?? (Spøer? )

Armen skal slet ikke ind over/foran kroppen. Den skal føres lige frem "ud fra skulderen". Hvis det synes umuligt er der god chance for, at det er fordi du ikke har styr på rotationen i overkroppen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det synes umuligt er der god chance for, at det er fordi du ikke har styr på rotationen i overkroppen.

Det lyder fornuftigt! Jeg må fokusere mere på rotationerne - skulderen skal helt fri af vandet. Tak for info, må prøve ikke at føre armen ind foran kroppen.. kan mærke jeg totalt bremser mit glid hver gang jeg gør det

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fornuftigt! Jeg må fokusere mere på rotationerne - skulderen skal helt fri af vandet. Tak for info, må prøve ikke at føre armen ind foran kroppen.. kan mærke jeg totalt bremser mit glid hver gang jeg gør det

Har kigget lidt i din log, det er da vildt irriterende med din skulder! Har du fundet ud af hvad der er i vejen?

Har du læst total immersionaf Terry Laughlin? Ellers kan den virkelig anbefales. Han har et afsnit om forholdet mellem arm/skulder og kropsrotation i fremdriften i crawl. Det er vældig interessant og hele hans pointe er at armene skal stå for en meget lille del af fremdriften og lade kropskernen lave arbejdet. På den måde skåner du skuldrene og får mere kraft i dine bevægelser.

Link to comment
Share on other sites

@Stine, ja det er noget møg med skulderen. Mit evige problem. Jeg kender godt TI, og har selv videoerne liggende. Super lækkert - synes dog nogle af øvelserne er lidt svære, og nogle af dem kræver hjælp. :blush:

Jeg er bagud med logningen, så jeg skriver lige i ultra-kort form:

Fredag d. 4. december 2009

- Ben, Mave, Biceps genoptræning i Royal

- Løbetræning i Royal

Lørdag d. 5. december 2009

- 1 time spinning Elite i Holte

- 1 time spinning Øvet i Holte

- 1 time spinning Basis i Holte

Søndag d. 6. december 2009

- Løbetræning i Royal

- Diverse tømmermænds-styrketræning i Royal

Mandag d. 7. december 2009

- Bryst, Skulder, Triceps styrketræning i Royal

- Løbetræning i Royal

- Svømning i KVIK

Tirsdag d. 8. december 2009

- Ryg/Biceps/Mave styrketræning i Royal

- Løbetræning i Royal

Onsdag d. 9. december 2009

- 1½ times spinningevent i Royal m. Cecilie

- Svømning i KVIK

Generelt er skulderen fucked, og genoptræningen går trægt. F.eks. ligger jeg og roder med 85kg i bænkpres :unhappy:

Svømningen synes jeg heller ikke går alt for godt, omend synes jeg at igår var første gang jeg kunne svømme med noget der mindede om overskud.

Som Stine skrev, forsøger jeg at bruge rotationen til at skabe største fremdrift, og forsøger at strække benene godt, samt lave et godt glid, specielt i forbindelse med vejrtrækningen. Men der er lang lang vej igen før jeg med rimelighed kan svømme længere stræk uden at dø.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. december 2009

Meget træt i kroppen så tænkte det var god timing til en hviledag.

Efter job tog jeg i DGI byen for at svømme, men det var en dårlig ide. Bedst som jeg troede der var fremgang, gik det af h.. til..

Så blev ikke til ret meget svømning, tog hjem igen, totalt kvæstet i skulder.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. december 2009

Meget træt i kroppen så tænkte det var god timing til en hviledag.

Efter job tog jeg i DGI byen for at svømme, men det var en dårlig ide. Bedst som jeg troede der var fremgang, gik det af h.. til..

Så blev ikke til ret meget svømning, tog hjem igen, totalt kvæstet i skulder.

NU er jeg nødt til at blande mig!

Hvor længe er det efterhånden du har brokket dig over den skulder?

Hvornår har du fået den undersøgt og diagnosticeret?

Har du lavet nogen specifik træning eller bare holdt pause, og er så gået igang med samme træning igen?

Det bliver jo nok ikke bedre af sig selv, eller hvad?

Mvh Christine :smile: (der er på 5. semesters praktik som fys, og har alt for mange patienter, der har gået med store smerter og problemer alt for længe inden de har fået henvisning... :nonono: )

Link to comment
Share on other sites

NU er jeg nødt til at blande mig!

Hvor længe er det efterhånden du har brokket dig over den skulder?

Hvornår har du fået den undersøgt og diagnosticeret?

Har du lavet nogen specifik træning eller bare holdt pause, og er så gået igang med samme træning igen?

Det bliver jo nok ikke bedre af sig selv, eller hvad?

Mvh Christine :smile: (der er på 5. semesters praktik som fys, og har alt for mange patienter, der har gået med store smerter og problemer alt for længe inden de har fået henvisning... :nonono: )

Hej Christine, jeg har haft problemer længe. Er dog opereret i begge skuldre, men det har ikke noget med nuværende skulderskade at gøre.

Er ikke denne gang blevet diagnosticeret men det bliver jeg nødt til. Har holdt en meget meget lang pause på nogle måneder som intet har ændret. Så.. ja må blive scannet for at se hvad f.... der er galt, er så irriterende at det er til at tude over

Status på træning:

Fredag d.11. december 2009

Styrketræning: bryst, triceps og skulder.

Startede med bænkpres, men det blev hurtigt helt umuligt pga skulderen.

Kørte derefter nogle skulderøvelser som gik fint nok.

Efter træningen blev skulderen bare værre og værre, så jeg måtte opgive at løbe den planlagte løbetur.

Lørdag d. 12. december 2009

Morgentur til Holte i smukt og godt selskab med Signe.

- 1 time cycling elite v. ego

- 1 time cycling øvet v. ego

- 1 time cycling basis v. ego

Som Christine skriver, bliver jeg nødt til at få skulderen diagnosticeret. Den bliver åbenbart ikke bedre af sig selv.

Jeg er begyndt at lave øvelser for rotatorcuffen men ved ikke helt om det vil hjælpe. Føles mere som om skulderen "hopper ud" af leddet (uden at den gør det), og ved pres er det specielt der hvor skulderen hæfter på bicepssenen der gør f...ing ondt.. øvvøøvøvøv vil så gerne træne, hvorfor skal det være så surt :(

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 13. december 2009

Monster-tømmermænd :superman:

Mandag d. 14. december 2009

Tid: kl 17

Sted: Royal

Program: Bryst/Triceps/Skulder + Løb

Fik trænet bænkpres, db skulderpres, db laterals m.v.

Incline øvelser er komplet umuligt pga skulderen.

30 minutters løb blev det til, derefter hjem.

Begik vistnok stor fejl ved at spise stor aftensmad (pasta og tun) inden aftentræningen.

Tid: kl 2025

Sted: Kvik, Tårnbyvej

Program: Svømning

Kom for sent - havde misforstået starttiden, og blev stoppet af politiet på vej ud af parkeringsanlægget ved jobbet.. træningen gik af helvede til, maven var totalt oppustet og jeg lå som sædvanlig forfærdeligt i vandet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag d. 15. december

Styrke: Bryst/Skulder/Triceps

Løb: 30 minutter

Onsdag d. 16. december

Spinning: 1 time øvet v. ego

Var blevet meget syg om natten - influenza-agtigt, med høj feber, halsonde, ondt i kroppen, osv ovs. - klassiker.

Kunne ikke finden en afløser så blev nødt til at køre timen selv - var godtnok hårdt at komme igennem.

Derefter har jeg været syg og har stadig halsonde m.v men startede træningen let op igen:

Mandag d. 21. december

Styrketræning: Bryst/Skulder/Triceps (skulder av av av av )

Tirsdag d. 22. december

Styrketræning: Ryg/Biceps/Mave

Løb: 30 minutter

Onsdag d. 23. december

Køretur til Als - da vi ankom fik jeg taget en løbetur:

10 km løbetur @ luntetempo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fredag d. 25. december 2009

10 km løbetur i roligt tempo

Mandag d. 28. december 2009

30 mins roligt løb på løbebånd

1 time let styrketræning, bryst/triceps/skulder

Stadig sygdom i kroppen, umuligt at løfte noget der mindede om tungt.

Skulder helt forrykt.

Tirsdag d. 29. december 2009

Tid: kl 9-12

Sted: Holte

Program: Styrke+Spinning

- 40 minutters Bryst/Skulder/Triceps

- 2 timer nytårsspin v. ego

Tid: kl 16-18

Sted: Royal

Program: Spinning+Løb

- 30 minutters løb

- 1 times spinning øvet v. ego

Onsdag d. 30. december 2009

Tid: kl 10-12

Sted: Holte

Program: Spinning

- 2 timer spinning v. ego

Fredag d. 1. januar 2010

Aftenløb: 30 minutters let løbetur

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2. januar 2010

Dagens træning i tal:

Tid: kl 08-11

Sted: Holte

Program: Cykling

- 1 time Spinning Elite v. ego

- 1 time Spinning Øvet v. ego

- 1 time Spinning Basis v. ego

Hjem, frokost, og i svømmehallen.

Tid: kl 1330

Sted: Frankrigsgade

Program: Svømning

Blev ikke til så meget svømning, plaskede lidt rundt men teknikken er forfærdelig. Første svømning i lang tid efter sygdommen, så det var rart bare at komme igang. Teknikken stinker for sindssygt.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 3. januar 2010

Tid: kl 10

Sted: Frankrigsgade

Program: Svømning

Elendig teknik, holdt ikke til meget, første rigtige gange i vandet igen efter sygdom, så det var vel forventeligt. Men av, hvor er jeg dårlig.

Tid: kl 13

Sted: Frankrigsgade

Program: Svømning

Afsted igen, lidt svømmen frem og tilbage men maksimalt kan jeg holde til at svømme 100 meter ad gangen før jeg dør. Fysisk dør. Ophører med at trække vejret.

Tid: kl 17

Sted: Fields

Program: Ryg/Mave/Biceps

Styrketræning, øvelserne var:

- BB Bent over Row

- High Incline Machine Row

- Hyper Extensions

- DB Biceps Curl

- Maveøvelse 1

- Maveøvelse 2

- Maveøvelse 3

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share