Protein pulver, Kreatin og gainer? - bivirkninger?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg har kigget på en del produkter, proteinpulver, kreatin og Weight gainer:)

Ikke fordi jeg vil kaste mig ud i det nu, men tænker mere på om det har nogle bivirkninger ved nogle mennesker?

Har har nemlig hørt fra en ven, som går meget i fitness at dem der er på Protein pulver osv, kommer sådan til at lugte når de sveder :S

Det er nemlig noget jeg helst ville undgå :S Men kan hellere ikke forstå hvorfor protein pulver er så populært, hvis man kommer til at lugte af det :S

Men er det noget man har hørt om eller er det bare løgn? :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har kigget på en del produkter, proteinpulver, kreatin og Weight gainer:)

Ikke fordi jeg vil kaste mig ud i det nu, men tænker mere på om det har nogle bivirkninger ved nogle mennesker?

Har har nemlig hørt fra en ven, som går meget i fitness at dem der er på Protein pulver osv, kommer sådan til at lugte når de sveder :S

Det er nemlig noget jeg helst ville undgå :S Men kan hellere ikke forstå hvorfor protein pulver er så populært, hvis man kommer til at lugte af det :S

Men er det noget man har hørt om eller er det bare løgn? :)

Alle mennesker lugter vist lidt når sveder :laugh:

Det er blot en åndsvag røverhistorie.

Link to comment
Share on other sites

Godt så :)

Men tænkte, Kreatin hvad hjælper det lige sådan? :)

Tænkte nemlig lidt på at købe det + Aminosyre piller :)

Mange får bumser af weightgainer pga det overflod af sukker der er i, og sikkert pga de øvrig tilsætningsstoffer, hvis du køber protein pulver vil aminosyre piller være et spild for det er det samme. Spise heller masser af go mad, resten kan supleres hvis det kræves.

Link to comment
Share on other sites

bumser og acne er ikke kostbetinget - det er hormonelt bestemt. Jeg tror problemet ligger i at man stimulerer hormomelle reaktioner ved bestemte kostsammensætniger

Kilde?

Og modsiger du ikke dig selv? Det er vel kostbetinget, hvis det er dét som stimulerer de hormonelle reaktioner? :blink:

Link to comment
Share on other sites

kilde??

så kald det et statement - det var frit fra huskeren.

synes at kunne læse at der bliver sat lighedstegn mellem bl.a gainer og bumser - altså at der er manger der får bumser 'af' gainer. Men der er også manger der ikke gør.

Nej jeg mener ikke man kan sige at det er kostbetinget, for der er mange mennesker der døjer med bumser og acne selvom de ikke spiser gainer, sukker, junk og andet

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Nå , men har droppet idéen om weight gainer, og nu vil jeg orøve protein pulver istedet :)

Men grunden til det er at jeg fandt ud af at vi havde en blender:) Og nu har jeg kigget på MOL og fundet nogle gode opskrifter hvor man bare kan tage,

og blande mælk, havregryn og protein pulver sammen :)

Men har bare nogle spørgsmål:

- Da jeg tidligere kiggede på weightgainer, gav en portion ~ 390 kcal:) Kunne man f.eks ikke tage og sige:

- 100 gram havregryn = 360 Kcal.

- 3 dl mælk = 100 Kcal

- 35 g Protein pulver = 130 Kcal.

Nu er jeg ikke nogen ekspert, men synes da at det giver 590 Kcal? Er det ikke meget bedre end det der Weight gainer så? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mange får bumser af weightgainer pga det overflod af sukker der er i, og sikkert pga de øvrig tilsætningsstoffer, hvis du køber protein pulver vil aminosyre piller være et spild for det er det samme. Spise heller masser af go mad, resten kan supleres hvis det kræves.

Ups, du har vist fået et helt forkært opfattelse af kreatin, Her har du en lille video om hvad en læge siger om kreatin. Det er nemlig noget af det bedste du kan tage for at opbygge muskler. Dog KVINDER PAS PÅ. Kreatin kan bedst optages af mænd, ved kvinder er det helt anderledes. Som kvinde kan du med høj sansynlighed få kramper i musklerne og vand i kroppen.

Mand eller Kvinde, Hvis du vælge at bruge kreatin, HUSK at følge de indtagelsesregler der står på pakken. Kreatin giver meget styrke, men når du nu tage det så skal du IKKE lege superman og overanstrænge kroppen da dette kan føre til sænespringninger. Andre bivirkninger er ikke mere farlige end at tage hovedpine piller som panodil eller ipren, det er de almindelige som opkast, diare, hovedpiller(jo jo hovedpiner står som bivirkning af hovedpinspiller) osv.

Link to comment
Share on other sites

Ups, du har vist fået et helt forkært opfattelse af kreatin, Her har du en lille video om hvad en læge siger om kreatin. Det er nemlig noget af det bedste du kan tage for at opbygge muskler. Dog KVINDER PAS PÅ. Kreatin kan bedst optages af mænd, ved kvinder er det helt anderledes. Som kvinde kan du med høj sansynlighed få kramper i musklerne og vand i kroppen.

Mand eller Kvinde, Hvis du vælge at bruge kreatin, HUSK at følge de indtagelsesregler der står på pakken. Kreatin giver meget styrke, men når du nu tage det så skal du IKKE lege superman og overanstrænge kroppen da dette kan føre til sænespringninger. Andre bivirkninger er ikke mere farlige end at tage hovedpine piller som panodil eller ipren, det er de almindelige som opkast, diare, hovedpiller(jo jo hovedpiner står som bivirkning af hovedpinspiller) osv.

Det var sku en af de bedre! Det du siger, er overdrevet, og dermed ikke helt korrekt. Manden omtaler weightgainer, og altså ikke kreatin. Og så er tråden sådan set også over et år gammel.... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ups, du har vist fået et helt forkært opfattelse af kreatin, Her har du en lille video om hvad en læge siger om kreatin. Det er nemlig noget af det bedste du kan tage for at opbygge muskler. Dog KVINDER PAS PÅ. Kreatin kan bedst optages af mænd, ved kvinder er det helt anderledes. Som kvinde kan du med høj sansynlighed få kramper i musklerne og vand i kroppen.

Mand eller Kvinde, Hvis du vælge at bruge kreatin, HUSK at følge de indtagelsesregler der står på pakken. Kreatin giver meget styrke, men når du nu tage det så skal du IKKE lege superman og overanstrænge kroppen da dette kan føre til sænespringninger. Andre bivirkninger er ikke mere farlige end at tage hovedpine piller som panodil eller ipren, det er de almindelige som opkast, diare, hovedpiller(jo jo hovedpiner står som bivirkning af hovedpinspiller) osv.

dacing-fail-500x493.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bruger lige dette emne til mit spørgsmål :-)

Er der nogle der har haft bivirkninger ved proteinpulver i form af væskeophobninger under fødderne? Det føles lidt ligesom vabler, men de kommer og går. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er proteinpulveret, eller om det er den influenza jeg netop har erhvervet mig som forudsager problemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share