Erstatning for Seated Goodmornings?


Seb M
 Share

Recommended Posts

Jeg kan simpelthen ikke få Seated Goodmornings til at køre, men ved ikke helt, hvad jeg kan erstatte den med. Regner med at starte på Sheikos Beginners 1, nemlig og der figurerer den øvelse et par gange...

Så hvad kan jeg evt. bruge i stedet? Ville Hypers være en mulighed?

Seb M

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan simpelthen ikke få Seated Goodmornings til at køre, men ved ikke helt, hvad jeg kan erstatte den med. Regner med at starte på Sheikos Beginners 1, nemlig og der figurerer den øvelse et par gange...

Så hvad kan jeg evt. bruge i stedet? Ville Hypers være en mulighed?

Seb M

Ja det kunne du sagtens men hvad er det helt præcis ved øvelsen du ikke kan få til at fungere?

Link to comment
Share on other sites

Ja det kunne du sagtens men hvad er det helt præcis ved øvelsen du ikke kan få til at fungere?

Jeg kan ikke finde en ordentlig bevægebane... og så føles den bare ikke godt. Har tjekket lidt op på formen, men den vil ikke rigtig...

Men godt at vide at Hypers kunne være en mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene! Prøvede den igen i dag, men den duer ikke for mig. Jeg kan heller ikke rigtig mærke Stående Goodmornings i baglårene på samme måde som jeg kan mærke Rumænsk el. Stivbenet Dødløft, men den har været god for mig til at træne opspænd og kropskerne. Så det har jeg brugt den en del til.

Men jeg tror, jeg vælger Hypers og Stivbenet el. Rumænsk Dødløft i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Den der med at seated goodmornings skulle være en haseøvelse kan jeg simpelthen ikke få ind i hovedet. Okay, der sker da en lille bagudskydning af tuber ischiadicus, men er da i langt højrere grad fikseret til bænken, end den stående variant.

Seated goodmornings formål må da netop være at træne Erector spinae dynamisk, hvilket den stående variant og og Dødløft varianter kun gør i ringe grad.

Derfor kunne en erstatning for øvelsen være hyperextensions med fikseret bækken, da denne også primært træner Erector Spinae dynamisk.

Jeg er såmen heller ikke den store fan af seated goodmornings, hvis det skulle se sådan ud, men synes bare man skal være bevidst om formål og funktion af de øvelser man supplere med i sit Sheikoprogram. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share