Ondt i lægmusklen


ruby1312
 Share

Recommended Posts

Hej har løbet i over 1 år løber 7 km 3 gange i ugen, men her på det sidste har jeg fået ekstremt ondt i min lægmuskel, det gør ikke ondt når jeg sidder stille , men når jeg skal støtte eller løbe gør det ondt i musklen, lige som om at jeg er blevet sparket rigtig hårdt over lægmusklen.

Hvad er det ? Hvordan får jeg skaden væk, jeg vil helst ikke stoppe med at løbe, kan jeg træne det væk med nogle øvelser? Eller er det mine sko der er galt med og skal de udskiftes??

Link to comment
Share on other sites

nej har udskiftet skoen under vejs, tror jeg har løbet 700km i dem, og er det ikke også kun knæet man får ondt i hvis det er skoen det er galt med. Kan jeg se på mine sko om støddæmperne er slidt op og jeg skal have nye sko??

Kan man se på skoen om de skal skiftes ud???

Link to comment
Share on other sites

nej har udskiftet skoen under vejs, tror jeg har løbet 700km i dem, og er det ikke også kun knæet man får ondt i hvis det er skoen det er galt med.

Jo, men spørgsmålene hang heller ikke sammen.

Kan jeg se på mine sko om støddæmperne er slidt op og jeg skal have nye sko??

Det er lidt forskelligt, som regel går støddæmpning ikke på én gang, kan du mærke forskel på højre og venstre?

Kan man se på skoen om de skal skiftes ud???

Hvis du er i tvivl så tag dem med ned til hvor du købt dem.

I det at du har så ondt som du skriver, så burde du behandle det som en hver anden skade, altså: pause, aktiv pause osv.. Tror ikke at yderligere belastning af lægmusklen ville hjælpe i første omgang, prøv med noget hvile og se hvordan det ender ud.

Held og lykke. :smile:

Link to comment
Share on other sites

aktiv hvile....det er jeg ikke så glad for...hvor lang tid er det??? Kan jeg så cykle de dage jeg skulle løbe, og hvor langt skal jeg cykle for at det ville svare til en løbe tur på 7 km i høj tempo (13-14km/t)

Tror du det er mine sko det er galt med, det er jo kun i den højre lægmuskel det gør ondt, og sjal jeg bruge støttebind??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share