Troy Polamalu


Athlete X
 Share

Recommended Posts

Der er meget inkompetence og inhabilitet at finde indenfor sportens verden.

Selv på 95% af alle NFL franchises. Selv på motion-online (Surprise).

Det er dog ikke hvad denne tråd skal handle om, da nedenstående træningsvideoer i skal til at se er WAY BEYOND inkompentence og inhabilitet.

Troy Polamalu har en efterhånden "imponerende" skadeshistorik. Man kan spørge sig selv om, der muligvis er en forbindelse mellem dét og nedenstående:

http://www.nfl.com/videos?videoId=09000d5d808feae0

Mike Barwis er en anden klovn, der har formået at omdanne Michigan, som før var et top 10 hold i NCAA division 1, til at være et hold præget af skader, overtræning og træthed allerede efter andet qtr.

Sportstræning i en nøddeskal. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der er meget inkompetence og inhabilitet at finde indenfor sportens verden.

Selv på 95% af alle NFL franchises. Selv på motion-online (Surprise).

Det er dog ikke hvad denne tråd skal handle om, da nedenstående træningsvideoer i skal til at se er WAY BEYOND inkompentence og inhabilitet.

Troy Polamalu har en efterhånden "imponerende" skadeshistorik. Man kan spørge sig selv om, der muligvis er en forbindelse mellem dét og nedenstående:

http://www.nfl.com/videos?videoId=09000d5d808feae0

Sportstræning i en nøddeskal. :smile:

Hvad er det du synes der er galt med hans genoptræning? Han har spillet alle kampe i denne sæson, så et eller andet må han da have gjort rigtigt :smile:

Hvad mener du med en "imponerende" skadeshistorik? Han har misset 9 kampe i hele sin karriere inkl. college.

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Hvad er det du synes der er galt med hans genoptræning? Han har spillet alle kampe i denne sæson, så et eller andet må han da have gjort rigtigt :smile:

Hvad mener du med en "imponerende" skadeshistorik? Han har misset 9 kampe i hele sin karriere inkl. college.

Få missede kampe er ikke ensbetydende med få skader. Polamalu har flere gange haft baglårsskader. Nu en muskelbristning i sin læg.

Baglårsskader er en direkte indikation for en mangel i den fysiske forberedelse.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Få missede kampe er ikke ensbetydende med få skader. Polamalu har flere gange haft baglårsskader. Nu en muskelbristning i sin læg.

Baglårsskader er en direkte indikation for en mangel i den fysiske forberedelse.

Nej der er vel næppe en spiller i NFL som ikke er stillet op til en kamp uden at være skadet :smile: Strained calf svarer det ikke bare til en overanstengt muskel?

Polamalu's skadeshistorie

Ifølge den ovenstående liste er det forskellige skader der er blevet rapporteret. Kan en baglårsskade ikke også komme fordi de fx. spiller mange kampe i koldt vejr og Steelers angreb ofte har lange drives som holder deres eget forsvar på sidelinien?

Link to comment
Share on other sites

Nej der er vel næppe en spiller i NFL som ikke er stillet op til en kamp uden at være skadet :smile: Strained calf svarer det ikke bare til en overanstengt muskel?

Nu taler jeg ikke kun om at blive skadet in-season og alligevel spille med men også om at være skadet i off-season hvor den slags ikke registreres og ses i medierne.

Polamalu's skadeshistorie

Ifølge den ovenstående liste er det forskellige skader der er blevet rapporteret.

Bemærk hvorledes ovennævnte kun dækker over sæson perioden. Intet sted står hans læssevis af andre skader noterede.

I sær hans mange slemme hamstring skader ses ikke på listen i dit link. Jeg har insinder-viden omkring polamalu så jeg ved godt hvad jeg taler om. :wink:

Kan en baglårsskade ikke også komme fordi de fx. spiller mange kampe i koldt vejr og Steelers angreb ofte har lange drives som holder deres eget forsvar på sidelinien?

Hvis den fysiske forberedelse er i orden burde ovennævnte ikke være et problem.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det du synes der er galt med hans genoptræning? Han har spillet alle kampe i denne sæson, så et eller andet må han da have gjort rigtigt :smile:

Oh please, det svarer jo til at tage én eller anden BB'ers håbløse program og sige "et eller andet har han jo gjort rigtigt". På sin vis har du dog egentlig ret, det er bare ikke træningen, der er gået optimalt for sig.

Man behøver ikke være ekspert for at se, at Polamalus træning er kommet aaaaaalt for langt ud af en eller anden obskur tangent. Jeg lollede især af hans lunges på Bozo- samt Swissball, dog med noget at holde fat i så det ikke blev alt for ustablit, faktisk var det meste af det han lavede morsomt, nærmest tragikomisk.

Link to comment
Share on other sites

Oh please, det svarer jo til at tage én eller anden BB'ers håbløse program og sige "et eller andet har han jo gjort rigtigt". På sin vis har du dog egentlig ret, det er bare ikke træningen, der er gået optimalt for sig.

Man behøver ikke være ekspert for at se, at Polamalus træning er kommet aaaaaalt for langt ud af en eller anden obskur tangent. Jeg lollede især af hans lunges på Bozo- samt Swissball, dog med noget at holde fat i så det ikke blev alt for ustablit, faktisk var det meste af det han lavede morsomt, nærmest tragikomisk.

Exactly. Circus is in town.

NFL er et niveau der kan opnåes ved en mediocre fysisk forberedelse. En direkte shitty én, for at være mere præcis.

De fleste i NFL kan kompensere med en eminent teknisk/taktisk forståelse og, men ikke nødvendigvis, en atletisk formåen.

90%+ af spillerne i ligaen er ikke tilstrækkelig forberedte på det fysiske plan. Det lyder absurd men er ikke desto mindre sandt.

De formår aldrig at realisere deres egentlige potentiale grunden den utilstrækkelige træning de modtager i klubberne og/eller ved private klinikker.

Var træningen i den professionelle liga top-notch ville vi opleve et hidtil uset niveau inden for amerikansk fodbold.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var gået i gang med at læse en bog af/om Bill Romanowski ("Romo"), jeg blev nødt til at stoppe lidt over halvvejs inde i den da jeg ikke kunne holde ud at læse om, hvordan han købte ALT som trænere/behandlere mv. sagde til ham. Han er et eksempel på at man med flid og et ringe program godt kan komme langt, langt nok til folk siger "han må jo have gjort et eller andet rigtigt", og ja, han har busted sin ass, det er det rigtige han har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Exactly. Circus is in town.

NFL er et niveau der kan opnåes ved en mediocre fysisk forberedelse. En direkte shitty én, for at være mere præcis.

De fleste i NFL kan kompensere med en eminent teknisk/taktisk forståelse og, men ikke nødvendigvis, en atletisk formåen.

90%+ af spillerne i ligaen er ikke tilstrækkelig forberedte på det fysiske plan. Det lyder absurd men er ikke desto mindre sandt.

De formår aldrig at realisere deres egentlige potentiale grunden den utilstrækkelige træning de modtager i klubberne og/eller ved private klinikker.

Var træningen i den professionelle liga top-notch ville vi opleve et hidtil uset niveau inden for amerikansk fodbold.

Helt enig, fysisk er NFL-spillere nogle af de dårligste set på tværs af sportsgrene. Jeg træner videndakbeligt korrekt, så jeg regner med at ville kunne gå direkte ind på et NFL-hold. Det er altså ikke så svært.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, fysisk er NFL-spillere nogle af de dårligste set på tværs af sportsgrene. Jeg træner videndakbeligt korrekt, så jeg regner med at ville kunne gå direkte ind på et NFL-hold. Det er altså ikke så svært.

Hvilken indsigt besidder du egentlig? Læser du overhovedet hvad jeg skriver?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, fysisk er NFL-spillere nogle af de dårligste set på tværs af sportsgrene. Jeg træner videndakbeligt korrekt, så jeg regner med at ville kunne gå direkte ind på et NFL-hold. Det er altså ikke så svært.

Mit indtryk er at Athlete X immervæk har en del indsigt. Jeg har ikke indsigt og kvalifikationerne til at kunne få et overblik og sige hvem har ret og hvem har ikke - jeg aner intet om NFL - men at NFL spillere næsten kategorisk skal være fritaget fra kritik fordi det er NFL - og fordi konkurrencen er benhård - er jeg ikke enig i. En masse bodybuildere gør også en masse håbløse ting trods de er i eliten, og selvom konkurrencen er benhård og det er svært at komme til toppen betyder det ikke at der ikke er en masse ting de kunne gøre anderledes.

At NFL folk kan kompensere med eminent teknisk og taktisk forståelse lyder vel plausibelt nok?

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Helt enig, fysisk er NFL-spillere nogle af de dårligste set på tværs af sportsgrene. Jeg træner videndakbeligt korrekt, så jeg regner med at ville kunne gå direkte ind på et NFL-hold. Det er altså ikke så svært.

Ved en hurtig gennemgang af din log kan jeg konstatere at du løfter vægte - that's it. Hvad har det at gøre med træning, som amr. fodboldspiller?

Link to comment
Share on other sites

Weeeh stabilitetstræning og hurtige bevægelser i hoften så man udsætter den for vrid den ikke kan holde til...weeeeh, dygtig træner.

Sådan en flok narrehatte.

Michigans program er virkelig et af de bedste eksempler på at der findes ABER, der kunne træne et hold bedre. På utallige foras i USA diskuteres det hvorfor man har hyret en så inkompentent strength coach, når det er SÅ tydeligt at han laver skade på skade og kun kører spillerne trætte.

Jeg er helt på linie med X her. Der findes så mange skrækeksempler i USA i deres proffesionelle sportsgrene, men det handler også meget om at de er overladt til sig selv i offseason. Så er atleterne lidt på herrens mark for de skal selv skille skidtet fra kanelen og det er de ikke i stand til.

Link to comment
Share on other sites

Tja, har heller ikke forstand på NFL, men kan ikke se, hvorfor det skulle være anderledes end i fx basketball, MMA og boksning, hvor der også er eksempler på atleter, der træner komplet umuligt - og kompensere ved bedre teknik o.lign.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Redskins investigate rash of hamstring injuries

By Joseph White, THE ASSOCIATED PRESS

ASHBURN, Va. - Veteran linebacker Marcus Washington said he'd rather have a broken arm than his hamstring injury.

Cornerback Fred Smoot's hamstring feels fine one day and has him grimacing the next.

Young tackle Stephon Heyer hurt his hammy three months ago, and he's just getting to the point where he'll dare to practise without wrapping it.

"It's an injury that plays with your head a little bit," Heyer said Wednesday.

If that's true, the Washington Redskins have been playing a lot of head games lately. At least 17 players, including some who are no longer with the team, have had hamstring issues since the start of training camp. They've ranged from major pulls to minor tweaks. The problem became so chronic that coach Joe Gibbs last week ordered an inquest, leading to several in-house initiatives aimed at getting the set of muscles behind the thigh bone to stop aching so much.

"We're frustrated by it," Gibbs said. "So we've got about six different initiatives, and hopefully somewhere in there we're going to find the answer. Because it really hurts you, it hurts your football team."

The Redskins have lost six man-games due to hamstring injuries, but that doesn't begin to tell the story. A hamstring injury lingers and lingers, hampering especially receivers and defensive backs - players whose games rely on speed - long after they've been cleared to play.

"It's one of those recurring things," said Smoot, who stayed in the game after reaggravating his hamstring in the fourth quarter of last week's game victory over the New York Jets. "It's very frustrating. I've been dealing with it now for a month and a half."

Smoot has to play at less than 100 per cent because the Redskins are already short on cornerbacks, having lost Carlos Rogers for the season with a knee injury. Antwaan Randle El and James Thrash might have to deal with nagging hamstrings for the rest of the year, hindering an offence that still doesn't have a touchdown pass to a wide receiver.

Washington was just kidding when he said he'd rather have a broken arm, but he definitely is having a harder time dealing with his pulled hamstring than with the dislocated elbow he had during training camp. The elbow injury comes with a straightforward recovery timeline; the hamstring doesn't.

"You can't shake it," said Washington, who has missed three of the last four games and missed practice Wednesday. "It's tough because it'll feel good for a little while, and then you'll go out and go hard like you're healthy - and then it'll get real sore."

Last week's hamstring summit led to changes in the weight room and more stretching on the field before and after practice. An outsider who has researched hamstring injuries was brought in to offer advice. Randle El said he and other players are now doing "corrective stretching," making sure that the hips are properly aligned. In addition, skill players are doing their pre-practice stretching indoors while their bodies are still warm before heading outside into the autumn chill.

"We are changing a bunch of stuff to try to find a solution," Gibbs said.

And hoping something sticks. Unfortunately for Gibbs and his staff, there is no panacea for hamstring injuries.

Players hurt them in different ways. Washington had someone fall on his back during a game, while Randle El pulled up while running untouched after a catch. Thrash and Randle El each hurt one of their outer hamstring muscles, while Smoot and Washington injured the slower-to-heal inside muscle.

"James Thrash pulled up in practice, and certainly nobody's in better shape or works harder or stretches harder than James Thrash," longtime trainer Bubba Tyer said. "It's just various things that occur."

The outside expert told the Redskins that workload is the problem, which might lead to changes in the off-season workout program. Tyer noted that hamstring and other soft-tissue injuries were much more prevalent among the Redskins decades ago, before Gibbs eliminated two-a-day practices on consecutive days during his first stint with the team in the 1980s.

But even the expert didn't offer a cure-all.

"He doesn't have the answers. There's no one single answer," Tyer said, "because you've got to take each injury individually and analyze why it happened."

All agree on one thing: Only time and rest can truly heal a hamstring injury, and those two commodities are hard to come by during an NFL season. Tyer said many players try to return a week too soon - and often end up paying the price by hurting themselves again.

Heyer knows that feeling well.

"It's not going to go away just by doing treatment," Heyer said. "It's got to go away on its own, by resting. But we don't get much time to rest."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share