træning + protein = vægttab?


gotskov
 Share

Recommended Posts

Jeg træner ca 3 gange om ugen. Træningen består af Spinning, løb og styrketræning. Jeg spiser forholdsvis fornuftigt, men har alligevel kun en lille vægttab. Min fedtprocent rykker sig heller ikke meget.

Jeg har tidligere brugt samme metoder med meget bedre resultat. Umiddelbart er der kun en forskel:

Proteindrik ..!

Jeg er begyndt at drikke det efter hver træning. Det skulle jo være godt for muskelmassen og dermed, i længden, også for forbrændingen. Men er det det, der er skyld i mit langsomme vættab og skal jeg stoppe med det?

En kollega fortalte, at proteindrik nok ville nedsætte hastigheden, men at det derimod ville give mig et sunde og mere "langtidsholdbart" vægttab. Giver det mening? Eller skal jeg kigge et helt andet sted for en løsning.

pt taber jeg 3-500gr om ugen. Sidste gang var det 1-1,5kg om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ca 3 gange om ugen. Træningen består af Spinning, løb og styrketræning. Jeg spiser forholdsvis fornuftigt, men har alligevel kun en lille vægttab. Min fedtprocent rykker sig heller ikke meget.

Jeg har tidligere brugt samme metoder med meget bedre resultat. Umiddelbart er der kun en forskel:

Proteindrik ..!

Jeg er begyndt at drikke det efter hver træning. Det skulle jo være godt for muskelmassen og dermed, i længden, også for forbrændingen. Men er det det, der er skyld i mit langsomme vættab og skal jeg stoppe med det?

En kollega fortalte, at proteindrik nok ville nedsætte hastigheden, men at det derimod ville give mig et sunde og mere "langtidsholdbart" vægttab. Giver det mening? Eller skal jeg kigge et helt andet sted for en løsning.

pt taber jeg 3-500gr om ugen. Sidste gang var det 1-1,5kg om ugen.

Har du fået målt din fedtprocent? det kunne jo være fordi du opbygger muskler samtidig med vægttabet - Protein er jo byggesten til muskler. Det kunne være svaret... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har du fået målt din fedtprocent? det kunne jo være fordi du opbygger muskler samtidig med vægttabet - Protein er jo byggesten til muskler. Det kunne være svaret... :tongue:

Jeg har en Tanita vægt med fedtprocent måler. I starten af november var den på 25.5% og nu omkring 24%. Vægten er gået fra ca 109 til 104-5'er.

Jeg går på vægten hver morgen efter jeg har været i bad og før jeg har spist.

Link to comment
Share on other sites

Proteindrik er intet mirakel. Det er faktisk ofte penge ud af vinduet, når man ikke ved hvordan det skal benyttes. Så hvis du gerne vil give penge væk, så skal jeg nok tage imod og be en bøn for dig tilgengæld :)

Drop opfattelserne af mirakelmidler og få styr på kost og motion i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Proteindrik er intet mirakel. Det er faktisk ofte penge ud af vinduet, når man ikke ved hvordan det skal benyttes. Så hvis du gerne vil give penge væk, så skal jeg nok tage imod og be en bøn for dig tilgengæld :)

Drop opfattelserne af mirakelmidler og få styr på kost og motion i stedet.

Det er ikke noget mirakelmiddel - helt enig, men sommetider kan det dog være et fornuftigt kosttilskud, især kan det bruges under cut når procentdelen af proteinindholdet i ens daglige føde skal forøges, uden nævneværdige kalorier...

Link to comment
Share on other sites

Protein-drik hjælper kun i din optagelse af muskelmasse hvis du mangler protein i din kost, ellers er det helt overflødigt. For at tabe dig skal du have kalorieunderskud igennem enten kost, motion eller begge dele. Jeg vil anbefale et kalorieunderskud på omkring 15% tre gange om ugen, og så spise normalt resten. Dette siger jeg da jeg kan se at du udover at tabe fedt også taber MEGET muskel, som jo i det lange løb er skidt for din forbrænding. Fyr den af med noget interval-træning, spis 6 gange om dagen, planlæg dine måltider og pas din træning, så skulle du ikke træde helt ved siden af. ;)

- Syrak

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget mirakelmiddel - helt enig, men sommetider kan det dog være et fornuftigt kosttilskud, især kan det bruges under cut når procentdelen af proteinindholdet i ens daglige føde skal forøges, uden nævneværdige kalorier...

Har du overvejet kød? Kødpålæg, eksempelvis, har et indhold af 24g protein pr. 100g og det er dét. Ingen fedt, ingen kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share