Log of Hansen


hansen.j
 Share

Recommended Posts

Velkommen til min log. Har tænkt noget tid på at oprette én, både for nemmere at holde øje med egen træning, men også for at kunne få evt. kommentarer herpå.

Lidt stats:

Alder: 22 år

Højde: 186

Vægt: 75-76 kg

Træner både fodbold, styrke/bb og løb - og har tænkt at logge de sidste to herinde.

Styrke/bb bliver trænet i FDK Nørrebro. Målet er både styrke og masse - jeg vil dog ikke have de dér bøffelmuskler!! Kun lange flotte smidige muskler, som pigerne jo som bekendt kan li'!!1 Derfor har jeg også overvejet at droppe frivægte, da jeg har hørt technogym maskinerne skulle være meget bedre til dette.

Jeg træner 2-3 gange om ugen, så kører fullbody - har dog ikke noget fast program jeg kører efter. Har trænet siden August 2008. Derudover trænede jeg ca. et halvt år, da jeg var 17, dvs omkring 5 år siden :smile:

Mht. løb så er min plan at løbe cph marathon til maj (nærmere bestemt d. 24). Jeg har det sidste stykke tid løbet 1-2 gange om ugen, 5-8 km hver gang. Dette er jeg nu langsomt begyndt at øge, så jeg kommer op på et fornuftigt antal kilometer inden maj. Jeg har haft en del problemer med skinnebenet - og også tidligere med hoftebøjeren - så jeg er ikke interesseret i at øge for hurtigt. Jeg ligger derfor også rimelig konstant på 5.30-5.45 min/km. Når jeg får nogle km i benene sætter jeg nok farten lidt op, for konditionen osv er til det - det eneste problem er, at mine skinneben begynder at brokke sig så snart jeg begynder at løbe hurtigt.

Min 5 km PR er 21.30, hvilket blev løbet til DHL i september 08, hvor jeg var i ca. samme form som nu. Derudover har jeg løbet 20 km på 1.40, men det er lidt over et år siden. Dengang var planen også marathon (cph 08), men så kom hoftebøjeren i vejen!

Lørdag d. 24/1

Løb: Til Utterslev mose, rundt om de tre største moser og hjem igen.

Distance: 8.73 km

Tid: 49'41"

Hastighed: 5'41" min/km.

Nike+

Jeg ved dog ikke helt hvor meget jeg stoler på den Nike+ ting, selvom jeg har kalibreret den. Jeg synes præcisionen varierer en hel del efter hastighed(løbestil). Den er dog meget god til at logge sine løb med, selvom det måske ikke er helt præcist. Ovenstående rute er ifølge irun.dk 9.06 km, når man måler den præcist op derinde.

Søndag d. 25/1

Træning i FDK Nørrebro.

Cable pulldown

1x15 @ 30 kg

1x8 @ 68 kg

2x8 @ 70.5 kg

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x8 @ 63 kg

1x8 @ 68 kg

1x5 @ 73 kg

Hyperextensions

3x8 @ 15 kg

Random maveøvelser

Dips

2x8 @ BW+15 kg

1x7½ @ BW+20 kg

Upright row

1x8 @ 33.5 kg

1x8 @ 36 kg

1x8 @ 38.5 kg

(Jeg skyder på at EZ-baren vejer 11 kg).

Cable row

3x8 @ 61 kg

Og så lige lidt hurtigt bizepz supersettet med trizepz og skulder til at slutte af på!

DB Curlz

2x6 @ 16 kg

Stående DB shoulderpress

2x8 @ 14 kg

Jeg er desværre rimelig disko for tiden, idet fodboldvintertræningen er startet. Dvs. 2 gange hård grustræning samt 3 gange løb om ugen. Og da jeg ikke er videre interesseret i at få skader, synes jeg at mine ben fortjener lidt hvile 2 dage om ugen. Eller er jeg helt forkert på den?

Jeg kommer dog nok til at køre noget dødløft, læg og skinneben engang i mellem, men det bliver nok mere undtagelsen end reglen. Fx. hvis en fodboldtræning er aflyst/benene føles friske/jeg har haft 2 dages hvile/et-eller-andet...

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Det gør den ikke. Nok snarere omkring 6kg.

Hvis du spotter mig i FDK må du lige hilse :wink:

Vejer den virkelig ikke mere? Må indrømme jeg aldrig har tænkt mere over det - jeg tænkte bare at de 'små' stænger (samt de fesne store med plastic) vejer 10-12 kg, mens de store vejer ~20 kg. Men nu du siger det, er det nok skudt over målet, i hvert fald mht. de to små EZ-barer.

De kunne godt tage at skrive vægt på, som de har gjort på nogle af stængerne...

Og jeg skal nok hilse, hvis jeg støder ind i dig (og kan genkende dig) - selvom du jo snart stopper der, så vidt jeg kan forstå :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27/1

Træning i FDK Nørrebro.

Dagens irritationsmoment: Har fri fra studiet i denne uge, så den står på arbejde i stedet - det betyder at jeg først ankommer til FDK lige omkring kl. 17! Myldretid og absolut ingen muligheder for at parkere sin cykel i nærheden...

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x5 @ 72 kg

2x5 @ 74.5 kg

1x4½ @ 77 kg

Pull-ups (underhåndsgreb, ca. skulderbredde)

3x7 @ BW

Hyperextensions

3x8 @ 15 kg

Supersettet med diverse maveøvelser.

Military press

1x8 @ 40 kg

2x7 @ 40 kg

One arm row

1x8 @ 18 kg - skulle lige prøve teknikken af

1x8 @ 28 kg - lige tung nok til at teknikken var ordentlig

1x8 @ 26 kg

Dips

2x8 @ BW+15 kg

1x7 @ BW+20 kg

Så smuttede jeg lige ovenpå efter shake, banan og de sidste 7 min. af håndboldkampen :bigsmile:

Og så lige et par øvelser bagefter til at slutte af på, selvom jeg allerede var godt ristet.

DB incline bp

2x8 @ 24 kg

1x6 @ 24 kg - så var jeg død

SS med

Curlz med stang-jeg-ikke-kender-navnet-på

3x8 @ 20 kg + bar

Dagens soundtrack:

Regner med at løbe en tur om en times tid. Det ville godt nok være nemmere at have gjort det på løbebåndet, men jeg tror ikke jeg kan finde én ting, som er mere kedeligt end at løbe på løbebånd :nonono: - så hellere hjem, snøre skoene og ud på de rigtige veje.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at løbe en tur om en times tid. Det ville godt nok være nemmere at have gjort det på løbebåndet, men jeg tror ikke jeg kan finde én ting, som er mere kedeligt end at løbe på løbebånd :nonono: - så hellere hjem, snøre skoene og ud på de rigtige veje.

Og det fik jeg rent faktisk gjort!

Tirsdag d. 27/1

Løb: NV -> Frederiksborgvej -> Søborg hovedgade -> Søborg torv -> Små veje -> Utterslev mose -> NV

Da jeg normalt løber ved utterslev mose - hvor det er kulsort kl. 22 - havde jeg ikke rigtig nogen opmålt rute. Så jeg satte bare min ipod på 8 km og løb derudaf. Den endte på 8.17, så det passede meget godt. Og dog, for igen har den målt ~400m for lidt i forhold til en præcis opmåling på irun.dk.. Ved ikke om jeg har ændret løbestil eller hvad, men det kunne være at det var en idé at kalibrere ipoden igen. Dog meget rart at jeg rent faktisk løber længere/hurtigere i forhold til hvad den siger, end omvendt.

Distance: 8.17 km (8.62 km)

Tid: 47'00"

Hastighed: 5'44" / km (5'27" / km)

Link: Nike+

Tallene i parentes er fra opmåling på irun.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29/1

Træning i FDK. Havde egentlig planlagt at løbe i dag og træne i morgen, men da jeg kunne mærke lidt i baglåret efter fodbold i går, valgte jeg at bytte om på træningsdagene.

Bænk

1x15 @ 20 kg

1x5 @ 72.5 kg

2x5 @ 75 kg

1x4½ @ 77.5 kg

Chin-ups (bredt overhåndsgreb)

2x7 @ BW

1x6 @ BW

Puha jeg er svag i den her øvelse.

Hyperextensions

3x10 @ 15 kg

Upright row

3x8 @ 30 kg + EZ-bar

De sidste reps var ikke pæne!

DB incline bp

3x8 @ 26 kg

Hård, men det gik.

DB one arm row

3x8 @ 26 kg

Mave

3xrandom sets

Dips

1x5 @ BW+30kg

Mest for sjov, lige til at slutte af på :smile:

Dagens soundtrack:

Den Sorte Skole - Lektion #2

Så får jeg forhåbentlig løbet i morgen, hvis ikke baglåret lige pludselig gør nas.

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 30/1

Løb: NV -> Utterslev kirkegård -> Utterslev mose -> Utterslev kirkegård -> NV

Distance: 6.01 km

Tid: 34'34"

Hastighed: 5'44" / km

Link: Nike+

Distancen på Nike+ passede nogenlunde med irun i dag...

Skinnebenene brokkede sig lidt mere i dag end de har gjort på det sidste, men ikke værre end jeg sagtens kunne løbe videre.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 31/1

Træning i FDK Nørrebro.

Efter lidt druk i går kunne jeg ikke rigtig tage mig sammen til at tage afsted, så ankom først en times tid inden de skulle til at lukke. Nåede derfor ikke super mange øvelser, men det var ok - selvom jeg dog ikke var springfyldt med energi. Desuden var essensen dernede for at cheatcurle - hvilket jeg har hørt skulle være fantastisk for bizepz!!

Cable pulldown

1x15 @ 30 kg

2x8 @ 68 kg

1x8 @ 70.5 kg

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x5 @ 72.5 kg

2x5 @ 75 kg

1x5 @ 77.5 kg

Må prøve at øge næste gang, så the muscles ikke bare vænner sig til at køre det samme hver gang - det er der ikke meget confuzion over!!1

Military press

1x8 @ 30 kg

1x8 @ 40 kg

1x7 @ 40 kg

1x6 @ 40 kg

Det kørte ikke helt som det gerne skulle.

Hypers

3x10 @ 15 kg

SS med forskellige maveøvelser.

Pull-ups (smalt underhåndsgreb)

1x8 @ BW

1x7 @ BW

1x6 @ BW

SS med

Dips

1x8 @ BW+20 kg

1x7 @ BW+20 kg

1x6 @ BW+20 kg

Da de var ved at lukke, skulle de to sidste øvelser skulle gå lidt stærkt, så jeg fik ikke ret lang pause mellem settene - derfor kunne jeg ikke helt holde til 3x8 reps. Jeg var vist også den sidste der forlod underetagen...

Dagens soundtrack:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 1/2

Løb: NV -> Rundt om 3 moser i utterslev mose -> NV

Distance: 10.6 km (10.9 km)

Tid: 1:00'16"

Hastighed: 5'40" / km (5'32" / km)

Link: Nike+

Ok løbetur, selvom det var pissekoldt! Skinnebenene brokkede sig mindre i dag end i fredags, men dog stadig lidt.

Ikke mere her fra - nu vil jeg tage til superbowl-warmup!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 3/2

Træning i FDK Nørrebro. Fik hentet mit nyankomne prot-pulver efter arbejde, og derefter direkte afsted til FDK.

Jeg ved dog ikke hvor længe det forbliver FDK. Efter snak på mol og andre steder - bl.a. var der nogle der talte positivt om det nede i FDK i dag (sikkert nogle fra mol eller bb.dk) - overvejer jeg også at skifte til The Gym. Deres studierabat gør nu at det er ligeså billigt som FDK, samt at åbningstiderne er forlænget (dog synes jeg stadig de er noget korte i weekenden). Vil i hvert fald tage hen og se det an én af dagene...

Nå, dagens træning:

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x5 @ 72.5 kg

1x5 @ 75 kg

1x5 @ 77.5 kg

1x5 @ 80 kg

Havde regnet med at 80 kg ville komme til at knibe, da jeg ikke har kørt den før - og kun har kørt 5 reps med 77.5 kg én gang. Men det gik uden de store problemer, så det var super.

Chin-ups (bredt underhåndsgreb)

3x6 @ BW

Er stadig meget svag her, men teknikken var noget bedre end sidst.

Hypers

3x10 @ 15 kg

3xMave

One arm DB row

1x8 @ 26 kg

2x8 @ 28 kg

Military press

2x8 @ 40 kg

1x8 @ 42.5 kg

Curlz (med stang-jeg-stadig-ikke-kender-navnet-på)

2x8 @ 20 kg + bar

1x5 @ 30 kg + bar

Der var kæmpe cheat på sidste set, hvor jeg så kørte meget langsomt i den excentriske fase.

Dips

2x8 @ BW+20 kg

1x6 @ BW+25 kg

God træning, hvor jeg fik øget i stort set alle øvelserne - selvom jeg først kom derned 18.30 og ikke var super oplagt (i hvert fald inden jeg kom i gang).

Dagens soundtrack:

I morgen springer jeg fodboldtræningen over og tager en løbetur i stedet, da jeg synes benene har arbejdet rigeligt det sidste stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Du skal da klart skifte til The Gym :wink: Kom hen og kig og prøv det ad - er sikker på du vil synes godt om det. Bare sig jeg har sendt dig :bigsmile: (ejeren kender også mit brugernavn herinde)

Tager derhen og kigger i næste uge - formentlig tirsdag. Skal bare nå at beslutte mig inden næste uge er omme, så jeg - hvis jeg beslutter mig for at skifte - kan opsige mit FDK-abonnement inden d. 15...

Dagens løb:

Onsdag d. 4/2

Løb: NV -> Lersø Parkallé -> Fælledparken -> Lersø Parkallé -> NV

Distance: 8.64 km (8.83 km)

Tid: 49'11"

Hastighed: 5'41" / km (5'34" / km)

Link: Nike+

Udmærket løb i dag, og jeg mærkede stort set ikke noget til skinnebenene. Til gengæld forstår jeg stadig ikke helt den Nike+ ting. Jeg løb et rimelig stabilt tempo, men de sidste par kilometer satte jeg farten op, da jeg syntes benene var friske, samt jeg snart var hjemme. Iflg. linket er farten dog lavere på de sidste par kilometer. Eneste grund jeg kan finde, er at det selvfølgelig tager lidt tid fra jeg stopper, til jeg får handsker af, ipoden op ad lommen og ud af etuiet, samt får trykket 'afslut træning'.

Nå, men det går nok.

I morgen står den på træning i FDK Nørrebro efter studiet.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning, efter studiet, med en studiekammerat:

Torsdag d. 5/2

Jeg kunne godt mærke at jeg havde kørt rimelig hårdt på i tirsdags, så havde ikke ligeså meget energi i dag. Tænker at jeg måske træner for tungt, når nu jeg kører hver anden dag, og om det måske er en idé at køre knap så tungt nogle dage.

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x5 @ 72.5 kg

1x5 @ 75 kg

1x5 @ 77.5 kg

1x3 @ 80 kg

Pull-ups (smalt underhåndsgreb)

3x8 @ BW

Hypers

2x10 @ 15 kg

Dips

3x8 @ BW+20 kg

Hypers

2x10 @ 15 kg

Blandet med lidt mave. Der var simpelthen for mange mennesker henne i ribbe-mave-bold-afdelingen, så jeg gad ikke mere herovre.

Cable rear delt row

1x8 @ 30 kg

2x8 @ 40 kg

Rimelig let, men det var første gang jeg prøvede den, så vidste ikke helt hvor meget den skulle køres med.

DB incline bp

2x8 @ 26 kg

Upright row

1x8 @ 20 kg + bar - meget let

2x8 @ 25 kg + bar

Og så lige en enkel gang guns til slut.

Curls

1x8 @ 25 kg + bar

Kan mærke at højre skulder ikke er helt god i dag, så måske jeg skal holde lidt igen de næste par dage. Senere bliver det forhåbentlig til en løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Kan mærke at højre skulder ikke er helt god i dag, så måske jeg skal holde lidt igen de næste par dage. Senere bliver det forhåbentlig til en løbetur.

Desværre gør det kun endnu mere ondt i skulderen nu, og venstre skulder er også begyndt at brokke sig. Morgendagens planlagte træning bliver nok droppet. Jeg ved ikke om det er rotator cuffen (som mange jo har problemer med, så vidt jeg kan forstå) - det er forrest på skuldrene det gør ondt. Forhåbentligt bliver det bedre efter et par dages pause.

Kan forestille mig jeg har overtrænet lidt på det sidste. Har kørt tung bænk og dips hver anden dag, blandet med military, incline bænk og upright row - som er de af mine øvelser, som belaster skulderen mest. Jaja, alt er relativt - det er tungt i forhold til mit niveau :wink:

Fredag d. 6/2

Løb: NV -> Utterslev mose -> Frederikssundsvej -> NV

Distance: 5.13 km (5.65 km)

Tid: 29'12" (28'52")

Hastighed: 5'41" / km (5'06" / km)

Link: Nike+

Okay, i dag var Nike+ helt galt på den. Formentlig fordi jeg satte farten op, i forhold til hvad jeg plejer. Måske jeg skulle droppe at logge efter den, da jeg alligevel næsten altid måler ruten op bagefter (eller har målt den op og gemt den på irun). Der er 35"/km i forskel, hvilket er ret meget!

Grunden til jeg har trukket 20 sek fra, er at jeg var lidt langsom fra jeg fik trykket på start træning, til jeg rent faktisk begyndte med at løbe..

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 8/2

Løb: NV -> Utterslev kirkegård -> Rundt om alle moserne i Utterslev mose + lille omvej -> NV

Distance: 13.8 km

Tid: 1:15'40"

Hastighed: 5'29" / km

Link: Nike+

Fra nu af logger jeg bare de 'rigtige' tider, men giver alligevel et link til løbet på Nike+.

Godt løb i dag påtrods af druk i går. Længste tur jeg har løbet i over et år, men der var ingen problemer, og jeg kunne sagtens have fortsat - men nu prøver jeg at holde mig til min træningsplan (selvom den dog kun sagde 13 km i dag). Skinnebenene brokkede sig næsten ikke - til gengæld gjorde hoftebøjeren lidt til slut. Prøver at strække den lidt ud og håber det forsvinder.

Prøvede for sjov at måle pulsen lige da jeg stoppede løbet - har dog ikke noget pulsur, så det blev på den gammeldags tæl-hvor-meget-hjertet-slår-på-15-sek-og-gang-med-4-metode. Pulsen var 140, så det viser også at 5'30"-tempoet, som jeg prøver at holde mig nogenlunde til - på de længere ture i hvert fald - er forholdsvist stille og roligt tempo :smile:

Dagens løbe-soundtrack:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 10/2

Træning i FDK Nørrebro efter arbejde.

Skulderen var blevet bedre, men kunne stadig mærke lidt forrest på højre skulder.

Chin-ups (bredt overhåndsgreb)

3x6 @ BW

Kunne mærke lidt i højre skulder på de sidste reps på trods af det ikke ligefrem er den muskel man bruger mest til chins.

Bænkpres

1x10 @ 32.5 kg

Skulle lige teste, men det gik ikke. Højre skulder brokkede sig en del - så jeg sprang presseøvelser over.

Seated cable flyes

1x10 @ 7.5 kg

2x8 @ 15 kg

Gik fint mht. skulderen, men det er jo ikke ligefrem bænk :dry:

Hypers

3x10 @ 15 kg

SS med

3xmave

Upright row

1x8 @ 10 kg + EZ-bar - skulle lige se skulderen an, men den brokkede sig ikke

1x8 @ 20 kg + EZ-bar

1x8 @ 25 kg + EZ-bar

1x8 @ 27.5 kg + EZ-bar

Skulderen havde det fint, men den går jo heller ikke i forreste del af skulderen, som presseøvelserne gør.

French press

1x8 @ 25 kg + bar

1x8 @ 22.5 kg + bar

1x8 @ 20 kg + bar

Preacher curls

1x8 @ 10 kg + EZ-bar

1x8 @ 15 kg + EZ-bar

Pisse irriterende ikke at kunne køre hverken bænk, dips eller military - ellers nogle af mine yndlingsøvelser. Forhåbentlig kan de snart køres igen...

Dagens soundtrack:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11/2

Var ude at løbe i morges inden jeg skulle på studiet kl. 10. Det passede fint, så benene fik lidt hvile inden jeg skulle til fodboldtræning her i aftes.

Løb: Utterslev mose

Distance: 9.27 km

Tid: 49'42"

Hastighed: 5'21" / km

Link: Nike+

Fin tur, da jeg endelig fik overbevist mig selv om at jeg skulle ud at løbe - og ikke bare sætte vækkeuret en time frem :blush:

Utterslev mose var fyldt med sne, men det er nu meget rart at løbe i, så længe det ikke er glat - det er dog noget tungere end normalt.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12/2

Ugens korte løbetur. Løb lige fordi The Gym, for at se hvor det ligger. Satser stærkt på at tage derhen i morgen efter arbejde.

Løb: Hjem -> Bispebjerg hospital -> Lyngbyvej -> The Gym -> Bispebjerg hospital -> Hjem

Distance: 5.9 km

Tid: 30'30"

Hastighed: 5'10" / km

Link: Nike+

Igen viste den næsten 10% for lidt efter en tur hvor jeg satte farten lidt op ifht. 5'30"/km..

De første 1.5 km ca. blev løbet i roligt tempo (5'30"/km ca.), hvorefter jeg satte farten lidt op til 4'55"-4'45" / km de næste 3 km. Herefter blev farten sat lidt ned igen (5'30"/km ca.).

Det hurtigere tempo gik fint. Pulsen var stadig lav nok til at jeg kunne snakke nogenlunde, og jeg havde rolig vejrtrækning. Desuden brokkede skinnebenene sig næsten ikke, hvilket de ellers plejer når jeg sætter tempoet op.

I morgen står den, som sagt, på træning i The Gym.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 13/2

Træning i The Gym efter arbejde.

Essensen var dernede og gav en rundvisning inden jeg begyndte træningen. Rigtig fedt udstyr de har - super med lige 20 kg Eleiko-stænger og hele Eleiko-skiver, fremfor skæve 18.5-20.5 kg stænger og nedslidte skiver.

Derudover er det rigtigt rart med et sted, hvor folk kan finde ud af at lægge hångvægte og skiver tilbage på plads, så det ikke er et stort kaos ligesom FDK!

Desværre har FDKs deres skide løbende+1 måneds opsigelse. Smutter derned og melder mig ud i morgen, og så må jeg se på om jeg melder mig ind i The Gym med det samme, eller venter 1½ måned til mit FDK-medlemskab ophører. Ville ellers have sat FDK-medlemskabet i bero og så startet i The Gym med det samme, men da man skal afgive slutdato for bero-perioden bliver det noget gøgl.

Skulderen havde det bedre, dog ikke optimalt.

Pull-ups (smalt underhåndsgreb)

3x8 @ BW

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x8 @ 40 kg

1x8 @ 60 kg

1x8 @ 70 kg

Kunne mærke lidt til skulderen, men slet ikke i forhold til i tirsdags (og endnu mindre ifht. sidste fredag, hvor det var værst).

Upright rows

1x8 @ 32 kg

2x8 @ 37 kg

Dips

3x10 @ BW

Meget let, men for det første ville jeg skåne skulderen, for det andet havde de ikke umiddelbart noget dip-bælte (men de har sikkert noget andet smart)

One arm DB rows

1x8 @ 26 kg

2x8 @ 28.5 kg

3xmave

Dødløft

1x10 @ 30 kg

1x8 @ 50 kg

1x8 @ 60 kg

1x8 @ 70 kg

Har ikke kørt så meget dødløft, og er ret sikker på at min teknik stinker - men det kan der forhåbentligt blive rettet op på.

DB Curlz

2x8 @ 16 kg

1x8 @ 18.5 kg

Udmærket træning i et rigtig fedt center :smile:

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 14/2

I dag stod den på løb - inden var jeg dog lige et smut forbi FDK for at melde mig ud :smile:

Løb: NV -> Alle moser i Utterslev mose + 1 mose mere -> NV

Distance: 15.1 km

Tid: 1:21'48"

Hastighed: 5'25" / km

Link: Nike+

Benene var ikke på toppen i dag, og skinnebenene brokkede sig også de første ~4 km - så her var farten sænket 10-15 sek/km.

Efter 4 km var benene varme og smerterne forsvandt langsomt (sådan har det altid været, har aldrig haft ondt i skinnebenene efter de første ca. 5 km er løbet) - herefter blev farten sat en lille smule op igen.

Følte mig dog stadig tung i benene og havde ikke det store overskud - men fik gennemført i fint tempo og uden pauser alligevel, så på den måde var det fint.

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 15/2

Tømmermandstræning i FDK Nørrebro.

Skulderen er stadig noget lort, så droppede bænk og military igen.

Chin-ups (bredt overhåndsgreb)

3x7 @ BW

SS med

Mave

3xwannabe essensen-sets

One arm DB row

2x8 @ 28 kg

1x8 @ 30 kg

SS med

French press

1x8 @ 20 kg + bar

2x8 @ 22.5 kg + bar

Standing cable flies

1x8 @ 10 kg

2x8 @ 12.5 kg

Upright row

1x8 @ 25 kg + bar

2x8 @ 27.5 kg + bar

Dødløft

1x8 @ 60 kg

2x8 @ 70 kg

DB Curlz

2x8 @ 17 kg

1x8 @ 18 kg

SS med

Dips

2x10 @ BW

1x10 @ BW+10 kg

Meget lette - men forsøgte at skåne skulderen nogenlunde.

Ok træning taget min energi, efter gårsdagens druk, i betragtning.

Dagens soundtrack: Bikstok - Over stok og sten

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 18/2

Nedenstående løb kandiderer nok til mit langsommeste løb nogensinde :bigsmile:

Mine ben - og især baglår - var stadig helt smadret efter fodboldtræning i mandags, som foregik på en snebelagt grusbane. Mit gæt er, at man derfor spænder en del i musklerne for bedre at holde fodfæste, hvilket kan mærkes i benene efter 1½ times træning. Det hjælper nok heller ikke på det, at vi lavede en del intervalløb til at starte med.

Derfor joggede jeg stille og roligt afsted for at løsne lidt op.

Løb: Lidt rundt i NV

Distance: 4.9 km

Tid: 33'04"

Hastighed: 6'44" / km

Link: Nike+

Ifølge mit hjemmebryggede marathonprogram, er jeg desuden i min restitutionsuge denne uge, så det gjorde ikke noget at jeg tog det stille og roligt. Mit program ser således ud:

programge8.jpg

hvor kursiv er restitutionsugerne, mens grøn er de løb, som jeg har løbet.

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Lader til at være nogle fine træninger du får fyret af.

Da jeg trænede op til mit første marathon som var i København. Der valgte jeg hver søndag at tage ind til Østerbro stadion og løbe med Spartas gratis marathontræning. Det lader jo ikke til du bor vildt langt derfra. Det er super motiverende at løbe med andre. Specielt når man kommer ud på de lange ture, +20km. Så hvis det ikke er noget du har overvejet, så ville det måske være en god ting at kigge på. Du kan læse mere om det på http://www.copenhagenmarathon.dk/traening/...163we.aspx?_m=3.

Link to comment
Share on other sites

Lader til at være nogle fine træninger du får fyret af.

Da jeg trænede op til mit første marathon som var i København. Der valgte jeg hver søndag at tage ind til Østerbro stadion og løbe med Spartas gratis marathontræning. Det lader jo ikke til du bor vildt langt derfra. Det er super motiverende at løbe med andre. Specielt når man kommer ud på de lange ture, +20km. Så hvis det ikke er noget du har overvejet, så ville det måske være en god ting at kigge på. Du kan læse mere om det på http://www.copenhagenmarathon.dk/traening/...163we.aspx?_m=3.

Hej Bondo,

Tak for rådet. Det er sjovt du nævner det, for hvis jeg havde taget en enkelt kolonne mere med fra mit løbeprograms-regneark, så havde der stået hvor langt der bliver løbet på Spartas fællestræning ud for hver uge :smile:

Jeg har nemlig tænkt mig at kigge forbi, både for ikke altid at løbe alene (hvilket jeg ellers altid gør - og ikke har noget imod), samt for at prøve at løbe i fartholdernes tempo, så jeg har prøvet det inden det går løs til maj.

Jeg har dog indtil videre haft to anker:

1) Som du kan se på mit løbeprogram, har jeg ikke haft så lange ture endnu - jeg er dog ved at komme derop nu.

Jeg behøver jo ikke løbe med hele vejen. Så vidt jeg ved løber de mod utterslev mose (eller tager jeg fejl?), og da jeg bor tæt derpå, kan jeg jo bare løbe fra når det passer. Jeg gad dog ikke løbe med, når min egen tur var under 15 km :smile:

2) Jeg er rimelig meget B-menneske. At skulle op kl. 9 søndag morgen er ikke lige noget der tiltaler mig :wink: Slet ikke hvis man har været ude og fulde sig lørdag aften.

Men - næste gang jeg ikke har været ude lørdag aften, vil jeg prøve at løbe med på (formentlig) 5'20"-holdet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share