Hvad er dit daglige proteinindtag?


Scorpio
 Share

- på en træningsdag?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg lagde en kostplan i efteråret med det formål at øge styrken og muskelmassen. Jeg valgte at supplere kosten med proteinpulver, som jeg har gjort lejlighedsvis over en lang årrække. Jeg har derfor i en periode indtaget i omegnen af 230-240 gram protein dagligt med en vægt på 100-105 kg. Så det giver altså et indtag på ca. 2,3 gram pr. kilo kropsvægt på de dage, hvor jeg træner.

Men bl.a. tråden her rejser spørgsmålet om det er, at skyde langt over målet. Kunne jeg have sparet pengene på pulver og nået det samme resultat? Er tommelfinger-reglen om 1,8-2,0 gram pr. kilo i virkelighende ikke andet end en sejlivet BB-myte?

Jeg er derfor nysgerrig: Hvor meget protein indtager DU på en træningsdag? :smile:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Jeg indtager pt. Meget lidt protein i forhold til hvad jeg før har gjort.

Jeg indtager til gengæld forholdsvis større mængder kulhydrat.

Samtidig er jeg begyndt at dyrke en del mere cardio, men har tabt ca 3-4 kg kropsvægt, men har egentlig ikke tabt så meget styrke syntes jeg selv. Var på en uges ferie med alkohol hver dag. Det indhenter jeg stille og roligt igen.

Har ikke slået nogen rekorder i tiden, men min muskelmasse syner, hverken bedre eller dårligere. Mit indtag ligger omkring 100-120 gram i døgnet, med en kropsvægt der startede på 93,5 ca.

Jeg kan ikke direkte skyde den ene eller anden retning mht. Proteinindtaget, men samlet set har resultater været godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share