Motiveret - Men mangler råd.


Allanb
 Share

Recommended Posts

Hej alle mennesker.

Jeg er en ung mand på 19år som gerne vil tabe mig 8-10kg

som sagt er jeg 19år og vejer 89kg. Hvilket jeg ikke helt er tilfreds med..

Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen og løber 3 km os 3-4 gange om ugen.

Jeg er fuldt ud motiveret til et vægt tab, jeg mangler bare nogle gode råd.

måske mht kost og alt hvad der er godt i forbindelse med et vægttab.

På forhånd tak.

Mvh Allan B

Link to comment
Share on other sites

Hej allan

Det første jeg ville gøre (eller gjorde i sin tid) var at læse en masse om kost -artikler og tråde på nettet. Derefter sammensatte jeg en kostplan og fik den bekræftet her på MOL og ændret lidt derefter. Så ellers bare igang med at tælle kcal i en periode så du kan få en ide om hvor meget du indtager.

Link to comment
Share on other sites

Hej Allanb

Glem Surfer-Tony og Dysp, i hvert fald indtil de er klar til at forklare os almindelige dødelige hvad det er, de fabler om :tongue:

Niels' råd er godt;

  • Læs en masse
  • Beregn dit energibehov: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/
  • Læg en kostplan hvor du er ca. 500 kcal i underskud dagligt (husk at beregne dit energibehov igen efterhånden som du taber dig, for dit behov vil falde når du taber dig (med mindre du laver mere :wink:), og derfor skal du indtage mindre for at fastholde underskuddet på 500 kcal, frem til du når din målvægt)
  • Læg også en motionsplan, og husk at starte blidt hvis du er overvægtig og ude af form
  • Få begge dele tjekket af os 'blandemaskiner' herinde på MOL

Til at se hvad der er af kalorier i maden synes jeg at madlog er rigtig god: http://www.madlog.dk/index.php?id=101&...ge=kalorietabel.

Håber du kunne bruge inputtet :smile:

Held og lykke med det nye liv!

Link to comment
Share on other sites

Hej alle mennesker.

Jeg er en ung mand på 19år som gerne vil tabe mig 8-10kg

som sagt er jeg 19år og vejer 89kg. Hvilket jeg ikke helt er tilfreds med..

Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen og løber 3 km os 3-4 gange om ugen.

Jeg er fuldt ud motiveret til et vægt tab, jeg mangler bare nogle gode råd.

måske mht kost og alt hvad der er godt i forbindelse med et vægttab.

På forhånd tak.

Mvh Allan B

3 km 3-4 gang om ugen er ikke meget, prøv om du ikke kan komme op på mindst 1 time hver gang og få styr på kosten/byture en tur i byen med 10 fadøl og shots + junkfood på vej hjem koster rigtig meget i kalc regnskabet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Allanb

Glem Surfer-Tony og Dysp, i hvert fald indtil de er klar til at forklare os almindelige dødelige hvad det er, de fabler om :tongue:

Niels' råd er godt;

  • Læs en masse
  • Beregn dit energibehov: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/
  • Læg en kostplan hvor du er ca. 500 kcal i underskud dagligt (husk at beregne dit energibehov igen efterhånden som du taber dig, for dit behov vil falde når du taber dig (med mindre du laver mere :wink:), og derfor skal du indtage mindre for at fastholde underskuddet på 500 kcal, frem til du når din målvægt)
  • Læg også en motionsplan, og husk at starte blidt hvis du er overvægtig og ude af form
  • Få begge dele tjekket af os 'blandemaskiner' herinde på MOL

Til at se hvad der er af kalorier i maden synes jeg at madlog er rigtig god: http://www.madlog.dk/index.php?id=101&...ge=kalorietabel.

Håber du kunne bruge inputtet :smile:

Held og lykke med det nye liv!

Jeg gjorde nu mest nar med ham den anden, hvis eneste råd til alle der har vægttabsproblemer er: "du skal LÆGGE(doh) i katabol tilstand". Og så ville jeg lige pointere, at det hedder katabolisk tilstand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde nu mest nar med ham den anden, hvis eneste råd til alle der har vægttabsproblemer er: "du skal LÆGGE(doh) i katabol tilstand". Og så ville jeg lige pointere, at det hedder katabolisk tilstand.

Katabol, katabolsk og katabolisk bruges alle af diverse danske forskere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share