Ondt i skulder


atha
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu i 2,5 år haft smerter i den ene skulder. Jeg har været til fysser og læge og ortopæd. Røntgen og MR. Intet at se. Smertestillende har ikke så stor effekt. En blokkade hjalp heller ikke meget.

Smerten kan ikke findes ved at trykke. Det er i hvert fald ikke lykkedes nogen at finde et ømt punkt endnu. Jeg har lokaliseret smerten til at være dybt inde omkring der hvor kravebenet slutter på skulderbladet, men er ikke helt sikker. Det gør ikke så meget ondt om morgenen, men såsnart skulderen har været i bevægelse og særligt belasning, så kommer smerterne. Det gør ondt at løfte skulderen og at løfte armen op fremad men ikke ud til siden. Når armen er løftet helt lodret op, gør det ikke ondt mere. Men når jeg sænker armen igen, så jager det ad helvede til. Jeg har prøvet med træning, men det gør det kun værre. Det lindrer at større armen på et armlæn eller i brystlomme, så skulderen ikke hænder.

Er her andre, der har prøvet noget lignende og har kuren for at slippe af med det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er/har været igennem noget nær det samme. Der skulle dog en kikkertundersøgelse til førend ortopæden fik konstateret at der var tale om en decideret skade på supraspinatus og subscapularis. Det fremgik ikke af MR-scanningen.

Dermed ikke sagt at du absolut skal igennem en sådan, men en MR-scanning kan ikke vist alt. Men det er rart at have fået vished for hvad smerterne skyldes, og det er jo også det du søger.

Jeg antager at en kompetent fys. har undersøgt dig for eventuelle ubalancer omkring skulderbladets bevægelser?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så ikke der var kommet svar. Hvorfor har jeg ikke fået mail om det.

JEg glemte at sige, at jeg har været hos kiropraktor, som heller ikke har hjulpet. Jeg fik en ultralydscanning, som ifælge kiropraktoren viste, at slimsækken under supraspinatasenen var hævet. Men hverken shokbølgebehandling eller manipulation har hjulpet. Jeg er nu hos en ny kiropraktor, som også mener det er noget med supraspinata eller derved. Men mener dog desværre at det nok bliver svært at behandle, måske umuligt.

Jeg er selv lidt usikker på om ikke det kunne være noget i ryggen eller nakken.

Jeg tænker på, om jeg skal prøve på at blive henvist til et rygcenter, men ved ikke om de overhovedet arbejder med skuldre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share