"feder" spiritus


outzen
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor slemt det er at drikke. Hvad "feder" mindst?

Ser du i forhold til genstande vil ren spiritus, selvfølgelig indeholde færre kalorier end øl.

Blander du spiritusen op med andet, kan billedet dog ændres.

Men eksempelvis vil en gin og tonic, stort set kun indeholde kalorier i form af ethanol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker engang en fed skuespiller der var på kur. Han sagde at hvis han skulle drikke drak han Bacardi og cola light. Er der tale om at man kan minimere skaden på ens kost plan

Det er klart, ja. Der er jo ingen kcal i cola lighten. Men det er ikke voldsomt.

http://www.weightlossresources.co.uk/calor...ter/alcohol.htm

Calories in 100ml of beer:

Calories

32.0kcal

Vodka, 40% Volume

Calories in 100ml of vodka:

Calories

222.0kcal

Hvis vi regner på det... En god aften i byen, tyve genstande... Det giver 20 øl af 33 cl, eller 80 cl vodka.

Øl: 20 x 3,3 x 32 kcal = 2112 kcal

Vodka: 8 x 222 kcal = 1776 kcal

Altså en forskel på 336 kcal.

Men om det virkeligt er kcal sparet, der er betydningsfulde i det lange løb, er nok spørgsmålet... Med mindre man er en stor drikker, med et betydeligt indhold flere gange om ugen, er det nok ret ubetydeligt hvordan man vælger at blive vissen. Der er også mange andre faktorer ved alkoholindtag, der er vigtigere at tage med i betragtningen.

Der tages forøvrigt forbehold for regnefejl, det har aldrig været min stærke side :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share