Forslag til aftensmad under 700 kcal


Condemned
 Share

Recommended Posts

Kære MOL-brugere

Inden jeg bliver overfuset med kommentarer om, at der allerede er lavet 100 posts omkring opskrifter i cutting-periode, vil jeg til mit forsvar sige, at det vil tage mig et år at læse alle de forskellige posts i emnet "opskrifter" igennem, før jeg finder, hvad jeg søger!

Som overskriften indikerer, håber jeg, at nogle af jer ligger inde med geniale opskrifter, som er skræddersyet til en cutting-periode. - Altså lavt fedtindhold, godt med proteiner og relativt mange kulhydrater, jvnf. grænsen på de 700 kcal. Hvis I (ligesom jeg selv) benytter jer af DIET-PLANNER, må I gerne kopiere de forskellige ingrediensers kcal-indhold over i jeres post - så slipper jeg for at finde dem selv :)

Håber på at høre fra nogen af jer! - eller på at få div. links til gode opskrifter, som forhåbentlig opfylder mine kriterier!

Love - Condemned!

Link to comment
Share on other sites

Kære MOL-brugere

Inden jeg bliver overfuset med kommentarer om, at der allerede er lavet 100 posts omkring opskrifter i cutting-periode, vil jeg til mit forsvar sige, at det vil tage mig et år at læse alle de forskellige posts i emnet "opskrifter" igennem, før jeg finder, hvad jeg søger!

Som overskriften indikerer, håber jeg, at nogle af jer ligger inde med geniale opskrifter, som er skræddersyet til en cutting-periode. - Altså lavt fedtindhold, godt med proteiner og relativt mange kulhydrater, jvnf. grænsen på de 700 kcal. Hvis I (ligesom jeg selv) benytter jer af DIET-PLANNER, må I gerne kopiere de forskellige ingrediensers kcal-indhold over i jeres post - så slipper jeg for at finde dem selv :)

Håber på at høre fra nogen af jer! - eller på at få div. links til gode opskrifter, som forhåbentlig opfylder mine kriterier!

Love - Condemned!

Jeg justerer på kulhydrat indtaget når jeg cutter, fedt indtaget skal ikke være for lavt, heller ikke under cut.

For måltider:

200g kyllingfilet + 150g søde kartofler. er under 700

Kylling + spinat/andet grønt + lidt olivenolie.

Link to comment
Share on other sites

Kære Condemned

Jeg tæller alligevel kalorier, så det nemt for mig at smide en udregning din vej. I aften skal jeg lave linsesuppe til tre dage - skal jeg sende dig udregning/opskrift her på tråden, når regnestykket er lavet? Kunne jo godt være at du synes det var noget grønsagspjask :laugh: ...Men jeg synes nu den smager godt. Den er fedtfattig og rig på kulhydrat (grøntsager) og protein (linser).

Link to comment
Share on other sites

Altså et eller andet skal man jo leve af, og eftersom det er en grøntsagssuppe med linser i, kan du forstå at kulhydraterne i det her tilfælde kommer fra grøntsager og ikke f.eks. sukker eller toastbrød. Desuden har man godt af vitaminer og fibre, hvilket kommer med i pakken når man spiser grøntsager.

Jeg er ikke på holdet med at man skal droppe kulhydrater. Jeg tror på balance i kosten. Og sunde råvarer. Og det er jeg vist ikke helt alene om :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Condemned

Her er opskriften på italiensk linsesuppe. Brug den hvis du kan (se vedhæftet regneark).

Som du kan se er der ca. 65 kcal pr. 100 g færdig suppe, så du kan roligt spise dig helt mæt :laugh: At fedtE% bliver så høj (27%) er fordi suppen er relativt energifattig i det hele taget.

Så må vi se om storebrødrene herinde kan acceptere det som sund mad :wink:

Hilsen Holme :4mewantfood:

Linsesuppe.xls

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share