six pack uden fitness?


Nielsen.
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen. :smile:

Dette er sikkert et kliche spørgsmål, og der har formegentligt været hundrede emner om dette, men jeg har ikke kunnet finde nogle af dem her i forumet.

Mit spørgsmål er:

Kan man få en six pack uden at skulle gå i fitnesscenteret?

Altså, er der nogle måder hvorved jeg kan opnå en six pack bare ved hjemmeøvelser?

Det skal siges at jeg lige er begyndt at svømme (2-3 gange om ugen i 1 time ad gangen)

Jeg er ca. 182cm og vejer ca. 65kg

På forhånd tak for hjælpen :smile:

Edited by Nielsen.
Link to comment
Share on other sites

Det forekommer mig underligt, at garvede brugere af motion online begynder at fable om mavetræning.

Sixpack kommer af lav fedtprocent.

Øhhhhhh :blink: Så du mener, at sixpack kun er et spørgsmål og fedt% og ikke størrelsen på dine mavemuller? Hvorfor skulle det være anderledes end alle andre musklegrupper? Du ser sguda ik ret mange anorektikere med imponerende sixpack.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man kan bestemt få en six-pack uden at gå i fitnesscenter. Six pack i sig selv er ene og alene en indikator for lav fedtprocent, og er på ingen måde nogen kunst for en person der ikke prioriterer muskelmasse i øvrigt. Enhver person der ikke blev genetisk forbandet af guderne kan med et absolut minimum af kostkontrol og evt. lidt lette kropsvægt øvelser eller hop og dans opnå den famøse strandform hvor der fremvises BRUTAL 14.5 inch cannons, MASSIVE 20 inch tree trunks, MONSTER 40 inch chest med dertilhørende absolutely brutal ability til at reppe i kropsvægtøvelser grundet den stort set ikke-eksisterende kropsmasse i øvrigt

Link to comment
Share on other sites

Det gør jeg også. Jeg går/løber, men igår var første gang jeg rigtig gik til den, så nu må vi se hvordan det udvikler sig :smile:

som en ovenstående udregning viser er dit bmi ganske lavt. Løb er en god måde at komme i form på, men du får ikke sixpack af det da du ikke i særlig høj grad aktiverer mavesektionen. Du er vist det man kan kalde for tyndfed. Altså tynd/let uden at have noget synderlig muskelmasse pga manglende motion. Derfor skal du igang med styrketræning før der kommer synlige resultater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da egentligt svarene i denne tråd generelt er ufatteligt ringe. DBM har jo fat i den lange ende, ifølge maveguruen Jørgen Storm er det både en lav fedtprocent og størrelsen på mavemusklerne der er udslagsgivende når der tales om sixpack. Hvilket vel ikke bør være så overraskende?

En virkelig god artikel om mavetræning og sixpack er skrevet af Jørgen Storm på getbig:

Sixpack til sommer?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan se, så kan under halvdelen af øvelserne i artiklen laves uden udstyr, så jeg synes ikke artiklen er specielt relevant.

Spørgsmålet er måske også, hvad der menes med sixpack?

For mig betyder det, at musklerne er synlige, ikke nødvendigvis at de er store.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man kan bestemt få en six-pack uden at gå i fitnesscenter. Six pack i sig selv er ene og alene en indikator for lav fedtprocent, og er på ingen måde nogen kunst for en person der ikke prioriterer muskelmasse i øvrigt. Enhver person der ikke blev genetisk forbandet af guderne kan med et absolut minimum af kostkontrol og evt. lidt lette kropsvægt øvelser eller hop og dans opnå den famøse strandform hvor der fremvises BRUTAL 14.5 inch cannons, MASSIVE 20 inch tree trunks, MONSTER 40 inch chest med dertilhørende absolutely brutal ability til at reppe i kropsvægtøvelser grundet den stort set ikke-eksisterende kropsmasse i øvrigt

Det ville jo også være en skam hvis diverse trekanter i små sexede tanktops oppe i centeret ikke kunne føle sig tilpas overlegne, hvis der ikke var nogen skinny fyre imellem...Så får de også samlet lidt mod på vej hen til løbebåndet, som muligvis for lov til at bevæge sig med 10km/t ;)

Edited by Kapper86
Link to comment
Share on other sites

Det ville jo også være en skam hvis diverse trekanter i små sexede tanktops oppe i centeret ikke kunne føle sig tilpas overlegne, hvis der ikke var nogen skinny fyre imellem...Så får de også samlet lidt mod på vej hen til løbebåndet, som muligvis for lov til at bevæge sig med 10km/t ;)

Jeg ved ikke hvad du insinuerer, "Kapper86". Jeg gør det blot helt klart, at der ikke er nogen kunst overhovedet i at have en six pack medmindre der følger en ordentlig slat muskelmasse med ved siden af - hvilket sjældent er tilfældet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det ville jo også være en skam hvis diverse trekanter i små sexede tanktops oppe i centeret ikke kunne føle sig tilpas overlegne, hvis der ikke var nogen skinny fyre imellem...Så får de også samlet lidt mod på vej hen til løbebåndet, som muligvis for lov til at bevæge sig med 10km/t ;)

Det der skjuler din mave er fedtdepoter.

Få styr på din kost og få abs.

Fedtdepoterne er den faktor der bestemmer om man kan se dine abs eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvad du insinuerer, "Kapper86". Jeg gør det blot helt klart, at der ikke er nogen kunst overhovedet i at have en six pack medmindre der følger en ordentlig slat muskelmasse med ved siden af - hvilket sjældent er tilfældet :smile:

Den forstår jeg ikke. Der er vist nogle logiske brist i det, du skriver. Hvad vil du sige med dette udsagn. ?

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvad du insinuerer, "Kapper86". Jeg gør det blot helt klart, at der ikke er nogen kunst overhovedet i at have en six pack medmindre der følger en ordentlig slat muskelmasse med ved siden af - hvilket sjældent er tilfældet :smile:

Ud fra dit indlæg kunne man bare få den tanke at det var langt langt sværere at æde sig stor, frem for at holde en lav fedtprocent..Et hurtigt blik over den danske befolkning viser dog klart, at det i hvert fald ikke er det med at spise os slanke, som vi er bedst til...derfor er det måske ikke så let at få en sixpack, som du giver udtryk for. Jeg ved godt at det ikke er målet for den brede befolkning at være trimmede, men synes du stiller det meget skarpt op.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at check friskonline.dk ud

Det er en side, hvor jeg selv er medlem, og hvor man hver dag kan se et video træningsprogram med Crossfit træning.

Jeg kender flere der har fulgt deres træning i et stykke tid, og de har både fået mere muskelmasse og en tydeligere sixpack.

Det smarte er at de har 2 valg muligheder og den ene er kun hjemmetræning hvor intet udstyr er nødvendigt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share