Sign in to follow this  
sejejeppe123

Hjælp til formning af nogle steder på kroppen

Recommended Posts

Kære hjælpere.

1. jeg har dette problem at som i kan se buler min mave lidt ud nede ved navlen men har ikke en skid fedt? :)

2. hvilken styrke øvelse skal jeg tage der virkelig gør mine skuldre breddere

3. der er intet fedt på mine hofter næste men alligevel er de ikke almindelige f.eks. ligesom det billede jeg har uploadet med. af mig selv og hvordan de skal være? hvordan får jeg dem sådan?

Vinkel-forfra http://billedeupload.dk/photo/2009-02/3096..._14.33.JPG.html

vinkel-højreside http://billedeupload.dk/photo/2009-02/56740739/P140209_14.38[01].JPG.html

vinkel-bagfra http://billedeupload.dk/photo/2009-02/729f1f4c/P140209_14.38[02].JPG.html

vinkel-venstreside http://billedeupload.dk/photo/2009-02/be4e..._14.39.JPG.html

sådan skal hofterne være og maven skal ikke bule for har max lige så meget fedt som ham på billedet. så jeg forstår ikke helt hvorfor min buler ud? - http://www.hollywoodville.com/main/images/...3/zac_efron.jpg

det skal blive sådan ligesom han er, er det muligt for mig eller er det min bygning der gør at mine hofter er sådan? og hvilken øvelse er god til hurtigt at få bredde skuldre :)

Edited by sejejeppe123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest: Du har slet slet ikke samme fedtprocent som ham på det billede du linker til! Det kan godt være at du er ligeså tynd, men han har en del større muskler.

Du er det man kalder "tyndfed" - dvs lav kropsvægt og "slankt" udseende, men alligevel relativt højt fedtprocent, fordi muskelmassen er så lille.

LINK: http://www.bt.dk/article/20070613/nyheder/706130307/

Du skal igang med at styrketræne hele kroppen - og ikke kun maven, da du ikke kan punktforbrænde.

Få lavet et program der træner hele kroppen og ikke kun dine skuldre/overarme og mave...

Hvor gammel er du?

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 år .

altså jeg træner hele kroppen min fedt procent tror jeg ikke er særlig høj.

min maver buler ud og er hård. men hvis jeg prøver at tage ved noget fedt på maven er det virkelig meget begrænset hvor meget jeg får ved ? ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jeppe

Du skal:

- Fortælle hvad du har af træningsmuligheder, så vi kan give dig forslag til program

- Træne regelmæssigt, f.eks. 3 gange om ugen til en start

- Lære at spise mere mad

- Og det vigtigste: Væbne dig med tålmodighed for markante kropslige ændringer tager tid. :smile:

Jeg formoder du er i voksealderen og din noget spinkle statur er formentlig medvirkende til at du synes din hofte ikke helt ligner det du gerne vil have. Giv

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. løfter jeg militær pres 10 rep af 3 sæt. (18 kg)

2. så tager jeg bænkpres 10 rep. af 3 sæt

3. så laver jeg pull ups 10rep 8rep 8rep

4. så ligger jeg mig i på sådan en slags pænk til mave bøjninger hvor jeg tager 15kg. på maven og laver 25 mave bøjninger.

5. Biceps træning med vægt stang med diverse kilo - den tager jeg ca 3 gange ved hver træning altså 3 gange 3 sæt.

6. 60 armbøjninger 20rep af 3 sæt

7. så træner jeg også ryggen med diverse øvelser.

8. lår pres 10rep af sæt-

9. sådan en maveøvelse 3 sæt af 10 rep

Det er sådan hvad jeg når på en træning ca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. løfter jeg militær pres 10 rep af 3 sæt. (18 kg)

2. så tager jeg bænkpres 10 rep. af 3 sæt

3. så laver jeg pull ups 10rep 8rep 8rep

4. så ligger jeg mig i på sådan en slags pænk til mave bøjninger hvor jeg tager 15kg. på maven og laver 25 mave bøjninger.

5. Biceps træning med vægt stang med diverse kilo - den tager jeg ca 3 gange ved hver træning altså 3 gange 3 sæt.

6. 60 armbøjninger 20rep af 3 sæt

7. så træner jeg også ryggen med diverse øvelser.

8. lår pres 10rep af sæt-

9. sådan en maveøvelse 3 sæt af 10 rep

Det er sådan hvad jeg når på en træning ca.

Det trænings program ser fint ud.

Vigtigt:

Du skal havde fokus på at opbygge muskelmasse i stedet for at fokusere på om du har lidt fedt på maven, når du er så tynd og spinkel som du er, vil mave altid virke ”stor”. når du har så lidt muskler på skulder, arme, ryg og ben, men når du i løbet af nogle år for smidt 10-20 kilo muskler på, så vil din mave og talje virke lille.

Men det vil tage en del år før du når dit mål (ham på billedet) , at opbygge en krop tager langt tid og ikke noget der kommer hen over natten, så hav tålmodighed. Træn og spis sundt så skal du nok nå dit mål.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Militær pres er en god øvelse til at træne skulderne

Men det er faktisk mange gange vigtigere at træne rygmusklerne for at få V formen

Gode øvelser er Pull-up til at få V form, du har dem med i dit trænings program så det skal nok komme.

derudover er du ikke færdig udviklet endnu (du ser drenget ud) så der er også stor sandsynlighed for at du vil udvikle dig mere i end mandligt retning, dvs at dit skelet ikke er færdig udviklet endnu, du vel helt sikkert også få breder skulder når du vokser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du skal holde dig fra overhead pressing da din holdning afslører at du ikke har god nok skulder stabilitet til det...du har englevinger. Det bliver bedre med tiden... når du for nogen muskler på kroppen. Så igang med træningen.

Du er en lille smule svaj rygget. Så tænke på at rette dig godt op, når står går og sidder ned.

Edited by RuneB

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. hvad mener du med holdning.

2. når ja den øvelse er også på mit program. er det derfor skal jeg så helt stoppe med den øvelse

3. jeg ved godt jeg er lidt svej rygget er også begyndt at rette mig op så meget svej rygget som det ser ud på billedet er jeg slet ikke :)

Edited by sejejeppe123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jeppe

Jeg ville bare lige sige at jeg syntes det er fedt at du allerede nu er kommet igang med at træne! Da jeg startede med at træne havde jeg ca. samme kropsbygning som dig, jeg er ikke blevet rigtig stor, men jeg har væsentlig flere muskler(noget i omegnen af 20kg i forhold til da jeg startede). Mine anbefalinger til dig, din træning ser ok ud, men få styr på din kost. Sørg for at få spist rigeligt og rigeligt med protein. Såvidt jeg kan se på billederne har du ikke svært ved at tabe dig/holde din vægt, så jeg syntes du skal bekymre dig knapt så meget om fedt og så spise (og spise noget mere) så din krop kan opbygge nogen muskler. Så kan du smide et par kg fedt hen ad vejen hvis du syntes det bliver for voldsomt. Og endelig skal du være tålmodig!

God træning!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. hvad mener du med holdning.

2. når ja den øvelse er også på mit program. er det derfor skal jeg så helt stoppe med den øvelse

3. jeg ved godt jeg er lidt svej rygget er også begyndt at rette mig op så meget svej rygget som det ser ud på billedet er jeg slet ikke :)

1. Holdning, den måde du står på. Du har englevinger også kaldt Winged scapula og en anelse lordosis.... http://www.exrx.net/Kinesiology/Posture.html#anchor3102554

Det betyder du har en øget skades risiko når du presser løfter over hovedet. Du kan nøjes med de andre øvelser du har valgt og så droppe militarie.

Det er overdrevent at kalde det et problem. Bare sørger for droppe øvelsen.

2. Ja det synes jeg.

3. Super! Blive ved med det.

ellers er det bare med at gå i krig med træning. Bliv endelig ved med at spørge herind hvis der er noget.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. løfter jeg militær pres 10 rep af 3 sæt. (18 kg)

2. så tager jeg bænkpres 10 rep. af 3 sæt

3. så laver jeg pull ups 10rep 8rep 8rep

4. så ligger jeg mig i på sådan en slags pænk til mave bøjninger hvor jeg tager 15kg. på maven og laver 25 mave bøjninger.

5. Biceps træning med vægt stang med diverse kilo - den tager jeg ca 3 gange ved hver træning altså 3 gange 3 sæt.

6. 60 armbøjninger 20rep af 3 sæt

7. så træner jeg også ryggen med diverse øvelser.

8. lår pres 10rep af sæt-

9. sådan en maveøvelse 3 sæt af 10 rep

Det er sådan hvad jeg når på en træning ca.

Ifølge min overbevisning kan det hjælpe på skuldrene at droppe overhead pres-øvelser og fokuserer på øvelser der rammer den laterale del af skulderen mere såsom variationer af lateral raises (sideløft) og uprigt rows! Militær pres rammer også det laterale hoved på skulderen men kun i den den nederste 1/3-1/2 af øvelsen (til stangen er udfor dine øjne eller lidt over). Brede skuldre er i høj grad et spørgsmål om skeletstruktur og muskulaturen spiller desværre kun en mindre rolle i forhold til knoglestrukturen i dette tilfælde! Større muskler på skulderen vil dog helt sikkert hjælpe og der samme vil større rygmuskler og en lav fedtprocent er naturligvis kun til gavn her!

Din mave kan godt skyldes at dine posturale muskler ikke har udført deres job helt optimalt men det er heldigvis noget du kan forbedre men øvelse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this