hvor mange cal??


Kanylen
 Share

Recommended Posts

Hej Kanyle-kaj.

Dit proteinindtag lyder i så fald okay, men 2600 kcal lyder ikke af meget. Personligt ligger jeg over de 4500 kcal, hvis jeg skal bygge masse. En okay tommelfingerregel er at finde frem til dit daglige energiforbrug og så smide 500 kcal oveni dit energiindtag, når du skal bygge masse.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej Kanylen

- dit proteinindtag lyder fint for en sportsudøver, dog bør du nok gå lidt højere hvis du ønsker at bygge "seriøse" muskler.

En mand mellem de 15 og 30 år bør ikke indtage mindre end 2700-3000 kcal per dag, hvis han ønsker at opretholde hans kropsvægt og bare er rimelig aktiv. Ønsker du at bygge muskler må du gå højere end dette og omvendt ønsker du at tabe dig, må du gå under de 2700 kcal.

Man skal selvfølgelig tage individuelle hensyn. Er du tyk, er du tynd, træner du meget, sidder du meget osv. Det bedste er at vælge et udgangspunkt f.eks dine 2600 kcal. og så holde dem fast i en periode på et par uger og observere om der sker nogen ændringe i din kropsvægt. Herefter kan du fastlægge om dit kalorieindtag er for lavt eller for højt.

Det er vigtigt at du husker på, at alt efter hvad du spiser, kan du ikke helt regne med at maden giver dig alle de kalorier der er er oplyst i varedeklarationen.

Kroppen skal bruge energi på at omsætte maden, og alt efter hvor kompleks maden er for kroppen at nedbryde, desto mere energi bruger den

F.eks går 1% af energien i fedt til "spilde" under fordøjelsen, 3% af energien i hurtige kulhydrater, 40% af energi for rødt kød, og hele 130% for selleri (Den har faktisk minuskalorier) osv.

Jeg spiser selv omkring 4-5000 kcal. dagligt, hvis jeg læser på varedeklarationen, men da jeg primært indtager komplekse kulhydrater, giver det sammenlagte daglige kalorieindtag nærmere 2400 kcal.

Link to comment
Share on other sites

4500 til en mand på 70 kilo?

Michelin-man here I come :)

Han må vel prøve sig frem mellem de 2600 og ca 3500.

Hvis ikke du begynder at gaine, så øg kalorieindtaget, men du skal helst ikke tage mere en 1/2kg på om ugen.

Hold øje med spejlet, så kan du se om det er mest fedt eller mest muskler du tager på.

Link to comment
Share on other sites

Du får de første 600 kalorier fra dine 150gr protein.

Så mangler der kun 2900kalorier fordelt på 5-6 måltider,

det bliver ca 580 ved 5 måltider eller ca 480 ved 6 måltider.

Du må ud og sætte dig ind i tingene, læse varedeklarationer mv. Så er det nemt at regne sig frem til hvad man vil spise.

Ellers prøv at læse på flexonline.com der er der meget fornuftig information om kost.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Det var ikke mit budskab, at du ligesom jeg selv skal op over 4500 kcal, da jeg ligger omkring de 100 kg. og har et stofskifte som en elefant. Jeg synes du skal følge Angels forslag om at finde dit "niveau". Altså det stadium, hvor du hverken tager på eller mister vægt. Det er en lidt irriterende tjans, men det giver dig god kontrol over henholdsvis dine bulk- og rippe-perioder. Når du har fundet niveauet, så bank nogle kilokalorier oveni. :)

Alene i min morgenmad får jeg over 1000 kcal, når jeg bulker. (200 gr. havregryn/special k/chokotingester, ½ ltr. mælk og en banan).

Dernæst er det jo vigtigt, at du spiser de famøse 5-6 måltider pr. dag. Mellemmåltider kan f.eks. bestå af ½ ltr. fromage frais. Jeg har ikke noget bud på en 3500 kcal-diæt. Du må sq selv tælle! :wink:

Morten

Link to comment
Share on other sites

>Kanylen

Med et navn kunne man godt mistænke dig for at bruge AS. I så fald er 4500 kalorier fint, men dit protein indtag skal op på minimum 250.

Jeg selv bruger ikke AS men indtager alligevel ca 3500-4000 kalorier om dagen og gerne 250-300 g protein. Og det virker fint for mig. For interressens skyld så er jeg 178 høj, og vejer 84 kg. Min fedtprocent er ca 10-12 stykker i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

sjovt nok jeg har samme stats som dig Michael (178, ca 84 kg)......dog med en lidt hoejere fedt% :sshh:

Mit calorieindtag har jeg ikke rigtigt styr over, jeg proever bare at faa 40 g protein fra hvert maaltid, og saa ikke noget med slik, Sodavand og andre tomme kulhydrater....

Link to comment
Share on other sites

>Pumba

Træner du mest styrke eller BB?

Hvad løfter du i basis løftene

Skulderpres

Bænkpres

Squat

Dødløft

Jeg er bare nysgerrig fordi jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad en af mine dimensioner normal ville ligge på? I centeret hvor jeg træner er jeg nemlig en af de stærkeste især i forhold til kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg bruger ikke krudt, og det kan også ses på mine løft. Jeg regner dog med at begynde engang når jeg selv synes jeg er klar, og indtil da bruger jeg tiden til at forsøge at sætte mig ind i tingene, og få min kost og træning forbedret.

Jeg tager normalt ca 6 x100 kg i bænk

Jeg har ikke kørt dødløft og squat i et stykke tid da jeg har problemer med min lænd, men jeg kørte vist 6 x 130 i dødløft og 4 x 110 i squat. I skulderpress tager jeg 20 kg en 6-8 gange.

I sommers vejede jeg 78 kg rimelig rippet, men er ved at bulke lige nu.

Og jeg træner BB som i nok kan regne ud.

Link to comment
Share on other sites

ret imponerende forresten, og så kun 8% bf.....det betyder vel du er BB ikke(spørgsmålstegn)

Har du altid så lav en fedt% eller har du lige cuttet ned.

Du kan vel ikke huske hvor meget du tog da du ´havde trænet i 2½  år, for det er meget rart at have en ide om hvor meget man kan opnå naturligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skifter mellem at bulke og cutte, hver anden måned.

Det betyder at fra på søndag skal jeg tilbage på diæt i 3 uger. Det glæder man sig aldrig til, men efter en uge vil man gerne blive ved og vil helst ikke tilbage til at bulke, sådan er det jo så sært.

Den ældste træningsbog jeg kunne finde, fra 96-97, lister følgende:

Squat: 150x5

Dødløft: 160x5

Bænkpres: 115x5

Militarypress: 70x5

Sjovt nok vejede jeg det samme dengang som nu, må have været en del rundere :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share