hjælp smerter!


kvnirvana
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung fyr på 25 år. Jeg har altid været fysisk aktiv, og spiller meget fodbold (Har dog ikke kunne spille i lang tid pga. smerter). Sidste år kunne jeg under opvarmning til kamp mærke en mærkelig følelse i venstre side af lænden og midten af hasen. Det føltes lidt som hvis man trykker hårdt med en finger. Det føltes som om jeg ikke kunne løbe ordentligt især når jeg skulle løbe hurtigt. Efter kampen blev jeg meget øm i lysken. Jeg blev så sendt via min læge til fysiterapeut, der mente det var en diskusskive der trykkede på min iskias nerve. Så jeg blev instrueret i Mckenzie øvelse hvor jeg skulle ligge i en bue og presse kroppen opad. Efter noget tid hvor dette ikke hjalp særlig meget, gik jeg til kiropraktor som konstaterede at mit venstre korsben var låst.

Jeg blev dog ved med at spille fodbold, og følte også at det hjalp. Men når jeg skulle spurte kunne jeg mærke en følelse i lænden/venstre korsben af at noget sad forkert. Efter mange behandlinger stoppede jeg da jeg ikke følte det gik fremad. Jeg begyndte senere at få kraftige smerter i baglåret og problemer med at sidde ned. Jeg kunne dog sagtens spille fodbold, men lige så snart kroppen blev kold, fik jeg smerter og nærmest en feberagtig følelse i kroppen.

En MR scanning viste at der ikke var noget galt med ryggen og at der ikke var tryk på iskias nerven. Min læge (speciallæge i rheumatologi) sagde at jeg så bare måtte leve med smerterne og håbe på det forsvandt. Idag får jeg smerter ved den mindste aktivitet hvor jeg anstrenger mig bare lidt for meget. Gå ture hjælper lidt på smerterne, men hvis jeg f.eks. løber en tur får jeg mange smerter, og en varm følelse i kroppen og muskler der brænder. Jeg har prøvet at komme varme på mine muskler, da de har været meget spændte, men det forværrer bare tilstanden. Jeg har også prøvet med udstrækning, men det forværre også smerterne. Jeg sover fint om natten og har ingen smerter, først noget tid efter jeg er vågnet kommer smerterne.

Det hele har stået på siden maj sidste år. Jeg ville ikke bare finde mig i at skulle leve med smertene så jeg gik til min læge igen. Han kan ikke finmde ud af hvad jeg fejler men fandt ud at mine lymfekirtler ved korsbenet er hævet, så nu er jeg sendt til nærmere undersøgelse af dette. Nogle der har nogle idéer til hvad jeg kan fejle?

Mvh Kasper

Link to comment
Share on other sites

Fibromyoalgi giver smerter i begge sider, og da jeg kun har det i venstre ben kan dette vel udelukkes?

Det er som om at det er nogle steder i musklerne der gør ondt når jeg trykker på dem. Hvis jeg trykker/masserer for meget på dem spreder smerten sig, det samme sker ved fysisk aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share