Pige, 155 høj, 46,5 kgs pt. vil gerne tabe sig 2 kgs.


Guest Dreamgirl26
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej igen!

Apropro grøn te ekstrakt, og om det virker eller ej, det vil tiden vise.

Mit mål er bare at tabe mig allerhøjst 3 kgs. (2 er også passende.)

Jeg er en forholdsvis spinkelt bygget pige. 26 år, Ikke ret høj... omkring 155 cm. og vejer p.t. 46,5 kgs.

Mit problem er bare, at selvom jeg allerhøjst får 800 kcal om dagen (i øjeblikket omkring de 600,) kan jeg ikke smide de par kgs, jeg gerne vil af med, og HOLDE den nye vægt! Jeg dyrker regelmæssig motion, i form af konditionstræning (løB) i et fitnesscenter. Dette forekommer omkring 3-4 gange om ugen, hvor jeg mindst løber 30 min. ad gangen, hver gang. Nogle gange strækker jeg det endda til 55 min.. Jeg blir altid drivvåd af sved, når jeg er færdig.

Jeg vil så gerne opleve, at min vægt kan komme en lille smule ned, og så bare BLIVE der. For det synes jeg nemlig er pænest til mig. (Selvom der jo altid er delte meninger om, hvornår man er for tynd, hvad normalvægten er, osv..)

Men det eneste, jeg får ud af mine "kure", er "yoyo-vægt", som svinger op og ned indenfor en vis periode.

Jeg er sulten næsten hele tiden, hvilket jo ikke er rart.. Men jeg er faktisk bange for at indtage for mange kcal. Hvis jeg får flere end 800 om dagen, så tager jeg på..

Derfor ville jeg så prøve noget nyt, i form af Grøn Te Ekstrakt, som efter sigende skulle sætte forbrændingen i vejret.

Nu må vi så se, om det virker... :)

Jeg er ikke interesseret i at udvikle en spiseforstyrrelse, og bare blive ved med at tabe mig. Jeg har også øjne i hovedet, og kan se, hvad der er pænt, og hvad der er for magert.. Så det gider jeg ik.

Er der nogen herinde, der har en idé til, hvad jeg kan gøre?? Eller rettere: hvad jeg evt. gør forkert??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er selv en af de lave, med bare 158cm fra top til tå.....og vil også gerne ned i vægt....men du vejer ik for meget.....at du vil tabe 2 -3 kg er vel ok og ik overdrevet, men at indtage 600-800 kcal om dagen er da alt alt for lidt. Vil tro at dit hvilestofstifte ligger på omkring de 1000 (plus minus du ved) kcal. Så tror da pokker at du er sulten hele tiden. Du bør ikke lave kure, for som du selv siger, så svinger din vægt bare op og ned. Prøv at tilføje noget styrketræning til din træning, så du får noget muskelmasse......det sætter forbrændingen i vejret, også når du ikke træner.

Hvis du indtager for lidt, sænker din krop bare forbrændingen, og så taber du dig ikke. Bare spis fornuftigt, masser af protein, ik så meget fedt og så ik for mange af de hurtige kulhydrater som sukker og hvidt brød....men gerne en masse grønt.

Sørg for at spise mange mindre måltider i løbet af dagen, det holder nemlig også forbrændingen oppe. Det der med at spise for lidt, det duer ikke hvis man vil tabe sig.....at spise rigtigt derimod, og så dyrke motion som du gør, det kan hjælpe. Men ja, smid noget styrketræning ind i dit program, det ville jeg foreslå. Det gør også at du kommer til at se anderledes ud i og med at dine muskler vil give din krop de rigtige proportioner. Håber du kan følge mig. Jeg siger ikke bodybuilderstor, bare normal du ved.

Håber noget af det kunne hjælpe!

Link to comment
Share on other sites

Din nuværende fremgangsmåde virker tilsyneladende ikke! Det at kunne spise så lidt og alligevel ikke tabe sig lyder for mange utroligt! Hvad består din menu af? Hvordan vil du vurdere din egen fedme/fedtprocent? Har du fået tjekket dit stofskifte? Og lige til sidst hvor meget har du vejet som mest?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tak til både Nat og Andreas H. for svar!

Nat: "Du bør ikke lave kure, for som du selv siger, så svinger din vægt bare op og ned. Prøv at tilføje noget styrketræning til din træning, så du får noget muskelmasse......det sætter forbrændingen i vejret, også når du ikke træner.

Hvis du indtager for lidt, sænker din krop bare forbrændingen, og så taber du dig ikke. Bare spis fornuftigt, masser af protein, ik så meget fedt og så ik for mange af de hurtige kulhydrater som sukker og hvidt brød....men gerne en masse grønt.

Sørg for at spise mange mindre måltider i løbet af dagen, det holder nemlig også forbrændingen oppe. Det der med at spise for lidt, det duer ikke hvis man vil tabe sig.....at spise rigtigt derimod, og så dyrke motion som du gør, det kan hjælpe. Men ja, smid noget styrketræning ind i dit program, det ville jeg foreslå. Det gør også at du kommer til at se anderledes ud i og med at dine muskler vil give din krop de rigtige proportioner. Håber du kan følge mig. Jeg siger ikke bodybuilderstor, bare normal du ved."

Dette lyder meget fornuftigt.. Og kunne sikkert også være en god løsning til min situation. :)

Jeg vil prøve at lægge mine spisevaner om. Det blir nok lidt svært i starten.. Men bare det lønner sig i længden!

Og Andreas H.: "Din nuværende fremgangsmåde virker tilsyneladende ikke! Det at kunne spise så lidt og alligevel ikke tabe sig lyder for mange utroligt! Hvad består din menu af? Hvordan vil du vurdere din egen fedme/fedtprocent? Har du fået tjekket dit stofskifte? Og lige til sidst hvor meget har du vejet som mest?"

Altså, min typiske "menu" gennem en hel dag..:

Morgen: et krus grøn the og intet spiseligt. Eller måske et lille måltid på nogen morgener, hvor jeg bare er mega sulten. I så fald, tager jeg et lille halvt stykke ristet fuldkorns franskbrød, KUN med kalorielet abrikos-syltetøj. Eller en portion havregryn (ca. 25 gram) met en strøget teskefuld sukker og skummet- eller minimælk, så det kun lige dækker.

Formiddag: kun frugt, en grovkiks (kun hvis jeg er mega sulten) og en kop kaffe.

Frokost: Nogle gange kører jeg en hel dag til ca. kl 14 på kun morgen og formiddags-"måltider".

men når jeg kommer hjem, spiser jeg gerne et stykke rugbrød med skinke, æg (kun æggehviden) kalorielet syltetøj, eller med tomat-salsa. Jeg kommer aldrig fedtstof på brødet.

Ellers kan jeg evt. finde på at tage en portion havregryn (på ca. 50 g.)

Eftermiddag: kun et krus kaffe eller grøn the. Hvis jeg spiser et eller andet som kage eller andet, får jeg bare dårlig samvittighed, og længes efter at komme i fitness-centret! Det er bare ik lige altid, jeg orker.. :-(

Aften: ikke mere, end hvad der kan være på en underkop.. men dette er rigtigt dumt, for så blir jeg bare sulten senere på aftenen, og det ender gerne med, at jeg slutter dagen med at æde lidt mere havregryn, drikke en masse kakaoskummetmælk, cola zero eller spise en banan. Jeg får utroligt meget lyst til noget sødt, fordi jeg godt ved, at mit blodsukker stiger..

Man kan sagtens tabe sig af min diæt. Problemet er bare, at jeg har kørt sådan på i alt, alt for lang tid. Og at kroppen har vænnet sig til mine spisevaner. Og derfor kan jeg ikke tabe mig..

Så det var vidst i rette tid, at jeg meldte mig til motiononline tror jeg.. hehe. :bigsmile:

Jeg er af natur spinkelt bygget. Derfor har jeg aldrig set decideret "tyk" ud. Heller ikke, da jeg for ca. 7 år siden vejede mest. nemlig 54-55 kgs.. Jeg kan ik forstå, at jeg har vejet så meget dengang. Men det lyder faktisk af mere, end det så ud.. andre sagde, at jeg så sund og slank (?!) ud..

Men anyway, jeg er glad for at have smidt de kgs, og vil ikke veje det samme igen.

Jeg har aldrig fået tjekket mit stofskifte.. ved heller ikke, hvordan man gør? kan man selv gøre det? eller skal man til lægen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke interesseret i at udvikle en spiseforstyrrelse, og bare blive ved med at tabe mig. Jeg har også øjne i hovedet, og kan se, hvad der er pænt, og hvad der er for magert.. Så det gider jeg ik.

Min vurdering er, at hvis ikke du allerede HAR udviklet en spiseforstyrrelse, så står du i hvert fald helt ude på kanten...

Umiddelbart lyder det som om, at problemet ligger i, at du har fucked dit stofskifte helt op ved at indtage så små mængder mad.

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har meget forstand på skidtet, men stofskiftet kan vist også "gå i stå", hvis man har mangel på bestemte mineraler og vitaminer, som er med til at holde kroppen kørende. Og med dit minimale indtag af føde, tror jeg ærligt talt, at du skal være ektrmt opmærksom på, om du får de nødvendige vitaminer og mineraler indenbords.

At du samtidig springer morgenmaden over, virker hele ikke særligt gennemtænkt. Morgenmaden er med til at sætte gang i hele systemet og dermed også forbrændingen... Uden at have en disse forstand på det, vil jeg vove at påstå, at dit stofskifte vil komme ud af sin "dvale", hvis du får et mere normalt forhold til dit mad-indtag. Samtidig vil det med garanti have en positiv indflydelse både på din træning og dit generelle energiniveau til hverdag.

Pas nu på dig selv...

Link to comment
Share on other sites

Selv er jeg 156 og vejer 42-43 kg., er tilpas tonet - synes det er passende efter min smag.

For godt et år siden gik jeg "fitness-amok", fordi jeg netop ønskede at smide de 3-4 overflødige kg. og samtidig opnå mere styrke. I min iver begik jeg den fejl at gå for langt ned i kcal (med en snert af total misforstået "fedt-fobi" i kosten) og ikke lade kroppen hvile/restituere tilstrækkelig.

Konsekvensen blev mindre udholdenhed i cardiotræning samt styrke nedgang. Mao. kroppen kunne ikke transportere ilt nok til musklerne i forbindelse med cardio og kompenserede derudover for manglende energi/Kcal ved at nedbryde proteiner i muskler. Derudover havde det en negativ effekt på min koncentrationsevne, søvnen, humøret og det generelle energiniveau i det daglige. Løsning skulle findes i kosten - eller manglen på/mangler i samme!

Mht. stofskifte er det værd at bemærke, at dit basalstofskifte udgør omkring 60% og heraf går over halvdelen af forbrændingen til hjerne, nyre, hjerte funktionerne! Ud over de indre organer skal der også bruges energi til fornyelse af hud, hår og negle.

Dvs. når du kommer for langt ned i kcal, går det ud over disse funktioner. Det kan ikke være ønskværdigt.

Når man træner meget bindes væske i kroppen og blodvolumen stiger (vi taler 1-2 kg!), MEN IKKE hvis du er i energiunderskud (jf. én af de glimrende artikler herindefra). Når kroppen så får mere energi tilført vil den bl.a binde væske. Jeg tænker derfor, at det du beskriver som "yo-yo vægt" i virkeligheden blot er øget vand/blod i kroppen, som kroppen i øvrigt har hårdt brug for i forbindelse med træning.

Mine bedste råd er i tråd med de øvrige, du har fået og samtidig baseret på egne erfaringer (kan også ses i min log):

1. Få opbygget noget muskelmasse.

2. Få godt med protein fra kød og spis grove grøntsager og rugbrød, da disse ligeledes øger forbrændingen, frem for ren kulhydrat.

3. Sørg for at få fedt nok! (Kroppen skal bruge fedt for at forbrænde fedt!)

4. Spis mest fra morgen til eftermiddag og spis mindst til aften (der ligger vist en tråd/art. herinde vedr. sumobryderes spisevaner, hvor det fremgår at de lagde hovedvægten på aftenmåltider, med det formål at deponere fedt!). Hvis du skal have lidt inden sengetid, så lad det hovedsageligt bestå af protein - ikke kulhydrat/Mathilde! :smile:

Når du får mere energi (=spiser mere af det rigtige), vil du få endnu meget mere ud af din træning og derved opbygge muskler og forbrænding af det genstridige fedt.

De sidste kg. ER genstridige og skal listes af, hvis du vil have et varigt vægttab jf. denne art: http://www.getbig.dk/article.php?id=70&amp...ere_fedtprocent!

Held og lykke med det! :bigsmile:

NB! Er spændt på at høre hvorvidt grøn te ekstrakt er et mirakkelmiddel...

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Apropro grøn te ekstrakt, og om det virker eller ej, det vil tiden vise.

Mit mål er bare at tabe mig allerhøjst 3 kgs. (2 er også passende.)

Jeg er en forholdsvis spinkelt bygget pige. 26 år, Ikke ret høj... omkring 155 cm. og vejer p.t. 46,5 kgs.

Mit problem er bare, at selvom jeg allerhøjst får 800 kcal om dagen (i øjeblikket omkring de 600,) kan jeg ikke smide de par kgs, jeg gerne vil af med, og HOLDE den nye vægt! Jeg dyrker regelmæssig motion, i form af konditionstræning (løB) i et fitnesscenter. Dette forekommer omkring 3-4 gange om ugen, hvor jeg mindst løber 30 min. ad gangen, hver gang. Nogle gange strækker jeg det endda til 55 min.. Jeg blir altid drivvåd af sved, når jeg er færdig.

Jeg vil så gerne opleve, at min vægt kan komme en lille smule ned, og så bare BLIVE der. For det synes jeg nemlig er pænest til mig. (Selvom der jo altid er delte meninger om, hvornår man er for tynd, hvad normalvægten er, osv..)

Men det eneste, jeg får ud af mine "kure", er "yoyo-vægt", som svinger op og ned indenfor en vis periode.

Jeg er sulten næsten hele tiden, hvilket jo ikke er rart.. Men jeg er faktisk bange for at indtage for mange kcal. Hvis jeg får flere end 800 om dagen, så tager jeg på..

Derfor ville jeg så prøve noget nyt, i form af Grøn Te Ekstrakt, som efter sigende skulle sætte forbrændingen i vejret.

Nu må vi så se, om det virker... :)

Jeg er ikke interesseret i at udvikle en spiseforstyrrelse, og bare blive ved med at tabe mig. Jeg har også øjne i hovedet, og kan se, hvad der er pænt, og hvad der er for magert.. Så det gider jeg ik.

Er der nogen herinde, der har en idé til, hvad jeg kan gøre?? Eller rettere: hvad jeg evt. gør forkert??

Hej Dreamgirl26!

Som der er nævnt ovenover, så lugter det af en påbegyndt spiseforstyrrelse.

Hvorfor vil du lige nå det tal på vægten? Er det fordi at det er et pænt tal??

Rule number 1: Smid din vægt ud, eller ihvertfald gem den så langt væk, at du ikke kan finde den igen!

Rule number 2: Det eneste som betyder noget, er det du ser i spejlet. Læg mærke til dine proportioner. Er dine ribben, kraveben og hofteben tydelige? Meget? Som vores kære med-MOL'ere har skrevet til dig, så skal der gang i noget styrketræning. Dette vil bl.a. få din vægt til at stige lidt, pga. nytilkommen og meget tiltrængt muskelmasse. Og sådan skal det være...! Din krop har brug for nogle forskellige faktorer, for at kunne fungere.

Rule number 3: Spis ALTID morgenmad!! Det sætter ikke kun din forbrænding igang. Det hjælper også på din restitution, så du kan give den gas, når du træner.

Rule number 4: Du må ALDRIG være sulten, som du beskriver det. Sult er et spørgsmål om mangel på næring. Og får din krop ikke noget at arbejde med, vil stofskiftet gå i stå = intet resultat!

Rule number 5: Lad være med at håbe på mirakelkure/kosttilskud. Spis rigtigt mad. Din krop har brug for næring! Og hvis du absolut VIL tabe vægt, er det vigtigt at du tænker over at det ikke skal tage et par uger eller mindre. Tænk måneder. Men i dit tilfælde, så ser jeg ikke at vægttab er en løsning på noget.

Det eneste rigtige er at tænke på hvad din krop har gavn af. Mange går med et håb om en bedre fysik, på enten den ene eller den anden måde. Og mange har et helt fordrejet syn på hvad det er de egentlig ønsker.

For mig at se, så ja, det er rigtigt godt at du har logget dig ind her på MOL. For det ser ikke ret godt ud, det du har gang i. Du bør tænke længere end resultater lige nu og her. Det du har brug for, er at få sammensat en fornuftig spiseplan. Hvis du går på kur, vil din vægt automatisk ændre sig, når du hopper tilbage på din rigtige spiseplan.

Du bør ALDRIG hoppe på kur. Det eneste rigtige er at få en sund og fornuftig kostplan, som kan overskues. Men også bruges, så du ikke føler sult og får mere energi.

Et rigtigt godt råd, er altid hvis man gerne vil nå et mål, at søge en vis form for hjælp. Du kan både søge en ernærings vejleder og/eller personlig træner.

Da jeg er begge, er du meget velkommen til at sende mig en PM.

Det er altid lettest at nå sine mål, med den rigtige løsning ;)

/Densk

Link to comment
Share on other sites

Konsekvensen blev mindre udholdenhed i cardiotræning samt styrke nedgang. Mao. kroppen kunne ikke transportere ilt nok til musklerne i forbindelse med cardio og kompenserede derudover for manglende energi/Kcal ved at nedbryde proteiner i muskler.

Der er intet, der tyder på, at ilt transport bliver et begrænsende led under lavt energi indtag - det er snarere et lavt energi niveau (især kulhydrat), der sætter begræsningen for intensitiet i træningen. Groft sagt kan man sige, at et lavt blodglukose giver større protein omsætningen i negativ retning, men det har ikke noget med ilt transporten til musklerne at gøre. (bare så det ikke bliver misforstået)

Ellers nogle fornuftige betragtninger...

Min erfaring er dog, at det ikke er så besværligt, at nå det sidste niiveau, som folk gerne vil gøre det til... Et mindre negativt energi indtag hver dag og masse aktivitet hver dag over en længere periode (gerne for altid), så kan man næsten ikke undgå det.

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Der er intet, der tyder på, at ilt transport bliver et begrænsende led under lavt energi indtag - det er snarere et lavt energi niveau (især kulhydrat), der sætter begræsningen for intensitiet i træningen. Groft sagt kan man sige, at et lavt blodglukose giver større protein omsætningen i negativ retning, men det har ikke noget med ilt transporten til musklerne at gøre. (bare så det ikke bliver misforstået)

"

Kondition

Når kroppen skal udføre et stykke arbejde har den brug for energi. For at frigøre energien i kroppen er der brug for ilt.

Den mængde energi en person kan optage i minuttet, kaldes iltoptagelseshastigheden.

Kroppen reagerer på konditionstræning ved at forbedre hjertets pumpefunktion, så det bliver i stand til at pumpe mere blod forbi lungerne, hvor det iltes og løber ud til kroppens muskler. Derudover øges blodmængden i kroppen så der pumpes mere blod (og ilt) rundt i kroppen. Desuden kan lungerne trække mere luft ind og ud pr. vejrtrækning, hvorved blodet iltes bedre."

Ovenstående er uddrag af flg.:art. http://www.fullbalance.dk/index-filer/Page1549.htm - har ikke studeret validiteten af artiklen nærmere, men det virker umiddelbart logisk...

Min erfaring er dog, at det ikke er så besværligt, at nå det sidste niiveau, som folk gerne vil gøre det til... Et mindre negativt energi indtag hver dag og masse aktivitet hver dag over en længere periode (gerne for altid), så kan man næsten ikke undgå det.

Er fuldstændig enig! ..det fremgår netop også af den art. jeg postede med.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

"

Kondition

Når kroppen skal udføre et stykke arbejde har den brug for energi. For at frigøre energien i kroppen er der brug for ilt.

Den mængde energi en person kan optage i minuttet, kaldes iltoptagelseshastigheden.

Kroppen reagerer på konditionstræning ved at forbedre hjertets pumpefunktion, så det bliver i stand til at pumpe mere blod forbi lungerne, hvor det iltes og løber ud til kroppens muskler. Derudover øges blodmængden i kroppen så der pumpes mere blod (og ilt) rundt i kroppen. Desuden kan lungerne trække mere luft ind og ud pr. vejrtrækning, hvorved blodet iltes bedre."

Ovenstående er uddrag af flg.:art. http://www.fullbalance.dk/index-filer/Page1549.htm - har ikke studeret validiteten af artiklen nærmere, men det virker umiddelbart logisk...

Er fuldstændig enig! ..det fremgår netop også af den art. jeg postede med.. :smile:

Ok, jeg fik ikke formuleret mig så godt...

Jeg forstår på dit første indlæg, at protein nedbrydning og ilt tilgængelighed hænger sammen... Det gør det ikke.

Protein nedbrydes, når der ikke er bedre substrat valg (primært kulhydrat) uafhængigt af ilt tilgængeligheden

Ps. Se bort fra mit tidligereindlæg, der blev noget rod..

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår på dit første indlæg, at protein nedbrydning og ilt tilgængelighed hænger sammen... Det gør det ikke.

Protein nedbrydes, når der ikke er bedre substrat valg (primært kulhydrat) uafhængigt af ilt tilgængeligheden

Ok, nej, det var ikke ment sådan. Det var tænkt således:

Det ene aspekt er, at man under træning (både kondition og styrke) "slider/ødelægger" muskelvæv og det gælder om at "ødelægge" så meget som muligt under træning bla. af hensyn til efterforbrænding. Hertil er ilttilførslen og dermed blodvolumen vigtig, for ikke at opleve form-/styrkenedgang.

Det andet aspekt er, at hovedsagelig i hvile (og/eller i energioverskud) opbygges og repareres musklerne. Er den nødvendige energi ikke tilstede vil disse processer blive nedsat eller måske ikke eksistere, hvilket også her vil resultere i form-/styrkenedgang.

Summa summarum: At ligge alt for lavt på kcal er virkelig en "loose, loose situation"...

NB! Ok - var ellers så glad for den anerkendende kommentar :wink::smile:

Edited by No Enigma
Link to comment
Share on other sites

Hvordan man opfatter sig selv i spejlet og hva vægten siger er ikke altid det samme. Jeg vare ret så overvægtig for lidt over et år siden. Er 158 høj og vejede 79 kg. Nu er jeg nede og svinger mellem 59-60 kg....og er egentlig ret glad for mit resultat. Jeg vil gerne længere ned, men egentlig handler det bare om at jeg gerne vil være tilfreds med mit spejlbillede. Når man så hører om folk der er 2-3 cm lavere end mig der vejer et par og fyrre kilo.....så mister jeg ærlig talt lidt forståelsen for hvad disse mennesker klager over!!! En god tommelfingerregel er at man som normal og utrænet skal veje ca det man er over 1 meter....dvs 158 = 58 kg.

Det var mit første mål at komme derned, men vil gerne på 55 kg. Fordi jeg tror at det vil se pænere ud.

Ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her.....bliver bare lidt trist til mode over at der er møg lang vej igen hvis jeg skal ned på nogle og fyrre kilo, for at "se godt ud" Jeg kæmper lige i øje blikket for at komme længere ned....og det er fandme svært. Men jeg spiser heller ik en kop te og en kiks som mad. Jeg spiser ikke junk, men meget varieret og nogenlunde fornuftigt. Træner 5-6 gange om ugen, og det tager stadig lang tid. Kom nu ind i kampen og så spis lidt mere fornuftigt. Det er ikke jalousi over at jeg vejer lidt for meget endnu, for jeg træner en del styrke, og har - ved jeg - en relativt høj muskelmasse af en k at være. Og det vejer mere end fedt.

Det ærgrer mig bare generelt, at kropssynet er så slankefikseret tit og ofte. Og at "normale" størrelser hurtigt kommer til at føle sig overvægtige fordi opfattelsen blandt mange er at man skal være ultratynd.

Giver det mening? Er nok bare lidt i et uheldigt humør.....er møg sulten, det påvirker altså også humøret.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser din kostplan bliver jeg rigtigt rigtigt bange. Alle klokker ringer spiseforstyrrelse her. Du spiser mindre på en dag end min søn på 3 år!

Jeg vil ikke give dig diætråd, her, men bede sig snakke med nogen der ved noget om spiseforstyrrelser!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

1000 tak til alle for svar!

Er glad for, at jeg har fået så mange henvendelser og gode råd med på vejen. :o)

Så.. konklusionen, taget alle jeres indlæg i betragtning, må vel være: at jeg skal til at spise en masse proteiner. Altså spise rigtigt, og mere sundt, end det, jeg har gang i lige for tiden.. Aldrig gå og være sulten, for det resulterer gerne i et ædeflip senere hen, og det er ikke så klogt.. Spise sig mæt i det rigtige mad. Få dyrket noget mere styrketræning, og opbygge noget "hårdt-tiltrængt" ;-) muskelmasse. Ændre mit syn på mig selv og mit spejlbillede, og ikke stille urealistiske krav om en ultratynd krop.

Har jeg fået det hele med? :o)

Altså.. jeg er som sagt spinkelt bygget. Men har alligevel lidt former. Jeg har fra naturens hånd altid haft en mega flad mave.

Og mange vil kalde mig en tynd/fin/meget slank pige. Så det er nok indstillingen, der dybest set er noget i vejen med, tror jeg..

Jeg vil jo gerne have "hele pakken" hehe. Altså et sundt og aktivt liv, samtidig med en stærk, smidig og meget slank krop. Så det kræver nok lidt arbejde, hvis man skal ha det hele med, og samtidigt føle sig frisk og godt tilpas.

Svar til densk..: hmmmm... ernæringsvejleder og personlig træner siger du.. :-) Det kunne da godt være, at man skulle holde lidt tæt kontakt til dig i fremtiden.. *smiler*

Svar til nat: Du er sød. :o) og du har fuldstændigt ret i det med den overdrevne fokusering på at være mega tynd. Det er desværre et emne, som mange kan blive fanget i, og påvirket af.

Ønsker dig al mulig held og lykke til at nå dit slanke-mål. Det mål, som du selv synes passer bedst til dig, og som klæder dig bedst! *smiler.*

Svar til no enigma: Du lyder som om, at du har helt styr på det med kost og træning. :-) Mange tak for dine gode råd. Det kan jeg helt sikkert bruge!

Svar til Draagekrik: jeg er faktisk allerede begyndt at spise morgenmad.. ;-) en god portion havregryn, og nogle gange, hvis jeg er rigtigt sulten, smider jeg en banan med oveni. Og evt. et havlt stykke ristet franskbrød.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser din kostplan bliver jeg rigtigt rigtigt bange. Alle klokker ringer spiseforstyrrelse her. Du spiser mindre på en dag end min søn på 3 år!

Jeg vil ikke give dig diætråd, her, men bede sig snakke med nogen der ved noget om spiseforstyrrelser!

I Agree!!!!

Find nogen at snakke kost med, som ved noget om det.

Om muligt, betal dig ud af det.

Din krop går jo i katabolsk tilstand, når du ikke spiser noget - den tror jo, at den skal dø!!

Jeg har efterhånden set en hel del fitnessanoretikere, som påstår at de er sunde, fordi de dyrker motion.

De spiser til gengæld kun 2 vingummier og drikker et glas vand om dagen.

- Dette kan ikke forsvares med at man begynder at spise lidt morgenmad hist og her.

Det er langt fra sundt!!!

Med al den venlighed i stemmen, uden provokation og med alle tanker på dit eget bedste, vil jeg give dig følgende råd:

Stop internetsøgen og gå til en specialist, som kan hjælpe dig, som ser dig i øjnene, tvinger dig til at se dig selv i øjnene og som du er nødt til at stå til ansvar for!

Det er for nemt at snyde på internettet og derfor søger mange den løsning, fremfor at kontakte folk i virkeligheden.

/Kauf

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Når jeg ser din kostplan bliver jeg rigtigt rigtigt bange. Alle klokker ringer spiseforstyrrelse her. Du spiser mindre på en dag end min søn på 3 år!

Jeg vil ikke give dig diætråd, her, men bede sig snakke med nogen der ved noget om spiseforstyrrelser!

Okay, SÅ slemt er det nu altså heller ikke... det er ikke et problem. Men for at forhindre, at det evt. blir til et problem, vil jeg tage en snak om det med min læge, i næste uge...

Happy now? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Okay, SÅ slemt er det nu altså heller ikke... det er ikke et problem. Men for at forhindre, at det evt. blir til et problem, vil jeg tage en snak om det med min læge, i næste uge...

Happy now? :wink:

DET kan du tro :smile:

Godt gået :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

synes du skulle til at træne noget vægttræning, så du kan forme din krop. Synes ikke den behøver at være tyndere. for tynd og slank der er du uden tvivl! men lidt former i form af en let øget muskelmasse kan være utroligt flot til piger. Så kroppen ikke blot ligner et skelet med hud..

Se at komme op til din læge, og få en vurdering af ham/hende. De ved hvad din krop kan tåle.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
synes du skulle til at træne noget vægttræning, så du kan forme din krop. Synes ikke den behøver at være tyndere. for tynd og slank der er du uden tvivl! men lidt former i form af en let øget muskelmasse kan være utroligt flot til piger. Så kroppen ikke blot ligner et skelet med hud..

Se at komme op til din læge, og få en vurdering af ham/hende. De ved hvad din krop kan tåle.

Tak for svar. :smile:

Jeg var ved lægen i går. Og efter hendes vurdering, er jeg en utrolig slank/tynd pige, med et bmi på omkring de 19, hvilket jo er meget godt.

Desuden fik jeg målt blodtryk, som også var flot, samt fik taget en blodprøve.

Hun mente ikke, at min såkaldte "spiseforstyrrelse" var kritisk, men at jeg på den anden side ikke behøvede være bange, fora t tage lidt på.

Jeg er begyndt at tage det hele mere afslappet nu.. spiser mere rigtigt, og får dyrket en masse motion..

-og forresten... det er egentlig næsten kun piger, der har sagt til mig, at de synes, jeg er tynd... aaaaaaalt for tynd. Når jeg spørger mænd, siger de, at jeg godtnok er tynd/slank, men flot. hmm..Hvad skal man så tro?! :dry:

Men uanset hvad, så vil jeg få mig, og opretholde en sund livsstil.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar. :smile:

Jeg var ved lægen i går. Og efter hendes vurdering, er jeg en utrolig slank/tynd pige, med et bmi på omkring de 19, hvilket jo er meget godt.

Desuden fik jeg målt blodtryk, som også var flot, samt fik taget en blodprøve.

Hun mente ikke, at min såkaldte "spiseforstyrrelse" var kritisk, men at jeg på den anden side ikke behøvede være bange, fora t tage lidt på.

Jeg er begyndt at tage det hele mere afslappet nu.. spiser mere rigtigt, og får dyrket en masse motion..

-og forresten... det er egentlig næsten kun piger, der har sagt til mig, at de synes, jeg er tynd... aaaaaaalt for tynd. Når jeg spørger mænd, siger de, at jeg godtnok er tynd/slank, men flot. hmm..Hvad skal man så tro?! :dry:

Men uanset hvad, så vil jeg få mig, og opretholde en sund livsstil.

Du skal have stor ros for at gå til din læge og har taget snakken med hende :smile:

Det er skidegodt gået!!

Når du nu har gjort det, kan du, hvis du har lyst og Blackmoores og min egen råben op ikke har skræmt dig væk, starte en blog her på sitet. Så kan du få bygget noget muskelmasse og få noget fedt "de rigtige steder".

Som Bo th skriver ovenover kan kvinder hurtigt blive så tynde, at formerne forsvinder og alt andet lige vil vi mænd hellere se på kvinder med former end på pinde i luften (alt indenfor rimelighedens grænser) jeg - går ud fra, at det samme gælder for jer kvinder :wink:

Held og lykke med projektet med din sunde livsstil.

/Kauf

Link to comment
Share on other sites

-og forresten... det er egentlig næsten kun piger, der har sagt til mig, at de synes, jeg er tynd... aaaaaaalt for tynd. Når jeg spørger mænd, siger de, at jeg godtnok er tynd/slank, men flot. hmm..Hvad skal man så tro?! :dry:

1. Kvinderne føler som køer, når står ved siden af dig.

2. Mænd er gentlemen, som ikke giver ærlige svar omkring drøjde. Måske fordi de fokuserer på det positive.

I øvrigt interessant, at det er fuld legitimt at sige til folk, at de er "aaaaaaalt for tynde", mens at påpege bare den mindste smule overvægt er total tabu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
1. Kvinderne føler som køer, når står ved siden af dig.

2. Mænd er gentlemen, som ikke giver ærlige svar omkring drøjde. Måske fordi de fokuserer på det positive.I øvrigt interessant, at det er fuld legitimt at sige til folk, at de er "aaaaaaalt for tynde", mens at påpege bare den mindste smule overvægt er total tabu.

Endelig en, der ik er bange for at sige sin ærlige mening om tingene!! :4thumbup:

And you've really got a point i alle dine kommentarer... du har jo helt ret.. hvem ku ha sagt det bedre? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share