Tager på efter træning


YaBoy
 Share

Recommended Posts

Hey, er overvægtig og derfor styrketræner jeg 3 gange om ugen og efter hver gang løber jeg ca 20min.

Jeg passer også på hva jeg spiser.

Drikker masser af vand under træning og når jeg løber.

Jeg vejer mig lige inden træning og efter og efter træning kan jeg tage ca 1.5 kg på, så går der en til to dage så er jeg nede i vægt igen.

Er det normalt at tage på efter træning, er det pga jeg drikker så meget vand?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mellem to vejninger tager på, skyldes det at du har indtaget eller andet i mellemtiden, sådan må det jo nødvendigvis være. Nu er tre x styrketræning plus 20 min løb en start, men det er ikke så meget motion, at du vil se et vægttab på grund. af det.

Hilsen Per

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mellem to vejninger tager på, skyldes det at du har indtaget eller andet i mellemtiden, sådan må det jo nødvendigvis være. Nu er tre x styrketræning plus 20 min løb en start, men det er ikke så meget motion, at du vil se et vægttab på grund. af det.

Hilsen Per

Er du så ikke lige sød at stille skemaet op for hvor meget motion, der er motion nok for at man kan forvente et vægttab??

For det er da noget af en påstand at komme med når man tager af hvor mange faktorer vi ikke kender??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mellem to vejninger tager på, skyldes det at du har indtaget eller andet i mellemtiden, sådan må det jo nødvendigvis være. Nu er tre x styrketræning plus 20 min løb en start, men det er ikke så meget motion, at du vil se et vægttab på grund. af det.

Hilsen Per

Lad os nu lige holde fast ved at vægttab/fedtforbrænding alt andet lige alene afhænger af, hvor mange hvorvidt man er i energi/Kcal overskud eller underskud!

Link to comment
Share on other sites

Hey, er overvægtig og derfor styrketræner jeg 3 gange om ugen og efter hver gang løber jeg ca 20min.

Jeg passer også på hva jeg spiser.

Drikker masser af vand under træning og når jeg løber.

Jeg vejer mig lige inden træning og efter og efter træning kan jeg tage ca 1.5 kg på, så går der en til to dage så er jeg nede i vægt igen.

Er det normalt at tage på efter træning, er det pga jeg drikker så meget vand?

Det er rigtig flot du er i gang med motionen! :4thumbup:

Umiddelbart tænker jeg to ting:

1. nu ved jeg ikke hvor længe du har trænet og om det har haft nogen effekt, men under alle omstændigheder varierer vægten hos de fleste i løbet af dagen og fra dag til dag. (Med mine sølle 43 kg variere vægten alligevel med 1,5-2 kg fra dag til dag el. fra morgen til aften!), så at tjekke vægten i tide og utide giver ikke et reelt billede af evt. vægttab. Vej dig hellere én gang pr. uge, morgen.

Hvis du har indtaget 3 liter vand på 1 time(?)/under træningen kan det godt give sig udslag på vægten, men det vil være ude af kroppen igen i løbet af nogle timer - medmindre du ophober vand i kroppen.

2. når man påbegynder træning vil kroppen binde mere væske i kroppen ligesom blodvolumen vil stige. Det sker i løbet af relativ kort tid (der ligger en artikkel herinde vedr. dette) - så to spørgsmål melder sig: dels hvor længe har du trænet? og dels ligger du i kcal underskud?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv overvægtig og startede for et halvt år siden med at styrke træne. jeg vejer mig ikke særlig ofte(har ingen vægt herhjemme). men ser i stedet på hvordan mit tøj sidder på mig, om bukserne er ved at være for store og sådan nogle ting. men har da tabt mig 11kilo på det halve år. så får huden vel også lidt tid til at følge med hvis det ikke går så hurtigt. men tror det er farligt at fokusere for meget på vægten, for det kan svinge et par kilo afhængig af hvornår på dagen man vejer sig.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene allesammen :)

Var på vægten her idag om morgenen.

Før jeg startede med at tabe mig gik jeg til styrketræning og løb ik rigtig.

Men så da jeg vejede 119kg så skulle det ændres, da jeg altid har syntes at når folk snakker om tykke personer så er det næsten altid tallet 120kg folk snakker om så det har været min "motivation" til at tabe mig. :D

Er som sagt til træning 3 gange om ugen og er der mindst 1 time og 45min op til 2 timer 15min, hvor de sidste 20min er løbning, hvilke jeg kan mærke er godt for mig da jeg sveder meget og det er vel godt.. :p

Idag var vægten på 112.5 og det er jeg glad for selvom det er på tom mave, kommer nok til at tage på når jeg spiser mad, men har ik spist endnu da jeg ligger derhjemme med en forkølelse og ik har appetit.

Start 119kg, nu 112.5 det er da en fremskridt, samtidig med jeg får en masse muskler også pga styrketræningen. :)

Men jeg regner med at jeg også vil begynde med at cykle når jeg er blevet rask igen og løbe, og tage til træning alle dage fra man til fredag ned og løbe.

Edited by YaBoy
Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene allesammen :)

Var på vægten her idag om morgenen.

Før jeg startede med at tabe mig gik jeg til styrketræning og løb ik rigtig.

Men så da jeg vejede 119kg så skulle det ændres, da jeg altid har syntes at når folk snakker om tykke personer så er det næsten altid tallet 120kg folk snakker om så det har været min "motivation" til at tabe mig. :D

Er som sagt til træning 3 gange om ugen og er der mindst 1 time og 45min op til 2 timer 15min, hvor de sidste 20min er løbning, hvilke jeg kan mærke er godt for mig da jeg sveder meget og det er vel godt.. :p

Idag var vægten på 112.5 og det er jeg glad for selvom det er på tom mave, kommer nok til at tage på når jeg spiser mad, men har ik spist endnu da jeg ligger derhjemme med en forkølelse og ik har appetit.

Start 119kg, nu 112.5 det er da en fremskridt, samtidig med jeg får en masse muskler også pga styrketræningen. :)

Men jeg regner med at jeg også vil begynde med at cykle når jeg er blevet rask igen og løbe, og tage til træning alle dage fra man til fredag ned og løbe.

Tillykke med vægttabet! :4thumbup:

Ja, det er rigtig godt at svede! :smile:, jo højere puls du arbejder med des, mere fedt forbrændes! Der er flere fordele i at veksle mellem forskellige former for kredsløbstræning, så skift gerne mellem cykel, crosstrainer, løb etc.

Hvis du vil sætte rigtig godt gang i et varigt vægttab, er der meget at hente, hvis du samtidig har styr på din kost. Her kan du bla. hente noget "gratis" forbrænding og måske slippe for en omgang forkølelse en anden gang... :wink:

Link to comment
Share on other sites

@ Yaboy

Når dit mål er at smide fedt, er det en god idé at optrappe cardiotræningen.(løb/cykel og lign.)

Jeg lagde også stor vægt på styrketræning, da jeg besluttede mig for at smide nogle kilo, men det havde ikke det ønskede effekt i mit tilfælde, ihvertfald.

Derimod fandt jeg hurtigt ud af, at 45-60 min cardio om dagen virkelig satte skub i vægttabet.

Hvis du har viljestyrke til at kombinere din vægttræning med intens cardio, har du en stensikker opskrift på et effektivt vægttab.

Forudsat, at du tilpasser dine kostvaner til dette program, naturligvis :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet bruger
Det er rigtig flot du er i gang med motionen! :4thumbup:

Umiddelbart tænker jeg to ting:

1. nu ved jeg ikke hvor længe du har trænet og om det har haft nogen effekt, men under alle omstændigheder varierer vægten hos de fleste i løbet af dagen og fra dag til dag. (Med mine sølle 43 kg variere vægten alligevel med 1,5-2 kg fra dag til dag el. fra morgen til aften!), så at tjekke vægten i tide og utide giver ikke et reelt billede af evt. vægttab. Vej dig hellere én gang pr. uge, morgen.

Hvis du har indtaget 3 liter vand på 1 time(?)/under træningen kan det godt give sig udslag på vægten, men det vil være ude af kroppen igen i løbet af nogle timer - medmindre du ophober vand i kroppen.

2. når man påbegynder træning vil kroppen binde mere væske i kroppen ligesom blodvolumen vil stige. Det sker i løbet af relativ kort tid (der ligger en artikkel herinde vedr. dette) - så to spørgsmål melder sig: dels hvor længe har du trænet? og dels ligger du i kcal underskud?

43 kgs...? Og folk herinde har beskyldt MIG for at have en spiseforstyrrelse, og gøre noget ved den.. hmmmm.. :laugh:

(medmindre det jo selvfølgelig passer i højden..men så skulle du jo være mindre end mig... og jeg er lige omkring de 155..)

Link to comment
Share on other sites

Hey, er overvægtig og derfor styrketræner jeg 3 gange om ugen og efter hver gang løber jeg ca 20min.

Jeg passer også på hva jeg spiser.

Drikker masser af vand under træning og når jeg løber.

Jeg vejer mig lige inden træning og efter og efter træning kan jeg tage ca 1.5 kg på, så går der en til to dage så er jeg nede i vægt igen.

Er det normalt at tage på efter træning, er det pga jeg drikker så meget vand?

Tillykke med det tab du har haft ind til videre, det er super godt gået!!

Min situation ligner din en hel del. Jeg startede på 121 Kg - og det kom lidt som en chok for mig, at det var så meget.

I starten vejede jeg mig også i tide og utide, og det gjorde faktisk at mine dage blev enten gode eller dårlige, alt efter hvor mange gram jeg svingede den ene eller anden vej - det var til at blive bims af :)

I stedet vejer jeg mig en gang om ugen, normalt lørdag eller søndag, i forbindelse med en tidlig morgentræning, og inden mit morgenmåltid (måske ikke sundt at jeg træner uden at have indtaget noget at spise, det er en anden snak!) og det gør altså at jeg i stedet for at se en vægt der svinger fra dag til dag, kun oplever vægttab hver gang - og det er simpelthen fedt! (eller, mindre fedt er det jo faktisk :) )

Held og lykke med dit fremtidige vægttab - du er godt på vej!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share