ondt i skinnebenene efter løb


DonneH
 Share

Recommended Posts

I får lige en historie :)

I foråret 2008 begyndte jeg at løbetræne så småt - jeg havde et par udtrådte adidas løbesko, som jeg tænkte "de her kan sikkert godt bruges"... Så de røg på og jeg var ude og løbe 3-5 gange om ugen i 3-4 måneder i træk ( havde elendig kondi, så det blev til interval-løb ).

Skoene var meget bløde i hælene - hælen var noget helstøbt skum af en art - men overall var de meget bløde, og var bare nogle løbesko jeg havde liggende.

Efter at have været ude og løbe de første 4-5 gange var smerterne i musklerne faktisk væk. At kondien så stadig ikke var med, er jo en anden sag hehe :D

Så hen omkring august/september købte jeg et par nye sko, da de gamle begyndte at være meget slidte :D

Det blev til et par Brooks løbesko, købt i Stadium for 500kr, nedsat fra 900. Var selvfølgelig lige oppe på trædepuden, som bekræftede let pronation. Det var et par sko til "asfalt og grus" løb, da jeg løber inde i byen, og igennem noget sti-system og sådan, og blev meget overrasket over den lave vægt, så købte dem på stedet.

De er væsentligt hårdere i hælen end de gamle. Troede egentligt at de bare skulle løbes til, men desværre... nu får jeg ondt i skinnebenene hver gang jeg har været ude og løbe - også selvom det kun er 10-15 minutter.

Så min idé var egentligt at finde et par løbesko der har en meget blød stødpude under hælen.

Og så ville jeg lige høre jer om de havde nogle tanker om det - samme oplevelser, eller råd og tips og sådan :)

Det skal siges jeg er en tung gut på 105kg :)

Mvh Tonni, Kalundborg :)

Edited by DonneH
Link to comment
Share on other sites

Hej DonneH

Du får lige min histore.

I sommers købte jeg et par lækre asics løbesko i Bilka der var sat ned fra 900kr. til 600kr.

De passede pisse godt og var super at gå i og de første par gange jeg løb i dem var der ingen problemer, MEN efter et par uger med korte løbeture fik jeg meget meget ondt i skinnebenene, jeg havde fået skinnebensbetændelse. Jeg tog et par ugers løbepause og startede igen men der gik ikke langtid før jeg fik skinnebensbetændelse igen.

Jeg tog løbeskoene med ned i marathon sport da jeg regnede med at de ikke passede til min løbestil, men testen viste at de passede perfekt til min løbestil. Dog fik jeg at vide at der ikke var særligt god støddæmpning i, og da jeg faktisk også vejede 105kg var der brug for god støddæmpning. Jeg fik et udvalg af løbesko, der passede til min vægt, jeg kunne prøve på et løbebånd og kom frem til et par New balance til 1400kr. som føltes gode og jeg er ikke haft ondt i skinnebenene siden.

Næste gang jeg skal have nye løbesko vil jeg helt sikkert også købe dem i en prof løbebutik det er helt sikkert pengene værd.

Link to comment
Share on other sites

Hej DonneH

Du får lige min histore.

I sommers købte jeg et par lækre asics løbesko i Bilka der var sat ned fra 900kr. til 600kr.

De passede pisse godt og var super at gå i og de første par gange jeg løb i dem var der ingen problemer, MEN efter et par uger med korte løbeture fik jeg meget meget ondt i skinnebenene, jeg havde fået skinnebensbetændelse. Jeg tog et par ugers løbepause og startede igen men der gik ikke langtid før jeg fik skinnebensbetændelse igen.

Jeg tog løbeskoene med ned i marathon sport da jeg regnede med at de ikke passede til min løbestil, men testen viste at de passede perfekt til min løbestil. Dog fik jeg at vide at der ikke var særligt god støddæmpning i, og da jeg faktisk også vejede 105kg var der brug for god støddæmpning. Jeg fik et udvalg af løbesko, der passede til min vægt, jeg kunne prøve på et løbebånd og kom frem til et par New balance til 1400kr. som føltes gode og jeg er ikke haft ondt i skinnebenene siden.

Næste gang jeg skal have nye løbesko vil jeg helt sikkert også købe dem i en prof løbebutik det er helt sikkert pengene værd.

Tak for den fine historie :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share