optagelses prøve


cardell
 Share

Recommended Posts

Jeg modtog et brev med bekræftelse om at de havde modtaget ansøgningen idag. Eftersom jeg ansøgte sent så burde jeg få lave optagelseprøver i juni...

hmm,, jeg har egentligt forestillet mig at de bare afholder én optagelsesprøve for alle ansøgere - men tjoe de afholder nok flere prøver .. jeg ved sq ik lige hvor mange ansøgere der til det såe :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja jeg skal også, har dog aldrig prøvet en yo yo test. Når men sætter lige intensiteten i været de næste par uger, det skal bare gå godt til optagelsesprøven!

Me2.

Funderer på nogle stolpe-træning med 2 stolpe rask løb og 1 stolpe normal gång... måske 2 ganger per uge fram til optagelsen + anden konditionstræning...

Link to comment
Share on other sites

Me2.

Funderer på nogle stolpe-træning med 2 stolpe rask løb og 1 stolpe normal gång... måske 2 ganger per uge fram til optagelsen + anden konditionstræning...

Lyder fornuftigt, bare der ikke lige pludselig kommer for meget intensitet ind i billedet, lidt ærgeligt at få en skade op til prøven:)

Jeg bliver ved med noget alm løb, og så inkluderer jeg to dage med intervaller. Den ene dag nogle længere intervaller og henholdsvis den anden med intervaller alla 20/20sec måske noget tabata.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var selv til optagelsesprøve i november med de 2km på 12 min, og det kan alle også uden træning.

Og 16 forside og rygside er også ligetil.

Men hvis du er i så dårlig form at du ikke engang nu kan udføre disse, så for du seriøse problemer inde på værnepligten, jeg har været i gang 1 md nu af de 3md værnepligt og de kører hårdt på.

En super god ide at træne nu er allerede at gå med rygsæk (vi har ca 30kg oppakning) og løb det er ikke ualmendeligt med 3-5km løb i medium tempo.

Og i tirsdags havde vi løbetest minium var 2400 cooper (12min) ellers kom man på løbehold om morgenen her snakker jeg at man møder kl 0430 og løber !

Men igen jeg klarede 2000m på 8,34 minutter og jeg var den sidste fordi jeg hjælp de andre med at komme i mål til optagelsesprøven.

Okay - det er normalt i værnepligten at løbe 3-5 km i medium tempo med 30kg oppakning? Nej, det er det ikke. Hvor er det lige du er rekrut henne?

-----

Udover det, held og lykke med jeres optagelsesprøver - man er som oftest langt mere nervøs for de fysiske prøver end man bør være. Jeg kan skuffe jer med hvor let de er at bestå. Det de fleste falder fra på er først de skriftlige prøver (alt efter hvad man har ansøgt, niveauet er jo derefter) - og hovedsageligt de psykologiske prøver (igen, har man søgt som konstabel er det jo ikke det vilde niveau - men har man søgt til alt fra MP til Officer til Jæger så er det noget seriøst shit, især specialstyrkeuddannelserne - naturligvis).

Men hvis i ser hvad de lader komme igennem - nok til alt andet end specialstyrkeuddannelserne, så har i ikke noget at være bange for. Kravene bliver selvfølgelig hævet efterhånden når man først er kommet i gang med udannelsesforløbet; men det er mere den interne konkurrence og hvad det siger om en sådan mere generelt end om man får lov til at fortsætte eller ej. På officersuddannelsen er optagelseskravet på officersskolen eksempelvis stadigvæk det samme som de fleste aspiranter kan løbe når de starter på aspirantuddannelsen 13 mdr forinden.

Edited by Caine
Link to comment
Share on other sites

Okay - det er normalt i værnepligten at løbe 3-5 km i medium tempo med 30kg oppakning? Nej, det er det ikke. Hvor er det lige du er rekrut henne?

Gång = 30kg

Løb = 3-5km medium tempo

Så opfattede jeg. :smile:

Edited by 1911
Link to comment
Share on other sites

Gång = 30kg

Løb = 3-5km medium tempo

Så opfattede jeg. :smile:

Godt ord igen, det kan du have ret i. Rekrutter har bare en tendens til at overdrive; værnepligten gennemføres af stærkt overvægtige computernørder - spørgsmålet er nok mere hvor mange belastningsskader man får og hvor meget man lider imens.

Men det er helt sikkert en overset disciplin både forud for og under et uddannelsesforløb i hæren, udsendte soldater får flere og værre belastningsskader efterhånden. Derfor går man også mere og mere hen imod en idrætsudformning der tager højde for belastningstræning generelt og ikke kun udsætter soldaterne for det i stærkt begrænsede tidsrum (en feltøvelse her og en feltøvelse der).

Link to comment
Share on other sites

Godt ord igen, det kan du have ret i. Rekrutter har bare en tendens til at overdrive; værnepligten gennemføres af stærkt overvægtige computernørder - spørgsmålet er nok mere hvor mange belastningsskader man får og hvor meget man lider imens.

Men det er helt sikkert en overset disciplin både forud for og under et uddannelsesforløb i hæren, udsendte soldater får flere og værre belastningsskader efterhånden. Derfor går man også mere og mere hen imod en idrætsudformning der tager højde for belastningstræning generelt og ikke kun udsætter soldaterne for det i stærkt begrænsede tidsrum (en feltøvelse her og en feltøvelse der).

Ja, efter grunduddannelse er det nok en god idé at ha personlige træningsskemaer indem 3 discipliner: styrke, kondition og udholdenhet (marsch). I hver disciplin er det sen en god idé med 4 nivåer. Feks indem løb 5km:

1. 6.5min/km

2. 5.5min/km

3. 4.5min/km

4. -4.5min/km

Indem udholdenhet (marsch i skov 20km på 4h):

1. -10kg

2. 10-15kg

3. 15-20kg

4. 25+kg

Sen er målet at få op alle konstabler til nivau 3-4 før at undvige skader under lange øvelser/missioner i udlandet.

For min del er nok det største problem danske-prøverne under den skriftlige del... :cry:

Link to comment
Share on other sites

For Bornholmssøgere; Er det nu 1 dag "forsvarets dag for konstabler", og senere - for de som hvar "egnede", en optagelse i Maj i Ballerup? Jeg trodde først det hvar 2 dager i Ballerup og sen klart... men ikke.

Edited by 1911
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke lige hvad tid jeg tager busen, men det bliver ikke 7.55

Min motivation for løb er på det sidste dalet lidt, så vil tro min løbeform pt er 2600-2800m på en cooper.

Angående den styrkedel vi skal igennem, der ser det godt ud for mit vedkommende. Det går godt med kropshævningerne, og de andre øvelser vi skal igennem, har også længe været en del af mit regelmæssige program.

Edited by Danielsson
Link to comment
Share on other sites

Ja styrkedelen bliver ikke nogle problem. Jeg er hyfsat tung (90-92kg), tror jeg løber 2400-2600 på 12 min og klarer 10 kroppsh.... core og lungesen er ikke nogle problem hvis sandsekken ikke er på mere end 40 kg. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Haha okay, så må vi jo lige hilse på hinanden d. 22. april klokken 0705 på Slagelse station (;

Jeg har været svømmer i 11 år, stoppede dog i august sidste år. Det har dog betydet, at jeg er rimelig stærk i de fleste øvelser, men min kondition er langt fra toppen. Jeg vil skyde på at jeg kunne løbe en coopers på 2600m.

Hvor lang tid kan I holde i de forskellige øvelser? Ville være rart at vide hvor niveauet ligger henne (:

@1911: kommer du fra sverige? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvor lang tid jeg kan blive ved, i de forskellige øvelser.

Lad være med at tænke så meget over prøven, forbered dig fornuftigt og giv den maks gas til testen...

Så længe man klarer den fysiske test rimeligt sammen med de skriftlige prøver, tror jeg man går videre i forløbet...

Edited by Danielsson
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share