Smider fedt men gainer


Strandrider
 Share

Recommended Posts

Jeg har efter gennemlæsning af diverse fora, samt ved alm. sund fornuft fundet frem til, at det er ualmindeligt svært at gaine samtidig at man smider fedt. Det til trods lader det til, at jeg gør det.

Siden 1/12 har jeg forsøgt at omstrukturere min studie-misrøgtede krop. Siden omkring 1/1 med et splitprogram hvor jeg styrketræner mandag-lørdag og samlet set kommer omkring hele kroppen tre gange om ugen. Jeg laver ingen cardio da jeg i forvejen er rigeligt presset ift. at spise.

Mit udgangspunkt var 182 cm og 73 kg; dd. ligger jeg på 79 kg. Samtidig falder min fedtprocent med omkring 2-3 om måneden og jeg er begyndt at kunne se antydningen af markering på maven. Det kan jeg ikke få til at passe sammen.

Fødeindtag i løbet af en dag:

Morgen

100 g. havregryn m/rosiner og nødder samt skummetmælk 450 Kcal

Efter træning:

Gainershake; 850 Kcal

Frokost; 150 g. pasta m/et skud olivenolie; 525 Kcal

Eftermiddagssnack; 300-400 Kcal

Aftensmad; 400-500 Kcal

Aftensnack. Gentagelse af morgenmad eller shake 450 Kcal

Daglig indtag omkring 3000-3100 Kcal.

Er der en begavet sjæl som kan forklare mig, hvordan det hænger sammen? Jeg er naturligvis opmærksom på, at et stabilt antal kilo fedt og stigende muskelmasse vil sænke fedtprocenten, men den sidste måned har jeg 'kun' taget 6-700 g. på mens fedtprocenten er dykket med 3 så dér kan forklaringen ikke tilskrives relative faktorer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efter gennemlæsning af diverse fora, samt ved alm. sund fornuft fundet frem til, at det er ualmindeligt svært at gaine samtidig at man smider fedt.

Det er nu også noget firkantet stillet op.

Normalt siger man at opbygning af muskelvæv og nedbrydning af fedtvæv ikke sker præcis samtidig i kroppen, da disse processer styres af om kroppen er i hhv anabol (opbyggende) eller katabol (nedbrydende) tilstand.

Alligevel kan det sagtens ske du øger muskelmassen og sænker fedtmængden over en periode med samme kost og træning. Det er klart lettest at opnå for en utrænet, men efter min erfaring bestemt heller ikke umuligt for trænede, især ikke i tilfælde hvor man så at sige indhenter det tabte efter en træningspause eller andet der har gjort man har tabt muskelmasse.

Sammensætningen af din kost kan også have væsentlig betydning.

Link to comment
Share on other sites

Jamen så må jeg jo bare ha fat i noget som virker :) jeg syntes ellers, at mit pæne gain indikerede at jeg i det mindste var anabolsk i alle dagtimerne. At mine erfaringer ikke er i modstrid med virkeligheden er vel så bare en indikation på, at jeg ikke er helt tosset. - Det kan jeg leve med ;)

Tak for det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share