Sidestik af at gå


anden15
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har et stort problem som opstod i sidste uge. Jeg begyndte at få sidestik af at gå. Dvs. af en afstand på bare hundrede meter, og det er ikke et enkelt tilfælde. Det er stort set hver gang jeg bare går en kort afstand. Det bliver endnu værre når jeg løber. Jeg ved det ikke er fordi jeg er i dårlig form, da jeg spiller fodbold mindst 3 gange om ugen + jeg normalt løber 1 gang om ugen (ca. 6 km,, men kan ikke gennemfører mere da det gør det umuligt med det sidestik). Nogen der ved hvad sidestik kommer så nemt af og evt. hvordan jeg får det til at gå væk? Er det mangel på vitaminer eller noget? Jeg har prøvet alle de klasiske metoder, som at knuge tommelfigeren, løbe med hænderne over hovedet, trække vejret gennem næsen og alt det der, for at få det til at gå væk.

Alder: 15

Håber der er nogen som kan hjælpe :-)

Link to comment
Share on other sites

Sidestik er et lidt uforklarligt fænomen, men opstår tit hvis du lige har spist. Nogle kan ikke træne før flere timer efter at have spist et måltid. Som du også selv er inde på kan det have noget med vejrtrækningen at gøre og du kan evt. eksperimentere lidt med at trække vejret dybt og systematisk. Da du spiller fodbold har du sikkert, som de fleste fodboldspillere, en tendens til at løbe skråt med armene ind mod brystet. Forsøg at have armene til at svinge lige ud. Det bedste råd jeg kan give er dog at bide i det sure æble og fortsætte, det forsvinder igen ret hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share