Vægttab og Havregryn


Memnoch_dk
 Share

Recommended Posts

Jeg er igang med at trimme de sidste 3 kg. Opskriften er klar: masser af cardio, kombineret med 2-3 gange TUNG fuld-body styrketræning / uge.

Jeg er lidt doven anlagt :tongue: så jeg kan godt finde på at kværne en stor gang havregryn med rosiner, æbler og banan og en gang minimælk efter træning.

Men nu er jeg kommet i tvivl om det er en god ide - er der ikke for mange kulhdrater i ? eller er det ligegyldigt??

Link to comment
Share on other sites

Havregryn er godt i forbindelse med vægttab også fordi de har et pænt proteinindhold. Pas dog på med rosinerne, de har et højt sukkerindhold, vej evt. den portion rosiner, du hælder i havregrynene.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu stærkt gået Memnnoc_dk

Har været gennem nogenlunde samme mølle, fra 108 og er nu på små 80 kg, mangler også lige et par kilo endnu!

....Så fik jeg svar på det med havregrynene! :o) Dem er jeg nemlig også glad for - nu mest som havregrød :cool:

Vil lige tillade mig at komme med et spørgsmål i samme dur.

Jeg stoppede selvfølgelig med sodavand da jeg startede min kur, og bengyndte på danskvand med citrus (det smager stadig forfærdeligt) men gjorde det for at få den der kulsyre-oplevelse, og så drak jeg sukkerfri saftevand hmmmm... nu er spørgsmålet så:

Er det skidt at drikke sukkerfri saftevand når man vil tabe sig? (helt specifikt er det FUN sport - den grønne), der står UDEN SUKKER på den? Kan man godt bare drikk løs eller bliver man narret af den er sukkerfri - måske er der andet skidt i ?

MVH Peter

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

nu er spørgsmålet så:

Er det skidt at drikke sukkerfri saftevand når man vil tabe sig? (helt specifikt er det FUN sport - den grønne), der står UDEN SUKKER på den? Kan man godt bare drikk løs eller bliver man narret af den er sukkerfri - måske er der andet skidt i ?

MVH Peter

:4thumbup:

efter hvad jeg har hørt / lært / prøvet er alle kunstige sødestoffer ikke gode. Sorry :(

Et godt eksempel er at jeg har tabt mig megetefter at jeg stoppede med cola light (eller zero)

Iflg nogle undersøgelser skulle kunstige sødestoffer gøre at din lever arbejder mindre optimalt og derved forbrænder mindre. Om det er amerikanst vrøvl eller ej. Jeg har smidt næsten 17 kg siden. Jeg spiser det samme og træner det samme (men drak +2 liter cola light om dagen før)

Så evt prøv at undvære de kunstige sødestoffer helt og se om din krop får det bedre

:)

Link to comment
Share on other sites

efter hvad jeg har hørt / lært / prøvet er alle kunstige sødestoffer ikke gode. Sorry :(

Et godt eksempel er at jeg har tabt mig megetefter at jeg stoppede med cola light (eller zero)

Iflg nogle undersøgelser skulle kunstige sødestoffer gøre at din lever arbejder mindre optimalt og derved forbrænder mindre. Om det er amerikanst vrøvl eller ej. Jeg har smidt næsten 17 kg siden. Jeg spiser det samme og træner det samme (men drak +2 liter cola light om dagen før)

Så evt prøv at undvære de kunstige sødestoffer helt og se om din krop får det bedre

:)

Cola light/zero er uanset sundhedsværdien en væske uden kalorier, og det er altså ikke den der har afholdt dig fra at tabe 17kg.

Men drikker du 2-3 liter væske om dagen, vil du naturligvis også have mere væske i kroppen og veje mere.

Link to comment
Share on other sites

Iflg nogle undersøgelser skulle kunstige sødestoffer gøre at din lever arbejder mindre optimalt og derved forbrænder mindre. Om det er amerikanst vrøvl eller ej.

kan du komme med de undersøgelse? for jeg synes det lyder noget underligt... for hvis kundstige sødestoffer skulle være skadelige kom de jo slet ikke på det danske marked...

men glæder mig til at læse dem..

Link to comment
Share on other sites

okay, jeg drikker nu næsten intet sodavand. Det er sjældent ihvertfald - måske et par gange i løbet af en måned.

Det var derfor jeg ville høre hvordan det ser ud angående saftevand. Men det virker som om man simpelthen bare skal holde sig fra de kunstige sødestoffer, og dermed også saftevand´en!

:blush:

Link to comment
Share on other sites

kan du komme med de undersøgelse? for jeg synes det lyder noget underligt... for hvis kundstige sødestoffer skulle være skadelige kom de jo slet ikke på det danske marked...

men glæder mig til at læse dem..

Det kan du desværre slet ikke være sikker på. Der er mange skadelige stoffer på det danske marked. Jeg kender ikke noget specielt til sødestoffer, men ved da, at der findes skadelige farvestoffer, konserveringsmidler, alkohol, tobak mv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det skidt at drikke sukkerfri saftevand når man vil tabe sig? (helt specifikt er det FUN sport - den grønne), der står UDEN SUKKER på den? Kan man godt bare drikk løs eller bliver man narret af den er sukkerfri - måske er der andet skidt i ?

Jeg tror på, at det er sundt ikke at være afhængig af at have noget sødt i munden hele tiden. Det er jo denne trang der i første omgang gjorde at kilo'ene kom på. I sidste ende er det energibalancen der dikterer om man taber sig, men der er mange ting der påvirker ens energiindtag udover ens fysiologiske sult: ens psykiske tilstand, mængden af kvalitetssøvn, stress osv. osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share