20 år, godt bygget og i god form


Bjarkesh
 Share

Recommended Posts

Hey MOL'er

Jeg har efterhånden fulgt med herinde i noget tid, men har aldrig helt fundet den post der kunne udgøre det for min situation.

Jeg er pt. 19, bliver snart 20 år. Jeg er landmand til daglig, men er for tiden på skole. Så jeg har et okay fysisk job, går rundt og er aktiv i mindst 8 timer hver dag på arbejdet.

Jeg dyrker en del sport, løber 5-7km hveranden dag, med et tempo på 11km/t, og det bliver kun bedre og bedre.

Jeg er instruktør i det lokale motions center, så ved godt hvad jeg laver der. Jeg styrke træner ca. 3 gange om ugen, og er ret trænet.

Jeg spillder også både håndbold og fodbold, så min kondi er der intet i vejen med.

For 3 år siden tabte jeg 45kg, der var jeg en stor gut på 125kg, men kom ned på 79kg. I dag efter en den styrke træning er jeg oppe på 93kg.

Jeg er meget markeret på min brystkasse og mine arme. Min mave er kun lidt med, selvom den er proppet med muskler, den øverste mave buler meget ud, mange muskler der.

Jeg er 186cm høj.

Men for at komme til mit spørgsmål eller rettere mit problem, jeg vil genre trimmes bedre så jeg kan få en markeret mave. Jeg ved godt at det skal gøres ved et vægt tab, men syntes bare ikke rigtigt jeg kommer videre, kun at mine muskler på lår og kroppen bliver større og større ved al den træning.

Jeg har en anelse om at det selft er på kosten jeg skal rammes, så kan i hjælpe mig med den, kan ikke selv lige vurdere hvor slem den er?

Morgen: En lille skål tykmælk med drys. Nogle dage et stykke hvidbrød med ost, andre dage er det et stykke frugt til.

Middag: På skolen for vi varm mad. Så det er enten kartofler og kød, og så masser af salat, eller en pasta og kød og salat.

Aften: Står den gerne på et par stykker rugbrød, og med salat ved siden.

Som mellemmåltider ryger der gerne et stykke frugt ned, men på skolen kommer der engang imellem et stykke kage til også.

Jeg har et god tolerence for IKKE at spise søde sager, kun engang i mellem i weekenden, og ALDRIG i store mængder.

Nogle der kan vurdere om jeg har fat i det rigtige?

Link to comment
Share on other sites

Jamen de 45kg jeg tabte, var da jeg var 16. Jeg var dengang meget inaktiv, og havde en god næse for søde sager. Så med at jeg begyndte at lave noget, i form af at jeg gik ud af folkeskolen og kom igang med at arbejde på landet. Og så droppede jeg alt søde sager, plus at jeg også spiste meget lidt i perioder.

Det er jo noget helt andet i dag.

Men hvis det er som du siger, så har jeg alligevel fattet det, og må abre klø mere og mere på.

Link to comment
Share on other sites

Har jeg forstået rigtigt hvis det er de nederste mavemuskler du vil have frem? er der så bare ikke at finde nogle øvelser som træner mere specifik dem?

Hvis de er dækket af et fedtlag er det jo fuldstændig ligemeget hvor store og stærke musklerne er.

@ Bjarke: Jeg ville få mere styr på min kost, hvis jeg var dig. Prøv eventuelt at skrive ned i et par dage hvad du spiser til hvert måltid og post det her.

Link to comment
Share on other sites

Det virker jo til at du har rigtigt godt styr på det meste af det :)

Men hvidt brød til morgenmad er et absolut no go! Desuden er en "lille" portion tykmælk med drys slet ikke nok til en stor mand som dig. Skru op for mængden af morgenmåltidet - havregryn/grød er en rigtig god idé, drop kagen fra kantinen, få et par skiver rugbrød/knækbrød med kødpålæg i løbet af formiddagen, og sørg for at undgå meget af det fede kantinemad. Om eftermiddagen bør du igen spise noget brød med højt fiberindhold med kødpålæg.

Drop sukker, kage, hvidt brød, sodavand - og gerne også ris/pasta/kartofler, som bør erstattes med andre grøntsager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share