Hvor mange kalorier


Amina
 Share

Recommended Posts

Nu ved jeg ikke hvad næringindholdet er i semuljegrød, men du skal være sikker på at du har en fornuftig fordeling af kulhydrat, protien og fedt.

30 min gymnastik/pilates giver meget lidt, men det er en start, prøv om de ikke kan løbe hver anden dag.

Hvorfor skal hun løbe hver anden dag?

@ Amina: hvis du har lyst til at spise lidt anderledes en dag gør du bare det. Det skal der være plads til.

Link to comment
Share on other sites

T: tak, det gjorde jeg også bare :smile:

Det er jo ikke fordi jeg vil til og leve af grød hver aften :laugh:

Ja hvorfor skal jeg løbe hver anden dag?

Altså kan da godt se det indlysende i at jeg så vil forbrænde flere kalorier men er der andre grunde?

Link to comment
Share on other sites

Hej Amina.

Mht til at spise grød en aften sker der intet ved, du kan også spise brød eller ligende, det vigtige er bare at du holder dig til dit fastsatte kalorieantal/pr dag. Hvis du spiser varieret burde din fordeling af fedt/protein/kulhydrat også blive dækker ordenligt, så synes ikke du på nuværende tidspunkt skal tillægge det mere værdi.

mht løb tror jeg hensigten ar øge din aktivitet - hvis du har lysten til det kan du evt. bruge begynderløbeprogrammet her på siden.

men held og lykke med det, og der er perioder hvor du vil føle du går et skridt frem men to tilbage, men så er det bare med at holde på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke kan så er der noget jeg har misforstået.

1 kg fedt på en tynd person og 1 kg fedt på en tyk person indeholder vel det samme antal kalorier, ca. 7000, så 500 i underskud vil give ca. 0,5 kg vægttab om ugen hos både tynd og tyk. Men det er nok nemmere at skære 500 af hvis man iforvejen er oppe på 5000 om dagen.

Hvis kroppen var en lommeregner, så ville det give mening. Kroppen er ikke en lommeregner. Du kan aldrig nogensinde sætte det så simpelt op.

Det er det samme som hvis du prøver at regne ud hvor meget vand der fordamper på jorden på én dag; desværre bruger du samme metode, som et glas vand i en varmeboks.

Forstå mig ret; der er rigtig, rigtig, rigtig mange faktorer som spiller ind på kloden... Du kan aldrig give et helt præcist bud.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal hun løbe hver anden dag?

@ Amina: hvis du har lyst til at spise lidt anderledes en dag gør du bare det. Det skal der være plads til.

For at få noget motion, det er jo anbefalet med 30 min motion om dagen.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Hej Amina.

Mht til at spise grød en aften sker der intet ved, du kan også spise brød eller ligende, det vigtige er bare at du holder dig til dit fastsatte kalorieantal/pr dag. Hvis du spiser varieret burde din fordeling af fedt/protein/kulhydrat også blive dækker ordenligt, så synes ikke du på nuværende tidspunkt skal tillægge det mere værdi.

mht løb tror jeg hensigten ar øge din aktivitet - hvis du har lysten til det kan du evt. bruge begynderløbeprogrammet her på siden.

men held og lykke med det, og der er perioder hvor du vil føle du går et skridt frem men to tilbage, men så er det bare med at holde på :smile:

Hej Camilla :smile:

Jeg vil lige prøve og tjekke det begynder løbeprogram ud men er også begyndt at lave 30 minutters gymnastik herhjemme. Kan være for andre det ikke er noget specielt men for mig har jeg da ondt i hele kroppen bagefter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så lige et nyt spørgsmål til dem som kan og gider svare :smile:

Det er noget med at ens mad skal fordeles med visse procent dele på hele dagen..altså morgemaden 25% og så fremdeles.

Men sker der noget ved hvis man ikke helt overholder den procentfordeling? Jeg er ret slem til at spise for meget til frokost i kalorier men tilgengæld er min aftensmad rimelig let.

Skal jeg overholde de procenter eller er det okay at jeg spiser flest kalorier til frokost og så glatter det lidt ud med let aftensmad og små mellemmåltider?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share