Panda-workout


Pilla
 Share

Recommended Posts

kedede mig så meget igår, at jeg sov kl 20 igår, hvilket gjorde at jeg vågnede en milliard gange.. men var da rimelig frisk da jeg endelig stod op kl 6.... utroligt så dårligt jeg sover for tiden, selvom jeg har en regelmæssig døgnrytme (lige bortset fra igår).. men af en eller anden grundt, fungere jeg bedst, hvis jeg en dag går sent i seng og kun får 4-5t søvn.. skal dog kun være en gang i løbt af ugen.. har så bare ikke haft sådan en dag, og det kan måske være grunden til at jeg sover så latterligt dårligt :S

så tøffede ned og trænede lidt da lokalet åbnede kl8..

dagens svage omgang.. havde bare ingen styrke i starten.. så alt var hårdt, men igen dejligt :)

opv: alt muligt blandet..

sideplanke med 5sek pause mellem hver side

3x30sek til hver side

armbøjninger (normalt er jeg på en go dag god for 3x10, men armene ville intet idag)

6+2

6

6

ss

crunches

3x10 5kg

incline bænk

5x5 27.5 - faktisk lidt for let sys jeg :)

ss

en maveøvelse for den dumme nederste del af maven som jeg aldrig kan huske hvad hedder :S

military press

3x8 17.5 (tror jeg tog et ekstra sæt, men blir i tvivl nu :S )

bench dips(tøse dips)

3x10 +5 - var nærmest hårdere end med +10 i lørdags :S

1x10 bw

lateral raises 5kg/2kg

8/4

6/6

6/6

db floor press, her var styrken som normalt :)

3x10 12.5

så i bad, og så rydde lidt op på min altan.. sikke en energi... skal i skole her om lidt, men regner med en halv times cardio efter skole, da jeg har 1½t inden jeg skal hjem til en ven og hygge...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

og sørme om det ikke blev til 30min på crosstraineren efter skole... sats har jeg ikke så emget af, da jeg gik lige havde mit pulsur.. men gik nogenlunde til den (var halvhårdt, men er jo i møg dårlig form, så det betyder ikke overdrevet gas, men nok til at det var hårdt og jeg svedte i et godt stykke tid efter)... så godt tilfreds... startede på niveau 6, hurtigt 7, og kørte de sidste 17min på niveau 10.. puha jeg havde det varmt bagefter :)

Link to comment
Share on other sites

en halv sløv gang cardio idag.. er deprimeret, da jeg har mistet mit pulsbælte.. er pist væk.. tror jeg har glemt det i mit center (det var der dog ikke, og meget klamt at stjæle, men måske smidt ud).. eller tabt det ud af tasken i toget... lige trist... og meget meget deprimerende, idet det har kostet 1500 for hele sættet :S

men dagens halvlade sats... min motivation var i bund grundet tab af puls-bælte..

PW

tid: 40min

afstand: 5.01

gennemsnitshastighed: 7.5

foregik med mine vægte om anklerne.. indlagt et par løbeture på 10km/t i 1min.. var hårdt med vægte på.. men ska huske at tage et par bitte små løbeture, og så gradvist øge, og bang tilsidst kan jeg løbe med vægte.. haha.. eller måske skulle jeg bare igang med at løbe uden først..

Link to comment
Share on other sites

Et nyt bælte koster vist "kun" 300-400kr... Men det er irriterende når sådan noget sker.

årh... det ville være godt nyheder og til at overskue.. har ikke turde tjekke af frygt for at det ikke er muligt at købe et seperat bælte...

Link to comment
Share on other sites

stadig sur og trist over at jeg har mistet mit pulsbælte..

dagen startede med at min chef skrev og fik mig overtalt til at tage en aftenvagt...

så måtte o i omdrejninger med opgave og træning.

træningen foregik i valby og var sådan set fin nok.. jeg var bare træt i kroppen af mangel på søvn..

opv. 10min på crosstrainer..

singe split squat

4x8 8kg/arm

pulldown OH

1x10 40

1x10 35

1x10 30

1x10 25

sldl

4x8 50kg - sidder altså hvor de skal nu.. hjalp åbenbart med noget brok

1handed seated row

3x10 10kg

1x10 5kg

yates rows - puha puha og puha

2x10 30kg

1x8

1x6

step ups

4x10 10kg/arm

leg press

3x10 50kg - er sådan mest for at få en mase gentagelser.. for presset bliver jeg ikke.. men er sgu en anelse ehm.. ikke nemt oven på step ups

1leg extentions

1x10 17.5kg

3x8 eller10 kan ikke huske 15kg

ihh kan ikke huske hvad øvelsen hedder (meget træt oven på en lang vagt)... men er for lænden

2x10 5

1x10 2.5

1x10 bw

hammercurls

2x10 8kg

1x5 + 2 + 2 + 1 8kg

done deal..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

desværre ingen træning i påsken grundet alt for meget arb, for mange aftaler osv osv osv..

trænede lidt ben/ryg lørdag... pæne ddoms til følge.. mandag blev til bryst/skulder/mave, igen ganske fin træning, gik især fint med floor press hvor jeg fik en lille rep PR 3x10 12.5 kg/arm :) lidt, men har også ret.. fik desuden i bench dips 3x10 11.25 :) som også er en pr...

tirsdag blev der trænet fra morgenstunden.. gik fint... om end jeg stadig havde trætte ben, så kørte lidt let med flere gentagelser..

opv: lidt blandet gøgl

pull down OH

2x10 40 (overraskende styrke her idag :) )

1x10 35

1x10 25

single split squat

4x10 8 kg/arm

ss

seated cable row, 1 arm

2x8 20kg :)

2x10 15

sldl

5x8 47.5

step ups

3x10 10 kg/arm

1x10 8

yates rows

3x10 27.5 - ret let,

1x7 måtte droppe resten da min underarm drillede og jeg ikke gad udfordre skæbnen..

skulle ha kørt biceps her.. men tiden var knap, da træningen idag af en eller anden grund tog tid :S ca 50-55min

Link to comment
Share on other sites

sov igen latterligt dårligt.. så prøvede at sove ldit mere efter morgenmaden.. men dette gjorde blot det hele meget værre :S hvornår lærer jeg det... fik lavet lidt lektier og påbegyndt en fremlæggelse.. så nu ska jeg bare stramme ballerne og gøre det hele færdigt... skændtes lidt med kæresten og besluttede at tage en ekstra lang pw for at komme lidt væk :)

dagens PW

km: 8.8

tid: ca 1t 10min (mangler mit pulsur her...)

gennemsnit: ca 7.5

bonus info: havde mine fantastisk dejlige 1.5kg vægte om hver ankel, og de mindre fantastiske 0.5kg vægte om håndleddene.. dem om anklerne har desværre givet mig vabler på begge hæle(hedder det stadig hælen selvom det er det stykke lige over slutningen på ens løbesko??)

dejlig tur i det gode vejr :) gik ikke så hurtigt som jeg egetnlig godt kunne have tænkt mig, men tror jeg havde for travlt med at nyde vejret, lave sing-a-long til et gammel madonna-album på ipoden, samt tænke over hvad jeg skal have løbt ind, og ikke mindst, om jeg overhovedet får taget mig sammen til at købe ind... you know.. de sædvanlige ting der løber gennem en blondines hoved i løbet af en dag :)

Link to comment
Share on other sites

sov igen latterligt dårligt..

Tell me about it! :unhappy:

Personligt drømte jeg, at jeg var oppe at slås med en komodo-varan. Så det var heller ikke just befordrende for sund søvn.

Edit: Bare af interesse: Har du droppet den log, du engang havde på et konkurrerende board?

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

hedder det stadig hælen selvom det er det stykke lige over slutningen på ens løbesko??

you know.. de sædvanlige ting der løber gennem en blondines hoved i løbet af en dag :)

:laugh: Du er dog ikke den eneste der har svært ved at tage sig sammen i disse tider!

Det hedder tendo calcaneus eller mere normalt, achelles, den går dog også langt ned ad hælen...

Link to comment
Share on other sites

Tell me about it! :unhappy:

Personligt drømte jeg, at jeg var oppe at slås med en komodo-varan. Så det var heller ikke just befordrende for sund søvn.

Edit: Bare af interesse: Har du droppet den log, du engang havde på et konkurrerende board?

åha.. det lyder bare heller ikke optimalt at drømme om komodo-varaner, de er bare ikke rare :( jeg drømte vist et eller andet med en mand der kom ind i mit værelse, men jeg kunne ikk skrige :(

nopes, men den er sådan set kun for at min ven kan følge med, han hjalp mig i starten med programmer osv..

og må lige gribe chancen for at sige tillykke med den store fremgang du har haft siden du begyndte BB :) er sgu flot gået, man blir jo helt misundelig...

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Du er dog ikke den eneste der har svært ved at tage sig sammen i disse tider!

Det hedder tendo calcaneus eller mere normalt, achelles, den går dog også langt ned ad hælen...

årh ja achilles-senen.. men det er jo blot senen ikke? og ikke "hele" stykket over hælen, altså hele bagsiden af foden (over hælen)... lyder godt nok som børnehave sprog, men min hjerne er ikke lige til andet idag, hehe...

well.. sys nu det går fint med at tage sig sammen, energien er bare ikke i top og er lidt demotiverende kun at træne alene, især når jeg træner bryst, for mangler virkelig en til at spotte mig :S

Link to comment
Share on other sites

trænede i torsdags... bryst osv.. bare minus dips... hvorfor ved jeg egentlig ikke... men gik fint nok.. lykkedes mig at tage 4x8 20kg i military.. er første gang det er lykkedes siden jeg begyndte at træne efter jul så er det dejligt at jeg endelig begynder at mærke lidt fremgang..

fik så ikke trænet fre-søn idet jeg havde en masse sociale aftaler som inkluderede en vis mægnde alkohol og deraf massiv dovenskab og træthed.. ku godt nok godt mærke at den havde fået lidt gas de sidste par dage med alkoholen.. var godt nok hårdt idag, trods relativ lave kg i squat og dl...

opv: 10min blandet tjant og gøgl

single split squat

3x8 12.5 kg/arm

1x8 8

ss

seated cable row

3x10 40kg

1x10 30

1x10 20

squat

5x5 47.5 kg - latterligt teknik, ska virkelig øves

pulldown UH

3x10 45kg - holdt hårdt

dødløft OH

5x5 67.5kg - problemer med grebsstyrken mere end noget andet :S

1arm row

3x10 12.5

goodmornings

3x10 27.5 - kunne godt have været tungere.. men lægger blidt ud idet denne øvelse er den sidste (ud over curls, som jeg altid glemmer ) og jeg derfor er ret træt i lænden...

alt i alt en dejlig træning hvor jeg fik pulsen godt op et par gange... og en dejlig dejlgi start på ugen og dagen... forude venter 4t eftermiddags skole... som om man gider :S

Link to comment
Share on other sites

og må lige gribe chancen for at sige tillykke med den store fremgang du har haft siden du begyndte BB :) er sgu flot gået, man blir jo helt misundelig...

Mange tak. Jeg ved nu ikke, om der er ret mange, der har grund til at misunde mig.

Jeg har jo tit en tendens til at tænke, at alle `ikke-handicappede´ bare kan cykle 25 km, eller benpresse 180 kg, når som helst, det passer dem. Det har tit undret mig, at gutter, der var betydeligt større end mig, `kun´ tog 65 kg i leg extensions, hvor jeg til tider har snuppet 80-85.

Men dine egne præstationer er nu heller ikke så ringe.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

well.. sys nu det går fint med at tage sig sammen, energien er bare ikke i top og er lidt demotiverende kun at træne alene, især når jeg træner bryst, for mangler virkelig en til at spotte mig :S

Du må da bare hive kæresten med ned i træningslokalet eller træne lidt oftere i Fitnessdk - der burde nok være nogen som kan hjælpe med at spotte

Link to comment
Share on other sites

Du må da bare hive kæresten med ned i træningslokalet eller træne lidt oftere i Fitnessdk - der burde nok være nogen som kan hjælpe med at spotte

mnjah... nu slog kæresten og jeg op igår, så den ide holder ikke rigtig... og jo vist folk er søde til at spotte i fdk, men er bare synd at de skal bruge tid på mine latterligt lave kg..

tror løsningen er at lokke mine dovne venner til at begynde at træne en hel masse...

Link to comment
Share on other sites

årh.. mit hoved er fyldt med ting der ikke gør noget godt for nogle, har bl.a. eksamen på fredag.. sov forfærdeligt ddårligt.. men fik kæmpet mig ned og træne.. om end det gik ganske forfærdeligt og jeg blev forstyrret af en padde som besatte bænk-stativet i timevis (eller.. var kun dernede i 40min, så måske ikke helt timevis..), så jeg måtte droppe incline bænk :S.. men som man siger: lidt træning er bedre end ingen træning.. og har fine doms i lår og popo efter igår... trænger til en masse cardio, som forhåbentlig ska foregå imorgen...

opv: sving med armene til jeg synes jeg var lidt åndsvag at se på

crunches

3x10 6.25

ss

armstrækkere - hvad sker der for vat-arm?

3x8 bw

military press

5x5 22-5 - ik overdrevet tung..

ss

mavehalløj

4x10

bench dips

3x10 11.25

floor press

3x10 15 kg/arm

planken

3x 45 - forbavsende nemt idag..

lateral raise

3x8 5kg - kørte faktisk ok, selvm jeg stadig er vat arm og sys sidste sæt er hårdt..

skal hjem til far og ungerne og passes idag.. den gamle havde føsdag i søndags.. så han ska ha sin gave lidt forsinket.. han droppede i øvrigt helt sin føsdag og købte i stedet en havebænk til familiens have!! glæder mig bare ikke til at blive 48 hvis jeg skal købe en havebænk til mig selv i gave hvor nedtur er det ikke? det næste bliver vel at jeg får en foodprocessor i julegave... (fik en holmegaarrd-skål forrige jul, hold da op jeg følte mig gammel og grå, især da min far sagde at han selv gerne ville have sådan en....)

Link to comment
Share on other sites

sidste træning var i torsdags.. hvor der var lidt ryg og en løbetur, der bestod af gang, pw og noget hurtigløb.. pulsen røg godt op og var møg træt til sidst..

anyway.. efter en hård arb-weekend med minus overskud, så var det op på hesten igen idag... grundet en aftale, blev det ikke til cardio, men var en dejlgi omgang styrketræning i morges :) selvom jeg stadig er svag som ind i helvede

opv: armbøjninger på knæene, meget langsomt..

crunches

3x10 6.25

incline bænk

5x5 32.25 - højere vægt SKAL huskes næste gang... er bare lidt stener at være alene hvis det går galt

ss

maveøvelse for nederste mavedeller

4x10 (20)

military press

2x8 22.25

1x6

1x8 :)

ss

side bend

3x10 20kg

30sek hop og dans

bench dips

3x10 12.25 :) MØG hårdt.. men en pr er det... håber snart jeg kan lave rigtige dips.. men sådan er det når man er en halv-fed panda :S

ss

3x30 sek hop og dans

lateral raise

3x8 5kg

floor press

1x15 15kg/arm

2x12 - holdt hårdt.. næste gang ryger mine 1.5kg vægte om håndleddene (der findes ikke nogle håndvægte mellem 15 og 20kg)

fin dejlig træning, lidt tungere end tidligere.. håber det er den nye stil :)

Link to comment
Share on other sites

ouugh... vågnede før mit vækkeur, og havde egentlig ok med energi.. så skyndte mig ned for at træne.. og gik sådan set ganske glimrende, men var heller ikke imponerende vægte andet end de første øvelser.. men sys det var en acceptabel og dejlig træning hvor jeg godt nok fik pulsen op :)

i den grad godkendt.. mit fokus er helt klart på pulldown og single split squat, hvorfor jeg gir den så meget gas jeg kan i dem og resten af øvelserne bliver lidt derefter :S men so be it indtil jeg blir lidt stærkere..

opv: hop, dans, lidt airsquat og rygstrækkere eller hvad de nu hedder..

pulldown uh

3x10 45 :) skal snart forsøge med et enkelt sæt på 50)

1x10 30

single split squat

4x8 12.5kg/arm :) men puha hvor var det ogs hårdt..

ss

cable row

3x10 40kg

1x10 30kg

squat

5x5 47.5 - benene sejlede rundt :(

dødløft

5x5 67.5, øver alm greb.. er altså latterligt hårdt når man ikke har nogen grebsstyrke..

goodmornings

3x10 27.5

DB rows

3x10 12.5

tog alt i alt lige knap en time.. ganske lang tid egentlig, taget i betragtning af at jeg "kun" laver 7 øvelser, men sys ikke jeg holdt specielt lange pauser.. men er åbenbart langsom :(

er blevet brændt af til Kessler på lørdag :( så nu er chancen for at jeg misser den, til stede.. en skam... for har ellers set frem til den kamp..

Link to comment
Share on other sites

Gør mig ondt, at det ikke gik med kærligheden osv. Men det kan nu også være mere end svært nok.

Tak for din gode cheerleading i min log, og bare hold gang i træningen.

ja alt for svært nogle gange sys jeg, men man må bare op på hesten igen.. men hey, i det mindste har jeg lært lidt af det.. og så må man jo fokusere på det :) men jo tak...

selv tak, jeg har i øvrigt besluttet at jeg vil bruge din tankegang lidt i forhold til nul-dage.. jeg har ofte nul-dage, især i mine arbejdsweekender, fordi mit overskud er brugt på skolen i løbet af ugen.. men jeg tænker at lidt har også ret. og det vigtigste er vel at få pulsen lidt op hver dag. om det så blir 10min eller 1t er vel sådan set ligemeget i forhold til at notere en ren nul-dag? så vil lige bruge dig som motivation til at komme ud og pw'e eler småløbe i mine arbejdsweekender, om end det ikke blir det vilde, så er det vel en lille start....

Link to comment
Share on other sites

uha uha... vågnede op med halv domsede ben og numse... hvilket sådan set var fint nok, idet jeg meget sjældent har doms i ballerne, hvilket jo må betyde at jeg for en gangs skyld har ramt dem rigtigt :) men ellers vågnede jeg allerede 4.28 og vågnede hyppigt indtil jeg stod op kl7.30.. skulle egentlig ha været oppe en time før, men var så træt og smadret at jeg undte mig selvv en time til...

fik endelig hevet mig afsted til en gang cardio :) dygtig liv.. fuck hvor jeg savner at være i god cardio-form.. men den kommer jo ikke af sig selv... og spinningtimerne med de gode instruktører ligger bare dårligt i forhold til mine rutiner og hverdag :(

men blev til ca 50 idag... med omkring 20min hvor den fik ret godt gas... skal jo starte et sted og gav ikke gå all ind når det ikke være en spinningtime eller sådan noget.. har lidt problemer med at holde gejsten i lang tid når det bare er kedelige maskiner :S

men men men..dagens træning:

15min crosstrainer, men godt gang i den de sidste 10min

15min på løbebåndet. 0-12min stigende fra 10.4-12-1, med 0.1 km/t pr min de sidste 6min, havde løbet 2.3 på de 12 min, så nu har jeg noget at gå efter at forbedre over sommeren...

10min crosstrainer, medium gas

10min sofa-cykel, skulle lige se ncis færdig, men også medium gas her..

alt i alt helt ok træning, markant bedre end PW :) også godt lige at få presset sig selv lidt igen... målet er at løbe 12min på løbebånd 2gange om ugen, og se om jeg kan forbedre mit km-antal.. jeg duer ikke til de lange løbeture, da jeg keder mig, så det må blive planen.. og så håber jeg på snart at ku få en rutine igang med spinning 1-2gange om ugen også...

min krop er også ret træt nu, men dejligt at mærke at den er blevet brugt.. kan kun gå fremad me cardio-formen :)

Link to comment
Share on other sites

glæder mig bare ikke til at blive 48 hvis jeg skal købe en havebænk til mig selv i gave hvor nedtur er det ikke? det næste bliver vel at jeg får en foodprocessor i julegave... (fik en holmegaarrd-skål forrige jul, hold da op jeg følte mig gammel og grå, især da min far sagde at han selv gerne ville have sådan en....)

Med så lidt testosteron i familien er det da nogle yderst formidable løft du laver :tongue:

Det med julegaver og fødselsdagsgaver er også noget underligt noget. Man gange har man nogle dyre ønsker som ingen kan indfri og så må man jo give dem til sig selv.

Og det med at undgå nul-dage lyder som en god idé(altså at undgå dem, ved at lidt også har ret). Måske man burde gøre alvor af at inkorporere dem i træningen!

Link to comment
Share on other sites

jeg har i øvrigt besluttet at jeg vil bruge din tankegang lidt i forhold til nul-dage.. jeg har ofte nul-dage, især i mine arbejdsweekender, fordi mit overskud er brugt på skolen i løbet af ugen.. men jeg tænker at lidt har også ret. og det vigtigste er vel at få pulsen lidt op hver dag. om det så blir 10min eller 1t er vel sådan set ligemeget i forhold til at notere en ren nul-dag? så vil lige bruge dig som motivation til at komme ud og pw'e eler småløbe i mine arbejdsweekender, om end det ikke blir det vilde, så er det vel en lille start....

Det er jeg bestemt glad for, at du siger. Det er SÅ meget federe at kunne sige, at man har gjort en indsats, end at man bare ikke har fået gjort noget. Du har i hvert fald min support. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

uha uha... har doms i abs er et stykke tid siden sidst :) men håber tiden bliver til at træne ben hurtigt efter endt familiegøgl og før kessler... tror det bare desværre ikke helt, idet lokalet lukker kl 20 og jeg først er færdig med familie-gøgl kl 19 og har en halv-lang hjem tur :( min Kessler-kamp er i øvrigt også i fare... ik optimalt.. men derudover er alt i skønneste orden..

igår gik det fantastisk... men havde også en spotter og ku derfor køre lidt tungere end normalt..

opv: gøgl

crunches

3x10 5kg - puha af en eller anden grund

planken

3x45sek

side bend

3x10 20kg

incline bænk

1x5 37.5

5x5 40 :) dejligt og relativt nemt faktisk :) ville ønske jeg havde spotter hver gang

db floorpress

3x10 15kg/arm + 1.5kgs vægt om håndleddene.. hårdt med godt :)

bench dips

3x10 12.5kg , måtte holde pauser ind i mellem i de sidste sæt, men fik da de 10 reps

mave-halløj for nedre abs

3x10 20kg

hammer curls

3x8 8kg

skulle også have trænet skulder.. men det måtte jeg gemme af tidspres... håber som sagt på træning idag.. men ellers må det blive en ekstra hård træning imorgen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share