Mål: Tab 10kg på 6 uger, hvordan?


SotD
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg er ny herinde så håber i vil tage imod mig og give mig et par gode råd :-)

Jeg er 186cm høj og vejer pt. 97kg - Min BMI blev målt for efterhånden mange år siden og den sagde at jeg skulle ligge på omkring 85kg. Jeg er en rimelig stor fyr af bygning, men efter jeg er flyttet på kollegie, har øllene og cola'erne taget kraften fra mig. Jeg har altid dyrket meget motion, men det har jeg ikke fået gjort nok det sidste år. Af to grunde. Mangel på tid og dårlig ryg.

Jeg skal til bryllup om 6 uger og vil derfor meget gerne kunne passe mit jakkesæt til dagen. Så skal ned omkring 85-87kg.

Jeg har brugt energiforbrugsberegneren herinde og den giver følgende svar:

Basal stofskifte: 9048 kJ 2165 kcal

Totalt energiforbrug: 12831 kJ 3070 kcal

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad det betyder, så nu håber jeg at jeg kan finde lidt svar. Jeg spiser normalt alt for usundt, har slet ikke styr på hvor meget og hvor "for" meget jeg spiser, men i dag har jeg spist 1 groft rundstykke med smør, 4 skiver rugbrød med kalkun og skrabet smør, ½l A38, 2 æbler, 2 bananer og 1 appelsin, dertil har jeg drukket 1l letmælk, 3 glas IceTea og 2 glas vand.

For at samle det hele lidt har jeg lavet optælning, men jeg mangler nogle ting:

Rundstykke med smør ???

4 skiver rugbrød = 7400 * 4/20 = 1480 kcal

4 skiver kalkunbryst = (360 * 90/10) * (4/6) = 216 kcal

1l mælk = (10/1 * 190) = 1900 kcal

3 glas IceTea = (110 *5) = 550 kcal

½l A38 = (45 * 5) = 225 kcal

2 æbler = (50 * 2) = 100 kcal

2 bananer = (90 * 2) = 180 kcal

1 appelsin = 45

Alt i alt = 4.696 kcal - Det ligger jo LANGT over det jeg skal indtage og jeg er stadig vanvittigt sulten, for har kun spist halvt så meget, som normalt.

Ellers har jeg fundet nogle forskellige beregningsmetoder som siger at jeg kun skal vælge "fedtkalorierne", hvilket giver:

Rundstykke med smør ???

4 skiver rugbrød = 110 * 4/20 = 22 kcal

4 skiver kalkunbryst = (50 * 90/100) * (4/6) = 30 kcal

1l mælk = (10/1 * 15) = 150 kcal

3 glas IceTea = 0 ???

½l A38 = (32 * 5) = 160 kcal

2 æbler = 2 kcal

2 bananer = 4 kcal

1 appelsin = 3 kcal

Alt i alt = 371 kcal

Der er en enorm forskel. Jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal beregne det og hvorvidt det beregneren herindefra passer på mig.

Jeg har planlagt at løbe 3km hver anden dag, indtil jeg kommer i form så vil jeg formentlig sætte turen op til det dobbelte, hvis jeg kan holde til det, ellers må jeg gå det sidste stykke.

Nogen der har gode råd, og ikke mindst hjælp til mine beregninger?

Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4 skiver rugbrød = 7400 * 4/20 = 1480 kcal

1l mælk = (10/1 * 190) = 1900 kcal

De to her er i hvert fald helt sikkert forkerte.

Det rugbrød jeg havde i skabet havde 180kcal/100g, 18-20 skiver og i alt 1000g.

Dvs. dine 4 skriver giver = 180kcal * 10 * 4/20 = 360kcal

Hvis det er store skiver, så er 50g pr skive og 100kcal pæne runde tal at regne med.

Letmælk indeholder ca 50kcal/100g, så altså 500kcal for en liter.

Så lander du totalt på ca 2200kcal plus de ting du ikke har specificeret.

Jeg ved ikke hvilke beregningsmetoder du har fundet som siger man bare skal tæller fedtkalorierne, men det er i hvert fald noget vrøvl. Du er nødt til at se på det samlede indtag (og naturligvis også hvor kalorierne kommer fra).

Link to comment
Share on other sites

har du været rundt og kigge i nogle af de gamle tråde - for der er masser ang vægttab - og på forsiden af MOL er der en masse artikler omkring vægttab og motion. Prøv at læse dem og få en god grund viden

men hvis du skal opnå et vægttab skal du spise færre kalorier end du forbrænder - som du allerede har opgavet - men det er alle kalorier og ikke kun fedt kalorier.

Link to comment
Share on other sites

De to her er i hvert fald helt sikkert forkerte.

Det rugbrød jeg havde i skabet havde 180kcal/100g, 18-20 skiver og i alt 1000g.

Dvs. dine 4 skriver giver = 180kcal * 10 * 4/20 = 360kcal

Hvis det er store skiver, så er 50g pr skive og 100kcal pæne runde tal at regne med.

Letmælk indeholder ca 50kcal/100g, så altså 500kcal for en liter.

Så lander du totalt på ca 2200kcal plus de ting du ikke har specificeret.

Jeg ved ikke hvilke beregningsmetoder du har fundet som siger man bare skal tæller fedtkalorierne, men det er i hvert fald noget vrøvl. Du er nødt til at se på det samlede indtag (og naturligvis også hvor kalorierne kommer fra).

Okay så 3070 - 2200 = 870 mindre end jeg forbrænder. Hvor meget vil det give i kg? Det her er vel og mærke uden jeg har løbet, hvilket jeg skal gøre hver anden dag som minimum fra nu af, og som giver 306 kcal i forbrænding jf. ruteopmåleren. De dage vil jeg formentlig også spise en smule mere, så det går nok næsten i 0.

Men i tilfælde af jeg kan holde den på ca. 800 kcal i differens vil jeg så opnå noget der minder om 10kg på 6 uger?

Link to comment
Share on other sites

Ik for noget men 10kg på 6 uger... vidst det forkerte forum du er kommet på ;)

Men et ½ kg om ugen er forholdsvis let 1kg om ugen er heller ikke umuligt... men 10kg på 6 uger ville jeg mene er umuligt med mindre du vil leve af vand og knækbrød...

Okay, ja nu må vi se :-) Jeg har en formodning om at jeg bare ved at lægge øllene og sodavanene fra mig kan smide 3kg på den periode og udover det håber jeg på at kan hente ved at lægge min kost om, samt løbe hver anden dag. Nu må vi se. Skal nok lave en grundig opdatering herinde :-)

Link to comment
Share on other sites

Lige til info der går ca. 7000kcal på 1 kilo fedt...

Nu ved jeg ikke hvor mange kcal der går på en Cola, men når jeg hidtil har drukket 1½-2 l om dagen plus 10 øl om ugen i gennemsnit, så passer det vel også meget fint at jeg henter mindst 3kg på den konto på 6mdr? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik for noget men 10kg på 6 uger... vidst det forkerte forum du er kommet på ;)

Men et ½ kg om ugen er forholdsvis let 1kg om ugen er heller ikke umuligt... men 10kg på 6 uger ville jeg mene er umuligt med mindre du vil leve af vand og knækbrød...

Det kræver en rimelig striks diæt og en solid energiomsætning, men godt og vel 1½ kg om ugen for en stor dreng er bestemt muligt. Resultatet er sikkert ikke optimalt ift at der nok også ryger muskelmasse, men er sige det er nærmest umuligt er en overdrivelse. Prøv også at se hvad deltagerne i Biggest Looser kan rive af kroppen - det er ikke småting. :smile:

Bare for sammenligningen hev jeg selv 10kg af på 8 uger i en periode jeg var på diæt og så arbejdede som post. 5 timers let cykling/gåtur med tung cykel hver dag gav alligevel en del. :wink:

Det var så også lidt hurtigere end kroppen kunne følge med mht fedtomsætningen, og det var egentlig ikke meningen det skulle gå så hurtigt.

Okay så 3070 - 2200 = 870 mindre end jeg forbrænder. Hvor meget vil det give i kg? Det her er vel og mærke uden jeg har løbet, hvilket jeg skal gøre hver anden dag som minimum fra nu af, og som giver 306 kcal i forbrænding jf. ruteopmåleren. De dage vil jeg formentlig også spise en smule mere, så det går nok næsten i 0.

Men i tilfælde af jeg kan holde den på ca. 800 kcal i differens vil jeg så opnå noget der minder om 10kg på 6 uger?

Nu var de 3070kcal jo bare en beregning, så det tal skal du ikke lægge for meget i. Dertil kan man heller ikke regne præcist ud hvor meget man vil tabe sig med så og så meget i underskud.

Men som det er nævnt går der ca 7000kcal på et kg kropsfedt (og der er 9000kcal i rent fedt), så hvis man kunne regne med underskudet og det er rent fedttab bliver regnestykket:

underskud pr dag i kcal = ugentligt vægttab i gram

Sukkersødet sodavand er ca 40kcal/100g så det alene giver 600-800kcal pr dag. Alm pilsner-øl er i samme størrelsesorden.

Link to comment
Share on other sites

Det kræver en rimelig striks diæt og en solid energiomsætning, men godt og vel 1½ kg om ugen for en stor dreng er bestemt muligt. Resultatet er sikkert ikke optimalt ift at der nok også ryger muskelmasse, men er sige det er nærmest umuligt er en overdrivelse. Prøv også at se hvad deltagerne i Biggest Looser kan rive af kroppen - det er ikke småting. :smile:

Bare for sammenligningen hev jeg selv 10kg af på 8 uger i en periode jeg var på diæt og så arbejdede som post. 5 timers let cykling/gåtur med tung cykel hver dag gav alligevel en del. :wink:

Det var så også lidt hurtigere end kroppen kunne følge med mht fedtomsætningen, og det var egentlig ikke meningen det skulle gå så hurtigt.

Nu var de 3070kcal jo bare en beregning, så det tal skal du ikke lægge for meget i. Dertil kan man heller ikke regne præcist ud hvor meget man vil tabe sig med så og så meget i underskud.

Men som det er nævnt går der ca 7000kcal på et kg kropsfedt (og der er 9000kcal i rent fedt), så hvis man kunne regne med underskudet og det er rent fedttab bliver regnestykket:

underskud pr dag i kcal = ugentligt vægttab i gram

Sukkersødet sodavand er ca 40kcal/100g så det alene giver 600-800kcal pr dag. Alm pilsner-øl er i samme størrelsesorden.

Rigtig nok med en stor dreng men tager man udgangspunkt i den der standard på 2000kcal forbrænding og ugen skal men jo ned på niveau med VLCD, men okay går man ikke op i sin muskel masse kan jeg også godt se det kan lade sig gøre ...

Link to comment
Share on other sites

Rigtig nok med en stor dreng men tager man udgangspunkt i den der standard på 2000kcal forbrænding og ugen skal men jo ned på niveau med VLCD, men okay går man ikke op i sin muskel masse kan jeg også godt se det kan lade sig gøre ...

Ikke forstået. :unsure:

Men altså 1700kcal underskud ud fra et ligevægtsindtag på 3000kcal kunne opnås med et indtag på ca 2200kcal + 2 timers træning med god gas, eller som i mit eksempel flere timer med mindre gas. Hvis man har tiden bestemt ikke urealistisk.

Link to comment
Share on other sites

Ikke forstået. :unsure:

Kan godt se det er noget vrøvl jeg har fået skrevet :D

Men kcal underskud på 1500kcal om dagen ville da være at sulte sig selv..

Godt nok skriver han at hans kcal forbrug er 3000kcal om dagen men synes det virker rimlig højt eftersom han ikke rigtig dyrker noget motion dvs. at kun skulle indtage 500-1000kcal om dagen til en gut på 90kg+ ville det ikke virke lidt ekstremt rent pratisk?

Link to comment
Share on other sites

Kan godt se det er noget vrøvl jeg har fået skrevet :D

Men kcal underskud på 1500kcal om dagen ville da være at sulte sig selv..

Godt nok skriver han at hans kcal forbrug er 3000kcal om dagen men synes det virker rimlig højt eftersom han ikke rigtig dyrker noget motion dvs. at kun skulle indtage 500-1000kcal om dagen til en gut på 90kg+ ville det ikke virke lidt ekstremt rent pratisk?

Jeg er gået igang med at løbe hver anden dag i første omgang, så der ryger jo lidt oveni der... Jeg tror ikke det er urealistisk at jeg forbrænder 3000kcal om dagen, jeg er en relativt stor fyr og sidder heller ikke fuldstændig stille dagen lang, så det tror jeg som er okay... Jeg har opstillet i et excel ark hvordan de to første dage har set ud for mig, det er jo kun estimerede tal, så det kan være noget af det er helt ved siden af:

Mandag d. 30/03:

4 skiver rugbrød 360

6 skiver kalkunpålæg 243

1 l Mælk 500

1 Rundstykke m. smør 300

2 æbler 100

2 bananer 180

1 appelsin 45

1 blomme 50

½ l A 38 325

En smule sukker 100

kcal i alt 2203

Underskud af kcal 867

------------------------------------------------

Tirsdag d. 31/03:

30g Cornflakes 130

200ml Mælk 100

3 skiver rugbrød 270

2 skiver kalkunpålæg 81

2 skiver kyllingepålæg 16

1 æble 50

300g kartofler 240

300g kyllingefillet 390

100g salat 35

100g peberfrugt 25

kcal i alt 1337

Underskud af kcal 1733

Løbetur 3km, 18:57min 306

Underskud af kcal 2039

Jeg er naturligvis ikke færdig med at spise for i dag, men nu er kl. næsten 6 og har endnu ikke spist de 4 nederste ting, så jeg kommer nok maksimalt op på at spise en banan og et æble udover det her. Jeg ved godt at det muligvis ikke er den sundeste form for diæt, men det kræver jo også lidt drastiske skridt at tabe sig så meget, så hurtigt. Så handler det jo derefter om at holde en sund kost og dyrke regelmæssig motion.

Jeg føler mig væsentlig mere mæt i dag end jeg gjorde i går, det forstår jeg ikke helt, måske det er kroppen der skal vænne sig til ikke at få sukker hele tiden, men hvad ved jeg?

Jeg regner med at skrive løbende herinde, så man kan få et indblik i hvordan vægten og konditionen ændres. Jeg regner med at jeg ved et tab på 10kg på 6 uger også vil være i stand til at løbe 3km på omkring 15min, måske mindre. Det er en meget bakket rute, så knap 19 er ikke helt så ringe, som det ser ud. Jeg løb den på 14 da jeg var elitebadminton spiller og lige var kommet hjem fra idrætshøjskole. Der dyrkede jeg ca. 6 timers motion om dagen, så min kondition var helt i top.

Link to comment
Share on other sites

4 dage vel gået.

Jeg har løbet to dage, tirsdag og onsdag. Tirsdag skulle ruten testes af og der skulle findes en rytme hvorpå jeg kunne løbe hele distancen på 3km. Det blev til en tid på 18:57. Ikke prangende, men om ikke andet løb jeg hele vejen rundt, hvilket jeg var stolt af. Onsdag skulle selve formen så prøves af og distancen blev tilbagelagt på 16:30. Til at starte med var min målsætning at løbe ruten på 15min om 6 uger. Dette bør bestemt være muligt!

Selve kuren går godt og mine standardtal, som nok ikke passer helt, fortæller mig at jeg i løbet af 4 dage har forbrændt 6200kcal mere end jeg har indtaget. Såvidt jeg kunne læse ud af det så gik der 7000kcal på ét kilo fedt, hvilket vil sige at det går den rigtige vej. Fortsætter jeg de 6 uger = 42 dage skulle jeg have et kcal underskud på 65.100 kcal. Dvs med andre ord at jeg når at tabe 9kg, lidt under min målsætning på 10kg.

Jeg har dog ikke medregnet at vi spillede lidt hyggebold både mandag og torsdag, så har formentlig forbrændt yderligere, dertil har jeg gået ruten på 3km i dag i stedet for at løbe den for at få lidt ro i benene. (Det blev så ødelagt af fodbold :) ).

Efter mine egne beregninger ser det jo fornuftigt ud, hvad synes i? Lyder det realistisk?

Link to comment
Share on other sites

Altså, du skal da nok smide nogle kilo - du forbrænder mere end du indtager, og det er jo hvad det handler om...

Det er ikke helt umuligt at smide 10 kg. på den korte tid - jeg har i den forgange uge selv oplevet et vægttab lidt større end normalt, med 1.7 Kg siden sidste lørdag, men så har jeg altså også cyklet 5 x 45 minutter, jeg har løbet en smule (for at forberede mine ben til at kunne løb i min ferie om nogle uger, hvor der ikke er redskaber til rådighed), spillet bordtennis 3 x 30 minutter og så en smule styrketræning - og samtidig har jeg ikke "syndet", men spist meget magert og sundt med kylling, salat, grøntsager og frugt (og morgenhavregryn), og kun drukket vand/kaffe...

Så for mig lyder det som om du godt kunne skrue op for motionen :)

Link to comment
Share on other sites

Altså, du skal da nok smide nogle kilo - du forbrænder mere end du indtager, og det er jo hvad det handler om...

Det er ikke helt umuligt at smide 10 kg. på den korte tid - jeg har i den forgange uge selv oplevet et vægttab lidt større end normalt, med 1.7 Kg siden sidste lørdag, men så har jeg altså også cyklet 5 x 45 minutter, jeg har løbet en smule (for at forberede mine ben til at kunne løb i min ferie om nogle uger, hvor der ikke er redskaber til rådighed), spillet bordtennis 3 x 30 minutter og så en smule styrketræning - og samtidig har jeg ikke "syndet", men spist meget magert og sundt med kylling, salat, grøntsager og frugt (og morgenhavregryn), og kun drukket vand/kaffe...

Så for mig lyder det som om du godt kunne skrue op for motionen :)

Det kunne jeg helt sikkert... Jeg har tidligere cyklet rigtig meget, men min cykel er blevet stjålet.

Jeg løber konsekvent kun 15-20min af gangen her i starten. Det er meget lang tid siden jeg sidst har løbet, og vil helst undgå skinnebensbetændelse i de første par uger, for så står den på 3-4 ugers total ro. Så hellere starte mere roligt op...

Min uge ser således ud mht. motion.

Mandag - 2 timers fodbold

Tirsdag - 3km løb

Onsdag - 3km løb, intens

Torsdag - 3 timers fodbold

Fredag - 15mins løb

Lørdag - 7,5mins løb, 7,5mins gang. Havde min kæreste med. Derudover har vi nydt det gode vejr med en gåtur på 1½ time...

Så ved ikke om mit motionsniveau ikke er højt nok. Jeg vil helst ikke presse den ret meget mere :-)

Link to comment
Share on other sites

Så er den første uge gået...

Jeg har lige løbet 3km, ganske vist en lidt anden rute, men nogenlunde ligeså hård. Tiden sagde 14.52! Det er en ganske ansigelig forbedring på 4min på samme distance på bare en uge... Jeg er meget fortrøstningsfuld i forhold til min kur. Har ikke lige mulighed for at komme på vægten nu, men når jeg har været det skriver jeg kg og tab herinde, så man kan følge med :-)

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg på vægten...

Uge 1 er gået. Vægten er nede på 94kg, hvilket vil sige et tab på 3kg. I følge mine egne beregninger er 1,6kg af disse fedt. Hvor troværdigt det er ved jeg ikke, men det stemmer vel meget godt overens med at man ofte taber sig 1kg om ugen og jeg er lidt større end gennemsnittet...

Jeg har nu beregnet et nyt kcal forbrug, som jeg vil bruge til næste uge. Dette er faldet til 2996, som er 74 kcal lavere end da jeg startede.

Til sidst et lille spørgsmål. Hvis jeg gerne vil drikke lidt sodavand i løbet af påsken (Familiemiddage, gider jo heller ikke sidde og se på), hvordan er fordelingen så på de forskellige? Cola er selvfølgelig no go, men hvad med det andet? Hvad er bedst? Cola Zero? (Drak ½ liter af det til landskampen i onsdags) så vil høre hvordan virkningen er på det?

Link to comment
Share on other sites

Ugen har budt på et kæmpe setback, i forhold til konditionstræningen.

Min Kiropraktor har forbudt mig al fysisk aktivitet på konditionsmæssigt plan, grundet min dårlige ryg. Jeg kan således ikke løbe i nogle uger, og da min cykel er blevet stjålet for ½ år siden, så står den kun på gang, for at holde forbrændingen oppe.

Kæmpe setback!

Link to comment
Share on other sites

2 uger er gået og det går fortsat den rigtige vej mht. tabet.

Jeg startede, som bekendt, på 97kg for to uger siden, nu er jeg nede på 92,8kg. Så lidt over 4kg på 2 uger. Det er gået lidt ned af bakke af to årsager. 1) Jeg må ikke løbe, det var noget at det, som motiverede mig rigtig meget og 2) Jeg har haft påskeferie med dertilhørende påskemiddage.

Så alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med at have smidt knap 1½ kg på påskeugen. Næste uge er jeg atter tilbage i vante omgivelser og jeg kan selv styre mit indtag 100%, så jeg ser frem til at jeg næste søndag ligger meget tæt på de 90kg. Målet er at ligge på 90,whatever. Så skal jeg nok nå mine 10kg nemlig.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dit resultat indtil videre.

Din kost ser energimæssigt ikke helt dårlig ud.

Men hvis du vil have et lille nemt boost til din kur - Drik vand...

Et af de nemmeste steder at starte er ikke at indtage flydende kalorier.

Hertil vil jeg også lige understrege at det ikke er sundt at drikke over en halv liter mælk om dagen.

Hvis du har problemer med at blive mæt kan jeg anbefale at, du begynder at kigge på mængden af kostfibre i din mad.

Frugt og grønt er selvfølgelig en vigtig del af sund kost. Men desværre er alm. salat ikke særlig mættende.

Det man normalt laver salat af er basalt set bare vand (med vitaminer) i fast form. Hvilket jo er godt....

Men prøv at skifte nogle af dine grønsager ud med nogle mere kostfiberrige.

For eksempel er gullerøder ret billige og fiberrige.

Håber at du kan bruge mine råd.

Hilsen

Matte

P.S.Lige for at aflive den bekymring om at mange gullerødder gør en orange i store mængder, så skal man altså spise ca. 2 kg om dagen før at det har nogen indvirkning.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode råd...

Jeg er heldigvis kommet over min "sult"... Den var hård de første 4 dage, men nu føles det faktisk helt naturligt at spise mindre og mere ofte, som jeg er gået over til... Ja frugt skal jeg have lidt mere af, men det går den rigtige vej, det er jo et dejligt motivationsboost :-)

Link to comment
Share on other sites

Hey SotD!

Imponerende resultater du har vist indtil videre. Jeg håber det kan lykkes dig at fortsætte i den dur. Og apropos det, synes jeg virkeligt ikke, at du skal drikke hverken en hel eller halv flaske razz i weekenden, som du nævnte i en anden tråd. Det vil være et enormt setback - cortisolet i alkoholen knepper din forbrænding til den er ude af kroppen igen efter ~1 dag.

Du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at drikke dig i hegnet og "have det sjovt" i kraft af den irritation og dårlige samvittighed, du vil få bagefter. Med lidt god vilje kan man godt have det sjovt uden sprut - det lykkes mig ret godt ofte. Hvis du vil have en undskyldning for at skabe dig åndssvagt kan du altid lege fuld - det kan fulde klassekammerater alligevel aldrig gennemskue :-p

Men anyways, fortsæt med de flotte tal og dit gode engagement.

Thumbs up,

US

Link to comment
Share on other sites

Tak for inputtet, det er altid dejligt med lidt debat :)

Jeg fik kværnet en halv flaske og tre øl. Synes ikke det har givet mig dårlig samvittighed på nogen måde. Synes et eller andet sted at det var fortjent efter tre uger uden hverken det ene eller det andet. Bor på et kollegie, så det er ikke så nemt at komme udenom øl når solen er så højt på himlen, som den har været siden jeg startede. Jeg synes det var okay at drikke denne ene dag, og så holde igen resten. Det passer også lige med at det var én druktur lige præcis midt i forløbet :)

Jeg skal jo på vægten i morgen, så er spændt på at se om den nærmer sig de 90, som var målet. Den må meget meget gerne ligge deromkring. Helst ikke på 91-92... :)

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg atter været på vægten, som siger 91,4 - Det er en smule over hvad jeg gerne så den ligge på, men det er trods alt stadig et forholdsvis stort tab.

Jeg har tabt mig 5,6 kg i alt med 3 uger tilbage. Tempoet går meget naturligt langsommere nu, men mon ikke jeg kan få lov til at løbe af min kiropraktor snart, så jeg kan øge forbrændingen endnu mere...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share