HST første cyklus


JohsFH
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.. Jeg skal til at køre min første cyklus af HST, når jeg lige har haft en uges dekonditionering. Har haft kigget lidt på nogle af de andre posts omkring programmet, men har selv nogle andre spørgsmål. Jeg har brugt HST officielle side til at sammensætte programmet og det er blevet som følgende:

Træning: Man, ons, fre.

Squat/Leg press (Skiftevis fra dag til dag) 2sæt

Leg Curl 2sæt

Barbell Incline bench/Dips (Skiftevis) 2sæt

(Wide Chins+Seated row)/Bent over row (Skiftevis) 2sæt

Lateral Raise 2sæt

Shrugs 2sæt

Biceps Curl 2sæt

Fransk pres 2sæt

Standing calf raise 1sæt

Mave 2sæt

Dropper den excentriske uge og køre en "normal" 5rm istedet.

Har i det program jeg er ved at afslutte dødløft med, men tør ikke have den med i HST'et da jeg tror min lænd vil blive "brændt af" og den vil i forvejen ikke altid som jeg vil. Men vil jeg med den nuværende struktur af HST komme til at mangle træning af lænden/nedre del af erector spinae??

Med hensyn til skulder øvelsen havde jeg overvejet mili pres istedet for lateral raise, men vil det blive for meget til brystet/forreste del af deltoideus? Hvad er jeres mening generelt om lateral raise som skulder øvelse? Forstået på den måde: får man nemt skader ved den?, er den svær at få fremgang i?, evt. bedre alternativer? osv..

Til sidst selvfølgelig gerne kommentarer til programmet.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

HST er blevet diskuteret i alle ender og kanter, så prøv en Google-søgning, fx
site:www.motion-online.dk/fora dødløft hst

Det bør give dig nogle brugbare hits. :smile:

Syntes jeg har læst alt hvad der er at finde på google umiddelbart, men tak for svaret og linket.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share