"løberknæ" igen igen - 1½ måned til marathon?


jwl
 Share

Recommended Posts

Ja beklager, endnu et løberknæ. Det er desværre meget almindeligt åbenbart.

I går på den lange søndagstur, løb jeg ind i smerter på ydersiden af venstre knæ efter ca. 22km, og måtte så lunte/gå hjem. Går ud fra det er en slags løberknæ. I dag gør det stadig en smule ondt når jeg, dog særligt når jeg går _ned_ af trapper.

Jeg havde ellers lige fået buk med noget lignende på mit højre knæ, og da det alle dage altid har været mit højre ben der har "drillet", er jeg lidt mere bekymret når det venstre pludselig slår ud.

Og ekstra ærgeligt nu formen er i top her en halvanden måned før CPH Marathon.

Er det til at redde, eller må jeg indstille mig på nogle ugers nedtrapning og så op igen, evt. med henblik på Berlin Marathon til efteråret?

Sidespørgsmål, nogen med erfaring fra Berlin? Er det til at deltage i, eller er det ligesom med New York marathon, som man skal være heldig at få plads i?

Link to comment
Share on other sites

Ja beklager, endnu et løberknæ. Det er desværre meget almindeligt åbenbart.

I går på den lange søndagstur, løb jeg ind i smerter på ydersiden af venstre knæ efter ca. 22km, og måtte så lunte/gå hjem. Går ud fra det er en slags løberknæ. I dag gør det stadig en smule ondt når jeg, dog særligt når jeg går _ned_ af trapper.

Jeg havde ellers lige fået buk med noget lignende på mit højre knæ, og da det alle dage altid har været mit højre ben der har "drillet", er jeg lidt mere bekymret når det venstre pludselig slår ud.

Og ekstra ærgeligt nu formen er i top her en halvanden måned før CPH Marathon.

Er det til at redde, eller må jeg indstille mig på nogle ugers nedtrapning og så op igen, evt. med henblik på Berlin Marathon til efteråret?

Sidespørgsmål, nogen med erfaring fra Berlin? Er det til at deltage i, eller er det ligesom med New York marathon, som man skal være heldig at få plads i?

Få evt set på om du laver noget uhensigtsmæssigt under dit løb - eks valgusstilling (kalveknæ)..

Der synes at være en tendens til at man bliver anbefalet at løbe kortere ture, men i samme tempo hvis det drejer sig om løberknæ.

Der er nogen som har gode erfaringer med antiinflammatoriske præparater som f.eks. Doctors natural.

Der er sikkert stadig ledige pladser til dette års Berlin - de sidste plejer først at ryge i forsommeren..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share