Hjælp til ca. udregning af kcal for sandwich og pizza


SotD
 Share

Recommended Posts

Jeg fik en kylling/bacon sandwich i går, samt ½ pizza.

Sandwichen bestod af: et 20cm langt flute, krydret kylling, bacon, salat og en smule dressing.

Pizzaen bestod af: Skinke, kebab, bacon, løg, salat og dressing.

Det er for at danne mig et overblik over dagens kcal indtag, hele sidst uge har jeg tabt mig 3kg, og vil forsøge at tabe mig 1-2kg igen denne uge. I går var dagen hvor jeg måtte synde, men for at beregne hvor meget jeg må spise de andre dage er jeg nødt til at kende et ca. tal på det her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik en kylling/bacon sandwich i går, samt ½ pizza.

Sandwichen bestod af: et 20cm langt flute, krydret kylling, bacon, salat og en smule dressing.

Pizzaen bestod af: Skinke, kebab, bacon, løg, salat og dressing.

Det er for at danne mig et overblik over dagens kcal indtag, hele sidst uge har jeg tabt mig 3kg, og vil forsøge at tabe mig 1-2kg igen denne uge. I går var dagen hvor jeg måtte synde, men for at beregne hvor meget jeg må spise de andre dage er jeg nødt til at kende et ca. tal på det her.

Hmmm... En alm pizza er der ca 1000 til 1500 kalorier i det er svært at bedømme... jeg går sel ud fra følgende

1 pizza = 1020 kacl

Protein: 42

Kulhydrat: 101

Fedt: 50g

men, ja det er svært og rimlig upræcist - nogle gange har butikkerne på deres hjemmeside en ernæringsbesrivelse men det er dog rimelig sjældent...

Link to comment
Share on other sites

hej.

Ifølge www.altomkost.dk så dækker pizza mere end halvdelen af en kvindes energibehov. Der er mere end 5000 kJ i en hel pizza, og efter sådan et måltid skal en kvinde med et energibehov på 9400 kJ om dagen spare på kalorierne resten af dagen.

Her er linket til siden, hvor jeg fandt artiklen:

http://209.85.129.132/search?q=cache:odLPy...=clnk&gl=dk

Mht. til sandwichen, så lavede jeg engang en beregning på en lignende sandwich og blev lidt forskrækket over at det lå på 500-600 kcal. Jeg tror man med godt resultat kan droppe dresingen, men der er jo mange kalorier i hvidt brød/flutes.

Prøv evt. ww.madlog.dk, her er et beregningssystem man kan bruge.

mvh Inger

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor forfærdeligt det er at spise en salatpizza med skinke, kylling eller kødsovs uden ost, fra et pizzeria. Eller en durum f.eks - med meget lidt dressing eller intet.

Det må efter min opfattelse være relativt fint at spise - hvis man vel at mærke er tvunget på et pizzeria. De ting der er i er vel ikke værre bare fordi de er formet som en pizza/durum. Altså brød, salat, kød.

Det er da sandt at det er hvidt brød de bager af, men det er der da som regel ikke så voldsomt fedt i. Det eneste problem er vel at det bliver optaget lidt rigeligt hurtigt og dermed laver store udslag i blodsukkeret. hvis det virkelig ER durum-hvede de bager brødet af, så burde det faktisk være lidt sundere end almindelig hvidt brød.

Man behøver i mine øjne ikke have Pizzeria-fobi, hvis bare man bruger sin sunde fornuft og bestiller en Pizza / durum med det man ved er sundt nok.

Velbekomme!

Mvh. Claes

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor forfærdeligt det er at spise en salatpizza med skinke, kylling eller kødsovs uden ost, fra et pizzeria. Eller en durum f.eks - med meget lidt dressing eller intet.

Det må efter min opfattelse være relativt fint at spise - hvis man vel at mærke er tvunget på et pizzeria. De ting der er i er vel ikke værre bare fordi de er formet som en pizza/durum. Altså brød, salat, kød.

Det er da sandt at det er hvidt brød de bager af, men det er der da som regel ikke så voldsomt fedt i. Det eneste problem er vel at det bliver optaget lidt rigeligt hurtigt og dermed laver store udslag i blodsukkeret. hvis det virkelig ER durum-hvede de bager brødet af, så burde det faktisk være lidt sundere end almindelig hvidt brød.

Man behøver i mine øjne ikke have Pizzeria-fobi, hvis bare man bruger sin sunde fornuft og bestiller en Pizza / durum med det man ved er sundt nok.

Velbekomme!

Mvh. Claes

Well, jeg ser heller ikke nogen grund til at undgå pizza, det smager jo fantastisk - hvis man vil vide præcis der er i ka man jo evt. lave den selv - det bliver den jo bestemt heller ikke dårligere af :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor forfærdeligt det er at spise en salatpizza med skinke, kylling eller kødsovs uden ost, fra et pizzeria. Eller en durum f.eks - med meget lidt dressing eller intet.

Det må efter min opfattelse være relativt fint at spise - hvis man vel at mærke er tvunget på et pizzeria. De ting der er i er vel ikke værre bare fordi de er formet som en pizza/durum. Altså brød, salat, kød.

Det er da sandt at det er hvidt brød de bager af, men det er der da som regel ikke så voldsomt fedt i. Det eneste problem er vel at det bliver optaget lidt rigeligt hurtigt og dermed laver store udslag i blodsukkeret. hvis det virkelig ER durum-hvede de bager brødet af, så burde det faktisk være lidt sundere end almindelig hvidt brød.

Man behøver i mine øjne ikke have Pizzeria-fobi, hvis bare man bruger sin sunde fornuft og bestiller en Pizza / durum med det man ved er sundt nok.

Velbekomme!

Mvh. Claes

Durumruller er nok omtrent det mest kcalholdige junk du kan spise- Men det smager godt!

Dont kid yourself, pizza og lign fra et alm pizzaria er meget kcaltæt

Link to comment
Share on other sites

Interessant.

Jeg tror dig gerne. men hvori består det ekstremt kalorietætte ved en durum med rigtig skinke(ikke bov) og salat uden dressing?

Kunne være sjovt at få udspecifieret. Jeg tror en stor salamipizza med ost er en del værre. Men hvad ved jeg dog efterhånden? Alt er jo relativt. Jeg sammenligner jo med de andre alternativer på pizzariaet og ikke en klidkiks. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Noget helt andet er kvaliteten af den pizza du putter i munden. Medmindre du bor i Storkbh. så er det altså virkelig svært at finde en kvalitetspizzeria, der ikke bruger den billigste ostelignende gule produkt baseret på 50% olie, de ringeste skinkerester osv. Jeg elsker selv pizzaer men er på det sidste ved at brække mig af alle de McPizzaer eller skulle jeg hellere sige Al-Pizzaer, folk sluger ukritisk. Jeg kan kun anbefale Politikens guides : http://ibyen.dk/restauranter/guide/article166001.ece eller deres forskellige iByen artikler med sandwichbarer og indiske spisesteder.

Dan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share