BioSignature


T
 Share

Recommended Posts

Se, det undrer mig, at du siger det :smile: Jeg husker nemlig, da dig og Guarden havde købt en privattime hos Poliquin under/efter hans kursus. Hvis squat ikke har været/er hans fokus, hvorfor så vælge den øvelse under en meget pebret privattime? Det var bl.a. Peterson Step-ups, der blev Jacob anbefalet, husker jeg :smile:

Ydermere, har Jacob da hygget sig med smolov i en periode. Hvorfor køre smolov, hvis man ikke prioterer squat?

Hvordan kan du sige, at din dødløft er gået op, når du i tidernes morgen, dødløftede 140? :smile:

Selvfølgelig kan du ikke se pointen :smile: Men det er jeg sikker på, at der er flere af læserne, der kan :smile:

Er du stadig ked af at jeg blev træt af at lege med dig???

Link to comment
Share on other sites

Er du stadig ked af at jeg blev træt af at lege med dig???

Sønderknust :smile:

Du lever i din egen lille boble. Det er dog glædeligt, at du har fået selskab af Anna :smile:

Men jeg var nu seriøs mht. mine tidligere kommentarer, og det er hverken ment nedladende eller som en provokation :smile: Hvordan kan det være, - jf. de forrygende stats Anna har postet på dine vegne samt det faktum, at De Vise Træningssten ligger for dine fødder - at du ikke har opnået et højere styrkeniveau, end hvad du hidtil har demonstreret, når det tydeligvis har været en del af din fokus?

Link to comment
Share on other sites

Sønderknust :smile:

Du lever i din egen lille boble. Det er dog glædeligt, at du har fået selskab af Anna :smile:

Men jeg var nu seriøs mht. mine tidligere kommentarer, og det er hverken ment nedladende eller som en provokation :smile: Hvordan kan det være, - jf. de forrygende stats Anna har postet på dine vegne samt det faktum, at De Vise Træningssten ligger for dine fødder - at du ikke har opnået et højere styrkeniveau, end hvad du hidtil har demonstreret, når det tydeligvis har været en del af din fokus?

Jeg lever i min bobbel med Anna samt andre spændende mennesker jeg kan udvikle mig sammen med.

Du lever i din bobbel med 14 årige drenge :wink: , og jeg tror desværre det er der skoene trykker.

Kan du have det godt :bigsmile:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Jeg lever i min bobbel med Anna samt andre spændende mennesker jeg kan udvikle mig sammen med.

Du lever i din bobbel med 14 årige drenge :wink: , og jeg tror desværre det er der skoene trykker.

Kan du have det godt :bigsmile:

Albert er kun 11 :smile:

PS: Den opmærksomme læser vil bemærke, at Jacob/Guarden undlod at svare på det ellers meget simple og direkte spørgsmål :smile: Hvad kan vi udlede af det? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo et dumt spørgsmål, Erik.

Kunne ligeså vel spørge dig hvorfor du ikke squatter mere når du ved så meget om vægtløftning. Men det spørgsmål kan jo kun være en provokation.

Jeg læser nu ingen steder at Bogs eller Jacob skriver de har fundet de vise sten. Jeg synes det er fedt at folk er kritiske. Det er en af de gode ting ved Mol men lad det nu være en dialog istedet for en krig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage til MOL, Bogs. Og godt at se du har fundet en ny vej i træningen.

Nu skal spørgsmålet ikke tages som en provokation, men er der virkelig et kunde-grundlag for dit/jeres biosignature? Og er i gået ind i gamet for at forbedre andre folks kondition/livskvalitet, eller for at kunne grine hele vejen til banken? Det virker lidt som det sidst i forhold til hvad du har skrevet tidligere i loggen, hvilket som sådan er fair nok, der er bare ingen grund til at hellige sig metoderne uden at have evidensbaseret viden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er jo et dumt spørgsmål, Erik.

Kunne ligeså vel spørge dig hvorfor du ikke squatter mere når du ved så meget om vægtløftning.

Det kan du da godt spørge om, hvortil svaret vil være at Eriks fx 15x140 i dyb squat er en helt fin præstation hvorfor der ikke er mere at komme efter med det spørgsmål.

Jeg læser nu ingen steder at Bogs eller Jacob skriver de har fundet de vise sten. Jeg synes det er fedt at folk er kritiske. Det er en af de gode ting ved Mol men lad det nu være en dialog istedet for en krig. :smile:

Det handler i bund og grund om ikke at proklamere diverse feats og stats som ikke har sammenhæng med virkeligheden efter en træningsmetodik tilhængerne af hvilken ofte har en formidabel arrogance (se blot Søren W's quotes).

Som "bevis" for disse utrolige trænings- og kostmetodikker henvises der til resultater, men hvad er resultaterne? Jeg er ikke anklagende, jeg spørger.

For så vidt handler det åbenbart mere om træningspsykologi end reel træning...

Edited by The Bishop
Link to comment
Share on other sites

Det kan du da godt spørge om, hvortil svaret vil være at Eriks fx 15x140 i dyb squat er en helt fin præstation hvorfor der ikke er mere at komme efter med det spørgsmål.

Det handler i bund og grund om ikke at proklamere diverse feats og stats som ikke har sammenhæng med virkeligheden efter en træningsmetodik tilhængerne af hvilken ofte har en formidabel arrogance (se blot Søren W's quotes).

Som "bevis" for disse utrolige trænings- og kostmetodikker henvises der til resultater, men hvad er resultaterne? Jeg er ikke anklagende, jeg spørger.

For så vidt handler det åbenbart mere om træningspsykologi end reel træning...

Jeg ved udemærket hvad Erik squatter. Det er heller ikke pointen. Jeg mener det er da meget naturligt at man squatter mere når man er BB/VL'er som Erik og vejer en god sjat mere end en som Jacob som vælger at sprede sit fokus til et hav af forskellige sportsgrene og måder at bevæge sig på. Nu er jeg ikke selv en 'gifted' squatter og kan derfor fortælle at det er ret svært at feks. kombinere et hvad man inden for VL/SL og BB verdenen ville definere som et godt squat med at være en rigtig solid langdistanceløber.

Synes det er fint du spørger og er interesseret. Og kan da kun give dig ret i at det er noget forfærdeligt vås som der står i SørenW's quotes. Jeg er her ikke for at forsvare Poliquins principper, men for at fastholde at Bogs bliver ved med at fører denne log da jeg mener og tror der er ting at lærer. Det gælder som så meget andet om at kunne skille skidt fra kanel hvilket jeg egentligt tror at både Anna og i særdeleshed Jacob (Pga. hans uddannelse) er fuld i stand til.

Link to comment
Share on other sites

Det virker da som et fjoget spild af penge at betale Bozoquin for squat instruktion, hvis det hverken har fokus eller prioritet i den daglige træning?

Af alle de guruer man kan vælge, hvorfor så vælge en, der proklamerer man bliver hakket af at smøre lakrids på maven?

Link to comment
Share on other sites

Det mest basale er at time kulhydrater rigtigt? :smile: Hvor stammer denne viden fra? At carbs gør mest nytte i tidsområdet før og efter træning er der næppe tvivl om. Udover dette, hvorledes er kulhydrat timing det mest basale?

Mig bekendt er det broscientific Lolíquinesque-dogmatik og levn fra de glade 90ere med dertilhørende forældret ernæringsviden.

Jeg bøjer og takker af hvis du formår at finde studier der kvalitativt viser dette. Hvis det er basalt kan det også vises.

Jeres mildest talt vanvittige "målinger" af fremgang er på samme niveau som hvis en person påstår at løfte x antal kg uden at gøre det - noget der naturligvis vil få en reaktion fra det forum det bliver luftet i.

Hvad ved du om ernæring, Simon? :smile: Og hvis du ved så meget, og det er så åbenlys en viden, hvorfor er du ikke i bedre form selv?

Og på hvilket grundlag kaster du med ord som "vanvittig", "latterlig", "ignorant" osv? For du kommer ikke med nogen argumenter herfor. Men det er jo selvfølgelig ikke noget nyt, eftersom i ingen af de diskussioner du har involveret dig i her på MOL kan der findes noget som helst konstruktivt.

Jeg synes det er helt fint med kritiske spørgsmål/stillingtagen. Men det er jo ikke det, du gør - meget nemt at dømme og dekonstruere hele verden i "hvor er I dumme, hvor er vi vise". Men hvad præcist er dit bidrag i den her sammenhæng?

Her er Layne Norton med en BF sandsyligvis højere end Guarden.

http://www.bodybuilding.com/fun/big/2006/l..._greatlake9.jpg

Det er altså dette møre niveau vedkommende befinder sig på nu på hverdagsbasis.

At påstå at Guarden er i samme form som Crawdaddy på det billede er både arrogant, ignorant, uden kobling til realitet - lidt ligesom Loliquins sammenligning mellem Tom Platz og speedskateres lår :smile:

Rettelse: og hvad angår Berardis kulhydrat guidelines, er der taget hensyn til at atleterne ikke er i fastet tilstand?

Det er sjovt, at det er så svært for folk at forstå, at man kan rende rundt med en fedt% som en fitness atlet året rundt og ikke behøve en "off-season" fyldt med madorgier (jeg mener hermed IKKE, at alle fitness udøvere gør det, for dem, der er i allerbedst form, planlægger sin kost fornuftigt og spiser clean året rundt. Men der er fandme mange der retfærdiggør crappy ernæring og cheat meals med at være off-season!)

Det er selvfølgelig meget nemmere for folk at se en lav fedt% som noget uopnåeligt og unormalt, for så er der en undskyldning for, hvorfor man selv er i lousy form året rundt.

Se, det undrer mig, at du siger det :smile: Jeg husker nemlig, da dig og Guarden havde købt en privattime hos Poliquin under/efter hans kursus. Hvis squat ikke har været/er hans fokus, hvorfor så vælge den øvelse under en meget pebret privattime? Det var bl.a. Peterson Step-ups, der blev Jacob anbefalet, husker jeg :smile:

Ydermere, har Jacob da hygget sig med smolov i en periode. Hvorfor køre smolov, hvis man ikke prioterer squat?

Hvordan kan du sige, at din dødløft er gået op, når du i tidernes morgen dødløftede 140? :smile:

Selvfølgelig kan du ikke se pointen :smile: Men det er jeg sikker på, at der er flere af læserne der kan :smile:

Jeg har løftet 135 som max, og det var med verdens dårligste form med et hav af skavanker til følge. At 120 kg ryger op uden sticking points og grinds, med fuldt opspænd, ser jeg da helt klart som en fremgang.

Har du ondt i røven over, at vi betalte en god sjat penge for at opleve Poliquin i en coaching situation? Jeg betaler jævnligt til forskellige coaches og behandlere for at sparre, få et kig ind i deres verden og udvide min egen horisont. Jeg ser nemlig ikke verden i sort og hvidt, men er åben over for alle tilgange. Så kan jeg evaluere dem efterfølgende, tage hvad jeg kan bruge og lade resten være.

Ift. Jacobs squat - så ved du nok, at træner kun dét han synes er sjovt. Og når han synes Smolov er sjovt, træner han det, når han synes sandsæk træning er sjovt, så træner han det. What's the big deal??

Jeg har selv ikke trænet tung squat i flere måneder, og min krop har aldrig haft det bedre. Har du hørt om ordet "variation"?

Velkommen tilbage til MOL, Bogs. Og godt at se du har fundet en ny vej i træningen.

Nu skal spørgsmålet ikke tages som en provokation, men er der virkelig et kunde-grundlag for dit/jeres biosignature? Og er i gået ind i gamet for at forbedre andre folks kondition/livskvalitet, eller for at kunne grine hele vejen til banken? Det virker lidt som det sidst i forhold til hvad du har skrevet tidligere i loggen, hvilket som sådan er fair nok, der er bare ingen grund til at hellige sig metoderne uden at have evidensbaseret viden.

Der er kundegrundlag for personlig træning og ernæringscoaching. Og BioSignature er et af vores mange redskaber.

Jeg er gået ind i branchen for at beskæftige mig med noget, som jeg elsker og er brandgod til. Og det er at skabe den bevidsthed og give folk den viden, der skal til for at opnå resultater - på trænings-, ernærings- og ikke mindst livsstilsplan. Personlig træning/coaching er så én af mine aktiviteter.

Og så længe folk får resultater, så er jeg helt fantastisk lykkelig. Jeg synes det er fedt at være med til at hlælpe folk med at flytte sig. Og selvfølgelig skal jeg da kunne leve af det, for jeg lægger dælme meget energi og tid i kontinuerlig udvikling på området. Men tænk på det - hvis jeg baserede min karriere på hokus-pokus aktiviteter, som ikke virker, ville det være at skyde mig selv i foden, eftersom det ikke ville føre til flere kunder :wink:

Det kan du da godt spørge om, hvortil svaret vil være at Eriks fx 15x140 i dyb squat er en helt fin præstation hvorfor der ikke er mere at komme efter med det spørgsmål.

Det handler i bund og grund om ikke at proklamere diverse feats og stats som ikke har sammenhæng med virkeligheden efter en træningsmetodik tilhængerne af hvilken ofte har en formidabel arrogance (se blot Søren W's quotes).

Som "bevis" for disse utrolige trænings- og kostmetodikker henvises der til resultater, men hvad er resultaterne? Jeg er ikke anklagende, jeg spørger.

For så vidt handler det åbenbart mere om træningspsykologi end reel træning...

Ahhh der var da i det mindste én pointe du fik med! Motivation og lammende overbevisninger er i mine øjne de vigtigste sten at få flyttet for at skabe fremgang.

Hvilke resultater er det, du gerne vil høre om? :smile:

Det virker da som et fjoget spild af penge at betale Bozoquin for squat instruktion, hvis det hverken har fokus eller prioritet i den daglige træning?

Af alle de guruer man kan vælge, hvorfor så vælge en, der proklamerer man bliver hakket af at smøre lakrids på maven?

Som jeg svarede til Erik- så betaler jeg gerne for en læring og en oplevelse. Jeg kunne også vælge at tro, at jeg ved det hele, lukke øjnene og stagnere - men det er jo jeres domæne.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bogs!

Jeg springer lige over den vilde diskussion, siden vi vist haft den for lang tid siden :wink:

I stedet ønsker jeg dig velkommen tilbage i log-landet og især i BB landet :wink: Det er, som du siger, dejligt hvor godt kroppen har af den træning :smile:

God træning i the Gym på torsdag, kunne læse mig til at du tager der over med Shanti! Håber du bliver glad for det!

knus

Hey sveske,

Dejligt at tale med dig i dag, fedt med en kollega, der ved hvad det handler om :wink:

Glæder mig til at se dig på lørdag og vise dig spa'en! :bigsmile:

Jeg håber i giver folk med ringe insulinsensitivitet nogle carbs til morgenmad. For ellers forringer i deres insulinsensitivtitet resten af dagen. Zore/low carbs om morgenen gør dette. Derfor er tidspunktet et af de bedste tidspunkter for et menneske med dårlig insulinsensitivitet at få en moderat mængde af den rette for for carbs på.

Restriktion og mere regelmæssig kost virker. Det er IMO den største årsag til at biosig og mange andre ting virker, for en periode.

Berardi er blevet bedre. Særligt fordi han har droppet sin massive eating strategi. Massive eating strategien og hans "science" bag den er så hullet som en Schweizer ost. Manden har da nogle gode idéer og har da også modificeret mange af hans råd dramatisk med tiden.

Poliquins idé med biosignature er fed. jeg er bar eikke overbevist om han er den bedste til at komme med råd på baggrund af målingerne. Særligt når man læser hvordan han fucker basal endokrinologi up og har en god del totalt udokumenteret wodoo blandet ind i hans anbefalinger.

Jeg synes også, at Berardis tilgang til ernæring er noget af det mest fornuftige på markedet. Og det vigtigste af alt - det gør det nemt for folk at gøre det til en livsstil.

Poliquins uddannelse har vækket en hel del spørgsmål hos os, hvorfor vi netop har kastet os over tonsvis af faglig litteratur, da vi kom hjem. Og som jeg også nævnte før, så er der en del løse ender, men de ting, der er belæg for, synes vi er ret brugbare ift. at lære folk basics omkring deres egne kroppe.

Hvorfor vi netop bruger BioSignature som dét det er - en lidt mere nuanceret målingsmetode, end bare fedt%, som folk alligevel ikke kan forholde sig til, og som en "spørgeramme", så man får skabt noget bevidsthed den vej. For der er ikke noget bedre til at få folk til at vågne op og tage ansvar, som at stille dem de rigtige spørgsmål.

Hyggeligt at du har fået log igen, så man kan følge lidt med i, hvad du går og laver. :bigsmile: Husk at passe på dig selv. :4winkkiss:

Hey søde,

Mange tak :bigsmile: Vi skal jo til at gøre alvor af vores burger aftale, hvordan ser din måned ud?

Jeg ved udemærket hvad Erik squatter. Det er heller ikke pointen. Jeg mener det er da meget naturligt at man squatter mere når man er BB/VL'er som Erik og vejer en god sjat mere end en som Jacob som vælger at sprede sit fokus til et hav af forskellige sportsgrene og måder at bevæge sig på. Nu er jeg ikke selv en 'gifted' squatter og kan derfor fortælle at det er ret svært at feks. kombinere et hvad man inden for VL/SL og BB verdenen ville definere som et godt squat med at være en rigtig solid langdistanceløber.

Synes det er fint du spørger og er interesseret. Og kan da kun give dig ret i at det er noget forfærdeligt vås som der står i SørenW's quotes. Jeg er her ikke for at forsvare Poliquins principper, men for at fastholde at Bogs bliver ved med at fører denne log da jeg mener og tror der er ting at lærer. Det gælder som så meget andet om at kunne skille skidt fra kanel hvilket jeg egentligt tror at både Anna og i særdeleshed Jacob (Pga. hans uddannelse) er fuld i stand til.

Tak for input, Trolle! :smile:

Glæder mig til at piske rundt med dig til HardCORE på lørdag :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også, at Berardis tilgang til ernæring er noget af det mest fornuftige på markedet. Og det vigtigste af alt - det gør det nemt for folk at gøre det til en livsstil.

Poliquins uddannelse har vækket en hel del spørgsmål hos os, hvorfor vi netop har kastet os over tonsvis af faglig litteratur, da vi kom hjem. Og som jeg også nævnte før, så er der en del løse ender, men de ting, der er belæg for, synes vi er ret brugbare ift. at lære folk basics omkring deres egne kroppe.

Hvorfor vi netop bruger BioSignature som dét det er - en lidt mere nuanceret målingsmetode, end bare fedt%, som folk alligevel ikke kan forholde sig til, og som en "spørgeramme", så man får skabt noget bevidsthed den vej. For der er ikke noget bedre til at få folk til at vågne op og tage ansvar, som at stille dem de rigtige spørgsmål.

Hvad er det i mener der er belæg for og hvordan integrerer i det i det daglige? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har løftet 135 som max, og det var med verdens dårligste form med et hav af skavanker til følge. At 120 kg ryger op uden sticking points og grinds, med fuldt opspænd, ser jeg da helt klart som en fremgang.

At løfte 15 kilo mindre på en pænere måde, vil jeg næppe kalde fremgang :smile:

Har du ondt i røven over, at vi betalte en god sjat penge for at opleve Poliquin i en coaching situation? Jeg betaler jævnligt til forskellige coaches og behandlere for at sparre, få et kig ind i deres verden og udvide min egen horisont. Jeg ser nemlig ikke verden i sort og hvidt, men er åben over for alle tilgange. Så kan jeg evaluere dem efterfølgende, tage hvad jeg kan bruge og lade resten være.

Sikke et idiotisk spørgsmål :smile: Jeg er fløjtende ligeglad med jeres privatøkonomi. Ellers en opfindsom måde at undgå spørgsmålet :smile:

Tillad en gentagelse :smile:: Hvorfor er styrkeresultaterne udeblevet? :smile:

Ift. Jacobs squat - så ved du nok, at træner kun dét han synes er sjovt. Og når han synes Smolov er sjovt, træner han det, når han synes sandsæk træning er sjovt, så træner han det. What's the big deal??

Intet nyt under solen, at Jacob ynder en udpræget grad af instinktiv træning, hvorfor jeg i tidligere indlæg har gjort opmærksom på den (relativt) konsistente squat træning, denne lagde for dagen, og de dertilhørende strength gains som er udeblevet :smile:

Jeg har selv ikke trænet tung squat i flere måneder, og min krop har aldrig haft det bedre. Har du hørt om ordet "variation"?

Nu skal du ikke være fjollet, Anna :smile: Du burde vide, at jeg i høj grad har varieret min træning og min fysiske aktivitet. Det samme gælder, for dem jeg træner :smile:

Som jeg svarede til Erik- så betaler jeg gerne for en læring og en oplevelse. Jeg kunne også vælge at tro, at jeg ved det hele, lukke øjnene og stagnere - men det er jo jeres domæne.

Hvorledes er det, du mener "vi" stagnerer? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det i mener der er belæg for og hvordan integrerer i det i det daglige? :smile:

Det har jeg nævnt tidligere i tråden, første gang jeg svarede dig vist :smile:

At løfte 15 kilo mindre på en pænere måde, vil jeg næppe kalde fremgang :smile:

Who are you to judge??

Sikke et idiotisk spørgsmål :smile: Jeg er fløjtende ligeglad med jeres privatøkonomi. Ellers en opfindsom måde at undgå spørgsmålet :smile:

Tillad en gentagelse :smile:: Hvorfor er styrkeresultaterne udeblevet? :smile:

Fordi vi ikke har trænet det :smile: Faldt over noget andet, der var sjovere, midt i programmet :bigsmile:

Intet nyt under solen, at Jacob ynder en udpræget grad af instinktiv træning, hvorfor jeg i tidligere indlæg har gjort opmærksom på den (relativt) konsistente squat træning, denne lagde for dagen, og de dertilhørende strength gains som er udeblevet :smile:

Nu skal du ikke være fjollet, Anna :smile: Du burde vide, at jeg i høj grad har varieret min træning og min fysiske aktivitet. Det samme gælder, for dem jeg træner :smile:

Hvorledes er det, du mener \"vi\" stagnerer? :smile:

Meget simpelt - som mennesker :smile: Hvis I allerede ved, hvad der er at vide, så er der jo ikke brug for videre udvikling. Jeg troede den positivistiske opfattelse om, at der kun er én sandhed var død. Men nej. Erik og Simon tror, de har sandheden, og at alt udenfor, som de ikke begriber kan være muligt, er noget vrøvl. Og det fortæller de gerne alle, de møder på deres vej: \"Du gør dit og dat forkert, du har misforstået det hele, du har spildt din tid det sidste lange stykke tid, har du tænkt dig at prøve noget nyt??? Du kan lige så godt lade være, for det virker helt sikkert ikke\".

Erik, hold dog for fanden op med at lege dommer og fluekneppe alt du falder over and go get laid!!! Stakkels pige dog, for hun vil sikkert efterfølgende få en sang om, hvad hun gjorde forkert.

Din mening er så ligegyldig, fordi du ikke formår at bringe kritikken på et højere niveau, du når kun til at påpege andres \"fejl\" og så når du ikke længere. Tror, du har misforstået det der med at forholde sig kritisk til tingene. Det betyder nemlig, at man kan reflektere. Det kan jeg ikke se tegn på. Så hold dog op med at stille ligegyldige spørgsmål i min log!!!!!!!

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og på hvilket grundlag kaster du med ord som "vanvittig", "latterlig", "ignorant" osv? For du kommer ikke med nogen argumenter herfor. Men det er jo selvfølgelig ikke noget nyt, eftersom i ingen af de diskussioner du har involveret dig i her på MOL kan der findes noget som helst konstruktivt.

Der er jo næppe ord der er mere oplagte til at karakterisere de tangenter I vælger at bevæge jer ud på :smile:

Jeg ved knap hvad jeg skal skrive som svar på din udmelding om, at ingen af de diskussioner jeg har involveret i bla bla. Jeg er ikke en af dem, der når jeg er i social samkvem med andre behøver prale om intelligens eller viden. Jeg kan dog med praktisk talt skudsikker selvtillid og utrolig sandsynlighed oplyse dig om, at jeg både på et intelligens- og vidensmæssigt niveau befinder mig på bjergtoppe du ikke med et teleskop ville kunne begynde at få et overblik over nede fra dit afgrundsdybe hul.

Det er helt evident, at man ikke får et svar med substans på de ellers meget simple spørgsmål man stiller, hvorfor jeg - og man - kun kan slutte at "dialog" med henblik på at nå en eller anden slags fælles koncensus eller fælles forståelse eller fælles dementering af galskabsudmeldinger har samme lyse udsigter som at diskutere fornuft og videnskab med den Spanske Inkvisition.

Den omtalte "stagnering" aner jeg ikke hvad jeg skal lægge i. I ethvert tilfælde er der tale om en udmelding der ikke har forbindelse til realiteterne. Der er ingen "stagnering" at spore, ikke indenfor viden, ikke indenfor udvikling i styrke, ikke indenfor kropskomposition. Jeg kan forestille mig, at det måske bunder i den blinde tro i Poliquins kultisme og andre obskure retninger (der som overvejende udgangspunkt bunder i kommercialisme eller fejlfortolkninger af videnskab der ville gøre en heksedoktor stolt). Der er i hvert fald tale om sludder - om nogen har både Erik og jeg et meget åbent sind med dertilhørende fornuftig, kritisk sans, hvilket står i klar kontrast til logindehaveren og følge :smile: Tro det eller ej er jeg ikke interesseret i sammenligning af mine resultater vs. jeres. Det ville være som Goliath mod David, dog uden stenslynge involveret. Når jeg refererer til resultater er det fordi det er den konstante henvisning som "bevis" for helligheden af denne gral I har opdaget - det er, som sagt, ikke et ønske om en sammenligning - hvad ville være formålet med det? Desuden er jeg ikke sikker på at sixpack fascister ( der i øvrigt udtaler sig om andres vaner uden at have nogen som helst indsigt i hvad de er) og nyreligiøse Poliquin og t-mag converts er habile dommere i den henseende - der ville altså ikke blive opnået nogen enighed der heller. Desværre :smile:

Jeg aner slet ikke hvad denne "stagnering" går ud på. Er det fysisk? I think not :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg nævnt tidligere i tråden, første gang jeg svarede dig vist :smile:

Jeg uddyber lige. Jeg mente hvad fandt i som i kunne bruge i alt det i har været igennem. Her tænker jeg ikke på Biosignature, men hvad i fandt i forskningslitteraturen, som i mener i kan bruge i hverdagen. Det kunne jo være i var faldet over noget spændende læsning, som jeg muligvis ikke havde fået læst. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg uddyber lige. Jeg mente hvad fandt i som i kunne bruge i alt det i har været igennem. Her tænker jeg ikke på Biosignature, men hvad i fandt i forskningslitteraturen, som i mener i kan bruge i hverdagen. Det kunne jo være i var faldet over noget spændende læsning, som jeg muligvis ikke havde fået læst. :smile:

Det kunne meget vel tænkes. Når Guarden kommer hjem fra Skotland, kan du bede ham sende dig alle de pubmed artikler, som vi har fundet relevante, og som vi har brugt det sidste halve år på at studere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Who are you to judge??

Det er ikke et spørgsmål om mening, men om facts :smile:

Fordi vi ikke har trænet det :smile:

Jeg skal lige være med :smile: Du skriver, at Jacob ikke har squattet konsistent i en længere periode? Hvis det oprigtigt er det, du mener, giver dit ny-religiøse vanvid lige pludselig mening, og jeg kan hermed trække mig fra tråden velvidende, at du er skingerragende sindssyg med enhver kobling til virkeligheden annihileret :smile:

Meget simpelt - som mennesker :smile: Hvis I allerede ved, hvad der er at vide, så er der jo ikke brug for videre udvikling. Jeg troede den positivistiske opfattelse om, at der kun er én sandhed var død. Men nej. Erik og Simon tror, de har sandheden, og at alt udenfor, som de ikke begriber kan være muligt, er noget vrøvl. Og det fortæller de gerne alle, de møder på deres vej: \"Du gør dit og dat forkert, du har misforstået det hele, du har spildt din tid det sidste lange stykke tid, har du tænkt dig at prøve noget nyt??? Du kan lige så godt lade være, for det virker helt sikkert ikke\".

I dare you, find ét indlæg, nej, én sætning, jeg har skrevet, hvor jeg kategorisk afviser ideer :smile: Jeg har læst to (2) af Poliquins bøger og har implementeret adskillige dele i min egen træning. Hihihi, det havde du ikke regnet med, hva friend? :smile:

Desuden, ved jeg, at Simon var belæst i Poliquin litteratur før Guarden som Ærkeenglen Gabriel forkyndte den guddommelige sandhed for dig :smile:

Erik, hold dog for fanden op med at lege dommer og fluekneppe alt du falder over and go get laid!!! Stakkels pige dog, for hun vil sikkert efterfølgende få en sang om, hvad hun gjorde forkert.

Det vil jeg til gengæld ikke afvise :smile:

Din mening er så ligegyldig, fordi du ikke formår at bringe kritikken på et højere niveau, du når kun til at påpege andres \"fejl\" og så når du ikke længere. Tror, du har misforstået det der med at forholde sig kritisk til tingene. Det betyder nemlig, at man kan reflektere. Det kan jeg ikke se tegn på. Så hold dog op med at stille ligegyldige spørgsmål i min log!!!!!!!

Anna, kan JEG ikke reflektere? :smile: Jeg kan nærmest ikke andet.

Hvad med om du tog og reflekterede over din miserable træningshistorik? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke et spørgsmål om mening, men om facts :smile:

Jeg skal lige være med :smile: Du skriver, at Jacob ikke har squattet konsistent i en længere periode? Hvis det oprigtigt er det, du mener, giver dit ny-religiøse vanvid lige pludselig mening, og jeg kan hermed trække mig fra tråden velvidende, at du er skingerragende sindssyg med enhver kobling til virkeligheden annihileret :smile:

I dare you, find ét indlæg, nej, én sætning, jeg har skrevet, hvor jeg kategorisk afviser ideer :smile: Jeg har læst to (2) af Poliquins bøger og har implementeret adskillige dele i min egen træning. Hihihi, det havde du ikke regnet med, hva friend? :smile:

Desuden, ved jeg, at Simon var belæst i Poliquin litteratur før Guarden som Ærkeenglen Gabriel forkyndte den guddommelige sandhed for dig :smile:

Det vil jeg til gengæld ikke afvise :smile:

Anna, kan JEG ikke reflektere? :smile: Jeg kan nærmest ikke andet.

Hvad med om du tog og reflekterede over din miserable træningshistorik? :smile:

Erik, opfør dig ordentligt. Om 5 år, når du kigger tilbage på alt det vås du har skrevet, vil du græmme dig over hver en sætning :smile:

Link to comment
Share on other sites

http://iform.dk/kost/sund-vaegt/biosignature

Var det den artikel du nævnte i starten?

Meget undskyld, men det er da noget være bras. Lidt ekstra fedt op hagen skyldes svamp? Løsning: Spis ingefær og løg, dyrk interval træning? Virker som om tingene er grebet ud af fri fantasi. Men nu er iForm jo osse et højt anset tidskrift, hvor man virkelig skal anstrenge sig for at komme igennem :wink: .

Problem

Lidt ekstra fedt på hagen,

når man ellers er slank,

kan være et tegn på for

meget svamp i kroppen. Det

kan skyldes penicillin- og

hormonbehandlinger, et

svækket immunforsvar eller et

overdrevet indtag af sukker.

Løsning 1

Spis hovedsageligt kød og

grønsager til alle måltider.

Få masser af fibre og sundt

fedt. Drik 3 l vand dagligt.

Drop sukker, alkohol, syltede

madvarer, mælkeprodukter og

alt med gærsvampe. Spis med

fordel ingefær, kanel og løg.

Løsning 2

Dyrk styrke- og

intervaltræning samt yoga

og afspænding. Find tid

til at koble af og fx dyrke

meditation. Stress er en af de

vigtigste årsager til en usund

bakterieflora i kroppen og kan

være med til at give svamp.

Link to comment
Share on other sites

http://iform.dk/kost/sund-vaegt/biosignature

Var det den artikel du nævnte i starten?

Meget undskyld, men det er da noget være bras. Lidt ekstra fedt op hagen skyldes svamp? Løsning: Spis ingefær og løg, dyrk interval træning? Virker som om tingene er grebet ud af fri fantasi. Men nu er iForm jo osse et højt anset tidskrift, hvor man virkelig skal anstrenge sig for at komme igennem :wink: .

Problem

Løsning 1

Løsning 2

Ja det er denne artikel. Som du måske kan læse i starten af den, er det en meget populariseret og komprimeret udgave (som du også hentyder til, at iForm er) af nogle af Poliquins forklaringer. Det var nemlig dét, vi blev bedt om at skrive om - ikke vores egen måde at bruge metoden på. Og ikke hvorvidt vi er enige i nogle af hans udsagn eller ej.

Det skal dog lige siges, at hvorvidt det er det ene eller det andet problemområde, der skal tages fat i, afhænger af hvordan de forskellige målinger forholder sig til hinanden (det regner man ud vha noget software). Så hvis en person kommer og siger, at de gerne vil af med fedt på maven, men målingen viser, at de lagrer hovedsagligt fedt på ryggen, og det hopper ud som det første røde tal, så er det dér man starter.

Så ud fra artiklen kan man faktisk ikke rigtig udlede noget om noget (dvs. hvad er ens top-issues) uden at have været målt først.

Og inden I begynder diskussionen om, hvorvidt man kan "punkt-forbrænde" eller ej, så har der ikke været én eneste blandt dem vi har målt og kørt et forløb med, hvor det ikke har været muligt. Med mindre de selvfølgelig ikke fulgte retningslinjerne. Men de fleste gør, og det skyldes netop den øgede bevidsthed.

Hvorvidt du tror det eller ej, så er der meget mere i forbedring af folks form og livsstil end videnskab. Der er også noget, der hedder at lytte til kroppen. Men det er for hippie til MOL :hippy: så lad os bare droppe diskussionen om sandt/usandt, tror på/ikke tror på.

JEG bruger BioSignature som en af metoderne til at måle min egen fremgang, som jeg også nævnte før, og jeg vil løbende skrive, hvad jeg laver af justeringer til min kost, træning og livsstil på baggrund af det på linje med andre faktorer, der spiller ind; og hvordan det virker for mig.

Du kan læse med, du kan også lade være :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og inden I begynder diskussionen om, hvorvidt man kan "punkt-forbrænde" eller ej, så har der ikke været én eneste blandt dem vi har målt og kørt et forløb med, hvor det ikke har været muligt. Med mindre de selvfølgelig ikke fulgte retningslinjerne. Men de fleste gør, og det skyldes netop den øgede bevidsthed.

Har I prøvet at punktforbrænde i de områder, hvor der er mindst fedt, set i forhold til de andre målepunkter?

Link to comment
Share on other sites

Og inden I begynder diskussionen om, hvorvidt man kan "punkt-forbrænde" eller ej, så har der ikke været én eneste blandt dem vi har målt og kørt et forløb med, hvor det ikke har været muligt. Med mindre de selvfølgelig ikke fulgte retningslinjerne. Men de fleste gør, og det skyldes netop den øgede bevidsthed.

Har I prøvet at punktforbrænde i de områder, hvor der er mindst fedt, set i forhold til de andre målepunkter?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share