Øget vægt ved motion


beauty-kath
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg er en pige på 19 der egentlig ikke er overvægtig. Min idealvægt er på de der 67 kg, og der ligger jeg også omkring. Mit problem er, at min vægt øges en del når jeg dyrker meget motion.

Fra sommer og til nu har jeg tabt mig omrking 10 kg, dette skete udelukkende fordi jeg bevægede mig mere. Men nu, hvor jeg har opnået (næsten) ønskede vægt, øges den igen. Hvorfor?!

Løber en del, nåede 12 km i søndags, og spinner også en del i fitness. Jeg aner ikke hvad jeg gør forkert. Og det er ikke motiverende, at når jeg ikke dyrker motion i en uges tid, ja så falder min vægt igen. Jeg ved godt, at tallet for mange ikke betyder noget. Men det gør det hos mig, især fordi jeg har kæmpet med vægten tidligere.

Håber der nogle der har en idé om hvad der skal til, vil helst ikke undvære motionen :)

Link to comment
Share on other sites

Din øget krops vægt kan skyldes at motionen, øger din muskelmasse og din blodvolumen.

Prøv at fjerne fokus fra hvad badevægten siger, kik dig i spejlet i stedet for og se om du ikke taber de rigtige steder.

Hvis du ønsker at tabe dig mere (fedt) så reducer din indtagelse af (tomme) kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share