Saltbalance


vito
 Share

Recommended Posts

Hey MOL'ere!

Den sidste halvanden maaned har jeg opholdt mig i Vietnam. Som mange sandsynligvis ved ligger Vietnam langt mod syd, hvilket bevirker at der er ulideligt varmt set med danske briller.

Hernede spiller jeg fodbold 2 - 3 gange om ugen af 1 times varrighed. Temperaturen er for det meste mellem 35 og 38 grader, dertil skal det naevnes at vi spiller i solen. Dagene imellem kampene har jeg mere eller mindre intensivt loeb for 'at holde mig igang' - ca 20 minutter/loeb. Nogle gange har jeg haft det enormt daarligt efter traening, men jeg har faaet det til at forsvinde ved at drikke en masse saltvand. Dem jeg er afsted med, siger mit saltindtag er ALT for stort og intet har at goere med min velbefindenhed.

Det leder mig frem til spoergsmalet: Er det en placeboeffekt, jeg opnaar ved at indtage saltet? Hvor meget salt har man egentlig brug for paa en dag? Hvor meget vaeske har man brug for? Hvordan tester man, hvorvidt man faar tilstraekkeligt salt og vand?

Mine persondata: Jeg vejer ca 82 kg, og er 197 cm hoej. Jeg er vant til at dyrke motion hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share